Prikkelende zaken

Wil je wat kwijt over travestie.org? Doe het dan hier.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Nathalie
Forumdiva
Berichten: 1230
Lid geworden op: zo jun 17, 2001 2:00
Locatie: 't Gooi
Contacteer:

Bericht door Nathalie »

Er is iets wat me van me hart moet. Nu de top drie van berichtenschrijvers danig is gekortwiekt, en in dit forum, op een paar diehards na, nauwelijks nog tijd en energie lijkt te worden gestoken, dringt de vraag zich op hoe het nu verder moet met dit forum.

<b>Stelling:</b>
Een grote groep travestie.org gangers is slechts bezig met het beleven van hun fetish. Andere zaken zijn daarbij voor hen niet relevant.

<b>Feit 1:</b>
De advertentiepagina's staan nog steeds bol van de quasi-geile advertenties.

<b>Feit 2:</b>
De forums worden gevuld door een kleine groep die, soms vrijgevochten soms krampachtig, proberen zaken voor het voetlicht te brengen. Een grotere groep forumgangers hult zich echter ondanks registratie in dit forum in een (welhaast symbolisch) stilzwijgen.

Ik heb het eens nagekeken:
- 167 geregistreerde gebruikers (peildatum 17 november 2001).
- 36 gebruikers hebben 10 berichten of meer geschreven.
(131 gebruikers hebben er dus minder dan 10 geschreven).
- van de 167 geregistreerde gebruikers hebben er <b>72</b> helemaal niets geschreven.
Ergo: 43% van de geregistreerde forumgebruikers draagt niets bij aan de discussies.

De volgende vragen dienen zich aan:
  • In hoeverre is het wenselijk dat een zeer grote groep zich hult in een welhaast stoïcijns stilzwijgen ?
  • Wat moet er gedaan worden door de organisatie of de reguliere forumgangers om deze mensen wel te bewegen tot enige actie ?
  • Mag je van een geregistreerde forumbewoner verwachten dat hij of zij zich mede verantwoordelijk voelt voor het plaatsen van berichtjes en het antwoorden op threads ?
  • Wat kunnen redenen zijn dat mensen zich kennelijk niet massaal geroepen voelen te reageren ?
  • Zijn crossdressers, travestieten, transgenderisten, shemales en transsexuelen alleen maar bezig met het beleven van hun eigen fetish of gevoelens ?
  • In hoeverre zijn mensen uit bovengenoemde groepen eigenlijk geïnteresseerd in zaken als profilering van het eigen gevoel en de groep waar zich men toe rekent, inzicht en verbetering van het uiterlijk, hulp en advies bieden aan gevoelsgenotes, en vele andere onderwerpen ?
Kortom, misschien prikkelende vragen waar ik van jullie heel graag een antwoord op zou zien.

_________________
Liefs,
Nathalie

<i>"Wie zijn billen brandt mag blij zijn dat ie niet andersom stond."</i>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Nathalie op 2001-11-17 13:02 ]</font>
Jessie
dagelijks aanwezig
Berichten: 249
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00

Bericht door Jessie »

Nathalie ik denk het en jij zegt het !!!!

Mij viel het de laatste tijd ook al op dat er zo weinig nog maar word geschreven hier op forum het lijkt wel uitgestorven de laatste tijd .Moet ik er ook wel bij zeggen er zijn nog al veel harde discussies geweest de laatste tijd maar dat mag men niet ervan weerhouden om hier niet meer te komen posten.
Maarja jij slaat weer de kop op de spijker ik ben het geheel met je eens er zijn nogal wat geregistreerde gebruikers die eigenlijk alleen maar lezen en niet posten dat zul je waarschijnlijk altijd wel houden of je moet ze verplichten om minimaal een bericht per week te laten schrijven anders word je verwijderd maarja of dat nu wel zo,n goed idee is weet ik ook niet stel dat je op vakantie gaat!!!

voorderest ik heb geen idee wat we er hier aan moeten gaan doen mischien komt het vanzelf nog wel...voorlopig heb ik weer iets gepost aan mij ligt het niet!!!
Gebruikersavatar
Nathalie
Forumdiva
Berichten: 1230
Lid geworden op: zo jun 17, 2001 2:00
Locatie: 't Gooi
Contacteer:

Bericht door Nathalie »

Nope, aan jou zal het niet liggen, Destiny :lol:
Afbeelding
<i>Hoe groter de chaos, des te effectiever de glimlach.</i>
Gebruikersavatar
JolandaM
dagelijks aanwezig
Berichten: 187
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Steenwijk

Bericht door JolandaM »

Hoi Nathalie,
Op 2001-11-17 12:43, schreef Nathalie:
Er is iets wat me van me hart moet. Nu de top drie van berichtenschrijvers danig is gekortwiekt....
Ik begrijp niet wat je hier bedoelt. Kun je dat toelichten?
.... en in dit forum, op een paar diehards na, nauwelijks nog tijd en energie lijkt te worden gestoken
Klopt: het kan in dit tempo nog wel even duren voor de de 3000 passeren.
..... dringt de vraag zich op hoe het nu verder moet met dit forum.
Een hele goede vraag Nathalie. Ik maak me net als jij zorgen.
In hoeverre is het wenselijk dat een zeer grote groep zich hult in een welhaast stoïcijns stilzwijgen ?
Dit is niet gewenst. We moeten iedereen stimuleren tot het publiceren van berichten. We moeten iedereen erop wijzen dat we gezamenlijk verantwoordelijk zijn voor het forum, ook al ziet Plusplex dat kennelijk nog steeds anders. We moeten een echte community zijn, met oprechte belangstelling voor elkaars wel en wee.
Wat moet er gedaan worden door de organisatie of de reguliere forumgangers om deze mensen wel te bewegen tot enige actie ?
Wat we vooral nodig hebben is een aantal gangmakers. Verder lijk het me wenselijk dat er ook enkele deskundigen op een apart deel van het forum geraadpleegd kunnen worden. Wat dacht je van een hormoondeskundige op het forum van transseksualiteit. Zeker weten dat we veel nieuwe lezers en vragenstellers krijgen. Of een visagist, die al je vragen beantwoordt op het forum van make-up en uiterlijk.
Misschien kun je per forumonderdeel een gangmaker aanwijzen die verantwoordelijk is voor het op gang houden van discussies, en die regelmatig nieuwe onderwerpen aan de orde stelt. Tenslotte zou je van tijd tot tijd alle passieve geregistreerde gebruikers eens een vragenlijstje kunnen sturen, en proberen op die manier te achterhalen waarom men wel geregistreerd is, maar niet schrijft.
Mag je van een geregistreerde forumbewoner verwachten dat hij of zij zich mede verantwoordelijk voelt voor het plaatsen van berichtjes en het antwoorden op threads ?
Zeker weten van wel!
Overigens heb ik de indruk dat veel gebruikers denken dat ze zich moeten registreren om het forum te kunnen lezen.

Wat kunnen redenen zijn dat mensen zich kennelijk niet massaal geroepen voelen te reageren ?
- men is bang herkend te worden, met name als het gaat om zeer persoonlijke zaken is die kans, ondanks een nickname, niet ondenkbeeldig
- het statische karakter van het forum
- onwennigheid: veel mensen hebben moeite om de juiste knoppen te vinden, kennelijk schort er iets aan het bedieningsgemak
- het gevoel van nieuwelingen dat je in een gemeenschap komt waar men elkaar goed kent, en daardoor het gevoel krijgt er niet tussen te kunnen komen
- naarmate de inhoud van het forum veelomvattender wordt, wordt het ook onoverzichtelijker. Misschien kan een searchfaciliteit de toegankelijkheid van de informatie bevorderen. Ook zouden van tijd tot tijd oude threads automatisch verplaatst kunnen worden naar een historie-forum wanneer er een bepaalde periode niet is gereageerd.
Zijn crossdressers, travestieten, transgenderisten, shemales en transsexuelen alleen maar bezig met het beleven van hun eigen fetish of gevoelens ?
Gedurende een beperkte periode: Ja. Maar dan? Je weet waar je staat, je hebt veel aan het forum gehad, en dan? We moeten iedereen die vergevorderd is erop wijzen dat hij/zij een verantwoordelijkheid heeft jegens lotgenoten die nog aan het begin staan. Want wie kunnen beter helpen dan "ervaringsdeskundigen?" De praktijk leert echter dat degenen die "er uit zijn" nogal eens afhaken.
In hoeverre zijn mensen uit bovengenoemde groepen eigenlijk geïnteresseerd in zaken als profilering van het eigen gevoel en de groep waar zich men toe rekent, inzicht en verbetering van het uiterlijk, hulp en advies bieden aan gevoelsgenotes, en vele andere onderwerpen ?
Je mag aannemen dat die interesse bestaat, gezien het aantal raadplegingen op dit forum. Maar zijn we eigenlijk wel bekend genoeg?
Kortom, misschien prikkelende vragen waar ik van jullie heel graag een antwoord op zou zien.
Wat wordt er gedaan met de antwoorden, Nathalie? Wordt er echt gezocht naar een oplossing?

Liefs,
Jolanda(M)


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: JolandaM op 2001-11-18 15:42 ]</font>
Claudia-ts

Bericht door Claudia-ts »

hoi meiden,
Reuze interessant die statistieken,me dunkt als er weinig geschreven word door de ingeschrevene op het forum,dat ze ook weinig of niets te vertellen hebben,maar lezen erop is vrij toch? je hebt vertellers en luisteraars, en als iemand zich geroepen voelt om ergens op te reageren zullen ze het niet nalaten denk ik.Dwingen kan je ze niet...maar de mogelijkheid om je verhaal kwijt te kunnen of op iets te reageren ister in ieder geval en dat is al heel wat...
Gebruikersavatar
Nathalie
Forumdiva
Berichten: 1230
Lid geworden op: zo jun 17, 2001 2:00
Locatie: 't Gooi
Contacteer:

Bericht door Nathalie »

Tja Claudia, maar zonder dat er iets wordt geschreven valt er ook niets te lezen, hè ?

Maar Jolanda, dank voor je constructieve antwoorden. Allereerst iets over mijn 'kortwiek'-uitspraak. Kortwieken, er kan niet meer gezegd worden wat er eigenlijk wel gezegd zou moeten worden. Een klein aantal mensen voelt zich daardoor aangevallen. Overigens, geheel ten onrechte in mijn optiek. Dat zie ik als een soort gekortwiekt worden. Ze zijn er wel maar zeggen niet meer wat ze eigenlijk het liefst zouden willen zeggen. Maar goed, dat hebben we al te vaak besproken, lieve Jolanda. Let's not go into that now.

Ik deel voorts je redenen die je opgeeft waarom mensen wel lezen maar niets schrijven. Misschien een stuk angst of schaamte. Misschien hebben ze zich per abuis geregisteerd in het idee dat ze dat eerst moesten doen om iets te kunnen lezen.

Op het einde vraag je of ik nog wat ga doen met die antwoorden. Eigenlijk is dat een wat onlogische vraag. Ik ben niet in de positie om iets te doen met die antwoorden. Behalve een aantal mensen hier eens aan het denken zetten. Je merktte terecht op dat er een aantal mensen hier eigenlijk de kar zouden moeten trekken. Mijn mening is dat dit mede een taak is voor de moderator van elk apart forum. Deze heeft behalve moderatie ook een ondersteunende taak. Of dit tot op heden gebeurd laat ik aan jullie eigen inschatting over :roll:
Afbeelding
<i>Hoe groter de chaos, des te effectiever de glimlach.</i>
jaqueline

Bericht door jaqueline »

nathalie, ik ben sinds kort bij het forum en ik geef je groot gelijk dat je het gevoel krijgt dat je er met een paar andere forumgangers wat van moet maken voor de rest.ikzelf ben wat voorzichtiger geworden door een paar grote fouten voor deze tijd en kijk de hele zaak nog even rustig aan.maar ik heb wel het gevoel dat ik hier aardig thuis ben ook dank zij jullie allemaal in het forum. ik ben al een heel stuk wijzer geworden de laatste tijd jullie horen nog van mij zeker weten.groetjes jaqueline
Gebruikersavatar
Nathalie
Forumdiva
Berichten: 1230
Lid geworden op: zo jun 17, 2001 2:00
Locatie: 't Gooi
Contacteer:

Bericht door Nathalie »

Dank je, Jacqueline
en ik begrijp je hoor..
Afbeelding
<i>Hoe groter de chaos, des te effectiever de glimlach.</i>
sabine

Bericht door sabine »

Ik wil regeren maar kij eerst of alles doorkomt
Paula
Eredivisie
Berichten: 513
Lid geworden op: ma jun 11, 2001 2:00

Bericht door Paula »

Om jouw vraag te beantwoorden, Nathalie:
Voor mij is het eigenlijk heel simpel. Ik heb lang niet overal een uitgesproken mening over. Daarom voel ik mij niet geroepen om op elke posting te reageren. Dat wil niet zeggen dat ik het niet lees en dat ik het niet waardeer of leuk vind.

In andere gevallen wil ik wel op iets reageren, maar dan heeft iemand anders eigenlijk al gezegd wat ik had willen zeggen :sad: Dan kan ik wel reageren door te zeggen dat ik het daar mee eens ben, maar dat draagt dan verder niets aan de discussie of de thread bij.

Liefs, Paula
"I love the way you walk. I love the way you talk. But please shut up !"
sabine

Bericht door sabine »

Ok het komt door daar gaan we dan, dat weinig meiden .dames reageren daar maak ik mij ook schuldig aan er wordt toch altijd wel door iemand iets gezegd meestal de zelfde natuurlijk, hoe komt dat volgens mij wij zijn te veel met ons zelf bezig denk ik velen zoeken een bevestiging van hun gevoelens op de site,maar luisteren niet naar anderen .
Ikzelf ben zoals ik mijzelf zie een transgender zie wat mijn vrouw eerder schreef onder partners Ineke.
Heb geprobeerd met gelijkgestemden in kontakt te komen,maar dat draait meestal uit op sex waarom toch
Heb een zeer goede vriendin er aan over gehouden = esther.
Laten we beginnen eens in de spiegel te kijken en ons af te vragen waar zijn we nu mee bezig.velen van ons zijn toch hetzelfde anders heb je niets op deze site te zoeken of het moet echte belangstelling zijn in ons .
Heb wel gemerkt in diverse mail kontakten dat sommigen toch wel overhoop liggen met hun zelf en misschien daarom niet reageren.
Ik zelf verkeer in de gelukkige omstandigheid dat ik thuis altijd als vrouw rond kan lopen als ikwil
Met dit schrijven wil ik alleen maar reakties los krijgen en ik zal in de toekomst reageren en of schrijven mits dat ik thuis ben
sabine.
Bianca

Bericht door Bianca »

Op 2001-11-18 08:00, schreef Paula:
Voor mij is het eigenlijk heel simpel. Ik heb lang niet overal een uitgesproken mening over. Daarom voel ik mij niet geroepen om op elke posting te reageren. Dat wil niet zeggen dat ik het niet lees en dat ik het niet waardeer of leuk vind.
Hier kan ik me volledig bij aansluiten.
In andere gevallen wil ik wel op iets reageren, maar dan heeft iemand anders eigenlijk al gezegd wat ik had willen zeggen :sad: Dan kan ik wel reageren door te zeggen dat ik het daar mee eens ben, maar dat draagt dan verder niets aan de discussie of de thread bij.
Hier ook bij, en zie hier meteen een voorbeeld van het hierboven gestelde. :smile:
Gebruikersavatar
JolandaM
dagelijks aanwezig
Berichten: 187
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Steenwijk

Bericht door JolandaM »

Voor al diegenen die "het er mee eens zijn": het is tóch waardevol om te reageren. AL was het alleen maar om te zien "dat jullie er ook zijn".

Denk niet te snel dat jouw mening, zelfs als die exact hetzelfde is als van iemand die dat al eerder heeft geschreven, er niet toe doet.

Er zijn overigens verschillende manieren om op een forumdiscussie in te gaan:

1) je kunt een probleem of een stelling algemener maken (uitzoomen), of er een onderdeel uit pakken (inzoomen), en daar uitgebreid op ingaan
2) je kunt, als je het ermee eens bent, je mening in eigen woorden aangeven, of aangeven waarom je het ermee eens bent door te putten uit eigen ervaring
3) je kunt een met het onderwerp gerelateerd punt ter sprake brengen

Probeer het eens! "Het er mee eens zijn" is vaak wat goedkoop, heeft de schijn van gemakzucht, en in ieder geval: zolang een ander jouw standpunt niet weet heeft diegene er niets aan.

Tenslotte: een aantal van jullie is naar ik aanneem nog bang om naar buiten te komen. Laat die angst om jezelf te laten zien je er niet van weerhouden hier op het forum je te laten zien.

Hier geldt namelijk het devies:
"kom uit de kast, zodat een ander je de oren wast" :lol:


Heel veel liefs,
en veel inspiratie bij het schrijven van jullie antwoorden!

Jolanda(M)

* wie niet reageert heeft een ander niets geleerd *
NicoleCD

Bericht door NicoleCD »

Op 2001-11-18 15:38, schreef JolandaM:

Er zijn overigens verschillende manieren om op een forumdiscussie in te gaan:

1) je kunt een probleem of een stelling algemener maken (uitzoomen), of er een onderdeel uit pakken (inzoomen), en daar uitgebreid op ingaan
Hiermee loop je natuurlijk wel het risico dat de discussie volledig van het onderwerp af komt te liggen. Dat vind ik storend. Gelukkig komt het de laatste tijd niet zoveel meer voor.
Hier geldt namelijk het devies:
"kom uit de kast, zodat een ander je de oren wast" :lol:
Sommige vragen laten zich niet zo makkelijk door anderen oplossen. Zelf zit ik bijvoorbeeld nog met het vraagstuk 'to pruik & make-up or not to pruik & make-up' te worstelen. Als iemand weet wat ik moet doen mag hij/zij het zeggen :smile:

Nicole
Paula
Eredivisie
Berichten: 513
Lid geworden op: ma jun 11, 2001 2:00

Bericht door Paula »

Hi Jolanda,

Om maar meteen de daad bij het woord te voegen, ga ik meteen maar even "inzoomen":

-quote-

Probeer het eens! "Het er mee eens zijn" is vaak wat goedkoop, heeft de schijn van gemakzucht, en in ieder geval: zolang een ander jouw standpunt niet weet heeft diegene er niets aan.

-unquote-

Ik heb eerder vandaag uitgelegd waarom ik niet overal op reageer. Nu leg jij het niet reageren uit als "goedkoop". Dat kan in jouw optiek uiteraard zo zijn, maar in de mijne zeker niet. Ik ga zeker met je mee dat bij het aangeven, dat je het met een bepaalde stelling eens bent, verhelderend kan zijn. Zeker bij discussies. Maar er zijn legio voorbeelden te bedenken dat het helemaal niets bijdraagt.

Ik noem maar wat: Iemand vraagt om tips. De tips worden gegeven .... Wat heeft het dan voor zin om te bevestigen dat ik het met de tip eens ben ?


Liefs, Paula


_________________
The only thing you have to fear, is fear itself

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Paula op 2001-11-18 18:14 ]</font>
Plaats reactie