Een kleine overwinning

Wat trek jij aan, hoe laat jij jezelf zien en waar haal je je kleding

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Veronique
ff weer wat posten
Berichten: 37
Lid geworden op: vr mar 15, 2002 1:00
Locatie: Brabant / Limburg (Belgie)
Contacteer:

Bericht door Veronique »

Hallo,


Winkelen doe ik altijd als man, door mijn grootte zou ik sowieso al snel opvallen en dat is niet zo prettig.
Maak er eigenlijk nooit veel problemen rond om in de damesafdelingen te gaan rondsnuisteren, af en toe wordt ik wel eens raar bekeken ... maar trek me daar weinig van aan.
Alleen als ik de lingerieafdeling doorloop dan kom ik wel eens tegen dat zo een ouwe aftandse verkoopster komt vragen zoekt u iets ..... bbbrrr waar bemoeit dat mens zich eigenlijk mee .... een smoes is dan soms de uitweg.

Liefs Véronique
Alles heeft een moraal, als je die maar kan vinden!
transcommunity-girl2
ForumFan
Berichten: 369
Lid geworden op: vr feb 28, 2003 15:47

Bericht door transcommunity-girl2 »

gone kendra
Laatst gewijzigd door transcommunity-girl2 op di jul 13, 2004 14:51, 1 keer totaal gewijzigd.
I am proud to be transcommunity girl
capt haok
Eredivisie
Berichten: 694
Lid geworden op: do mei 29, 2003 10:59

Bericht door capt haok »

...

Ach, ik loop gewoon de winkel in...no point....doe dit veel liever dan naar de tandarts...
Even zonder dollen, eerste keer is altijd moeilijk, en als je normaal doet, lekker mee doet met de dames om kleren bekijken, dan is het geen probleem.
Doe je schichtig...ja dan kan komt Johnn kijken....wil je pikken??? Betalen zul je!!

het elfje...
die een nieuw elvenjurkje gaat kopen...h&M, C&A, of..als er maar geen oude taarten op je af komen stuiven, van kan ik u helpen..
Nou je het zegt.idee!!.....nou mevrouw ik zoek een sexy jurkje, met 2 rugopeningen voor mijn vleugeltjes, ben elfje vandaar, hebt u dit nog in de aanbieding.
Zag zo iets in het reclameblaadje...hihihi zou haar kop willen zien.hehe..ben in een sadistische stemming...
Gebruikersavatar
Veronique
ff weer wat posten
Berichten: 37
Lid geworden op: vr mar 15, 2002 1:00
Locatie: Brabant / Limburg (Belgie)
Contacteer:

Bericht door Veronique »

Hey Kendra,

Een smoes bedenken is niet zo moeilijk ..... geschenkje voor mijn partner,
geef dan "mijn" maten op en kan ik alsnog de dingetjes kopen die ik leuk vind .... als je dan nog het voordeel hebt om een verkoopster te treffen die de leukste lingerie voor je uithaalt dan keer ik met een hemels gevoel huiswaarts.

Liefs Véronique
Alles heeft een moraal, als je die maar kan vinden!
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Of je zegt gewoon vriendelijk met een glimlach "bedankt, maar heb geen help nodig, hoor", en kijkt rustig verder.

Lisa
If all else fails, buy new shoes
Gebruikersavatar
Nathalie
Forumdiva
Berichten: 1230
Lid geworden op: zo jun 17, 2001 2:00
Locatie: 't Gooi
Contacteer:

Bericht door Nathalie »

Tenzij je wel graag hulp wenst, natuurlijk :wink:
Afbeelding
<i>Hoe groter de chaos, des te effectiever de glimlach.</i>
Gebruikersavatar
Cynthia
Chat Ops
Berichten: 1824
Lid geworden op: ma mei 26, 2003 19:49

Bericht door Cynthia »

Maar dan heb je geen smoes nodig; dan zeg je gewoon "ja graag" op de vraag, en vertelt wat je zoekt. :lol:
Cyn.
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Lisa_met_een_S schreef:Of je zegt gewoon vriendelijk met een glimlach "bedankt, maar heb geen help nodig, hoor", en kijkt rustig verder.
Nathalie schreef:Tenzij je wel graag hulp wenst, natuurlijk :wink:
Vandaar dat ze mij altijd zo raar aankijken. :D
Lisa
If all else fails, buy new shoes
simone_v
ff weer wat posten
Berichten: 58
Lid geworden op: zo sep 08, 2002 0:12
Locatie: zeg maar de IJmond

Bericht door simone_v »

Veronique schreef:....dat zo een ouwe aftandse verkoopster komt vragen zoekt u iets ..... bbbrrr waar bemoeit dat mens zich eigenlijk mee ....
Het komt voor, vrij vaak zelfs, dat een man in een lingeriewinkel zich niet op z'n gemak voelt en niet precies weet wat hij hebben moet. Dan kan een vraag of je hulp nodig hebt erg prettig zijn. Je hoeft niet zelf te gaan zoeken of een verkoopster te gaan aanspreken.

Ik ben zover dat ik liever zelf rondkijk, meestal, maar af en toe vraag ik waar ik iets speciaals kan vinden. Als ik zoekend rondkijk en er komt een verkoopster op me af dan is dat geen bemoeizucht, maar behulpzaamheid, en dat kan ik waarderen. Als ik er op dat moment geen behoefte aan heb zeg ik vriendelijk dat ik even rondkijk, of dat ik het zelf wel vind. Dat heeft nog nooit moeilijkheden opgeleverd.

En de hulp die ik gekregen heb op vragen heeft me ook nog nooit teleurgesteld, en ook geen merkwaardige blikken opgeleverd. Ook niet als ik zei dat het voor mezelf was. De verkoopsters die ik heb meegemaakt hebben zich altijd erg netjes en professioneel gedragen. Ik ga overigens altijd als man gekleed shoppen.

Op een ander forum, waar ik een aantal maanden geleden vaak kwam, was ook een eerste verkoopster van een vestiging van Livera. Die heb ik eens gevraagd of er veel mannen in de winkel kwamen om iets voor zichzelf te kopen. Ze zei van niet, in ieder geval had zij het nog nooit meegemaakt in vijf jaar verkopen. En op mijn vraag of er in de winkel of bij opleidingen weleens over gepraat werd zei ze ook van niet. Ze stond wel in een provinciestadje in de winkel, niet in een grote stad, dus dat zal wel schelen. Ze zou zelf trouwens geen moeite hebben gehad met mannelijke klanten, ook niet als die voor zichzelf kwamen.
Wees jezelf, er zijn al genoeg anderen.
Josette
Forumdiva
Berichten: 1470
Lid geworden op: ma dec 09, 2002 22:51

Bericht door Josette »

Ik merk zelf dat er een verschuiving merkbaar is in kleedgedrag. Vroeger kocht ik alleen mannenkleding met ouders of hulpverlener, later zelf mannenkleding, vervolgens kwamen de dameslaarzen erbij.

Afgelopen maandag ben ik echter bij Benneton wezen kijken voor een leuke 3/4 damesbroek, dus er is een verschil. Afgaande op eerdere ervaringen is de kans zeer groot dat ik over enkele maanden net zo gemakkelijk een stretchbroek of strak blousje koop 8) :D als een poloshirt of herenbroek, financiële problemen daargelaten :oops: :roll: .
liefs, Josette
transcommunity-girl2
ForumFan
Berichten: 369
Lid geworden op: vr feb 28, 2003 15:47

Bericht door transcommunity-girl2 »

gone
Laatst gewijzigd door transcommunity-girl2 op di jul 13, 2004 14:51, 1 keer totaal gewijzigd.
I am proud to be transcommunity girl
Gebruikersavatar
Kathleen
ForumFan
Berichten: 428
Lid geworden op: do feb 13, 2003 19:37
Locatie: Belgie
Contacteer:

Bericht door Kathleen »

Hi girls,

Ik ga steeds met mijn partner shoppen. Véééééél gezelliger. Ook voor het nuttigen van een bakkie koffie in een of andere gelegenheid.

Ik hoef dus geen uitvluchten te verzinnen. Ze kent bovendien mijn maten en we hebben steeds een lintmeter bij om nog even te checken. Bespaart me weer een pasbeurt in het pashokje. :wink:

In het begin zat ik alleen maar in de rekken te rommelen wanneer ze dicht bij me in de buurt was, nu ben ik vaak helemaal aan de andere kant van de zaak te vinden. Het schaamtegevoel mindert, keer bij keer. Is trouwens ook niet nodig! Ik ben mij, zo simpel is dat!
:wink: :wink:

Tot nogtoe ook steeds als man geweest, maar als het aan mij lag..... Ligt hier nogal gevoelig!!!!! :D :D

Female groetjes, ciao!
Liefs, Kathleen
Come una ragazza! Per sempre!
Gebruikersavatar
Cynthia
Chat Ops
Berichten: 1824
Lid geworden op: ma mei 26, 2003 19:49

Bericht door Cynthia »

Hoi Kathleentje

Effe reageren hoor.
Tot nogtoe ook steeds als man geweest, maar als het aan mij lag..... Ligt hier nogal gevoelig!!!!!
Simpele oplossing (als je durft tenminste) : ga je toch gewoon als Kathleen een stadje verder? Waar je niemand kent? Zo heel lang rijden zal dat toch niet zijn. Moet je echt es doen hoor.
En anders kom je naar het buitenland hihi. :lol:
Cyn.
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Kathleen schreef:Hi girls,

Ik ga steeds met mijn partner shoppen. Véééééél gezelliger. Ook voor het nuttigen van een bakkie koffie in een of andere gelegenheid.

Ik hoef dus geen uitvluchten te verzinnen. Ze kent bovendien mijn maten en we hebben steeds een lintmeter bij om nog even te checken. Bespaart me weer een pasbeurt in het pashokje. :wink:
Inderdaad veel gezelliger met je partner te winkelen, wij houden er ook van. Maar Kathleen, schat, een pasbeurt in het pashokje is ook heel erg leuk, waarom zou je jezelf dat willen onthouden?

Lisa
If all else fails, buy new shoes
transcommunity-girl2
ForumFan
Berichten: 369
Lid geworden op: vr feb 28, 2003 15:47

Bericht door transcommunity-girl2 »

gone
Laatst gewijzigd door transcommunity-girl2 op di jul 13, 2004 14:47, 1 keer totaal gewijzigd.
I am proud to be transcommunity girl
Plaats reactie