Heb jij de kerstboom al staan?
Moderator: Moderators
- Morbide
- Forumdiva
- Contacteer:
Oedipuscomplex toch?
Google gaf namelijk ook zinnige hits. Ik vond zelfs een leuk forum voor de aseksuele medemens.
Google gaf namelijk ook zinnige hits. Ik vond zelfs een leuk forum voor de aseksuele medemens.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Ik vind dat wel een typisch mannelijk uitgangspunt! Rare jongens, die Freudjes...Janiek2 schreef:So what was Freud's view on the genesis of gender? For Freud the primal scene of gender is when a naked boy and a naked girl see each other. "In a flash" as Freud says, "the girl realizes the inferiority of her own genitalia", while the boy realizes the superiority of his. As of this moment the girl suffers from penis envy. Her only solace is that some day she may give birth to a boy, thus creating her own phallus.

Ik heb dat "oedipuscomplex" ook maar even opgegoogeld en kwam uit op een "instinctieve erotische binding" met de ouders... De zoon zou z'n vader als concurent zien... Grrretttverrrdrrekkkie, ik moet er niet aan denken!

Groetjes en liefs,
Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
Electracomplex voor de meisjes. Maar die is geloof ik van Jung, die meisjes wat minder onbetekenend vond. Dat woord "penisbaby" herinner ik me heus uit een psychologieboek in de 70er jaren.Morbide schreef:Oedipuscomplex toch?
Een asexueel iemand legt haarfijn de onzinnigheid van Freud bloot: die bestaat namelijk zonder dat Freud er een verklaring voor heeft. Freud had dit verhaal eens moeten lezen, en dan niet meteen moeten gaan pathologiseren:
http://web.syr.edu/~jisincla/definitions.htm
De andere pagina's van Jim Sinclair zijn ook mooi om te lezen.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
- Chantal C.
- Forumdiva
- Morbide
- Forumdiva
- Contacteer:
Yup, die is van Jung. Ik neem aan dat je het wel kent, maar anders moet je eens iets gaan lezen over zijn Anima Animus theorieën. Daar heb ik met iemand uit Engeland hele bomen (kijk Chantal, on topic!) over opgezet. Penisbaby heb ik ook weten te vinden in een psychologieboek, maar dat was dusdanig hoogdravend Duits dat ik het niet goed kon volgen.Janiek2 schreef: Electracomplex voor de meisjes. Maar die is geloof ik van Jung, die meisjes wat minder onbetekenend vond. Dat woord "penisbaby" herinner ik me heus uit een psychologieboek in de 70er jaren.
Lol, wat een geweldig stuk. De rest van de site ga ik zeker ook lezen. =)Janiek2 schreef: Een asexueel iemand legt haarfijn de onzinnigheid van Freud bloot: die bestaat namelijk zonder dat Freud er een verklaring voor heeft. Freud had dit verhaal eens moeten lezen, en dan niet meteen moeten gaan pathologiseren:
http://web.syr.edu/~jisincla/definitions.htm
De andere pagina's van Jim Sinclair zijn ook mooi om te lezen.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Ik heb er ook erg van genoten. Het geeft zo mooi aan hoe mensen aan hun eigen beleving van de werkelijkheid vastgebakken zitten, als ze proberen een ander te helpen. In dit geval had diegene geloof ik niet eens "hellup" geroepen...Morbide schreef:Lol, wat een geweldig stuk. De rest van de site ga ik zeker ook lezen. =)
Niet dat ik daar boven sta, hoor, maar het is toch leuk om te zien hoe een ander (bijv. Freud) daarin rondmoddert.
Bij ons hangt gewoonlijk alleen chocola, koekjes en fruit in de kerstboom; en 15 brandende kaarsjes. En geloof mij nou maar: dat heeft niks met seks en complexen te maken

- Morbide
- Forumdiva
- Contacteer:
Dit artikel zou het voorwoord in ieder boekje over seksuele voorlichting moeten vormen.
Ik heb 1x een kerstboom in huis gehad. Binnen 5 minuten hadden mijn katten dat ding vakkundig tegen de vlakte geholpen. Ik blij, mijn katten blij en mijn toenmalige vriendin boos.
Ik heb 1x een kerstboom in huis gehad. Binnen 5 minuten hadden mijn katten dat ding vakkundig tegen de vlakte geholpen. Ik blij, mijn katten blij en mijn toenmalige vriendin boos.
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
<grin>
Petra, bedankt voor de link! Fantastisch, gewoon!
Groetjes,
Frederique
Petra, bedankt voor de link! Fantastisch, gewoon!
Groetjes,
Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
- Morbide
- Forumdiva
- Contacteer:
Zonder boom vind ik de foto vast mooier. =P
@Frederique, je moet Janiek bedanken. Zij wees me op die site.
@Frederique, je moet Janiek bedanken. Zij wees me op die site.
Dat zou zowel verhelderend als ontnuchterend zijn. Voor zover ik weet is Jim Sinclair autistisch. Een aandoening die veel ongemakken kent, maar ook voordelen heeft. Of één voordeel: je leeft ongehinderd door wat de Engelsen "common sense" noemen. Ik denk dat daar de frisse kijk op zaken waarbij afwijkende belevingen meteen al problematisch zijn vandaan komt.Morbide schreef:Dit artikel zou het voorwoord in ieder boekje over seksuele voorlichting moeten vormen.
-
- dagelijks aanwezig
-
- Banned Lid
Rot op met je poll! is natuurlijk altijd de leukste keus
over Freud,
ik heb een keer een therapeut gehad die aan de hand van tuinkabouters probeerde van mij een man te maken (echt waar)
griezels ja!
Maar er zit wat in dat verhaal.
Ik heb jaren gedacht dat het beter was *iets* te hebben dan *niets*
alleen de prijs die je voor dat *iets* betaald kon ik toen nog niet helemaal overzien
groeten
Elsie
over Freud,
ik heb een keer een therapeut gehad die aan de hand van tuinkabouters probeerde van mij een man te maken (echt waar)
griezels ja!
Maar er zit wat in dat verhaal.
Ik heb jaren gedacht dat het beter was *iets* te hebben dan *niets*
alleen de prijs die je voor dat *iets* betaald kon ik toen nog niet helemaal overzien

groeten
Elsie
Oehh, ik heb zelfs nu nog geen boom en die gaat ook niet komen. Bij this hadden we jaren lang altijd een kunstboom, wat opzich wel leuk is want er vallen geen naalden vanaf. Wel staan hier nu kerstukjes, verlichting en andere wat minder conventionele versieringen. Al met al best gezellig opzich. ^.^
-
- dagelijks aanwezig