'Omgebouwde' golfer geweigerd op vrouwentoernooi
Moderator: Moderators
'Omgebouwde' golfer geweigerd op vrouwentoernooi
AMSTERDAM - De golfclub van Fort Wayne in de Amerikaanse staat Indiana weet het zeker: Danielle Swope is een man en mag niet meedoen aan het vrouwenkampioenschap van de stad en is doorverwezen naar de kwalificatieronde voor het mannentoernooi.
Maar zo zeker als de directie van de golfclub is, zo heftig bestrijdt Swope zelf haar eigen 'mannelijkheid'. Ze werd geboren met de geslachtelijke kenmerken van zowel een jongen als een meisje, maar op haar geboorteakte vulde de arts als geslacht 'mannelijk' in, en daar houdt de golfclub aan vast.
De voorzitter van de Bond voor vrouwelijke golfers van Fort Wayne erkent dat het om een pijnlijke kwestie gaat maar stelt dat "de regels nu eenmaal de regels zijn, en die gelden voor iedereen." De deelnemers aan het mannenkampioenschap van Fort Wayne hebben, in tegenstelling tot de vrouwen, geen bezwaar aangetekend tegen Swope's deelname.
Vorig jaar deed Swope wel mee aan het vrouwenkampioenschap van de staat Indiana, maar de bond scherpte na haar omstreden deelname de reglementen aan, waardoor een nieuwe gooi naar die titel er niet in zit.
De 40-jarige Swope werd opgevoed als het jongetje Daniel. In de jaren '90 liet ze zich 'ombouwen' en veranderde ze haar naam in Danielle.
http://www.telegraaf.nl/telesport/12293 ... rnooi.html
Maar zo zeker als de directie van de golfclub is, zo heftig bestrijdt Swope zelf haar eigen 'mannelijkheid'. Ze werd geboren met de geslachtelijke kenmerken van zowel een jongen als een meisje, maar op haar geboorteakte vulde de arts als geslacht 'mannelijk' in, en daar houdt de golfclub aan vast.
De voorzitter van de Bond voor vrouwelijke golfers van Fort Wayne erkent dat het om een pijnlijke kwestie gaat maar stelt dat "de regels nu eenmaal de regels zijn, en die gelden voor iedereen." De deelnemers aan het mannenkampioenschap van Fort Wayne hebben, in tegenstelling tot de vrouwen, geen bezwaar aangetekend tegen Swope's deelname.
Vorig jaar deed Swope wel mee aan het vrouwenkampioenschap van de staat Indiana, maar de bond scherpte na haar omstreden deelname de reglementen aan, waardoor een nieuwe gooi naar die titel er niet in zit.
De 40-jarige Swope werd opgevoed als het jongetje Daniel. In de jaren '90 liet ze zich 'ombouwen' en veranderde ze haar naam in Danielle.
http://www.telegraaf.nl/telesport/12293 ... rnooi.html
Misschien moet ze eens contact opnemen met die Mianne Bagger. Is toch ook een "omgebouwde" Golfster die gewoon met de vrouwen meedoet.
Kwordt trouwens wel steeds kwaaier als ik dit soort stukjes lees. Gewoon het gebrek aan respect van veel mensen als het om dit soort zaken gaat. Ik zou er bijna expres voor gaan sporten om een discussie uit te lokken.
Kwordt trouwens wel steeds kwaaier als ik dit soort stukjes lees. Gewoon het gebrek aan respect van veel mensen als het om dit soort zaken gaat. Ik zou er bijna expres voor gaan sporten om een discussie uit te lokken.
Ik vind het nog steeds geen goed idee om hier op de voorpagina ook maar te reppen over "omgebouwden". Het was een kleine moeite geweest om het kopje te veranderen in transseksuele golfer... Ik snap de media ook niet helemaal, tis vaak omgebouwde als er over transen bericht wordt, maar nooit verklede kerel als het over travestieten gaat.
Alles giet foarby en giet foar ivich
En alles wat oerbliuwt
Is leaf, mar om op te libjen
Net genôch.
En alles wat oerbliuwt
Is leaf, mar om op te libjen
Net genôch.
Zit wat in moet ik toegeven vind het indeze ook een beetje bot overkomen en aangezien het op de voorpagina staat helpt het natuurlijk best mee met beeldvorming. Is overigens slechts de schrijver van het artikel aan te rekenen maar vind in deze situatie trav.org het recht hebben daar een wat beter geschikte titel voor te gebruiken. For the sake of namingconventions (hahaha net geleerd bij mijn opleiding)
Eerlijk gezegd was er weinig weerstand van de dames. Reden hiervoor is dat deze tak van het fietsen (four-X) zo goed als geen vrouwen kent. Het was dan ook een introductie dag voor de dames met als laatste een wedstrijd, alles georganiseerd door http://www.girlzz-offroad.com/
Bij het bmx-en, waar ik ook aan mee doe, zijn we met een behoorlijke groep en daar wordt je, ik dus, niet zomaar eerste.
Iedergeval zijn de berichten ten opzichte van mij wel heel positief, gelukkig
Bij het bmx-en, waar ik ook aan mee doe, zijn we met een behoorlijke groep en daar wordt je, ik dus, niet zomaar eerste.
Iedergeval zijn de berichten ten opzichte van mij wel heel positief, gelukkig