De man van een TS is TV of CD

Op dit forum kunnen de partners van t*'s hun hart luchten

Moderator: Moderators

leontine
dagelijks aanwezig
Berichten: 214
Lid geworden op: wo jul 28, 2004 21:38
Locatie: Zeist

Bericht door leontine »

dahlia schreef:Vooroordelen zijn vrijwel altijd ergens op gebaseerd, en discriminatie bete3kend letterlijk onderscheid maken, en dat onderscheid kun je maken op basis van ondervinding.
Groetjes Dahlia
Zucht
Liefs, Leontine

Freedom is just another word for nothing left to lose
jenni_b
dagelijks aanwezig
Berichten: 171
Lid geworden op: do mei 20, 2004 1:09
Contacteer:

Bericht door jenni_b »

dahlia schreef:Vooroordelen zijn vrijwel altijd ergens op gebaseerd, en discriminatie bete3kend letterlijk onderscheid maken, en dat onderscheid kun je maken op basis van ondervinding.
Allebei strikt taalkundig natuurlijk helemaal waar. Maar projecteer niet je eigen vooroordelen als waarheid op een ander, zodra je dat doet ga je heel hard de fout in!
denk je nou echt dat een verstokte, overtuigde, rasechte 100% hetero iets moet hebben van een TS, laat staan een pre op?
Ja, zo een ken ik. Sterker die man in kwestie ken ik behoorlijk goed, is namelijk zo ongeveer mijn vriendje :D
Gebruikersavatar
Janiek
ForumFan
Berichten: 459
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 18:06
Locatie: Amsterdam

Bericht door Janiek »

dahlia schreef:Vooroordelen zijn vrijwel altijd ergens op gebaseerd, en discriminatie bete3kend letterlijk onderscheid maken, en dat onderscheid kun je maken op basis van ondervinding.
Groetjes Dahlia
Op het gevaar af dat ik mijn eigen ervaringen op jou projecteer, wil ik toch graag het volgende zeggen: vooroordelen kunnen ook zozeer met je vergroeien dat ze je alleen of vooral verbittering opleveren. Die indruk wekte je ook op mij, toen ik zag dat je je speciaal voor deze topic op dit forum aanmeldde, en hoe je de confrontatie met Josette bleef zoeken toen die niet meer reageerde.
Ik hoop dat je met de opmerking van Maruscha je voordeel kunt doen. Dat soort spiegels zijn goud waard.

<<groetjes
"Wil je niet anders worden?"
"Ik-ik... 't hoeft niet," zei Anders. "Ik wil wel Anders blijven." - Paul Biegel
dahlia
daar ben ik weer
Berichten: 15
Lid geworden op: ma jan 10, 2005 20:05

Bericht door dahlia »

Hoihoi,

nounou, wat een veronderstellingen.....ik was op dit onderwerp op het forum gewezen door een vriendin, met wie het wel eens over dit soort mannen heb (en hoezeer het me stoort).
Enneh, confrontatie met Josette zoeken? Nou nee, Josette sneed het onderwerp aan, en antwoord vervolgens 36 postjes lang niet, vond ik erg verbazingwekkend.
Groetjes Dahlia
Gebruikersavatar
Janiek
ForumFan
Berichten: 459
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 18:06
Locatie: Amsterdam

Bericht door Janiek »

dahlia schreef:Hoihoi,

nounou, wat een veronderstellingen.....ik was op dit onderwerp op het forum gewezen door een vriendin, met wie het wel eens over dit soort mannen heb (en hoezeer het me stoort).
Enneh, confrontatie met Josette zoeken? Nou nee, Josette sneed het onderwerp aan, en antwoord vervolgens 36 postjes lang niet, vond ik erg verbazingwekkend.
Groetjes Dahlia
Ach ja, wellicht veronderstelde ik wel veel; vandaar de voorzichtige inleidende zin. Maar jij verbaasde mij ook een beetje, door die combinatie van bitterheid en generalisatie. Misschien onterecht, maar ik meende daarin iets te herkennen wat ik zelf ook wel doe, hoewel ik weet dat het vaak niet in mijn voordeel is.
De reactie van Maruscha vond ik het benadrukken waard, vandaar mijn reactie.

<<groetjes
"Wil je niet anders worden?"
"Ik-ik... 't hoeft niet," zei Anders. "Ik wil wel Anders blijven." - Paul Biegel
Gebruikersavatar
Natashja
ForumFan
Berichten: 309
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:51
Locatie: Drenthe

Bericht door Natashja »

Hoi,

Ik zit net deze draad te lezen en ik lees erg stoere woorden!!!
Dat als de partner Tv of iets dergelijks is hij er uit word getrapt...

Mogelijk lees ik er over heen... maar hoe zit het met houden van... (die persoon die deze neiging heeft)

Ik neem aan dat er binnen die relatie wel sprake is van een vorm van liefde en liefde is een vreemd iets het slaat ineens toe zonder dat je er iets tegen kunt doen.
De partner die Tv blijkt te zijn heeft er toch ook niet voor gekozen (ik heb er tenminste niet voor gekozen om T te zijn)
De persoon in kwestie zal wel "iets" hebben waar je op valt anders ga je geen relatie met hem aan. ( Mag ik aannemen)

Nataschja
Niets is blijvend, alleen de verandering
Gebruikersavatar
patricia^^
ff weer wat posten
Berichten: 43
Lid geworden op: wo mei 28, 2003 9:56
Contacteer:

Bericht door patricia^^ »

Nataschja[/quote]

De persoon in kwestie zal wel "iets" hebben waar je op valt anders ga je geen relatie met hem aan. ( Mag ik aannemen)


Klopt als een bus

groetjes
patricia
dahlia
daar ben ik weer
Berichten: 15
Lid geworden op: ma jan 10, 2005 20:05

Bericht door dahlia »

Hoihoi, Nataschja[/quote]

De persoon in kwestie zal wel "iets" hebben waar je op valt anders ga je geen relatie met hem aan. ( Mag ik aannemen)


Klopt als een bus

Jazeker klopt dat als een bus, maar aangezien ik volkomen open ben over mijn status 'valt dat 'iets' van de persoon in kwestie waar ik op val en met wie ik een relatie zou hebben volkomen in het water als die tv/cd of nog erger zou blijken te zijn.
Dat zou voor mij een heel erg kouwe douche zijn, temeer omdat ik van te voren meer dan overduidelijk maak *ontzettend* op tv/cd mannen af te knappen, ik zeg het zelfs letterlijk, gezien mijn eerdere ervaringen. En die liefde zou ook als sneeuw voor de zon smelten als blijkt dat mijn man gelogen zou hebben over zijn tv/cd neigingen, of die gewoon achtergehouden zou hebben, 'tot een later tijdstip in de relatie'.....
Voor een bio vrouw ligt het allemaal heel anders, die weten in de regel niet van de ins en outs van een tv/cd man, ex TS en TG zeer zeker wel.
Lijkt mij duidelijk toch?
Groetjes Dahlia.
marjan
dagelijks aanwezig
Berichten: 231
Lid geworden op: wo okt 13, 2004 12:24

Bericht door marjan »

Nataschja schreef:De partner die Tv blijkt te zijn heeft er toch ook niet voor gekozen (ik heb er tenminste niet voor gekozen om T te zijn)
Helemaal waar, maar je hebt wel de keuze om er open over te zijn voordat je aan een relatie begint. En dat geldt naar mijn mening des te meer wanneer de partner TS of TG is.

Groetjes,
Marjan
Gebruikersavatar
Natashja
ForumFan
Berichten: 309
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:51
Locatie: Drenthe

Bericht door Natashja »

Dahlia schreef: Dat zou voor mij een heel erg kouwe douche zijn, temeer omdat ik van te voren meer dan overduidelijk maak *ontzettend* op tv/cd mannen af te knappen, ik zeg het zelfs letterlijk, gezien mijn eerdere ervaringen. En die liefde zou ook als sneeuw voor de zon smelten als blijkt dat mijn man gelogen zou hebben over zijn tv/cd neigingen, of die gewoon achtergehouden zou hebben, 'tot een later tijdstip in de relatie'.....

Ik kan me er wat bij voorstellen alleen dan moet ik wel een ander onderwerp aansnijden namelijk vreemdgaan. Voor mij is het dan meteen over voorbij... maar goed dat is een ander onderwerp waar ik helaas al een paar keer mee te maken heb gehad.

Marjan schreef: Helemaal waar, maar je hebt wel de keuze om er open over te zijn voordat je aan een relatie begint. En dat geldt naar mijn mening des te meer wanneer de partner TS of TG is.

In het prille begin zou ik niet tegen het meisje kunnen zeggen van dit en dat is er met mij aan de hand, gewoon te bang om daardoor een relatie kapot te maken.
Al besef ik heel goed dat je beter meteen eerlijk kunt zijn en er voor uitkomen dat je T bent, mocht de relatie dan op de klippen lopen dan is het niet zo erg dan wanneer je bij wijze van spreken 20 jaar getrouwd bent en dan besluit uit de kast te komen.

Het ene meisje zal het ook beter opnemen dan het andere meisje (of man) Een kennisje wilde mij wel eens als Nataschja zien, nadat ik haar over mijn gevoelens heb verteld. (Moet nog steeds gebeuren, maar goed...) Dit was een leuke ervaring (een meisje dat interesse toont), ik ken ook wel een pijnlijke ervaring, helaas.

Maar ik ben een beetje aan het afdwalen geloof ik.

Groetjes, Nataschja
Niets is blijvend, alleen de verandering
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Alles teruglezend, wordt het mij steeds duidelijker, dat de stelling van Josette onrealistisch is.

Dahlia heeft gelijk, denk ik, wanneer ze stelt, dat de meeste hetero mannen niks moeten hebben van een transseksueel. Zelfs wanneer ze de trans als vrouw accepteren, wil niet zeggen dat ze daartoe aangetrokken zullen voelen. Wat ik vaak hoor, van mensen die zich wel aangetrokken voelen tot T*'s, is dat het juist de combinatie van mannelijk en vrouwelijk in een persoon is dat ze aantrekt. Voor een groep, zou het inderdaad de mannelijke seksorgaan op een vrouwelijke verschijning zijn, maar voor anderen gaat het (ook -- of alleen) om de mannelijke trekjes in het uiterlijk of in het karakter. Het lijkt mij logisch, dat wanneer het juist de mannelijke kenmerken in een vrouw zijn waartoe iemand zich voelt aangetrokken, dat je kan praten over gevoelens die op zijn minste grenzen aan biseksualiteit.

Ik heb een vermoeden, dat de percentage heteroseksuele mannen die dusdanig open zijn dat ze zich aangetrokken kunnen voelen tot een trans ondanks enige mannelijke kenmerken in haar uiterlijk en/of doen en laten gelijk is aan de percentage transen die totaal gespeend zijn van enige teken van mannelijkheid in hun uiterlijk en/of doen en laten. Of dat 1%, 10% of 30% zou zijn weet ik niet; ik ben ervan overtuigd dat ze allebei zijn, maar ook dat het in beide gevallen niet de meerderheid is.

Dat er travestieten zijn die tot (andere) T*'s zich aangetrokken voelen staat buiten kijf. Zeker is het dat het niet alle T*'s zijn. Dat hun gevoelens, net zoals mannen die zich aangetrokken voelen tot T*'s, vaak onstaan uit redenen die een trans liever niet wenst vind ik ook zeer begrijpelijk.

Dus, doorgaans zou een travestiet die een relatie wenst aan te gaan met een trans of transgender, al vanaf het begin weten, met wie ze te maken heeft (en misschien zelfs bewust ervoor hebben gekozen). Nu kan ik begrijpen, waarom je voor een bio-vrouw je travestiet gevoelens verborgen zou houden -- hoewel ik het niet wil goedpraten -- maar waarom je voor een trans niet vanaf het begin open over jouw T* gevoelens zou zijn, begrijp ik niet zo goed. Voordat je een kans zou krijgen om serieus te worden met een trans, lijkt het mij alleen maar logisch, dat je haar daarover zou inlichten. Bij een bio-vrouw heb je de angst dat ze het niet begrijpt en je afwijst omdat ze je raar vindt. Bij een trans, weet je dat ze jouw t*-gevoelens niet zou afwijzen. Ze zou misschien geen relatie met je willen aangaan, maar je hoeft je voor jouw t*-gevoelens niet te schamen.

Mocht je dan wel een relatie aangaan met een trans, en voor de persoon je T* gevoelens verzwijgen, dan m.i., verdien je het als ze je daarvoor afwijst, want je bent niet eerlijk geweest tegenover iemand die wel eerlijk tegenover jou is geweest.

M.i. is het enige denkbare scenario waar dit zou kunnen gebeuren, wanneer iemand die nooit bewust is geweest van T*-gevoelens een relatie aan zou gaan met een trans, en door de relatie worden de gevoelens aangewakkerd. In zo een geval, vermoed ik, gaat het proces zo geleidelijk, dat de kans dat een trans terugkomt van haar voornemens op basis van de sterkte van de relatie vrij goed is. Of dat de relatie door de oplopende spanningen eindigt lang voordat de gevoelens zich volledig uiten.

Maar zowieso, denk ik dat zo een scenario nog minder voor de hand ligt, dan een volledig hetero man die verliefd wordt op een trans ondanks haar achtergrond.

Lisa
If all else fails, buy new shoes
Maruscha
Eredivisie
Berichten: 777
Lid geworden op: vr mei 17, 2002 20:32
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Lisa met een S schreef:Het lijkt mij logisch, dat wanneer het juist de mannelijke kenmerken in een vrouw zijn waartoe iemand zich voelt aangetrokken, dat je kan praten over gevoelens die op zijn minste grenzen aan biseksualiteit.
Dus als je je tot een 'manwijf' aangetrokken voelt, ben je ook bi? :o

En dichter bij huis: een vrouw die zich aangetrokken voelt tot een man met vrouwelijke trekjes, iemand als jij of ik, is dus ook bi?

Ik blijf liever bij de definitie zoals ik die eerder heb gegeven, aangezien die is gemaakt door iemand die er daadwerkelijk ervaring mee heeft, en deze ook absoluut aansluit bij mijn eigen gevoel (laten we het erop houden dat ik zelf ook geexperimenteerd heb in het verleden).
Lisa met een S schreef:Ik heb een vermoeden, dat de percentage heteroseksuele mannen die dusdanig open zijn dat ze zich aangetrokken kunnen voelen tot een trans ondanks enige mannelijke kenmerken in haar uiterlijk en/of doen en laten gelijk is aan de percentage transen die totaal gespeend zijn van enige teken van mannelijkheid in hun uiterlijk en/of doen en laten. Of dat 1%, 10% of 30% zou zijn weet ik niet; ik ben ervan overtuigd dat ze allebei zijn, maar ook dat het in beide gevallen niet de meerderheid is.
Ik begrijp hier niet helemaal wat je bedoelt, en zeker niet waar dat vermoeden op gebaseerd is, maar volgens mij komt het erop neer dat je beweert dat transen vrijwel geen kans hebben om een man te vinden die op hun valt. Gek, want ik ken er (zoals al eerder aangegeven) genoeg bij wie dat wel het geval is, en nogmaals: dat gaat om hele normale mannen.

Ik vind dit net zo eng en fout als mensen die zeggen dat je als travestiet wel homo of minimal bi-sexueel moet zijn, want anders verkleed je je toch niet als vrouw?

Misschien moeten we iemand zelf maar laten uitmaken wat diens sexuele geaardheid is in plaats van definities te bepalen ;)

Wat betreft het verborgen houden ben ik het wel met je eens, zei het dat ik een stapje verder wil gaan en vind dat je het *altijd* moet vertellen als je relatie serieus wordt, ongeacht of de partner man, vrouw, trans of paard is.
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Maruscha schreef:Dus als je je tot een 'manwijf' aangetrokken voelt, ben je ook bi? :o
Ik geef toe dat het in de sfeer van borrelpraatjes komt, maar het lijkt mij logisch, dat wanneer een man zich voelt aangetrokken tot vrouwen (of transen) juist OMDAT ze hem doet denken aan mannen, dat je vraagtekens mag zetten bij hun seksualiteit. grenzen aan biseksualiteit schreef ik, niet biseksueel.
Maruscha schreef:Ik begrijp hier niet helemaal wat je bedoelt, en zeker niet waar dat vermoeden op gebaseerd is, maar volgens mij komt het erop neer dat je beweert dat transen vrijwel geen kans hebben om een man te vinden die op hun valt. Gek, want ik ken er (zoals al eerder aangegeven) genoeg bij wie dat wel het geval is, en nogmaals: dat gaat om hele normale mannen.
Dat zeg ik helemaal niet. Ik heb gezegd, dat mijn vermoeden is dat maar een minderheid van hetero mannen openstaan voor een relatie met een trans. Ik heb duidelijk gezegd, dat ik zelf geen uitspraak durf te maken of dat percentage maar 1% of 49% van alle hetero mannen zijn. Er zijn een heleboel hetero mannen en maar enkele transen, dus als het zelfs maar een paar mannen zijn die er voor open zijn, denk ik dat het aanbod groot genoeg is. Ik zie jouw probleem hier niet; niet alle mannen vallen op vrouwen met rood haar. En niet alle mannen zou openstaan voor een relatie met een vrouw met maar een been. Maar doorgaans zou een vrouw met een been ook wel behoedzaam zijn voor mensen die daarop kicken en op zoek zijn naar mannen die geen fetisj voor hebben maar het ook niet afwijzen.
Maruscha schreef:Wat betreft het verborgen houden ben ik het wel met je eens, zei het dat ik een stapje verder wil gaan en vind dat je het *altijd* moet vertellen als je relatie serieus wordt, ongeacht of de partner man, vrouw, trans of paard is.
Tov van mijn post heeft jouw stapje verder alleen maar betrekking tot het vertellen aan een paard, want ik zei al dat ik begreep waarom je het niet aan een bio-vrouw zou durven vertellen, maar ik praat het niet goed.

Je hoeft niet met mij eens te zijn, maar ik heb liever dat je geen woorden in mijn mond legt.

Lisa
If all else fails, buy new shoes
mila
Forumdiva
Berichten: 1404
Lid geworden op: za jan 22, 2005 22:07
Locatie: amsterdam

Bericht door mila »

maar volgens mij komt het erop neer dat je beweert dat transen vrijwel geen kans hebben om een man te vinden die op hun valt. Gek, want ik ken er (zoals al eerder aangegeven) genoeg bij wie dat wel het geval is, en nogmaals: dat gaat om hele normale mannen

Maruscha......goed en begrijpend lezen voordat je met een vinger wijst, en veronderstellingen doet....... Lisa en ik hebben het hier over 100% heteromannen, die bestaan zeer zeker wel, maar in veel mindere mate dan jij ooit zult vermoeden. De gemiddelde bi man doet zich uit sociale angst of schaamte voor als 'hetero'..........en een TS kan voor zoiemand een handige oplossing zijn om evt geinternaliseerde homofobie, of conflicten over homosexuele neigingen te hanteren.

En transen kunnen wel een man vinden hoor, zoals eerder geschreven: een *BI* man, of een man met bi trekjes, en ja, dat kunnen ook 'normale mannen' zijn ja, heel mannelijk, wijdbeens zittend, mannelijk bewegend etcetcetc, heel mannelijk en gewoon dus, maar wel bi. En dat zijn in de regel mannen die op TS/TG vallen.

Echt waar: een rasechte, verstokte, overtuigde, 100% heteroman moet *NIETS* van een TS hebben. Om het nog maar een keer aan te halen: ik ken een beeldschone, 100% passabele post op ts, die tijdens een beginnende relatie met een heteroman hem inlichtte over haar verleden. "I'm sorry, I can't love you anymore" zei hij, en weg was ie, om nooit meer terug te komen. Iemand die 100% hetero is, kan gewoon weg niet eens met het mannelijk verleden van een post op ts omgaan, of liever gezegd, het idee zal hem vreselijk storen, dat op de plaats van die vagina eens een penis zat, om nog maar te zwijgen van het psychologische effect: hij zal gaan denken 'oh, daarom is ze zo lang (1.85), 'oh daarom heeft ze zulke grote voeten' (maat 43) 'oh, daarom ging werd haar vagina niet vochtig, en ging haar vagina niet open toen we vreeen'. Dat kan natuurlijk ook allemaal bij een bio vrouw, maar in dit geval zijn het bevestigingen, die hem haar als een ex man doen zien, hoe mooi ook.

Overigens wil ik er nog even aan toevoegen dat van de tien mannen die zich als 'hetero' voordoen, er minstens vijf in werkelijkheid praktiserend bi zijn.

Oh, enneh......je schreef in een eerder postje: 'als een man wil dat mijn TS vriendin haar slipje aanhoud in bed, dan is ie hetero, en als ie wil dat ze haar slipje uittrekt tijdens sex, dan is ie bi'.......dat noem ik nog eens ontkenning zeg! Het kan best zijn dat zo'n (bi man zwaar in de ontkenning) dolgraag in haar slipje wil, maar dat niet durft, uit schaamte bv. Of zichzelf gewoon voor de gek houdt, en haar erbij. Geloof me, een 100% hetero man stapt niet in bed met een pre op ts, slipje aan, of slipje uit.
Maruscha
Eredivisie
Berichten: 777
Lid geworden op: vr mei 17, 2002 20:32
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Lisa met een S schreef:Ik geef toe dat het in de sfeer van borrelpraatjes komt, maar het lijkt mij logisch, dat wanneer een man zich voelt aangetrokken tot vrouwen (of transen) juist OMDAT ze hem doet denken aan mannen, dat je vraagtekens mag zetten bij hun seksualiteit. grenzen aan biseksualiteit schreef ik, niet biseksueel.


Ook al neem je nu een iets duidelijker standpunt in ("OMDAT"), vind ik inderdaad dat het in de sfeer van borrelpraatjes hangt, en dat is vrijwel nooit goed. Ik blijf er dan ook bij dat iemands sexualiteit diens eigen zaak is. Maar laat dat jullie niet stoppen vooral je eigen conclusies te trekken.
Lisa met een S schreef:Dat zeg ik helemaal niet. Ik heb gezegd, dat mijn vermoeden is dat maar een minderheid van hetero mannen openstaan voor een relatie met een trans. Ik heb duidelijk gezegd, dat ik zelf geen uitspraak durf te maken of dat percentage maar 1% of 49% van alle hetero mannen zijn. Er zijn een heleboel hetero mannen en maar enkele transen, dus als het zelfs maar een paar mannen zijn die er voor open zijn, denk ik dat het aanbod groot genoeg is. Ik zie jouw probleem hier niet; niet alle mannen vallen op vrouwen met rood haar. En niet alle mannen zou openstaan voor een relatie met een vrouw met maar een been. Maar doorgaans zou een vrouw met een been ook wel behoedzaam zijn voor mensen die daarop kicken en op zoek zijn naar mannen die geen fetisj voor hebben maar het ook niet afwijzen.
Ok, duidelijk, ik had je dus inderdaad niet goed begrepen. Met alle respect Lisa, maar je zinnen lopen soms niet echt helemaal lekker, waardoor je niet altijd 1-2-3 te volgen bent.
Lisa met een S schreef:Tov van mijn post heeft jouw stapje verder alleen maar betrekking tot het vertellen aan een paard, want ik zei al dat ik begreep waarom je het niet aan een bio-vrouw zou durven vertellen, maar ik praat het niet goed.

Je hoeft niet met mij eens te zijn, maar ik heb liever dat je geen woorden in mijn mond legt.
Lisa, het feit dat ik vind dat je het altijd moet vertellen betekent niet dat ik beweer dat jij het daar mee oneens bent. Mijn mening is niet altijd (sterker nog, meestal niet) verbonden aan die van jou, dus trek je lange tenen in ajb, anders kunnen wij echt nooit meer een normale discussie hebben (en geloof me, ik doe mijn best).
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
Plaats reactie