Graag een vrouw willen zijn , maar...

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transgenderisme.

Moderator: Moderators

Martiene
dagelijks aanwezig
Berichten: 228
Lid geworden op: za mei 11, 2002 13:59
Locatie: Drenthe

Graag een vrouw willen zijn , maar...

Bericht door Martiene »

Ik denk dat jullie dat ook hebben. Je wilt zo graag een vrouw zijn maar....je hebt daar niet alles voor over.

Voor mijzelf geld dat ik als vrouw geboren had willen zijn. In elk geval heb ik zoals ik nu ben niet de behoefte tot medisch ingrijpen.
Dus blijven ik wie ik ben.

Is dit iets kenmerkends voor de TG?
Omdat ik wel een vrouw wil zijn, maar het niet wil worden. (©martiene)
liefs.
Gebruikersavatar
Natashja
ForumFan
Berichten: 309
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:51
Locatie: Drenthe

Bericht door Natashja »

Hoi Martiene,

Wat jij schrijft is ook wel een beetje op mij van toepassing, Ik zou heel graag een vrouw zijn, maar nu ben ik dus vaak op mijn kamer een vrouw en in het dagelijks leven een man tenminste dat denk ik :D Geen macho of iets in die aard maar gewoon een vent die over auto,s babbeld en over meiden allemaal met andere mannen die toch al gauw 30 jaar ouder zijn.
(ik werk in een verzorgingshuis als portier/beveiliger) Als ik al eens in de personeelsruimte zit hebben we het over van alles en nog wat (k moet soms uitkijken met wat ik zeg, een aanklacht wegens sexuele intimidatie is zo de deur uit) Maar vaak denken de dames verpleging net zo als ik :D

Ik denk dat ik van binnen meer vrouw ben dan man Neem de cogiati-test daar is mijn uitkomst catogerie 4 mogelijk TS.

Het is misschien dus wel belangrijk om stapjes te ondernemen, maar hoe ik me nu voel is dat niet nodig volgens mij.

Groetjes, Nataschja
Niets is blijvend, alleen de verandering
fenna69
ForumFan
Berichten: 337
Lid geworden op: di okt 14, 2003 23:08

Bericht door fenna69 »

hoi Martiene,

In mijn optiek staat een tg tussen vrouw en man in en is er niet sprake van een eenduidige gender identiteit of beter gezegd, een gender identiteit die niet eenduidig vrouw of man is. Verder kan iemand kiezen voor een transgender leefstijl.
Geen behoefte aan medisch ingrijpen is dan een vorm van transgender en niet een exclusief kenmerk ervan :wink:
greetz Fenna :)
Amanda
dagelijks aanwezig
Berichten: 185
Lid geworden op: di jul 30, 2002 23:57

Bericht door Amanda »

Het is ook niet een keuze die je zomaar eventjes maakt, de tijd zal het leren......
Ik dacht toen ik omging dat ik maar beter niet te mannelijke dingen kon doen, wordt al snel afgekeurd door mede transen. Ik heb geleerd dat je lekker je eigen gangetje moet gaan dus nu doe ik mee aan fietscross wedstrijden, praat over auto's en doe 6 juni mee aan een FOUR-X CLINIC voor alleen vrouwen :D
http://www.girlzz-offroad.com/

Groetjes van een stoere meid :D
Gebruikersavatar
pinkslipper
ForumFan
Berichten: 326
Lid geworden op: do mei 29, 2003 18:59
Locatie: Amsterdam

Re: Graag een vrouw willen zijn , maar...

Bericht door pinkslipper »

Martiene schreef:Ik denk dat jullie dat ook hebben. Je wilt zo graag een vrouw zijn maar....je hebt daar niet alles voor over.

Voor mijzelf geld dat ik als vrouw geboren had willen zijn. In elk geval heb ik zoals ik nu ben niet de behoefte tot medisch ingrijpen.
Dus blijven ik wie ik ben.
Ik heb precies hetzelfde. ALS ik kon kiezen dan was ik vrouw geweest. Hoe dan ook medisch ingrijpen gaat mij net iets te ver.
Think Pink en xxx,
pinkslipper

Van het concert des levens, krijgt niemand het programma.
capt haok
Eredivisie
Berichten: 694
Lid geworden op: do mei 29, 2003 10:59

Bericht door capt haok »

Als ik zou kunnen kiezen dan zou ik graag een gedaante willen hebben wat niet te veel gedoe mee brengt.
En als dit een mannelijk gedaante zou betekenen, goed.
Als ik maar van mijn genderdysforie ben verlost, dit is de hoofdzaak, daar doe ik het voor.
Helaas kan ik het niet weg wensen, dus dan maar the hard way.
Een transitie van man naar vrouw, geen keus maar een moeten.
Een moeten om zo gelukkig te worden.

anouk
x
Kimmy B
dagelijks aanwezig
Berichten: 82
Lid geworden op: ma okt 20, 2003 11:25

Bericht door Kimmy B »

Konden we maar een knop omdraaien in ons hoofd dat ons van dit dilemma verloste maar dan nog zou ik eerder kiezen voor het vrouw zijn hoor
hoe het komt weet ik ook niet maar kvoel me veel beter als vrouw dan als man .

liefs
Kimmy
Martiene
dagelijks aanwezig
Berichten: 228
Lid geworden op: za mei 11, 2002 13:59
Locatie: Drenthe

Bericht door Martiene »

Ik heb het wel eens tegen vrienden uitgelegd, als er een pilletje zou zijn die je veranderd in een volledige vrouw dan wist ik het wel.

:P :lol: :P
Omdat ik wel een vrouw wil zijn, maar het niet wil worden. (©martiene)
liefs.
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

<Ik heb het wel eens tegen vrienden uitgelegd, als er een pilletje zou zijn die je veranderd in een volledige vrouw dan wist ik het wel.>


dat lijkt me behoorlijk duidelijk:)

Joy
Josette
Forumdiva
Berichten: 1470
Lid geworden op: ma dec 09, 2002 22:51

Bericht door Josette »

Martiene schreef:Ik heb het wel eens tegen vrienden uitgelegd, als er een pilletje zou zijn die je veranderd in een volledige vrouw dan wist ik het wel.
Ook als je de bijwerkingen voor lief neemt, Martiene? Doet me denken aan dat verhaal van die zeemeermin die benen kreeg maar daarna niet meer kon praten :-? Voor mij liggen de zaken heel anders, mijn keuze is het beste van beide geslachten. The best of both worlds Dat het ene mannelijk is en het andere vrouwelijk, so what?

Als vrouwelijk gedrag of gebruiken of van mannen net zo'n waardering krijgt als mannelijk gedrag/gebruiken van vrouwen thans in 2004, dan zou dat een behoorlijke vooruitgang zijn. En 't zou dat betekenen dat bijvoorbeeld twijfelaars veel eerder zichzelf zijn en niet zijn veroordeeld tot medische ingrepen of hulpverleningstrajecten.
liefs, Josette
Gebruikersavatar
Joanna_
dagelijks aanwezig
Berichten: 219
Lid geworden op: vr jun 06, 2003 20:48
Locatie: Amsterdam

Bericht door Joanna_ »

Josette schreef:

Martiene schreef:
Ik heb het wel eens tegen vrienden uitgelegd, als er een pilletje zou zijn die je veranderd in een volledige vrouw dan wist ik het wel.


Ook als je de bijwerkingen voor lief neemt, Martiene?
Help me ff. Welk pilletje zou ze bedoelen??? en welke bijwerkingen heb je volgens jou dan daarop????
Itthi pi hi ekacciya seyya.
capt haok
Eredivisie
Berichten: 694
Lid geworden op: do mei 29, 2003 10:59

Bericht door capt haok »

Maare, als je verlost bent van je genderdysforie dan ben je automatisch ook te vreden met het geslácht waar je bij hoort.
Dus is er geen dilemma, en ook geen wens om toch als vrouw te leven.
Hoort je lichaam gewoon bij jou, en dit lijkt me wel wat.

anouk
x
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

pilletje ? bijwerkingen?

sjezus mensen, wat zijn we slim

nee zon pil bestaat natuurlijk niet ,dus what
about :

' en de bijwerkingen dan ' ?


shalomm
Kimmy B
dagelijks aanwezig
Berichten: 82
Lid geworden op: ma okt 20, 2003 11:25

Bericht door Kimmy B »

Voordelen zouden zijn met een pil,
je krijgt borsten ,een zacht velletje etc
en nevenwerking zou dan zijn
om de 28 dagen ongesteld ;-)
Gebruikersavatar
layla_trans
is nieuw hier
Berichten: 7
Lid geworden op: do jan 22, 2004 13:49
Locatie: Overijssel
Contacteer:

graag helemaal vrouw willen zijn.

Bericht door layla_trans »

Hallo Martiene,
Ik kan je gevoelens en verlangens heel goed begrijpen en indenken. Ik heb ook sterke transgender gevoelens, dus zou ik ook graag helemaal vrouw willen zijn, maar er zijn een aantal afwegingen die de doorslag geven om het niet te doen. In de eerste plaats de belofte die ik - als man - deed toen we trouwden, ik voel me daaraan gehouden. (je moet eerlijk en integer zijn, ook naar je partner toe !). In de tweede plaats wil ik de kinderen niet confronteren met een probleem dat buiten hunzelf ligt en ze niet aandoen dat ze ineens een soort "vrouwelijke" vader hebben. In de derde plaats zijn er maatschappelijke gevolgen, je baan e.d. , die ik erdoor zou gaan verliezen. (dus financiele gevolgen) Gelukkig kan ik me elke dag kleden en opmaken en probeer ik te genieten van mijn "vouw zijn" binnen de huidige mogelijkheden. Wel zou ik graag een open relatie willen met iemand die net als ik ook sterk transgender voelend is om dit samen te delen.
Plaats reactie