hopeïne voor bevordering van borstgroei?

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transgenderisme.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
chantal-tg
ff weer wat posten
Berichten: 62
Lid geworden op: vr okt 01, 2004 8:52
Locatie: omgeving Dordrecht
Contacteer:

hopeïne voor bevordering van borstgroei?

Bericht door chantal-tg »

Al surfend op 't net lijkt 't alsof Oestrogeen negatieve bijwerkingen heeft terwijl fyto-oestrogeen juist positieve eigenschappen lijkt te hebben. Met name Hopeïne - oftewel een phyto-oestrogeen uit hop - lijkt zeer positief te zijn.

Echter ik heb (nog) nergens iets kunnen vinden of hopeïne ook borstontwikkeling bevorderd, dus vandaar mijn vraag hier op 't forum.

Wellicht zijn er al voor enkelen hier op 't forum ervaringen opgedaan met hopeïne.

Ben heel benieuwd naar jullie mogelijke ervaringen.

Liefs,

Chantal
Loesje
dagelijks aanwezig
Berichten: 100
Lid geworden op: za apr 05, 2003 0:42

Bericht door Loesje »

Hoi Chantal,

Ik heb wel eens een beetje onderzoek gedaan naar hop en de effecten er van. Mijn (amateur-)conclusies waren dat je door een dagelijkse hoeveelheid hop extract pillen te slikken wel een zekere mate van vervrouwelijking kunt ontwikkelen. Onder meer stimuleert het een lichte borstgroei. Daar moet je weliswaar niet te veel bij voorstellen. Met hormonen krijgen de meeste T*'s al niet zulke grote borsten, en bij hop extract is dat nog veel minder. Ook duurt het maanden voordat je echt resultaat kunt zien.

Wat betreft negatieve- of bij-effecten is er niet zo heel veel bekend omdat er niet zo gek veel onderzoek is gedaan naar de effecten bij een biologische man. Wel heb ik eens gelezen dat het slikken van hop pillen uiteindelijk je potentie zal doen verdwijnen. Dat zou je als negatief effect kunnen zien als je graag je zaakje functioneel wilt houden.
Een ander iets is dat je het de rest van je leven zal moeten blijven slikken, als je een bepaald punt voorbij bent gegaan. Als ik het goed begrijp stimuleert een grote hoeveelheid hop de aanbouw van oestrogeen, en het oestrogeen zal na een tijdje je testosteron onderdrukken. Dat zou betekenen dat als je zou stoppen met hop, dat je lichaam geen (of te weinig) hormonen aan maakt nare gevolgen kan hebben. Of je lichaam na het slikken van hop weer 'vermannelijkt' weet ik niet zeker. In het begin zal dat wel zo zijn, maar na een tijdje kan het zijn dat je er permanent aan vast zit.

Wat betreft doseringen en andere specifieke zaken, kan ik je helaas niet verder helpen want ik weet er te weinig vanaf. Je zou op het internet wat kunnen zoeken, maar wees voorzichtig want ik heb gemerkt dat er vooral op amerikaanse sites/fora er nogal lichtzinnig gedacht wordt over dergelijke dingen.
Gebruikersavatar
chantal-tg
ff weer wat posten
Berichten: 62
Lid geworden op: vr okt 01, 2004 8:52
Locatie: omgeving Dordrecht
Contacteer:

Bericht door chantal-tg »

Bedankt Marloes voor je antwoord. Het klinkt echter niet echt als de oplossing......
Nou ja, als de appel rijp is valt ie van de boom..... m.a.w. het antwoord zal zich ongetwijfeld op 't juiste tijdstip aandienen.

liefs,

Chantal
Gebruikersavatar
Cynthia
Chat Ops
Berichten: 1824
Lid geworden op: ma mei 26, 2003 19:49

Bericht door Cynthia »

Chantal,

Je moet je inderdaad niet teveel voorstellen van fyto-oestrogenen. Ook al doen sommige reclames je anders geloven. Het doet wel wat (volgens sommigen) maar het is geen wondermiddel.
Zelfs hormonen zijn geen wondermiddel, en dat duurt ook nog eens lang voordat je een beetje omvang bereikt.
Het enige wondermiddel is een operatie.
Overigens moet je je wel realiseren dat wat je hebt, dat je dat ook 24 uur per dag hebt. En hoe groter ze zijn, hoe moeilijker je ze kunt wegmoffelen! Als TV lijkt me dat erg lastig.
Cyn.
Loesje
dagelijks aanwezig
Berichten: 100
Lid geworden op: za apr 05, 2003 0:42

Bericht door Loesje »

Hormonen/hop extracten e.d. heeft niet per se iets met borstgroei te maken hoor, Cynthia. Ik kan me voorstellen dat veel T*'s toch ook heel erg geintresseerd zijn in de effecten die het heeft op je huid en je vetverdeling. Dat zou voor mij persoonlijk belangrijker dan borstgroei zijn.
gast
Eredivisie
Berichten: 802
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 12:18

Bericht door gast »

Persoonlijk heb ik het niet zo op dat ge-expirimenteer. Maar goed, laat ik eens even kijken, hoewel ik ook niet alles weet. Die hop-extracten stimuleren inderdaad de aanmaak van hoeveelheden oestrogeen. En op een gegeven moment zal de oestrogeen het testosteron gaan onderdrukken. Dat gebeurt met een normale hormoonkuur ook, zij het dat Androcur eerst de aanmaak van testosteron remt - wat later over wordt genomen door oestrogeen. Je houd als het ware kunstmatig je hormoonspiegel op peil.

Net als met een hormoonkuur kun je ook met hop weer stoppen. Het is niet aan te raden, maar het kan. Dat moet dan wel in fasen gebeuren, en niet in een keer. Je lichaam zal namelijk zelf weer testosteron gaan aanmaken als je de kuur stopt - en dat gaat heel erg hard! (dat is de reden dat je je leven lang aan de hormonen moet blijven).
Als je TV bent zijn dit nogal ingrijpende zaken met grote gevolgen. Zoals ik aan het begin al schreef: ik heb het niet zo op experimenten, en vertrouw liever op een vakkundige begeleiding.

Kitty.
Gebruikersavatar
Cynthia
Chat Ops
Berichten: 1824
Lid geworden op: ma mei 26, 2003 19:49

Bericht door Cynthia »

Kitty,

Ik pretendeer niet alles van de werking van hormonen af te weten, maar ik wil hier toch even op reageren.
Kitty Mermaid schreef:Die hop-extracten stimuleren inderdaad de aanmaak van hoeveelheden oestrogeen.
Of dit waar is weet ik niet; ik dacht dat de extracten zelf als een soort (fyto) oestrogenen functioneerden. Overigens is de werking hiervan niet wetenschappelijk aangetoond; bovendien moet je er niet teveel van verwachten (vergeleken met echte hormonen).
Kitty Mermaid schreef:En op een gegeven moment zal de oestrogeen het testosteron gaan onderdrukken. Dat gebeurt met een normale hormoonkuur ook, zij het dat Androcur eerst de aanmaak van testosteron remt - wat later over wordt genomen door oestrogeen.
Dit is volgens mij niet waar. Oestrogeen kan de werking van testosteron deels onderdrukken, maar je lichaam blijft gewoon testosteron aanmaken. Deze aanmaak wordt alleen door de androcur sterk geremd. Je leest dan ook dat transen in Amerika (waar androcur niet toegestaan is) "last" blijven houden van hun penis. Deze blijft dan ook nog functioneel.
Kitty Mermaid schreef:Je lichaam zal namelijk zelf weer testosteron gaan aanmaken als je de kuur stopt
Zie boven. De aanmaak van testosteron verandert niet. Alleen zal wanneer je stopt zal de werking van testosteron weer meer zichtbaar zijn.

Ik ben het overigens helemaal met je eens dat het niet verstandig is om hiermee te experimenteren.
Cyn.
gast
Eredivisie
Berichten: 802
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 12:18

Bericht door gast »

Hai, Cynthia,

Even uit de HRT voor transseksuelen gevist:

pagina 14 van 17, Appendix 1, Hormoonregulatie bij de man.

Indien onderdrukking van de testosteronproductie gewenst is, kan dit op twee manieren worden bereikt:
1. Anti-mannelijk hormoon Deze hormonen blokkeren de negatieve feedback van de hersenen dooradt ze op de steroidreceptoren gaan zitten, die daardoor minder of geen LHRH meer produceren en daardoor ook minder of geen FSH en LH. Zonder FSH zullen de testikels geen testosteron meer produceren.
2. Een hoge dosis oestrogeen. Dit werkt via het verdringingsprincipe. De hersenen reageren op de hoeveelheid steroidhormonen in het bloed. Hoe hoger die worden, hoe minder LHRH er wordt geproduceerd en daardoor ook minder FSH en LH. En geen FSH betekent dat de testikels ook geen testosteron zullen produceren.

Kitty.
Sophie
is nieuw hier
Berichten: 7
Lid geworden op: do okt 06, 2005 18:18

Bericht door Sophie »

Hoihoi
Tot begin oktober heb ik vier weken hop geslikt, voornamelijk begonnen uit nieuwsgierigheid en in de verwachting dat het "toch niet zou werken". Het leverde me opgezwollen borsten op en gevoelige tepels die in de vierde week regelmatig jeukten. Daadwerkelijke borstgroei kreeg ik niet, maar daarvoor was het waarschijnlijk nog te vroeg. Wel merkte ik daarnaast dat ik emotioneler werd en de toch al aanwezige wens om echt een vrouw te worden alleen maar groter. Of dat echt door de hop kwam weet ik echter niet.
Vanwege mijn thuissituatie en het opraken van de voorraad ben ik kort geleden weer gestopt met het experiment. De zwelling verdwijnt weer langzaam, de gevoeligheid ook. Emoties en wens daarentegen niet.

Groetjes, Sophie
Gebruikersavatar
Natashja
ForumFan
Berichten: 309
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:51
Locatie: Drenthe

Bericht door Natashja »

Heeft iemand misschien een naam van zo'n hopextract???

Zeg nu a.u.b. niet van bier!!! :wink: :D Dat lusten wij niet :oops:

Nataschja
Niets is blijvend, alleen de verandering
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Hoi,

Lees misschien ook hier.

N.B: Ik heb zelf geen ervaring, weet dus niet of 't werkelijk helpt.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
Natashja
ForumFan
Berichten: 309
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:51
Locatie: Drenthe

Bericht door Natashja »

Hoi Frederique,

Bedankt voor deze info, ik ga me er eens wat meer in verdiepen.
Het klinkt wel heel erg leuk allemaal... Maar werkt het ook? Is het geen geld uit de portomonee klopperij?

Groetjes, Nataschja
Niets is blijvend, alleen de verandering
Gebruikersavatar
chantal-tg
ff weer wat posten
Berichten: 62
Lid geworden op: vr okt 01, 2004 8:52
Locatie: omgeving Dordrecht
Contacteer:

een update

Bericht door chantal-tg »

Hoi Allemaal,

Toevallig zat ik net te kijken wanneer het was dat ik deze vraag stelde. Dat is dus zo'n drie maanden geleden.................Ondertussen gebruik ik dus ongeveer twee en een halve maand hop.

Ik heb van de reacties van de t's die hop gebruiken begrepen dat de werking zeer verschillende ervaringen geeft.

Maar in mijn geval ben ik blij om te zeggen dat 't best wel werkt. Mijn borsten zijn wat groter geworden..... okee, ik heb nog geen a-cup maar je kan wel stellen dat ik voor een mannenlichaam té grote borsten heb en dat vind ik al een succes op zich.

Ik hou jullie wel op de hoogte van de ontwikkelingen..............

liefs,

Chantal
vipassana; zie zoals het werkelijk is......
www.vipassanaweb.nl
Gebruikersavatar
Wendy B
ForumFan
Berichten: 381
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:39
Locatie: Hilversum

Bericht door Wendy B »

Ik gebruik al sinds juni hopkorrels en het heeft voor mijn gevoel wel enig effect.

Ik zat laatst te kijken en had toch wel het idee dat ik enigszins borstvorming krijg, zoals chantal hierboven omscheef ' meer dan gewoon is voor een man en dat vind ik al heel wat.
Maar het kan ook zijn dat ik gewoon wat aan het aankomen ben (was ook de bedoeling.
En ik voel me er gewoon een stuk beter bij, maar dat kan ook puur placebo-effect zijn.

Ik gebruik maar een hele lage dosis.

En of het nou werkt of niet.
Een verpakking van 250 gram kost 7, 50 en ik ben net aan het tweede pakje begonnen. Voor zo'n bedrag zal het me een zorg zijn of het puur een psychologisch effect heeft, of dat het ook nog wat doet.
Ik heb in ieder geval wel het gevoel dat het wat doet.
kernel panic: root of unknown type; Not syncing
Margarina
ff weer wat posten
Berichten: 39
Lid geworden op: wo dec 22, 2004 19:15

zilverkaars

Bericht door Margarina »

Misschien een andere goede tip...

Ik heb een jaar terug veel gezocht en gelezen over mogelijkheden om borstgroei te ontwikkelen met het gebruik van kruiden. Door regelmatig zilverkaars te slikken (ook wel black cohosh genoemd) heb ik zo met verloop van 1 jaar nu een aardige ontwikkeling doorgemaakt. Het is te koop bij reguliere reformzaken zoals 'De Tuinen'.

Net wat je noemt een voor een man meer dan normale borstpartij. En zo heb ik nu een kleine A-cup. Ben nu gestopt omdat ik het zo voorlopig genoeg vindt. Maar zeker voor transgenders met deze wens het overwegen waard!
Plaats reactie