ww

Wat trek jij aan, hoe laat jij jezelf zien en waar haal je je kleding

Moderator: Moderators

Plaats reactie
veroke
ff weer wat posten
Berichten: 30
Lid geworden op: zo mei 16, 2004 11:39
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

ww

Bericht door veroke »

hallo

Heeft er iemand van jullie ooit het programma van de weight watchers gedaan?
Wat is jullie ervaring hiermee?
Raden jullie het aan?

groetjes
Veroke
Gebruikersavatar
Chantal C.
Forumdiva
Berichten: 1759
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 12:27
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Chantal C. »

Geen idee. Belangrijkste is dat je je eetpatroon aanpast, daar heb je geen Weight Watcher voor nodig.

Gewoon geen suiker meer gebruiken (evt zoetstof), niet meer snoepen, regelmatig eten. Zie ook http://www.trendystyle.net/beauty/invorm/index.html

Hier vindt je nuttige tips. Succes!
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
WilmaB
dagelijks aanwezig
Berichten: 160
Lid geworden op: ma feb 02, 2004 23:33
Contacteer:

Bericht door WilmaB »

Jaren geleden heb ik eens mee gedaan aan het weight watchers programma.
Ik persoonlijk vindt dit meer bezigheidstherapie dan een afslankprogramma, je bent de hele dag met eten bezig, recepten bij elkaar zoeken en meten en wegen en calorien berekenen.
Het enige wat je ermee bereikt, is een lege portomonee en het welbekende jojo effect.
Op het laatst woog ik niet minder, maar meer dan dat ik begon met weight watchers.
Op m'n hoogst woog ik toen 170 kilo en heb toen een maagbandje(1996) genomen, toen vlogen de kilo's eraf en woog een jaar later 89 kilo, die ik nu nog steeds weeg.
Maar het is net zoals Chantal al zegt, ga zorgvulig met je eetgewoontes om en vermijd suikers ed.

Wilma.
Groetjes,
Wilma aka FunnyHappyPiper aka Whocares aka Transcommunity
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Het weight watcher's programma is erg veranderd de laatste jaren. Het is niet meer zo noodzakelijk om alles te wegen, er wordt gewerkt met een puntensysteem, waardoor je minder tijd kwijt bent als vroeger het geval is. Wel is nog steeds zo, dat je je bewust moet zijn, van wat je allemaal eet -- en of dat zo'n gek idee is, denk ik ook niet. Maar je kans op de jojo effect is wel degelijk aanwezig, als je het beschouwt als een tijdelijk bezigheid, en je eet- en leefpatroon (naast dieet is regelmatig fysieke inspanning deel van het programma) niet permanent aanpast.

Lisa
If all else fails, buy new shoes
WilmaB
dagelijks aanwezig
Berichten: 160
Lid geworden op: ma feb 02, 2004 23:33
Contacteer:

Bericht door WilmaB »

Lisa met een S schreef:Het weight watcher's programma is erg veranderd de laatste jaren. Het is niet meer zo noodzakelijk om alles te wegen, er wordt gewerkt met een puntensysteem, waardoor je minder tijd kwijt bent als vroeger het geval is. Wel is nog steeds zo, dat je je bewust moet zijn, van wat je allemaal eet -- en of dat zo'n gek idee is, denk ik ook niet. Maar je kans op de jojo effect is wel degelijk aanwezig, als je het beschouwt als een tijdelijk bezigheid, en je eet- en leefpatroon (naast dieet is regelmatig fysieke inspanning deel van het programma) niet permanent aanpast.

Lisa
Met zo'n systeem werkten ze vroeger ook eens Lisa(40 punten geloof ik)
en dat stond gelijk aan 1000 calorieen.
Ze zijn nogal eens van stijl veranderd, zoals ik begrepen heb.
Maar ik zweer gelukkig bij m'n maagbandje, al kan ik dan ook haast niets meer eten.
Nu teld het gewoon, wat ik binnen hou is mooi meegenomen en de rest gaat er automatisch weer uit.
Al wil ik zeggen dat dit ook niet alles is hoor.
Ik mis al vanaf 1996 m'n lekkere boterham met kaas, aangezien brood 1 van de dingen is die ik niet meer kan eten.

Wilma.
Groetjes,
Wilma aka FunnyHappyPiper aka Whocares aka Transcommunity
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Met het huidige systeem, is het maximaal aantal punten voor een vrouw 24 per dag, en het minimum 18, afhaneklijk van haar gewicht. Een boterham is 1 punt, en een plakje 20+ kaas ook een punt. Een pizza van de supermarkt is 14 punten, en een patat met 8. Als je erg zwaar bent, dan begin je met 24 punten, en naarmate je afvalt, mag je minder eten. Je mag altijd 3 punten per dag "sparen", maar moet het in dezelfde week opmaken, en er is een maximum aantal punten dat je in een week op mag sparen. Een glas bier of wijn is 1 1/2 punt. Je verdient extra punten met lichamelijk beweging: een half uur wandelen of fietsen geeft je 2 extra punten. Overigens tellen de meeste groente en fruit niet -- ze zijn allemaal 0 punt (behalve bijvoorbeeld, aardappelen, mais, aardbeien en bananen. Je wordt wel aangeraden om minstens een keer per week iets "lekkers" te nemen -- een borreltje, of een bonbon, maar ook hier zit er een maximum aan: 3 glasjes wijn per week.

Ben je op je streefgewicht, dan ga je terug naar 20 of 21 punten. Maar het is dus wel levenslang opletten. Daarentegen, zolang je niet meer dan 1 1/2 kilo boven je streefgewicht bent, mag je gratis naar weightwatchers meetings.

Lisa
If all else fails, buy new shoes
Josette
Forumdiva
Berichten: 1470
Lid geworden op: ma dec 09, 2002 22:51

Bericht door Josette »

Lisa met een S schreef:Daarentegen, zolang je niet meer dan 1 1/2 kilo boven je streefgewicht bent, mag je gratis naar weightwatchers meetings.
:-? :roll: Meer is de reactie niet.

Mss makkelijk gezegd, maar belangrijker dan afvallen en aankomen is je gewicht én eetpatroon stabiel houden. Dus ontbijt, lunch en 1 bord avondeten per dag, en voldoende fruit, drinken als thee bronwater en sinaasappelsap (CoolBest ! :D )

Klinkt zo cliche maar werkt mss nog wel het beste. Echter, iemand die zonder hakken :P :P 1m77 lang is en 60 kg weegt kan zoiets makkelijk zeggen.
liefs, Josette
Gebruikersavatar
petra_
Forumdiva
Berichten: 1212
Lid geworden op: di feb 24, 2004 19:38
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Lisa met een S schreef:Als je erg zwaar bent, dan begin je met 24 punten, en naarmate je afvalt, mag je minder eten. Je mag altijd 3 punten per dag "sparen", maar moet het in dezelfde week opmaken, en er is een maximum aantal punten dat je in een week op mag sparen. Een glas bier of wijn is 1 1/2 punt. Je verdient extra punten met lichamelijk beweging: een half uur wandelen of fietsen geeft je 2 extra punten. Overigens tellen de meeste groente en fruit niet -- ze zijn allemaal 0 punt (behalve bijvoorbeeld, aardappelen, mais, aardbeien en bananen. Je wordt wel aangeraden om minstens een keer per week iets "lekkers" te nemen -- een borreltje, of een bonbon, maar ook hier zit er een maximum aan: 3 glasjes wijn per week.
Op de fiets drank halen en dan 17 1/3 wijntjes of biertjes per dag, gegarandeerd dat de kilo's eraf vliegen. :P
Gebruikersavatar
Chantal C.
Forumdiva
Berichten: 1759
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 12:27
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Chantal C. »

Violet Skye schreef:Op de fiets drank halen en dan 17 1/3 wijntjes of biertjes per dag, gegarandeerd dat de kilo's eraf vliegen. :P
Dat hangt er vanaf hoe lang je moet fietsen... :wink: :P :P
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Gebruikersavatar
petra_
Forumdiva
Berichten: 1212
Lid geworden op: di feb 24, 2004 19:38
Contacteer:

Bericht door petra_ »

ChantalC schreef:
Dat hangt er vanaf hoe lang je moet fietsen... :wink: :P :P
Een half uur wil je de 2 bonuspunten verdienen, anders mag je maar 16.
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Josette schreef:belangrijker dan afvallen en aankomen is je gewicht én eetpatroon stabiel houden. Dus ontbijt, lunch en 1 bord avondeten per dag, en voldoende fruit, drinken als thee bronwater en sinaasappelsap
Wie het helemaal zeker wil weten kan misschien het best even kijken op http://www.voedingscentrum.nl. De tips die daar staan zijn ook samengevat in een dieettabel (waar voor ruim 700 produkten per produkt ook de energie, eiwitten, vet, koolhydraten en natrium zijn opgenomen). Dit boekje kun je vaak ook krijgen bij je dietist.

Mijn advies is om afvallen wel serieus te doen: ik heb een moeder die zichzelf te dik vind (ik ben het daar, laten we het genuanceerd zeggen, niet helemaal mee eens) en daardoor in mijn ogen veel te weinig eet. Lijkt me ook niet echt gezond, daarnaast voelt ze zich vaak nogal zwak (hoe zou dat toch komen?).

Groetjes,

Annegreet
Plaats reactie