www.zorgplanet.nl
Zo zie ik bijvoorbeeld dat er diverse verzekeraars zijn die Finasteride vergoeden bij bepaalde aanvullende verzekeringen. Die van mij doet dat niet. Tijd om te switchen dus

Moderator: Moderators
Dan neem ik aan dat je 5mg Proscar pillen splitst? Mijn dokter wou me alleen 1mg Propecia voorschrijven, en dat is fors duurder, daar betaal ik nuantoinette41 schreef:Finasterine is nog wel te betalen 8,72 voor 30=120 dagen.
Hooi Joandelynn, als je al aan de hormonen bent, wordt Finasteride er naast / tegelijk met de andere medicamenten / hormonen gebruikt? Of is het iets wat in het voor traject gebruikt wordt?joandelynn schreef:Misschien al bekend, maar ik kwam vandaag een erg handige vergelijkingssite voor zorgverzekeraars tegen:
www.zorgplanet.nl
Zo zie ik bijvoorbeeld dat er diverse verzekeraars zijn die Finasteride vergoeden bij bepaalde aanvullende verzekeringen. Die van mij doet dat niet. Tijd om te switchen dus
je kan het ook door de VU voor laten schrijven en je dokter zou finasteride voor moeten schrijven omdat je niet lijdt aan mannelijke kaalheid maar omdat je genderdysforie hebt... Het is geen luxeprobleemjoandelynn schreef:Dan neem ik aan dat je 5mg Proscar pillen splitst? Mijn dokter wou me alleen 1mg Propecia voorschrijven, en dat is fors duurder, daar betaal ik nuantoinette41 schreef:Finasterine is nog wel te betalen 8,72 voor 30=120 dagen.
dik 46 Euro per 30 pillen voor, en dat is dus 1 pil per dag
Ik denk niet dat de verzekeraars het veel uitmaakt om welke reden het wordt voorgeschreven, die kijken volgens mij alleen naar het soort medicijn en de dosering. Mijn huisarts had ook zo'n geautomatiseerd systeem waar hij slechts uit 2 opties kon kiezen, de 5mg versie die vergoed wordt en de 1mg versie die niet vergoed wordt.Snoopy schreef:je kan het ook door de VU voor laten schrijven en je dokter zou finasteride voor moeten schrijven omdat je niet lijdt aan mannelijke kaalheid maar omdat je genderdysforie hebt... Het is geen luxeprobleem
neem dan de 5mg versie... en koop een pillensnijder bij de apotheek voor een paar euro... zo doe ik dat ook.. elke dag 2,5 MG... scheelt je toch een hoop geld!joandelynn schreef:Ik denk niet dat de verzekeraars het veel uitmaakt om welke reden het wordt voorgeschreven, die kijken volgens mij alleen naar het soort medicijn en de dosering. Mijn huisarts had ook zo'n geautomatiseerd systeem waar hij slechts uit 2 opties kon kiezen, de 5mg versie die vergoed wordt en de 1mg versie die niet vergoed wordt.Snoopy schreef:je kan het ook door de VU voor laten schrijven en je dokter zou finasteride voor moeten schrijven omdat je niet lijdt aan mannelijke kaalheid maar omdat je genderdysforie hebt... Het is geen luxeprobleem