Passabiliteit of: Een Aliën in Lelystad

Wat trek jij aan, hoe laat jij jezelf zien en waar haal je je kleding

Moderator: Moderators

Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

Zal dat boek eens gaan lenen bij de bilbiotheek Selena. Ik ben zelf een boek aan het lezen van een verlamde vrouw die desondanks met rolstoel en al fotomodel is geworden. Het heet ik hou van mij. Heb er al een hoop van geleerd en misschien is dat boek van Wayne Dyer ook wel interessant.
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

Nathalie schreef:Jij moet het immers doen. Niet wij.
Sterkte, lief.
Dank je wel lieverd.
Gebruikersavatar
pinkslipper
ForumFan
Berichten: 326
Lid geworden op: do mei 29, 2003 18:59
Locatie: Amsterdam

Bericht door pinkslipper »

Nathalie schreef:Go get hem, tiger !
Dat moet mij denken aan een Chinese spreekwoord. Wie de tijger berijdt, kan niet afstappen.
Think Pink en xxx,
pinkslipper

Van het concert des levens, krijgt niemand het programma.
Gebruikersavatar
patricia^^
ff weer wat posten
Berichten: 43
Lid geworden op: wo mei 28, 2003 9:56
Contacteer:

Bericht door patricia^^ »

Hoi Joanne,

Even een vraagje: is je stageplek in Lelydorp ???
Want, dan kan het geroddel best wel eens van de ouders vandaan komen, van; "Hee, met die heb ik nog op school gezeten, en; hee, toen.........."

Als ik je verhaal zo lees ben ik eigenlijk heel blij dat ik de polder heb verruild voor het vasteland, en geen toeristiche atractie ben in het dorp, van; zie haar, ik ken ik nog van vroeger, bla bla...

Maar jij wilt er blijven, en dat is het je goedrecht, en laat ze maar zien dat je bijzonder goed uit de klei bent getrokken, en dat een regenbui, je niet wegspoelt.

Lieverd, ik wens je heel veel sucses toe en laat ze gerust een poepie ruiken. "Grinnik", daar zat je vroeger ook niet mee.

Liefs,

Patricia
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

Hoi Patricia

Allereerst mijn complimenten voor je prachtige foto. Meid wat zie je er zonnig uit daar hihihi. En om je vraag te beantwoorden ja ik loop stage op de Rietlanden. En dat van die ouders zou inderdaad inderdaad een mogelijkheid zijn maar ik loop er nog niet zo heel lang stage en heb nog niet veel ouders gezien dus de kans dat het daar echt vandaan komt is klein. Ik ben zelf van mening dat er gewoon één iemand is geweest die het op wat voor reden dan ook door heeft gehad en toen is de boel gaan rollen. Uiteindelijk zou dat toch een keer moeten gebeuren en ik laat het maar over me heen komen. Ik ben inderdaad niet zomaar door een regenbuitje weg te spoelen en behoorlijk goed uit de klei getrokken. Heb inderdaad in het verleden ook geen moeite gehad mijn plekje te veroveren in ons dorp. Dat moet best nog een keer lukken. Ik zie er tegenwoordig toch ook stukken beter uit hehehe.... Jij ook thanks voor je steun en ik red het wel. Ons polder meiden krijgen ze er niet zomaar onder he!
adriana
Eredivisie
Berichten: 502
Lid geworden op: zo nov 18, 2001 1:00
Locatie: zuidholland

Bericht door adriana »

hi Joanne,

is dit de echte RLE (real life experience) denk van wel, je zal altijd op sommige momenten geconfronteerd worden met je trans-vrouw zijn, jij hebt daar uiteraard geen moeite mee, sommigen die op je pad komen wel en die hebben geen idee wat voor een moed er nodig was en offers je al gebracht hebt om te zijn wie je nu bent.

Er is nooit geen pasklare oplossing maar een ding weet ik wel als je je als slachtoffer opstelt zal je ook zo behandeld worden, dus er is in zo een situatie weinig keus ik denk ook zoals diversen hier het al geschreven hebben, benader het als een volwassene en laat ze merken op een rustige manier dat je best eenmalig uitleg wil geven als ze het niet snappen en daarna geen gezeik verder.

Een groep richt zich meestal op de in hun ogen meest kwetsbare als je laat merken dat je weerbaar bent en dat ben je zeker weten, dat het een kwestie is van korte tijd als ze merken dat ze geen effect, vat op je hebben en dan is het meestal weer snel over. Doorbijten voor een korte tijd maar je hebt veel meer moeten doorstaan als een paar ettertjes.

Diegene die dan toch nog wat blijft zeiken, dyeharts, pak die aan met steun van je collega's want als die je steunen moeten ze dit ook met daden tonen ook hierdoor merken de "kleuters" dat volwassenen solidair zijnen zullen ze `het gauw opgeven.

Is het toch allemaal teveel dan is het misschien raadzaam om naar wat anders uittekijken voordat het je helemaal teveel is geworden, maar ook hier weet zeker dat je weet tot hoever.

Sterkte en wie denken ze wel dat ze zijn, ze komen pas kijken.

groetjes Adriana
Josette
Forumdiva
Berichten: 1470
Lid geworden op: ma dec 09, 2002 22:51

Bericht door Josette »

And so it goes - go round again
But now and then we wonder who the real men are


(Real men - Joe Jackson)
liefs, Josette
Josette
Forumdiva
Berichten: 1470
Lid geworden op: ma dec 09, 2002 22:51

Bericht door Josette »

Joanne, hoe is het afgelopen maandag vergaan met je systeembeheerwerk op die school. Was het net zo pet als afgelopen vrijdag of ging het beter?
liefs, Josette
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

Hoi Joost

Moet zeggen dat het een stuk beter ging dan vrijdag. Ik heb eventjes met mijn coordinator gesproken en we hebben gewoon besloten dat ik de meeste dingen gewoon moet negeren maar dat als het uit de hand loopt de school volledig achter mij staat. Toen ben ik aan het werk gegaan en heb zo af en toe nog wel wat opmerkinkjes en gegiechel gehoord maar uitbarstingen zoals die van vrijdag zijn niet voor gekomen. En dat terwijl ik tot twee keer toe in een volle klas aan het werk ben geweest plus een paar keer door een overvolle aula gelopen ben. Ik heb mijn houding ook veranderd op aanraden van mijn collega. In plaats van snel door te lopen door die aula ben ik er eens op mijn gemak doorheen gewandeld waarbij ik open en onbevreesd al die leerlingen eens goed aangekeken heb. Vooral diegenen die er vrijdag bij waren. En ik heb erg genoten van de blikken zie onzeker naar de grond zakte toen ik niet bang bleek te zijn. Misschien dat er nog wat komt maar voor nu heb ik een voldaan gevoel. Daarnaast hadden we gisteren een open huis en daar heb ik ook aan meegewerkt. Ik mocht met de digitale camera het hele festijn vastleggen op de memorystick en daarbij kreeg ik van veel leerlingen het verzoek hen ook vast te leggen. De integratie van Joanne als mens in plaats van Joanne de trans is daarmee behoorlijk in werking getreden en het heeft me een stuk meer zekerheid gegeven. Ik heb er vertrouwen in dat het goed gaat komen nu. Dank je wel voor jullie belangstelling en ik hou jullie op de hoogte van mijn vorderingen.
tonnie54
ff weer wat posten
Berichten: 56
Lid geworden op: di okt 21, 2003 12:30
Contacteer:

Bericht door tonnie54 »

Hoi Joanne

ik heb dit gevolgd en met kribbels in mijn nek het gelezen
In mijn werkkring was er een trans die een andere baan en woonplaats moest kiezen ...door het transsexueel zijn :cry: ...

Het doet me genoegen om te lezen dat het met jouw waarschijnelijk niet die kant op gaat..

succes en kop op
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

Thanks Tonnie

Als je me persoonlijk zou kennen dan wist je dat ik me nooit maar dan ook nooit weg zou laten pesten. Ik ben wel gevoelig en ervaringen zoals deze maken me soms heel verdrietig maar als ik er dan weer bovenop ben dan komt die koppigheid weer boven en vecht ik net zo lang tot ik het zo heb als ik wil.
Gebruikersavatar
Nathalie
Forumdiva
Berichten: 1230
Lid geworden op: zo jun 17, 2001 2:00
Locatie: 't Gooi
Contacteer:

Bericht door Nathalie »

Kijk, dat doet me nu werkelijk goed te horen, Joanne !
Blij voor je....
Afbeelding
<i>Hoe groter de chaos, des te effectiever de glimlach.</i>
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Om nogmaals een passende citaat uit het angelsaksiche culturele erfgoed te bezigen:
'Hannibal' Smith schreef:"I love it when a plan comes together""-- The A-Team
Lisa
If all else fails, buy new shoes
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

En Joanne steekt met een big smile nog een welverdiende sigaar tussen de tanden.
Gebruikersavatar
MarjoleinJ
dagelijks aanwezig
Berichten: 182
Lid geworden op: di jun 26, 2001 2:00
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Bericht door MarjoleinJ »

Hoi Joanne,

Blij om te horen dat 't zo goed is gegaan... lekker jezelf wezen!

Misschien als mosterd na de maaltijd wou'k nog iets vermelden wat ik zelf meegemaakt heb op een middelbare school:

Ik heb een jaar lesgegeven op een middelbare school als leraar natuurkunde. Ik heb al jaren m'n nagels behoorlijk vrouwelijk (als ze niet afbreken enz..) vrij lang en 'vrouwelijke vorm'.

Op een gegeven moment loop ik door de klas, vraagt er een van de meisjes, door de klas heen: "meneer, *vijlt* U uw nagels?!"... ondanks 't feit dat ik vrij verrast was door de vraag kon ik er toch een nonchalant "ja hoor..." uitbrengen, alsof 't de normaalste zaak van de wereld was. Daarmee was de kous af... ze zijn er niet op doorgegaan... Stond er zelf van te kijken...

Heel veel plezier bij je stageplek!

Groetjes,

Marjolein
Is all that we see or seem
But a dream within a dream?
Plaats reactie