Outing tegenover de dokter

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transgenderisme.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Ciska Lacomte
Banned Lid
Berichten: 569
Lid geworden op: za mei 27, 2006 19:15

Bericht door Ciska Lacomte »

Beste Meiden, Lieve Vriendinnen.

Het begon ongeveer op het moment dat ik een profiel aanmaakte voor dit forum. Eigenlijk een paar jaar ervoor, tijdens een Burn-Out. Die B.O. heeft me geestelijk aan het werk gezet: Alle trauma's en toestanden die me op één of andere manier dwarszaten afstoffen en aan de kant zetten. Mijn transsexualiteit viel daar niet onder, dat deed geen pijn ofzo. Het was op een merkwaardige manier juist leuk om te hebben.
Zodra er weer overzicht was in m'n koppie en de oude kracht weer zo goed als terug was, besloot ik toch maar om mijn t*-zijn zo'n beetje op te poetsen: Even een mooie jurk kopen op een plek waar ik nog nooit geweest was en misschien kon ik wat opsteken van dat gedoe op internet.
Wel zusters, Ik heb jullie geháát. O, wat zijn hier dingen gezegd die me vol op de meest gevoelige plek raakten. Rotwijven waren jullie.... GRRR.
En ik had 't maar niet door; Kom,kom. Tuttut. Na 45 ervaring als man verander je toch niet even in een vrouw... Toch?

Maar nu moet ik eerljk zeggen: Het is andersom. Na 45 jaar te hebben moeten leven als man moet ik elke ochtend nog steeds even slikken als ik merk dat m'n klit aan een slurfje bengelt. De tranen springen steeds weer in mijn ogen als ik vaststel dat mijn eierstokken nog steeds in mijn schaamlippen hangen. En de boel zit dicht. Hoe moet ik nou in hemelsnaam toch plassen zonder te knoeien? Dat lukt nooit. En ik heb het nog niet eens gehad over die enge haren overal -zelfs in m'n....... Jasses!

Nu volg ik de "Hallo-is-daar-iemand" therapie. Ik geloof niet meer in toeval, want teveel toeval kan gewoon geen toeval zijn. Zoveel uitspraken, gebeurtenissen en ervaringen die zo ongelofelijk precies op elkaar aansluiten. Bepaalde opmerkingen die ik eerder plaatste moet je zien in het kader van 'een paard wat steigert voor de hindernis'. De gebeurtenissen van de laatste tijd waaren soms te vreemd om waar te zijn en toch absoluut de werkelijkheid. Daardoor heb ik hele belangrijke dingen van- en over mezelf geleerd en nu kan ik het helemaal niet meer ontkennen: IK BEN EEN VROUW !!!!

Dit rare lijf maakt me tot Transsexueel, niet wat in mijn hoofd (ziel) zit.
Ik als man is een lachertje; een goedkoop toneelstuk met slechte acteurs

Als de Brave Geneesheer morgen rond theetijd taal noch teken heeft gegeven, zal ik mij verwaardigen tot een bezoek mijnerzijds. Ik zal gekleed gaan, niet en femme, maar eerder feminine wellicht met de fragiele geur van rozen of lavendel als de tonen van een denkbeeldig strijkkwintet om me heen dansend

Uiteindelijk is mijn doel een simpel Briefje van de Dokter waarop staat dat Mevrouw hier niet goed in haar vel zit: Da's nodig in deze wereld, anders geloven ze je niet.

Ehh, Irene? leven en - en? Zo van: Hallo, ik ben een tweeëige tweeling..
Klinkt toch als een heel ander probleem.
Offehh... Zeg ik dat omdat ik en - en eerlijk gezegd niet erg smakelijk vind.

Ik wens jullie alles toe wat ik mezelf gun !

Tot morgen,

Carla
Everybody's got something to hide except me and my monkey.
Gebruikersavatar
mina
Eredivisie
Berichten: 1000
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 13:50

Bericht door mina »

Loesje1982 schreef: Maar bij het Riagg krijg ik dus geen individuele hulp? Moet ik dan denken aan praatgroepen? Want dat is wel het laatste waar ik nu op zit te wachten. Het liefst wordt ik denk ik doorverwezen naar een gendertherapeut ofzo.
Beste Loes,

Ik loop bij het RIAG en ben best tevreden met mijn seksuoloog! Regelmatige gesprekken met hem hebben er toe geleid dat ik nu iets meer duidelijkheid heb gekregen over mezelf. Hij heeft mij wel gezegd dat ik het beste naar een gendertherapeut kan gaan, maar ik ben bang dat ik daar geen geld voor heb. Als ik geld heb geef ik dat voorlopig nu uit aan nieuwe kleren.

Als je besluit naar het RIAG te gaan, kun je het beste naar een seksuoloog vragen. Het is mijn ervaring dat die het beter begrijpen en je verder willen helpen.

Mina
gast
Eredivisie
Berichten: 802
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 12:18

Bericht door gast »

mina schreef:Hij heeft mij wel gezegd dat ik het beste naar een gendertherapeut kan gaan, maar ik ben bang dat ik daar geen geld voor heb. Als ik geld heb geef ik dat voorlopig nu uit aan nieuwe kleren.
Een gendertherapeute wordt vergoed. Bij Tanja van Hengel, waar ik nu loop, moet je wel eerst vooruit betalen, maar je krijgt het terug. Er bestaan ook speciale regelingen voor als je een uitkering hebt.

Liefs, Kitty.
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

Je moet wel een verwijsbrief van je huisarts hebben om het vergoed te krijgen!

Irene
Kleine stapjes
Gebruikersavatar
mina
Eredivisie
Berichten: 1000
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 13:50

Bericht door mina »

Kitty Mermaid schreef:
mina schreef:
Een gendertherapeute wordt vergoed. Bij Tanja van Hengel, waar ik nu loop, moet je wel eerst vooruit betalen, maar je krijgt het terug. Er bestaan ook speciale regelingen voor als je een uitkering hebt.

Liefs, Kitty.
Echt waar Kitty!!
Wow wat een goed nieuws breng je mij allemaal vandaag!
Ik ga morgen op onderzoek uit!

dikke zoen!
Mina
gast
Eredivisie
Berichten: 802
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 12:18

Bericht door gast »

Oh, ja, klopt, je moet je ff officieel door laten verwijzen. Huisarts zal daar niet zo moeilijk over doen.

Persoonlijk heb ik de voorkeur gegeven aan Tanja van Hengel. Met haar klikte het goed en ja.... dat is toch wel een voorwaarde als je jezelf bij iemand blootlegt.

Tanja van Hengel, www.pig-net.nl
Nieuwe Singel 3, 2871 AX Schoonhoven, Holland, tel.: +31(0)182-380265
fax: +31(0)182-380109, spoed: +31(0)6-51570616

Misschien kan je er wat mee...

Liefs, Kitty
Plaats reactie