Een kleine overwinning

Wat trek jij aan, hoe laat jij jezelf zien en waar haal je je kleding

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Een kleine overwinning

Bericht door Lisa met een S »

Naar alle berichtgeving de laatste tijd over grote overwinningen op jezelf, hier een kleintje:

Eergisteren gingen mijn vrouw en ik winkelen in H&M. Daar zag ik een leuk rokje. Ik pakte 2 exemplaren in verschillende maten en, zoals gewoonlijk, gaf hen aan mijn vrouw. Doorgaans lopen wij samen het kleedhokje binnen en dan pas ik de kleren. Echter toen ik doorliep, zei de meisje die de kleedruimtes bewaakte "meneer, u mag hier wachten". Wegens diefstallen mag dat niet meer. Mijn vrouw en ik keken elkaar aan, en ze liep door. Ik twijfelde even, diep inademde en slikte, en zei toen tegen het meisje "maar er is een probleem -- de rokken zijn voor mij". "Nou dan", zei ze zonder blikken of blozen, "dan gaat U hen passen". Wat ik prompt deed.

Helaas was de kleinste maat nog te groot, en moest mijn vrouw een maatje 36 halen, maar mijn rok heb ik. :wink:

Liefs,
Lisa :D
If all else fails, buy new shoes
Gebruikersavatar
Cynthia
Chat Ops
Berichten: 1824
Lid geworden op: ma mei 26, 2003 19:49

Bericht door Cynthia »

Lisa,

ik had het bij chatten al gezegd, maar dit is dus eens te meer het bewijs dat het grootste probleem bij ons zelf ligt.
Ik heb je voorbeeld gisteren trouwens direct gevolgd. Ben de stad in geweest, maar deze bangerd durfde dat nog niet aan. Veels te bezorgd voor de reacties. Totdat hij/zij in een rustig boetiekje een leuke rok zag, de stoute pumps aantrok en gewoon vroeg: "mag ik deze even passen" (was erg rustig). En alsof het doodnormaal was werd er gewoon gezegd : "natuurlijk, ga uw gang". Hoewel de maat universeel moest zijn, bleek ik er absoluut niet in te kunnen, maar snel een andere gezocht en die was wel goed. Dus ook deze meid heeft weer een kleine overwinnig behaald.
Cyn.
Pamela-
Moderator
Berichten: 1849
Lid geworden op: wo mar 13, 2002 1:00
Locatie: zuid holland

Bericht door Pamela- »

Hoi Dames,

Ik vind het hele mooie verhalen en kan ook echt genieten cq lachen om dit soort stories. Jullie kennen mijn visie uit een andere thread en ja ik vind dit lastig en doe dat dus niet. Koop wel me kleding in winkels mar pas het niet. Sterker nog ik vraag altijd of me vriendin als ze het niet mooi vindt mag ruilen :cry: :cry: :cry:

Ben ooit is met Jessie en Nancy in Apeldoorn gaan winkelen en dat was erg gezellig. Liep daar met hun de C & A in en Jessie pakte een rok hield het voor d'r en ging daarna gewoon passen en dat op een zaterdagmiddag. Ik wist niet wat er gebeurde, ik dacht die is helemaal gek. Het zweet brak mijn toen al uit terwijl ik niet eens wat deed. In de tussentijd ben ik wat kleding gaan bekijken op de rekken samen met Nancy maar helaas was er voor mij niets bij.

Later die dag heb ik ook wel wat dingetjes gekocht maar nog steeds niets gepast.

Dames ik vind het knap wat jullie doen en spreek ook mijn bewondering uit voor jullie, chappoo met deze overwinning.

Liefs,
<i><b>Change the things you can, accept the things you can't change.</i></b>
Gebruikersavatar
Selena Maria
dagelijks aanwezig
Berichten: 138
Lid geworden op: za aug 09, 2003 4:18

Bericht door Selena Maria »

Geweldige overwinningen!!Gefeliciteerd!Zoals ik al in mijn "vertel het!!"stukje schreef is de droom die ik had van mijn zus en ik de stad in om kleding te gaan kopen uitgekomen.Mijn stap zal dan zijn dat wij gaan kijken,maar passen is er voor mij ook nog niet bij...
Selena,eres el camino para mi corazon y alma
Gebruikersavatar
Cynthia
Chat Ops
Berichten: 1824
Lid geworden op: ma mei 26, 2003 19:49

Bericht door Cynthia »

Hoi Selena.

Zoals ik al eerder zei; het ligt echt bij ons zelf.
Als wij er niet normaal over durven te doen, kun je niet verwachten dat iemand zegt : "is het misschien voor meneer? Wilt u even passen?".
We moeten zelf het initiatief nemen. Blijkt in de praktijk dus heel erg mee te vallen. :lol:
Cyn.
transcommunity-girl2
ForumFan
Berichten: 369
Lid geworden op: vr feb 28, 2003 15:47

Bericht door transcommunity-girl2 »

gone
Laatst gewijzigd door transcommunity-girl2 op di jul 13, 2004 15:42, 1 keer totaal gewijzigd.
I am proud to be transcommunity girl
Meikemeid
dagelijks aanwezig
Berichten: 181
Lid geworden op: di jun 10, 2003 23:21
Locatie: Ht gooi

Bericht door Meikemeid »

Welk probleem ligt bij ons zelf ? ;) Eoigenlijk is het niet eens een probleem, maar dat denk je wel, omdat die ervaring er nog niet is.

In Amsterdam al verschillende keren wat gepast en de medewerking van winkeliers is bovenverwachting positief, meestal tenminste. En je houd er ook nog wel eens een gezellig praatje op na :D

Voor Pamela en alle andere die dit nog niet gelukt is, zet je verstand op nul meid (ze kennen je toch niet) en doe het gewoon, het valt echt 100% mee met wat je verwacht.
Tip: Begin bij kleine zaakjes, waar 1 klant in het uur komt zeg maar.

Veel succes en ik hoop hier nog meer van deze kleine overwinningen te lezen ;)
I'm my own special creation !! *Shirley Bassey*
simone_v
ff weer wat posten
Berichten: 58
Lid geworden op: zo sep 08, 2002 0:12
Locatie: zeg maar de IJmond

Re: Een kleine overwinning

Bericht door simone_v »

Lisa_met_een_S schreef: Helaas was de kleinste maat nog te groot, en moest mijn vrouw een maatje 36 halen, maar mijn rok heb ik. :wink:

Liefs,
Lisa :D

Ik ben jaloers!!! Niet op het passen, dat heb ik ook weleens gedaan, maar maatje 36!!!! Hoe krijg je het voor elkaar om daar in te passen?? Er is een tijd geweest dat ik mezelf in een maat 38 kon persen, maar tegenwoordig past zelfs 42 nog maar netaan... Snik...
Wees jezelf, er zijn al genoeg anderen.
Gebruikersavatar
Nathalie
Forumdiva
Berichten: 1230
Lid geworden op: zo jun 17, 2001 2:00
Locatie: 't Gooi
Contacteer:

Bericht door Nathalie »

Simone_v schreef:Hoe krijg je het voor elkaar om daar in te passen??
"Goed kauwuh, dat ut gelijkmatug in je bloed komp.... "
Koot en Bie - Klisjeemannetjes
Afbeelding
<i>Hoe groter de chaos, des te effectiever de glimlach.</i>
Josette
Forumdiva
Berichten: 1470
Lid geworden op: ma dec 09, 2002 22:51

Bericht door Josette »

"Goed kauwuh, dat ut gelijkmatug in je bloed komp.... "
Koot en Bie - Klisjeemannetjes
:P :P :P :P 8)
Schitterende sketch, toen in de Houtrusthallen in Den Haag. Maar ook de andere typetjes als F. Jacobse en Tedje van Es, Koos Koets, Cor van der Laak (en wél hierom), de zusjes Jet en Koosje Veenendaal, de Vieze Man, Aad van der Naad, De Positivo's, Mémien Holboog, Dr. Clavan en niet te vergeten "ik ben genoemd" Professor Doctor Ingenieur Akkermans. Schitterende televisie o.a. op de zondagavond. En niet te vergeten Het Groot Bescheurboek met het beste van de bescheurkalenders. Mooi Nederlands was dat dat.

Glory of the 70s, 80s and 90s
liefs, Josette
sharon
ff weer wat posten
Berichten: 70
Lid geworden op: ma aug 25, 2003 0:29
Locatie: randstad

Bericht door sharon »

Hoi,

Ik wil jullie beiden feliciteren met jullie grote overwinningen.

Wat zou de wereld toch mooi zijn als wij ons er niet voor hoefde te schamen om een mooie rok of blouse te kopen in een winkel. [/list]
Doe maar rustig aan, het leven gaat al snel genoeg.
Gebruikersavatar
Nathalie
Forumdiva
Berichten: 1230
Lid geworden op: zo jun 17, 2001 2:00
Locatie: 't Gooi
Contacteer:

Bericht door Nathalie »

Die joost, toch.. ik wíst wel dat we er ooit achter zouden komen dat we ERGENS een overeenkomst zouden hebben :)

Inderdaad, koot en bie in al hun glorie... genieten !
Afbeelding
<i>Hoe groter de chaos, des te effectiever de glimlach.</i>
Josette
Forumdiva
Berichten: 1470
Lid geworden op: ma dec 09, 2002 22:51

Bericht door Josette »

Nathalie schreef:Die joost, toch.. ik wíst wel dat we er ooit achter zouden komen dat we ERGENS een overeenkomst zouden hebben :)

Inderdaad, koot en bie in al hun glorie... genieten !
D'r zijn zelfs internetsites over zoals http://www.kootenbie.nl/ , http://www.goeiepeer.com/kootenbie.htm of http://members.tripod.com/fjacobse/of . Inmiddels zijn er ook DVD-Simpelschijven, te bestellen bij de VPRO of bij de CD-zaak verkrijgbaar. Zelf heb ik ze in Arnhem bij Kroese gezien. De debutplaat uit 1975 klinkt heel aardig bij een stereoset omdat je daarin het stereo-effect leuk hoort. Maar alleen monofonie werd goedgekeurd door het simplistisch verbond. Deze elpee heeft het onsterfelijke lied "Zoek jezelf"

Het woord simplisme kwam al in de pre-koot en bietijd voor. In een verkeersboek uit 1969 (!) kwam de volgende zinsnede voor:

Zeer simplistisch gesteld is het dus zo, dat parkeren het doel is van alle verkeer.

De zin is vandaag de dag nog immer actueel.
liefs, Josette
Gebruikersavatar
Nathalie
Forumdiva
Berichten: 1230
Lid geworden op: zo jun 17, 2001 2:00
Locatie: 't Gooi
Contacteer:

Bericht door Nathalie »

Joost schreef:Inmiddels zijn er ook DVD-Simpelschijven, te bestellen bij de VPRO of bij de CD-zaak verkrijgbaar.
Ja díe is gek. Waar heb je nu Kazaa, Morpheus, WinMx, iMesh, en eMule voor ?
Sponzen dus die hap, laat de CD industrie eerst hun prijzen maar eens met minstens 2/3 verminderen .. Dan gaan we weer eens overwegen of we weer eens een CD'tje gaan kopen. Veel te lang hebben ze over onze ruggen al woekerprijzen gevraagd (en gekregen) voor hun veel te overschatte producten waarvan de productie, logistiek en rechten-voor de-artiest niet meer dan een kwart (!) van de totaalprijs van een CD maakt. En daarbij betalen we via onbeschreven Cd's ook nog dik mee in hun portemonnee.
Afbeelding
<i>Hoe groter de chaos, des te effectiever de glimlach.</i>
transcommunity-girl2
ForumFan
Berichten: 369
Lid geworden op: vr feb 28, 2003 15:47

Bericht door transcommunity-girl2 »

gone
Laatst gewijzigd door transcommunity-girl2 op di jul 13, 2004 15:38, 1 keer totaal gewijzigd.
I am proud to be transcommunity girl
Plaats reactie