Gast gezocht voor het programma Nachtvluchten
Moderator: Moderators
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Ik had (juist omdat ik het eerdere filmpje van Omroep Brabant gezien had en haar daarin een kei-vrouw vond: helemaal zichzelf, wat een ander daar ook van vond) deze uitzending aanbevolen bij mijn ouders en zus. Had ik achteraf wel spijt van - en ik wijt dat meer aan de NCRV dan aan Dirkje of aan de andere TV's/TG's/TS'en die in Nieuwegein aanwezig waren. Ik spreek mijn familie morgen, 't zal mij benieuwen hoe het overgekomen is...
Voor mij wel een duidelijk punt: ik niet in MBH, op geen enkele manier. Ik hoop van harte dat Kitty er beter uit komt.
Groetjes,
Frederique
Voor mij wel een duidelijk punt: ik niet in MBH, op geen enkele manier. Ik hoop van harte dat Kitty er beter uit komt.
Groetjes,
Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
oke, heb t dan eindelijk gezien en t viel totaal nog wel mee
alleen soundbites en losse beeldflashes geven ook een vertekend beeld
en ook inzicht in de werkwijze van de redactie, beetje sensa toch wel
dirkje kwam redelijk uit de verf maare mijn eerdere bezwaren omtrent verwarring en te weinig serieuse en vooral verduidelijkende uitleg over
blijven overend
ik had gehoopt nog iets meer te horen van dirkje zelf hoe ze nu omgaat
met haar ook?lesbiese vriendinnen, lijkt me toch dat er een contradictie gaat ontstaan als je nog een functionerend lichaam hebt
beelden bij T&T vielen ook niet tegen, Renate heel relaxt ....hoi Renate
liefs Nixi
alleen soundbites en losse beeldflashes geven ook een vertekend beeld
en ook inzicht in de werkwijze van de redactie, beetje sensa toch wel
dirkje kwam redelijk uit de verf maare mijn eerdere bezwaren omtrent verwarring en te weinig serieuse en vooral verduidelijkende uitleg over
blijven overend
ik had gehoopt nog iets meer te horen van dirkje zelf hoe ze nu omgaat
met haar ook?lesbiese vriendinnen, lijkt me toch dat er een contradictie gaat ontstaan als je nog een functionerend lichaam hebt
beelden bij T&T vielen ook niet tegen, Renate heel relaxt ....hoi Renate

liefs Nixi
van mij is er maar een, gelukkig, van jullie ook toch ?
- Lisa met een S
- Moderator
- Contacteer:
OK Carla/Ciska ---Carla 2tone / Ciska schreef:Oh jeej.... Kannet niet vinden, benzobenieuwd..... Altijd leuk als er stof opwaait. Zie alleen commentaar op 'klasgenoten'. Ook 'n boel welles-nietes.Lisa met een S schreef:Toen heeft Rob meegelopen met Paula van onze site -- en dat programma kreeg heeeeel negatieve reacties van een gedeelte van onze toenmalige leden; ik heb geen zin om dat op te zoeken maar het staat hier in het forum allemaal
Lisa
Wil je echt niet helpen zoeken Lisa?
Iemand anders?
Carla / Ciska
Kijk hier en huiver

En wanneer ik de reacties hier over Dirkje zie, vraag ik mij af of wij veel zijn opgeschoten sindsdien. Want wat ik vooral tegenvallend vond, was niet de uitzending maar de reacties hier in het forum daarop.
Sorry hoor maar als je verwacht dat een programma met de titel "Man Bijt Hond" een grondige voorlichting geeft over het thema "travestie en transseksualiteit" -- ook al heb je nooit een aflevering gezien, dan vraag ik mij af of je met beide benen op de grond staan. Hiervoor heb ik nooit naar MBH gekeken, maar vanuit gaande van de naam en de kleine stukjes dat weleens voorbijglippen, maakte ik het uit, dat het een programma was dat ging over de kleine lief en leed van de (on)gewone mens, telkens weer in korte rapportages. En dan ook vanuit de grondbeginselen van de NCRV:
Zoals de NCRV Dirkje behandelde, behandelde ze ook de andere mensen die in het uitzending voorbijkwamen, en ook zullen ze, meen ik, Kitty ook behandelen, en daar hoeft ze niet bang voor te zijn, want ze hebben Dirkje geheel in haar waarde gelaten. Als je niet tegen kan dat de kleine kinderen in het dorp zeggen dat Dirkje vroeger (of in 't echte) een man is geweest, dan ben je blind voor haar (en je eigen) waarheid. Ze bekeken haar, ze zeiden dat over haar, maar belangrijktste: ze accepteerden haar zoals ze is. En wat vragen wij nog meer van onze omgeving?Het NCRV omroepbedrijf is een ideële, protestants-christelijk geïnspireerde, multimediale onderneming die haar media wil gebruiken om een wezenlijke bijdrage te leveren aan de kwaliteit van de samenleving en daarbij een onmisbare schakel wil zijn in een sterke Nederlandse Publieke Omroep.
De waarden die de NCRV uitdraagt bij haar stellingname ten aanzien van maatschappelijke ontwikkelingen zijn Verantwoordelijkheid, Respect, Betrokkenheid en Rechtvaardigheid. Deze waarden zijn, zowel in hun combinatie als afzonderlijk, gerelateerd aan de inspiratie van de NCRV en herkenbaar aanwezig in al haar uitingen.
Dus goed, geen voorlichtingsprogramma. Maar sensatie? Als je dit sensatie noem.... tjonge jonge, hou je hart maar vast bij Lingo want je zou de spanning niet aankunnen.
En waar vallen mensen over: dat Dirkje niet representatief is voor transseksueel Nederland? Dirkje zegt ook niet dat ze transseksueel is, dus hoeft ze ook niet representatief daarvoor te zijn. Trouwens, de meeste transseksuele Nederlanders zijn ook geen meerminnen, dus Kitty zou net zo min representatief zijn. Maar noch Dirkje noch Kitty staan daar om transseksueel Nederland te vertegenwoordigen. Ze staan er om hun eigen verhaal te vertellen. Een verhaal waarop ze trots op zijn (en mag zijn). Oke, velen hebben geen behoefte om hun verhaal aan de grote publiek te vertellen. Dat is hun keus, en dat moeten wij respecteren. Maar ook de keus van Dirkje en van Kitty dienen wij te respecteren. Waarom moet je bang zijn dat men raar naar je kijkt omdat ze Dirkje of Kitty op de TV hebben gezien? Wat hebben ze gedaan waarvoor ze (of jou) zou moeten schamen? En voor de goede orde, ze hoeft ook niet representatief voor travestiet Nederland te zijn wat mij betreft. Er zijn raakvlakken met mij maar ook verschillen. De raakvlakken geven een goede uitgangspunt om met mensen daarover te praten, en de verschillen maken het mogelijk om de discussie te verdiepen.
Ook wordt gezegd dat het mislijdend is, want er staat "boer wordt vrouw" en Dirkje wordt geen echte vrouw. Hmmm, ik mis Chantal hier met haar "vrouw wordt je niet, vrouw ben je". OK, dat klopt, een transseksueel is een vrouw die in een mannenlichaam is geboren, dus vrouw kan je niet worden dus wat is er mislijdend aan de titel? Dirkje pretendeert niet dat ze transseksueel is, ze zegt over haarzelf dat ze travestiet is. Oke, ook ze zegt dat ze voelt alsof ze in de verkeerde lichaam is geboren, ze had een vrouw moeten zijn. Maar mag je dat alleen voelen als je als gevolg daarvan zo ongelukkig ben met je lichaam dat je besluit om daaraan iets operatief te laten doen? Want anders moeten wij ook met scheven ogen kijken naar Mila en de andere transgenderisten die geen behoefte hebben om een SRS te ondergaan. Tjonge, het lijkt alsof wij terug zijn naar de ruzies van een paar jaren geleden tussen de TS'en de TV's over de vraag of een TV het recht had om zich vrouw te noemen. En nee, ik wil dat discussie niet opnieuw oprakelen. Wat ik wel wil opmerken is dat de NCRV zich heeft gehouden aan wat wij, TV's, TG's en TS'en, destijds na vele discussie waren overeengekomen: wanneer je je als vrouw presenteert aan de maatschappij, dien je als vrouw te worden behandeld. Momenteel doet Frederique niets anders dan wat Dirkje doet en schrijft voortdurend over dat ze overal geaccepteerd wordt; de NCRV bracht dat in beeld toen ze Dirkje volgde toen ze door de straten van haar dorpje wandelde. Dus wat is er mis mee?
En wat nog meer? Dirkje zegt dat ze lesbisch is...Nou, zo leg ik het ook uit aan mensen. In mijn mannelijke hoedanigheid ben ik volkomen heteroseksueel, en als vrouw ben ik lesbisch. In beide gevallen val ik dus op vrouwen. Voor de buitenwereld is dat volkomen duidelijk.
Nee, als Man Bijt Hond enige vooroordelen heeft bevestigd, dan zijn het de vooroordelen onder de mensen hier.
Lisa
If all else fails, buy new shoes
[quote="Lisa met een S
Nee, als Man Bijt Hond enige vooroordelen heeft bevestigd, dan zijn het de vooroordelen onder de mensen hier.
Lisa[/quote]
Hè hè, leuk om ook eens iets aardigs te lezen! Hup Lisa! We hebben het hier wel over mensen, mensen!
Groetjes en liefs,
Babette
Lisa[/quote]
Hè hè, leuk om ook eens iets aardigs te lezen! Hup Lisa! We hebben het hier wel over mensen, mensen!
Groetjes en liefs,
Babette
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Hoi Lisa,
Ik denk dat je grotendeels gelijk hebt met je kritiek. Toch viel mij die uitzending tegen. Ik heb het filmpje van omroep Brabant destijds gezien en vond dat heel erg goed. Daar zaten shots in waarvan ik dacht "dit is echt waar het om draait". De liefdevolle manier waarop Dirkje voor haar klerenkast over haar kleren praatte en de manier waarop ze over haar dorpsgenoten praatte (over de angst die ze had om zich te outen en de mate waarin dat meeviel) staat me nog helder voor de geest.
Het programma MBH gaf misschien inderdaad vanuit hun format niet de gelegenheid om zoiets er in op te nemen - en wat er dan aan beeld overblijft is een simpele ziel die vrouwenkleren draagt en die met soortgelijke zielen in een buurthuis samenkomt omdat dat de enige plek is waar ze wel geaccepteerd worden. En juist dat is het steriotype beeld waar ik graag doorheen had willen (laten) breken!
Ik blijf overigens wel van mening dat dat ook binnen de paar minuten van dit item wel mogelijk geweest was. Mij heeft het in ieder geval geleerd dat Kitty's eis om van te voren de reportage goed te willen keuren voordat het uitgezonden wordt een heel verstandige eis is.
Groetjes,
Frederique
Ik denk dat je grotendeels gelijk hebt met je kritiek. Toch viel mij die uitzending tegen. Ik heb het filmpje van omroep Brabant destijds gezien en vond dat heel erg goed. Daar zaten shots in waarvan ik dacht "dit is echt waar het om draait". De liefdevolle manier waarop Dirkje voor haar klerenkast over haar kleren praatte en de manier waarop ze over haar dorpsgenoten praatte (over de angst die ze had om zich te outen en de mate waarin dat meeviel) staat me nog helder voor de geest.
Het programma MBH gaf misschien inderdaad vanuit hun format niet de gelegenheid om zoiets er in op te nemen - en wat er dan aan beeld overblijft is een simpele ziel die vrouwenkleren draagt en die met soortgelijke zielen in een buurthuis samenkomt omdat dat de enige plek is waar ze wel geaccepteerd worden. En juist dat is het steriotype beeld waar ik graag doorheen had willen (laten) breken!
Ik blijf overigens wel van mening dat dat ook binnen de paar minuten van dit item wel mogelijk geweest was. Mij heeft het in ieder geval geleerd dat Kitty's eis om van te voren de reportage goed te willen keuren voordat het uitgezonden wordt een heel verstandige eis is.
Groetjes,
Frederique
Het zien voor uitzending is heel ongebruikelijk in de televisiewereld. Wanneer je eist dat je de eindmontage wil zien voor uitzending, zullen ze je te voren zeggen dat ze dan met jou niet in zee willen gaan.Frederique_ schreef: Mij heeft het in ieder geval geleerd dat Kitty's eis om van te voren de reportage goed te willen keuren voordat het uitgezonden wordt een heel verstandige eis is.
Dat ik het wel heb gered, is dus echt een uitzondering. Ik heb het ook niet ge-eist, maar gewoon gevraagd. We hebben onderhandeld en zijn op een compromis uitgekomen. Oh, ja Frederique, de vragen wist ik ook niet van te voren..... Daar heb ik maar mee ingestemd, hoewel het mij wel op een gegeven moment in een lastige situatie heeft gebracht. Ik moest mij daar "live" even uitredden. Ik hoop dat dat gelukt is en ook zo overkomt.
Houd er ook rekening mee dat het ondoenlijk is om een mogelijkheid te scheppen om iedereen het eindresultaat te laten zien. Het neemt een zekere mate van vrijheid weg waar zij mee werken.
Vooraf kun je aardig wat invloed uitoefenen wat je wel en niet wilt, tijdens en na de opnamen niet meer....
Liefs, Kitty.
- Renate den Heijer
- dagelijks aanwezig
Hoi allemaal,
Even een reactie van iemand die meegedaan heeft aan de opnames. Ik erger me een beetje aan een aantal reacties. Vooral aan reacties van hen die het van horen zeggen hebben en die afgaan op reacties van hier op het forum, zonder nota bene naar het programma te hebben gekeken.
Misschien zeggen ze dit alleen maar om stemming te maken hierzo en hebben ze misschien toch stiekem gekeken...de stiekemerds....foei
Wat betreft de sfeer en de drukte bij de T&T-bijeenkomst in Nieuwegein tijdens de opnames, het komt inderdaad erg ongezellig, met fel licht over. Maar bedenk wel dat de opnames niet op de reguliere T&T-avond opgenomen zijn, maar anderhalf uur ervoor. Dat het niet zo druk was, lijkt me duidelijk. Hoeveel T*s (en dan bedoel ik de regelmatige bezoeksters van T&T-avonden en niet hen die zich als T* zich te snel in een hokje voelen te worden geplaatst) staan er te springen om op televisie te komen? En dat de zaal zo fel verlicht was lag hem in het feit dat de cameraman voldoende licht nodig had om goede opnames te maken. Ik ben geen techneut, dus neem ik dat gewoon aan en nu aub geen discussie hier dat er met minder licht toch wel goede opnames mogelijk zouden zijn.....
Voor de rest zoals altijd - een hele dag filmen en wat de scène in Nieuwegein betreft anderhalf uur - is er met flinke schaar in de opnames geknipt om te komen tot een item van een paar minuten, die voor alle duidelijkheid, want daar bestaat hier ook verwarring over, in twee delen in dezelfde uitzending van donderdagavond is uitgezonden.
Het ging om een portret van Dirkje. Helaas is niet goed uit de verf gekomen dat Dirkje die avond voor het eerst naar T&T-avond ging. Tot dan had ze nooit echt contact met andere T*'s gehad dus heeft ze niet een referentiekader van hoe anderen zich kleden en of men al dan niet make up gebruikt enzo.....
De uitzending zelf heb ik niet live rond 19.00 uur kunnen bekijken, maar 's nachts wel gekeken naar de eerste herhaling ff voor 2.00 uur, toen ik net thuis kwam van weer een gezellige T&T-avond in Den Haag, waarvan ik de gastvrouw ben.
Enigszins vergelijkbaar met de situatie van Dirkje werd die avond o.m. bezocht door een T* die haar T*-zijn tot voor kort "met de gordijnen dicht" beleefde. In een heel grijs verleden had ze wel eens een T&T-avond in Rotterdam bezocht. Heel schuchter meldde zij zich bij me en na een kort kennismakingsgesprek wees ik haar de omkleedruimte. Enfin, na een kwartiertje kwam ze omgekleed aan de bar zitten. Geen pruik, maar kalend met een hoofddoekje op, geschoren maar de baarschaduw duidelijk zichtbaar, wel gekleed in een leuke rok met een mooie smaakvolle trui en mooie laarzen. Naarmate de avond vorderde voelde ze zich steeds meer op haar gemak en raakte in gesprek met de anderen gasten. Vrijdagmiddag ontving ik van haar onderstaand mailtje: hiervan
Hallo Renate, Gisteren heb ik een hele leuke avond gehad. Het was erg fijn om weer allemaal gelijkgestemden te ontmoeten. Ik heb ook weer besloten om toch maar make-up te gaan gebruiken. Iedereen zag er zo mooi uit, dat wil ik ook. Volgende maand kom ik waarschijnlijk weer! Bedankt voor je inzet als gastvrouw! Groetjes, @@@@@@@ (om redenen van privacy heb ik haar naam weggelaten- RdH)
Kijk, dit was nu ook zo ongeveer de reactie van Dirkje aan het einde van de avond. ........"volgende keer kom ik weer........" Dirkje bleef na de opnames gewoon in Nieuwegein. Het was alleen jammer dat de cameraploeg toen al weg was, want anders hadden er nog opnames kunnen worden gemaakt van een tevreden Dirkje, die het naar haar zin had gehad. En wie weet, komt ze volgende keer dan wel mooi opgemaakt......er waren immers goede voorbeelden genoeg.
Zo dat was even mijn reactie.....ik ben niet zo'n poster hierzo, maar dit wilde ik toch wel eventjes kwijt. Elders op het forum is ook nog een reactie van mij over de uitzending van 'Man Bijt Hond' te lezen.
Groetjes aan allen,
Renate
Even een reactie van iemand die meegedaan heeft aan de opnames. Ik erger me een beetje aan een aantal reacties. Vooral aan reacties van hen die het van horen zeggen hebben en die afgaan op reacties van hier op het forum, zonder nota bene naar het programma te hebben gekeken.
Misschien zeggen ze dit alleen maar om stemming te maken hierzo en hebben ze misschien toch stiekem gekeken...de stiekemerds....foei

Wat betreft de sfeer en de drukte bij de T&T-bijeenkomst in Nieuwegein tijdens de opnames, het komt inderdaad erg ongezellig, met fel licht over. Maar bedenk wel dat de opnames niet op de reguliere T&T-avond opgenomen zijn, maar anderhalf uur ervoor. Dat het niet zo druk was, lijkt me duidelijk. Hoeveel T*s (en dan bedoel ik de regelmatige bezoeksters van T&T-avonden en niet hen die zich als T* zich te snel in een hokje voelen te worden geplaatst) staan er te springen om op televisie te komen? En dat de zaal zo fel verlicht was lag hem in het feit dat de cameraman voldoende licht nodig had om goede opnames te maken. Ik ben geen techneut, dus neem ik dat gewoon aan en nu aub geen discussie hier dat er met minder licht toch wel goede opnames mogelijk zouden zijn.....
Voor de rest zoals altijd - een hele dag filmen en wat de scène in Nieuwegein betreft anderhalf uur - is er met flinke schaar in de opnames geknipt om te komen tot een item van een paar minuten, die voor alle duidelijkheid, want daar bestaat hier ook verwarring over, in twee delen in dezelfde uitzending van donderdagavond is uitgezonden.
Het ging om een portret van Dirkje. Helaas is niet goed uit de verf gekomen dat Dirkje die avond voor het eerst naar T&T-avond ging. Tot dan had ze nooit echt contact met andere T*'s gehad dus heeft ze niet een referentiekader van hoe anderen zich kleden en of men al dan niet make up gebruikt enzo.....
De uitzending zelf heb ik niet live rond 19.00 uur kunnen bekijken, maar 's nachts wel gekeken naar de eerste herhaling ff voor 2.00 uur, toen ik net thuis kwam van weer een gezellige T&T-avond in Den Haag, waarvan ik de gastvrouw ben.
Enigszins vergelijkbaar met de situatie van Dirkje werd die avond o.m. bezocht door een T* die haar T*-zijn tot voor kort "met de gordijnen dicht" beleefde. In een heel grijs verleden had ze wel eens een T&T-avond in Rotterdam bezocht. Heel schuchter meldde zij zich bij me en na een kort kennismakingsgesprek wees ik haar de omkleedruimte. Enfin, na een kwartiertje kwam ze omgekleed aan de bar zitten. Geen pruik, maar kalend met een hoofddoekje op, geschoren maar de baarschaduw duidelijk zichtbaar, wel gekleed in een leuke rok met een mooie smaakvolle trui en mooie laarzen. Naarmate de avond vorderde voelde ze zich steeds meer op haar gemak en raakte in gesprek met de anderen gasten. Vrijdagmiddag ontving ik van haar onderstaand mailtje: hiervan
Hallo Renate, Gisteren heb ik een hele leuke avond gehad. Het was erg fijn om weer allemaal gelijkgestemden te ontmoeten. Ik heb ook weer besloten om toch maar make-up te gaan gebruiken. Iedereen zag er zo mooi uit, dat wil ik ook. Volgende maand kom ik waarschijnlijk weer! Bedankt voor je inzet als gastvrouw! Groetjes, @@@@@@@ (om redenen van privacy heb ik haar naam weggelaten- RdH)
Kijk, dit was nu ook zo ongeveer de reactie van Dirkje aan het einde van de avond. ........"volgende keer kom ik weer........" Dirkje bleef na de opnames gewoon in Nieuwegein. Het was alleen jammer dat de cameraploeg toen al weg was, want anders hadden er nog opnames kunnen worden gemaakt van een tevreden Dirkje, die het naar haar zin had gehad. En wie weet, komt ze volgende keer dan wel mooi opgemaakt......er waren immers goede voorbeelden genoeg.

Zo dat was even mijn reactie.....ik ben niet zo'n poster hierzo, maar dit wilde ik toch wel eventjes kwijt. Elders op het forum is ook nog een reactie van mij over de uitzending van 'Man Bijt Hond' te lezen.
Groetjes aan allen,
Renate
"Als je je altijd aan regels houdt, mis je alle lol..."
- Ciska Lacomte
- Banned Lid
Dank je. Lisa, voor het linkje. Eerlijk gezegd moet ik bij dit soort geruzie weleens heel hard lachen: Als die meiden elkaar aan konden raken.......
Ze zouden vechten als *echte Grieten*: Haren trekken, spugen en krabben..Zie je 't voor je? Prachtig, toch? Wat een verwend stelletje bij elkaar !
Jazeker: Verwend stelletje ! Dat zal ik herhalen tot is bewezen dat 't niet zo is.
LOL !
Ciska
Ze zouden vechten als *echte Grieten*: Haren trekken, spugen en krabben..Zie je 't voor je? Prachtig, toch? Wat een verwend stelletje bij elkaar !
Jazeker: Verwend stelletje ! Dat zal ik herhalen tot is bewezen dat 't niet zo is.
LOL !
Ciska
Everybody's got something to hide except me and my monkey.
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Hoi Renate,
Ik denk dat het nut van de LKGT&T voor iedereen duidelijk zal zijn - voor mij is dat in ieder geval wel zo. Hoewel ik nooit naar de LKGT&T geweest ben heb ik wel transgenders en transseksuelen op andere plekken ontmoet en dat vind ik altijd erg plezierig. Het gaat mij er ook niet om om de LKGT&T af te kraken - het gaat me erom dat MBH best iets meer moeite had mogen doen om er een iets minder steriotype beeld uit te krijgen.
@Kitty: het is in zo'n geval natuurlijk de vraag wie het meeste belang heeft: de programmamakers die jou in hun programma willen of jij die op TV wilt. Als ik op TV wil, dan doe ik dat om mijn verhaal/visie op een goede manier voor het voetlicht te krijgen, niet om mijn hoofd in welke-vorm-dan-ook op TV te zien. Daardoor kan ik best wel wat eisen stellen aan het programma waar ik in te zien zal zijn. Gaat men niet accoord - prima, zoek ik iets anders (ander TV-programma/krant/tijdschrijft).
Groetjes,
Frederique
Ik denk dat het nut van de LKGT&T voor iedereen duidelijk zal zijn - voor mij is dat in ieder geval wel zo. Hoewel ik nooit naar de LKGT&T geweest ben heb ik wel transgenders en transseksuelen op andere plekken ontmoet en dat vind ik altijd erg plezierig. Het gaat mij er ook niet om om de LKGT&T af te kraken - het gaat me erom dat MBH best iets meer moeite had mogen doen om er een iets minder steriotype beeld uit te krijgen.
@Kitty: het is in zo'n geval natuurlijk de vraag wie het meeste belang heeft: de programmamakers die jou in hun programma willen of jij die op TV wilt. Als ik op TV wil, dan doe ik dat om mijn verhaal/visie op een goede manier voor het voetlicht te krijgen, niet om mijn hoofd in welke-vorm-dan-ook op TV te zien. Daardoor kan ik best wel wat eisen stellen aan het programma waar ik in te zien zal zijn. Gaat men niet accoord - prima, zoek ik iets anders (ander TV-programma/krant/tijdschrijft).
Groetjes,
Frederique
- Arike
- Eredivisie
- Contacteer:
Ik heb er flink over zitten twijfelen of ik hier nog een reactie zou plaatsen in dit draadje. Maar ik moet toch even kwijt dat ik met lichte ergernis heb zitten merken dat er hier een soort van hokjesgeest rondwaart. Wie graag muurtjes wil metselen tussen tv, tg en ts, ik hou je niet tegen. Maar ik hou er absoluut niet van (en als het even kan vermijd ik ook om mezelf in een hokje te zetten). Juist bij Dirkje moet je dat ook niet verwachten. Als ik mij goed herinner zei Dirkje op Omroep Brabant: "Doen zoals je bent", en dat doet ze ook, wars van alle stomme hokjes. Ik vind het altijd heel erg mooi als mensen dat kunnen, dat bewonder ik echt.
Maar hoe je het wendt of keert, MBH is een programma voor gewone ongewone mensen die niet in hokjes passen. You know what you're gonna get Tja, het is toch wel ergens een soort van ingetogen sensatie, een beetje sensatie in NCRV-style...
Persoonlijk zou ik absoluut niet voor de MBH-camera's willen, maar ik vind het gaaf dat er genoeg mensen waren die dat wel wilden. En ik blijf erbij dat ik die twee minuten erg kort vond en ik heb ook mijn twijfels over die duidelijke hoorbare soundbyte "... ik ben alles kwijtgeraakt...mijn baan..."
Maar als de boodschap is overgekomen dat je als T* juist niet in een of ander hokje hoeft te passen, om op een T&T-avond te passen, dan vind ik het toch geslaagd.
Al ben ik het met Frederique eens dat ik als portret van Dirkje de uitzending op omroep brabant veel mooier vond.
groetjes van een Arike die nog best wel in haar kast zit te prutsen
en misschien eigenlijk haar waffel hier beter een beetje dichter kan houden...
Maar hoe je het wendt of keert, MBH is een programma voor gewone ongewone mensen die niet in hokjes passen. You know what you're gonna get Tja, het is toch wel ergens een soort van ingetogen sensatie, een beetje sensatie in NCRV-style...
Persoonlijk zou ik absoluut niet voor de MBH-camera's willen, maar ik vind het gaaf dat er genoeg mensen waren die dat wel wilden. En ik blijf erbij dat ik die twee minuten erg kort vond en ik heb ook mijn twijfels over die duidelijke hoorbare soundbyte "... ik ben alles kwijtgeraakt...mijn baan..."
Maar als de boodschap is overgekomen dat je als T* juist niet in een of ander hokje hoeft te passen, om op een T&T-avond te passen, dan vind ik het toch geslaagd.
Al ben ik het met Frederique eens dat ik als portret van Dirkje de uitzending op omroep brabant veel mooier vond.
groetjes van een Arike die nog best wel in haar kast zit te prutsen

Ook ik ergerde me aan een aantal reacties. Wilde daar niet op reageren, omdat reacties nu eenmaal reacties oproepen. Zowel Renate als Lisa hebben hun weerwoord al gedaan, daar heb ik niets aan toe te voegen.Renate den Heijer schreef:Hoi allemaal,
........
Renate
Dat is nou het programma Man bijt hond eigen. Het programma heeft zo zijn nadelen. Ik ben ook niet blij met de commentaarstem die het had over travestieten-avond.Frederique schreef: het gaat me erom dat MBH best iets meer moeite had mogen doen om er een iets minder steriotype beeld uit te krijgen.
En wat de reacties hierboven betreft; heb ook geen commentaar op de mensen of de ruimte. Het zijn wel de mensen en ruimte die in beeld durfden te komen. En dat kan van sommige anderen niet gezegd worden.
Het hele item over Dirkje en haar eerste bezoek aan een t&t avond duurt 7 en een halve minuut. Er zijn de hele dag opnamen gemaakt, en als je dat in iets meer dan 7 minuten wilt proppen, dan vallen er ook wel eens positieve dingen af.
- Arike
- Eredivisie
- Contacteer:
Ja, dat was zeker niet zo fraai. Ik geloof dat uiteindelijk in die ruim 7 minuten maar één keer het woord "T&T" is gevallen. Of mogelijke geïnteresseerden op deze manier hun weg naar een avond weten te vinden betwijfel ik. Ook bij de achtergrondinformatie op de MBH-website is geen linkje te vinden naar T&T (of heb ik dat over het hoofd gezien?). Misschien kan iemand die contacten heeft met de redactie daar nog eens een keer op aan dringen dat dat er toch komt?tanja-a schreef:Ik ben ook niet blij met de commentaarstem die het had over travestieten-avond.
groetjes,
Arike
"But life is too short
Better listen to yourself"
Arike
"But life is too short
Hier ben ik het wel van harte mee eens, en ik vond het ook wel een goeie reclame voor een t&t avond, ik heb voor mezelf nu wel een beter beeld ervan gekregen. Maar dat soundbyteje viel mij ook meteen op, maarja, het is soms wel de waarheid.Arike schreef: Persoonlijk zou ik absoluut niet voor de MBH-camera's willen, maar ik vind het gaaf dat er genoeg mensen waren die dat wel wilden. En ik blijf erbij dat ik die twee minuten erg kort vond en ik heb ook mijn twijfels over die duidelijke hoorbare soundbyte "... ik ben alles kwijtgeraakt...mijn baan..."
En Lisa.., maak je niet zo druk meid

"Why live by the rules of a society that won't have you as a member?"
- Arike
- Eredivisie
- Contacteer:
Juliette, ik betwijfel of het uiteindelijk wel duidelijke reclame is.Juliette schreef:en ik vond het ook wel een goeie reclame voor een t&t avond, ik heb voor mezelf nu wel een beter beeld ervan gekregen.
Ik zie hier toch wel een beetje een "even Apeldoorn bellen"-effect optreden: Waar was het nou precies reclame voor...

groetjes,
Arike
"But life is too short
Arike
"But life is too short
ja oke, maar ik vind film beter dan een paar foto's op sites. Nu zie je echt wat er gebeurd ipv een paar portretfoto's.Arike schreef:Juliette, ik betwijfel of het uiteindelijk wel duidelijke reclame is.Juliette schreef:en ik vond het ook wel een goeie reclame voor een t&t avond, ik heb voor mezelf nu wel een beter beeld ervan gekregen.
Ik zie hier toch wel een beetje een "even Apeldoorn bellen"-effect optreden: Waar was het nou precies reclame voor...
"Why live by the rules of a society that won't have you as a member?"