Dingen weggehaald

Wil je wat kwijt over travestie.org? Doe het dan hier.

Moderator: Moderators

Babette
Forumdiva

Bericht door Babette »

Hoi hoi,
TV-Bea schreef:Forum !!! Kan deze draadje op slot???

Josette heeft zich afgemeld en het lijkt mij erg verstandig om dan ook over dit item verder te schrijven.

Groetjes Bea.
ik moet je zeggen dat ik wel een beetje verbaasd ben over deze reactie. Behalve dat Josette, zoals Ciska dat al beschreef, echt nog wel ergens op deze aardkloot is, lijkt het me zinvol om dit soort zaken wat breder te trekken dan het geval van één persoon. Een dergelijke situatie heeft betrekking op meerdere mensen en kan dus best wel heel erg gevoelig liggen. Vooral doorgaan met schrijven dus!

@Frederique: hartstikke goede oplossing, lijkt mij!

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
mireille
Eredivisie

Bericht door mireille »

Ik weet het niet, het heeft niks met mijn functioneren te maken om iedereen te gaan vertellen dat ik "travestiet" (volgens de definitie that is *kuch*) dan wel "anders" ben. Van hoeveel mensen weten jullie dat ze bij een bridgeclub, danwel vrijwillige brandweer of de padvinderij zitten ? Ik doe gewoon ook iets in m'n spaarzame vrije tijd, ook al heb ik niet persee dat gekozen om te gaan doen.

Feit is wel dat als het eenmaal bekend is, en je bevindt je in een van die minderheidsgroepen (niet padvinderij hoor, dat schijnt echt groooot te wezen!) dat je hele priveleven min of meer als publiek domein wordt beschouwd. Niet meelopen met de kudde kan je altijd wel gezeur verwachten, daar hoef je geen T* voor te wezen.... maar hoe verder van de kudde des te grotere pispaal dat je kan wezen. Ligt ook verder aan de cultuur in je directe omgeving en in deze heeft Josette het bijzonder slecht getroffen.
Still hacking my gender anyway ¯\_(ツ)_/¯ Ried mai blåg!
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Ciska Lacomte schreef: En om meteen door te gaan: Woorden in de mond leggen is misschien niet helemaal waar ik om vraag, maar suggesties, ideeën of verhalen uit de harde boze buitenwereld over hoe je 'de klap' zo goed mogelijk op kan vangen in dit soort situaties zijn natuurlijk heel erg welkom. Lijkt me ook een beetje de functie van een Forum als dit... of is dat weer een blond idee?
Tsja, ik zou dus echt niet weten hoe je iemand tot de orde roept die met dingen die zhij op internet vindt aan de haal gaat tot de orde kunt roepen, noch hoe er iets positiefs kan ontstaan door zo iemand in vertouwen te nemen. Vandaar hoe?
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

mireille schreef:Feit is wel dat als het eenmaal bekend is, en je bevindt je in een van die minderheidsgroepen (niet padvinderij hoor, dat schijnt echt groooot te wezen!) dat je hele priveleven min of meer als publiek domein wordt beschouwd.
Ach, je schrijft 't zelf al:
mireille schreef:Ligt ook verder aan de cultuur in je directe omgeving en in deze heeft Josette het bijzonder slecht getroffen.
Ik heb er zelf helemaal geen problemen mee gehad dat mensen mijn privéleven als publiek domein beschouwden. Men wist wat er met mij aan de hand was - en respecteerde dat. Niemand heeft er ooit verder naar gevraagd, tot op het moment dat ik overging. Sinds ik overgegaan ben zijn er een paar mensen met wie ik er wel eens over praat - maar dan ook op basis van eens per paar maanden. 't Valt in mijn geval dus echt wel mee.

@Petra: als je van te voren er al geen gat in ziet zal het ook nooit iets worden en kun je inderdaad maar beter als een zielig mensje alles over je heen laten komen onder het motto "wie geschoren wordt moet stilzitten"...

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Ciska Lacomte
Banned Lid

Bericht door Ciska Lacomte »

@ Morbide:

In feite heeft Mireille het al gezegd. Je bent in dezen erg afhankelijk van je sociale kracht. Trawatdannook heeft in onze (freudiaans-gristelijke) samenleving nu eenmaal een ietwat beladen klank. Wanneer het kringetje rondom je een zekere achting voor je heeft, is een en ander best wel bespreekbaar. Je zult dan zelfs wel deze en gene treffen die (onder vier ogen) te kennen geeft dat het 'knap' of 'dapper' van je is: Zo'n hobby. Zulke mensen zullen je zo nu en dan ook wel in bescherming nemen tegen de wat minder sociaal begaafde medemens (Botte Boeren, worden die ook wel genoemd).
Als je al zo'n beetje de status van Pispaal hebt, zul je ofwel alles over je heen moeten laten komen, ofwel naar hardere middelen moeten grijpen (Ik heb zelf één keer 'chef pestkop' publiekelijk mishandeld, met een voor mij, verbluffend gunstig resultaat).
Kortom: Tot de orde roepen zal vooral van jezelf uit moeten gaan, al dan niet geholpen door welwillende medemensen of gunstige omstandigheden.
En iets moois laten ontstaan is vooral een kwestie van op het juiste moment eerlijk durven zijn tegenover iemand die blijkbaar het goede met je voor heeft.

Ciska.
Everybody's got something to hide except me and my monkey.
Juliette
ForumFan

Bericht door Juliette »

mireille schreef:Ik weet het niet, het heeft niks met mijn functioneren te maken om iedereen te gaan vertellen dat ik "travestiet" (volgens de definitie that is *kuch*) dan wel "anders" ben. Van hoeveel mensen weten jullie dat ze bij een bridgeclub, danwel vrijwillige brandweer of de padvinderij zitten ? Ik doe gewoon ook iets in m'n spaarzame vrije tijd, ook al heb ik niet persee dat gekozen om te gaan doen.

Feit is wel dat als het eenmaal bekend is, en je bevindt je in een van die minderheidsgroepen (niet padvinderij hoor, dat schijnt echt groooot te wezen!) dat je hele priveleven min of meer als publiek domein wordt beschouwd. Niet meelopen met de kudde kan je altijd wel gezeur verwachten, daar hoef je geen T* voor te wezen.... maar hoe verder van de kudde des te grotere pispaal dat je kan wezen. Ligt ook verder aan de cultuur in je directe omgeving en in deze heeft Josette het bijzonder slecht getroffen.
Hulde aan Mireille! Ze slaat de spijker helemaal op de kop. :D
"Why live by the rules of a society that won't have you as a member?"
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Frederique_ schreef: @Petra: als je van te voren er al geen gat in ziet zal het ook nooit iets worden en kun je inderdaad maar beter als een zielig mensje alles over je heen laten komen onder het motto "wie geschoren wordt moet stilzitten"...
Trust me, I tried. Ik heb tekst en uitleg zitten geven tot ik een ons woog. Antwoord gegeven op vragen die ik zelf nooit zou durven stellen. Het enige wat ik er mee bereikt heb is het bevredigen van de nieuwsgierigheid van anderen. Het voelt als de hoofdact zijn in een freakshow. Tegenwoordig zeg ik sorry, maar ik heb geen zin in dit gesprek, als je het nergens anders over kunt of wilt hebben, dan kun je beter met iemand anders gaan praten.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Ciska Lacomte schreef: Je bent in dezen erg afhankelijk van je sociale kracht. Trawatdannook heeft in onze (freudiaans-gristelijke) samenleving nu eenmaal een ietwat beladen klank. Wanneer het kringetje rondom je een zekere achting voor je heeft, is een en ander best wel bespreekbaar. Je zult dan zelfs wel deze en gene treffen die (onder vier ogen) te kennen geeft dat het 'knap' of 'dapper' van je is: Zo'n hobby.
Mijn geslacht is ononderhandelbaar. Punt. Bio's ontlenen hun identiteit ook niet aan hun geslacht, ze staan er niet bij stil. Waag het eens om aan de mannelijkheid van de gemiddelde botte boer te twijfelen zou ik zeggen. Vertel een vrouw hoe knap of dapper het is dat ze zich durft te kleden en te gedragen zoals ze doet. Een goed recept voor ruzie.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Morbide schreef:Trust me, I tried. Ik heb tekst en uitleg zitten geven tot ik een ons woog. Antwoord gegeven op vragen die ik zelf nooit zou durven stellen. Het enige wat ik er mee bereikt heb is het bevredigen van de nieuwsgierigheid van anderen. Het voelt als de hoofdact zijn in een freakshow. Tegenwoordig zeg ik sorry, maar ik heb geen zin in dit gesprek, als je het nergens anders over kunt of wilt hebben, dan kun je beter met iemand anders gaan praten.
Da's jouw gevoel en jouw keuze en die respecteer ik.
Omgekeerd kies ik er voor om er wel op in te gaan - en dat werkt ook goed.

Groetjes,

Frederique
Ciska Lacomte
Banned Lid

Morbide schreef:
Mijn geslacht is ononderhandelbaar. Punt. Bio's ontlenen hun identiteit ook niet aan hun geslacht, ze staan er niet bij stil. Waag het eens om aan de mannelijkheid van de gemiddelde botte boer te twijfelen zou ik zeggen. Vertel een vrouw hoe knap of dapper het is dat ze zich durft te kleden en te gedragen zoals ze doet. Een goed recept voor ruzie.
Klinkt als: Sociaal behoorlijk solide. Maar voor een travestiet niet letterlijk van toepassing. 'Tuurlijk is geslacht ononderhandelbaar, mede daarom ook vaak hommeles op dit forum, want sommigen aanvaarden dat niet, willen 'bewijzen' zien. Valt misschien nog veel meer te zeggen, maar ik ben moe. Zware dag gehad vandaag. (jouw beurt :roll: )

Ciska.
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Ciska Lacomte schreef: Klinkt als: Sociaal behoorlijk solide. Maar voor een travestiet niet letterlijk van toepassing.
Ik schrijf niet vanuit het perspectief van een travestiet. Maar ook zij zouden zich niet hoeven uit te leggen ten overstaan van iedere willekeurige "geïntresseerde."
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Frederique_ schreef: Da's jouw gevoel en jouw keuze en die respecteer ik.
Vertel me Frederique, zou je het prettig vinden om ooit vragen gesteld te krijgen als kun je wel of niet nat worden?
Ciska Lacomte
Banned Lid

Morbide schreef: Maar ook zij zouden zich niet hoeven uit te leggen ten overstaan van iedere willekeurige "geïntresseerde."
Helemaal mee eens, maar ik meen dat Mireille al opmerkte dat je als trawatdanook grote kans loopt behandeld te worden als publiek bezit.
Waar kun je dan de grens trekken, niet alleen theoretisch, maar ook in de bittere boze werkelijkheid. Waar ligt het punt dat je je ziek meld op je werk en de hele hut aanklaagt wegen sexuele intimidatie bijvoorbeeld?

Wat een ........... <zucht>

Ciska.
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Ciska Lacomte schreef:Waar ligt het punt dat je je ziek meld op je werk en de hele hut aanklaagt wegen sexuele intimidatie bijvoorbeeld?
Nergens. Je wordt er uitgeknikkerd. Het relaas van mijn bezoek aan de kantonrechter staat hier ergens te lezen vrees ik.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Morbide schreef:
Frederique_ schreef: Da's jouw gevoel en jouw keuze en die respecteer ik.
Vertel me Frederique, zou je het prettig vinden om ooit vragen gesteld te krijgen als kun je wel of niet nat worden?
Je hoeft me niet te overtuigen van je keuze: jouw keuze is in jouw geval ongetwijfeld de beste.
Ik maak een andere keuze, waarvan ik overtuigd ben dat die in mijn geval de beste is...

Groetjes,

Frederique
Plaats reactie