With love and lightness.

Algemeen

Moderator: Moderators

dhiamara
ForumFan

With love and lightness.

Bericht door dhiamara »

Namasté lieverds.

Even naar aanleiding van een opmerking in het onderwerp “we worden bedreigd…..
Robinhood schrijft “ik hou van jou” en wordt subtiel even terug gewezen. Hoe kun je nu van mij houden terwijl je mij geheel niet kent.?

Het mooiste is, dat Robinhood, hier de kern van iemands wezen aanspreekt en dat is liefde in zijn/haar allergrootste vorm. In plaats dat het wordt beantwoord met “ik hou ook van jou” is er de reactie “Hoe kan dat nou? Je kent mij niet en dan is het toch niet mogelijk om ……

Is dit niet waarom alles om draait? Zie de reactie’s in het onderwerp Deze spreken met alle vormen van angst, boosheid, verdriet, haat, verwarring én gelukkig ook liefde naar elkaar toe.

Hoe anders zou het wezen als we elkaar met die grote kracht wat ik maar universele liefde noem zouden begroeten en afscheid nemen. ? Immers nu start men met liefde en eindigt men ermee. Alleen al het proberen om op deze manier naar iemand anders te kijken levert al genoeg op heb ik ervaren

En toch is het moeilijk heb ik onlangs ervaren omdat ik een reactie kreeg op mijn aanhef Namasté en mijn afscheidsgroet “With love and Lightness”. Reactie was: Hier ben ik niet van gediend, we houden onze mail strikt zakelijk en die onzin hou je maar bij je. Ik kreeg zelfs niet de mogelijkheid om mij te verklaren.

Houden van is inderdaad een moeilijk onderwerp. Maar hoe zou de wereld er uit zien als we vanuit deze grondgedachten gaan leven?

Ik weet het niet, maar wel besef ik dat , als ik het grote geheel terug breng naar iets kleins en persoonlijks, dat dit concept ook speelt of gespeeld heeft in ons travestie / transgender / transseksueel zijn. Immers, ik ben in verwarring, boos, woede, verdrietig geweest. Ik heb het gehaat en verworpen. Ik heb ermee gespeeld en heb het vertrapt. Ik heb het omarmd en gewurgd. Pas toen ik diep in mijn hart tegen dat aspect van mij gezegd heb “IK HOU VAN JOU “ is er een verandering ten goede gekomen en mag ik als Dhiamara zijnde er zijn en leven.

Ach, het zijn maar vier woordjes, maar wat een kracht hebben die!!!!! Pas ze dus toe!!!!!!!!
Is het niet voor jezelf, dan voor een ander. Immers, wat je geeft krijg je honderdvoudig terug.
With Love and Lightness.

"Wees er van bewust dat je een toeschouwer bent van het Universum"
"Besef tegelijkertijd dat je tevens een Deelnemer bent van het Universum
Robinhood
ForumFan
Contacteer:

with love and lightness

Bericht door Robinhood »

ik ben er stil van...........................
Hallo,ik ben een adrochyne,en travestie,41jr.Ziet er goed uit en heb al een vrouwelijk gezicht en lichaamsbouw van mijzelf.Ik hou van stoere vrouwelijke kleding .Ben gedipl.visagist,en kunst is mijn levensonderhoud .
.
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Ben het helemaal met Dhiamara eens. Mijn ervaring is dat ik alles behalve liefde kende in mijn leven. Ik hield niet van mezelf. Mannen waar ik van hield hielden niet van mij. En mijn moeder hield wel van me maar kan dat niet goed uiten en daardoor heb ik lange tijd gedacht dat ze misschien niet van me hield. En het enige waar ik nog dacht gelukkig van te worden was van een evt partner. Kids had ik voor mezelf eigenlijk al een beetje uit mijn hoofd gezet. In de tijd na mijn SRS ben ik bijna obsessief het nacht leven in gedoken om mijn droomprins te vinden maar de ene na de andere man knapte af op mijn verleden en ik zwolg in zelfmedelijden. Ik was trans en daarom lukte niks in mijn leven. Ik haatte het. Nu na jaren therapie mijn hele geslachtsaanpassing en met behulp van Anti Depressiva heb ik eindelijk voor het eerst in 35 jaar mezelf leren accepteren wie en wat ik ben. En toen ik in de spiegel keek zag ik ineens dat moordwijf en dacht ik Ja ik ben helemaal GOED en ik begin steeds meer van mezelf te ontdekken wat ik allemaal kan en doe en waar ik voor sta in het leven. Ik sta voor rechtvaardigheid vrijheid en vooral liefde en ik ben er trots op. Helemaal als ik kijk naar wat ik naast al die shit op gebied van studie en werk voor elkaar heb tot nu toe. Ik durf zolangzamerhand zowaar een beetje van mezelf te houden 8) 8) 8)
En nu dat gevoel bij mij aanwezig is kan ik ineens om mee heen kijken en de wereld zien zoals ie is. En doordat ik inmiddels genoeg liefde voor mijzelf kan opbrengen blijk ik het ineens ook voor anderen te kunnen opbrengen. Heb een jaar geleden iemand ontmoet waar ik echt zwaar van ben gaan houden. Ik heb het idee dat deze jongen ook net zo veel van mij houdt maar ontkent dat en zegt dat ie niet gek op me is. Maar zijn acties spreken hele andere woorden. Anyway daar gaat het niet om. Ik heb geleerd door die jongen dat ik onvoorwaardelijk van iemand kan houden en dat ik ook trouw aan die persoon zou kunnen blijven. En nu die jongen een vriendin heeft en ze een kind verwachten heb ik de vriendschap op een laag pitje gezet. Met heel veel pijn en moeite maar het is wel beter zo. Maar nu ik dat weet van dat onvoorwaardelijk liefhebben zie ik dat ik die liefde ook op allerlei andere manieren kan krijgen. Niet alleen van een man. Namelijk door zelf liefde uit te delen. Dat is volgens mij ook wat ik uitstraal als ik elke ochtend lekker met mijn make upje, mijn krantje en mijn koffie in de trein zit. Ik zeg mensen gedag maak een praatje hier een praatje daar. Echt heerlijk gewoon. Zelfs met al die schooljeugd in de trein is het lachen. Groepje jongens van een jaar of veertien net een joint gerookt en heftige verhalen tegen elkaar ophangen en elkaar een beetje voor schut zetten en zo. Dan kan ik echt meegenieten en moet ik soms ook lachen om die grappen. Dus tsja dat beetje liefde wat ik gevonden heb in mijn leven hebben het ineens een stuk zonniger gemaakt :D :D
Robinhood
ForumFan
Contacteer:

with love and lightness

Bericht door Robinhood »

Nu begin ik pas echt onder de indruk te raken op dit forum,laat jou verhaal alszowel die van Dhiarma een les zijn voor ons allemaal

ik hou van jou Joanna
Hallo,ik ben een adrochyne,en travestie,41jr.Ziet er goed uit en heb al een vrouwelijk gezicht en lichaamsbouw van mijzelf.Ik hou van stoere vrouwelijke kleding .Ben gedipl.visagist,en kunst is mijn levensonderhoud .
.
Nathalie
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Nathalie »

Dhiamara..
het kan ook zijn dat het te lichtvaardig gebruiken van terminologie als "Ik hou van jou" het eigenlijke effect ervan compleet ondermijnd. En daarmee juist een averechts werking zal geven. Alle kracht ervan wordt weggenomen als iemand dit te pas en te onpas gebruikt terwijl hij/zij totaal niet bekend is met de eigenlijke persoon van wie hij/zij zegt te houden.

Maar dat is mijn persoonlijke mening.
Afbeelding
<i>Hoe groter de chaos, des te effectiever de glimlach.</i>
Robinhood
ForumFan
Contacteer:

love and lightness

Bericht door Robinhood »

Allen de liefde bepaald,of vrede een bestaansrecht heefd.
.
Robinhood
ForumFan
Contacteer:

love n lightness

Bericht door Robinhood »

de wijsheid

Verschoning is aangekondigd
door de vallende sneeuw
de fluisterende vleugelslag
het geluid van deze eeuw.

Zij is de sneeuwuil
ontwaakt en verdeelt
liefde onder mensen
onzichtbaar heeld

Niemand kan haar weerhouden
is ons bekend en bemind
ze zal schoonheid brengen
met het hart van een kind

1-3-06 geschreven door Robin Hood voor Dhiarma

De liefde voor al wat leeft ,is zelf ongeschonden!!!
.
Coco
ForumFan

Bericht door Coco »

Helemaal van jezelf :roll:?
De wereld maakt plaats voor diegene die weet waarheen hij gaat.
Robinhood
ForumFan
Contacteer:

Bericht door Robinhood »

Ja,coco helemaal van mezelf,ik schrijf al jaren gedichten en spreuken,ik schilder maak sculpturen van leer,maak tekeningen,schrijf verhalen ,en maak ook sculpturen met hout en messing.En ik verzin het allemaal zelf,knap kind ben ik hé.
Ik heb samen met een vriendin ook een website en binnen kort een eigen galerie,in Vlaardingen,dus als je het leuk vind kom even langs,,dan verzin ik ter plekke een gedicht waar je bij staat.,voor jou persoonlijk.
.
Coco
ForumFan

Bericht door Coco »

Nee, dank je. Verspil geen moeite en zweet aan mij. Ik lees tussen de regels door ;-).
Robinhood
ForumFan
Contacteer:

Bericht door Robinhood »

Waarom vraag je ,óf het helemaal van mezelf is'.Vervolgens geef ik je antwoord.Dan ontwijk je mijn aanbod door te zeggen 'nee dank je ik lees tussen de regels door'.
Hoe opmerkelijk Maasluis is 3 a 4 km van Vlaardingen vandaan ik ben niet bang om mij zelf te laten zien,of het werk wat ik doe.
Wanneer ,wie dan ook op dit forum mijn werk wilt zien,en oprecht intresse heeft,dan krijgt diegene mijn tel nr en adres,ik verkoop liever dan dat ik mij verstop.
Jij weet niks over mijn gedichten die ik voor iedereen schrijf omdat ik mij daar simpelweg goed bij voel.Diegene die mij kennen weten het!

Inteligent voordoen,is nog niet zijn!
.
dhiamara
ForumFan

Bericht door dhiamara »

Namasté Robin

Vanuit het diepst van mijn hart bedank ik jou voor het gedicht. Op de juiste tijd en de juiste plaats. Ik had net ergens opgeschreven "een nieuwe begin!" direct daarna las ik jouw gedicht.

Ik had geen gelegenheid om direct te antwoorden wegens mijn 50 ste verjaardag :D . Ik was al bezig met de schoonheid in mijzelf. Ik heb de afgelopen periode vriendschap gesloten met dat wat ik vaak beschouwde als het duister in mijzelf (tv en nog wat andere privé zaken) Ik besef nu dat ik dit gedeelte van mij met al haar schoonheid mag uiten en geniet er als een kind van. Het is in volle bloei gekomen en het heeft mijn innerlijk verschoont.
Ik heb diep in mijzelf gekeken, ik heb mijzelf een hele poos misleid, heb mijzelf eindelijk weer eens geobserveerd waardoor ik tot diepere inzicht ben gekomen en nu alles mag uiten in het volle licht van de dageraad.

Dat is de betekenis voor mij van de uil!! En dan ook nog de sneeuwuil. Perfect!!
Dit is mijn eigen uitleg van het geheel maar ó zo treffend!!!!
With Love and Lightness.

dhiamara
ForumFan

Bericht door dhiamara »

Namasté Coco

"Ik lees tussen de regels door ."

Je schrijft hier iets waar ik razend benieuwd naar ben. Wat zijn jou gedachten / gevoelens hierover? Zoals je hierboven al kon lezen heb ik mijn eigen gevoelens / gedachten over het gedicht zo goed mogelijk beschreven. Daartegenover schrijf jij "nee dank je, ik lees tussen de regels door"

Ik ben erg benieuwd wát jou zo laat reageren in vergelijking met mij?

Kun je dit proberen te omschrijven? Ik leer er altijd weer wat van!.
With Love and Lightness.

Coco
ForumFan

Bericht door Coco »

Het gaat mij ook niet zozeer om het gedicht. Robin mag zoveel gedichten schrijven als het hem belieft. Schrijven is goed voor een mens. Het gaat echter om de dingen die Robin schrijft. En dan vooral de tegenstrijdigheid ervan.

Wanneer Robin direct in de verdediging springt, wanneer een forumbezoekster een opmerking maakt over de vele schrijffouten die hij maakt door fijntjes te melden dat hij dyslexie heeft, moet je niet ineens gedichten gaan schrijven die taalkundig goed in elkaar steken en waar maar één spelfout in staat. Dat geeft nogal te denken. Vandaar mijn verdenking dat zeker het laatste gedicht niet van hem zelf is. Op zich geen schande, maar schrijf dan niet dat je het zelf geschreven hebt.

En verder dienen mensen niet van de daken te schreeuwen dat ze van de hele wereld en alle mensen houden, terwijl ze ondertussen hun gal spuwen over Rotterdam-Zuid en het 'tuig' dat daar rond zou lopen. Zulks getuigt niet bepaald van de onvoorwaardelijke liefde voor de mensheid die Robin dagelijks meerdere malen predikt. Ik vind dat hypocriet.
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Welkom in het land der meningen Coco. Nederland loopt er van over. Iedereen heeft een mening en moet die ook altijd verkondigen. En mensen nemen tegenwoordig dingen ook maar klakkeloos over zonder zich te verwonderen over de bron van informatie en de authenticiteit van media berichten. Kijk maar eens wat Kim allemaal achterhaalde naar aanleiding van dat berichtje over kinderprostitutie...
Anyway alles goed met jou? Proef de laatste tijd wat gal in je berichtjes gaat toch wel goed met je he?
Plaats reactie