"vriendin"

Op dit forum kunnen de partners van t*'s hun hart luchten

Moderator: Moderators

Josette
Forumdiva
Berichten: 1470
Lid geworden op: ma dec 09, 2002 22:51

Bericht door Josette »

Cynthia,

Maak je niet druk om Robinhood. Zij/Het/Hij (ik weet niet welke gender R.H. heeft) kan nog altijd haar/het/zijn eigen M$N of Yahoo! groepje beginnen. Of een weblog
liefs, Josette
dhiamara
ForumFan
Berichten: 489
Lid geworden op: ma dec 19, 2005 19:34
Locatie: Groningen (dorpje in groningen)

Bericht door dhiamara »

zo zie je maar weer : onbegrepen maakt onbemind. Liefde ontvangen is blijkbaar voor ons nogal moeilijk schijnbaar. Help, ik krijg liefde maar dat wil ik niet van iemand die ik niet ken. Stel je eens voor dat ik liefde moet teruggeven aan iemand die ik niet ken? Jakkes dood eng, wat wil zij nu eigenlijk van mij. Verwacht hij er iets voor terug wat ik niet wil en alleen maar reserveer voor mijn eventuele partner. Sorry hoor maar ik geef geen liefde terug zonder voorwaarden dat ik ook wat terug krijg en het liefst via een kus of iets dergelijks als het maar tastbaar is. Immers dan is het pas voelbaar omdat we verleert zijn van ons zelf te houden. Dan pas heb je zoveel liefde dat je niet hoeft te ontvangen maar kunt geven.

Nee hoor, het liefst doen we zo iemand in de ban of kraken haar af. Lekker gemakkelijk dan hoef ik ook niet over mijzelf na te denken.

Tja ,onvoorwaardelijke liefde, oh zo mooi, oh zo krachtig maar tegelijkertijd oh zo moeilijk te doen, oh zo moeilijk te begrijpen en oh zo beangstigend.



:) :( :oops: :P :evil: :roll: :o
With Love and Lightness.

"Wees er van bewust dat je een toeschouwer bent van het Universum"
"Besef tegelijkertijd dat je tevens een Deelnemer bent van het Universum
Gebruikersavatar
Robinhood
ForumFan
Berichten: 399
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 19:46
Locatie: vlaardingen
Contacteer:

Bericht door Robinhood »

Heb ik al Josette maar dit is leuker,deze site heet toch travie.org,een echte site voor mannen dus.Of was het nou vrouwen?Misschien een goed idee om een site te beginnen voor androchine ,dank je wel voor de aanreiking.
Ik vermaak me in ieder geval kostelijk,en met alle leuke dingen die ik schrijf , van been ontharen tot liefde.Het zijn altijd dezelfde die hier negatief op reageren,maar gelukkig zijn er nog die er op een andere manier naar kijken,het bewijs is er.
Sommigen maakte mij er op atent dat ik twee echte forum stalksters heb.
Dressed to Kill.

Dat is ook liefde hoor,jaaaaa
Hallo,ik ben een adrochyne,en travestie,41jr.Ziet er goed uit en heb al een vrouwelijk gezicht en lichaamsbouw van mijzelf.Ik hou van stoere vrouwelijke kleding .Ben gedipl.visagist,en kunst is mijn levensonderhoud .
.
Gebruikersavatar
Juliette
ForumFan
Berichten: 436
Lid geworden op: di jan 24, 2006 22:43
Locatie: Leidse regio

Bericht door Juliette »

Op dit prachtige meningsverschil heb ik maar een passend antwoord. Het is een citaat uit het boek Alice in Wonderland, en erg typerend voor deze discussie.

'In that case,' said the Dodo solemnly, rising to its feet, 'I move that the meeting adjourn, for the immediate adoption of more energetic remedies - '
'Speak English!' said the Eaglet. 'I don't know the meaning of half those long words, and, what's more, I don't believe you do either!' And the Eaglet bent down its head to hide a smile: some of the other birds tittered audibly.
'What I was going to say,' said the Dodo in an offended tone, 'was, that the best thing to get us dry would be a Caucus-race.'
'What is a Caucus-race?' said Alice; not that she wanted much to know, but the Dodo had paused as if it thought that somebody ought to speak, and no one else seemed inclined to say anything.
'Why,' said the Dodo, 'the best way to explain it is to do it.' (And, as you might like to try the thing yourself, some winter day, I will tell you how the Dodo managed it.)
First it marked out a race-course, in a sort of circle, ('the exact shape doesn't matter,' it said,) and then all the party were placed along the course, here and there. There was no 'One, two, three, and away,' but they began running when they liked, and left off when they liked, so that it was not easy to know when the race was over. However, when they had been running half an hour or so, and were quite dry again, the Dodo suddenly called out 'The race is over!' and they all crowded round it, panting, and asking, 'But who has won?'
This question the Dodo could not answer without a great deal of thought, and it sat for a long time with one finger pressed upon its forehead (the position in which you usually see Shakespeare, in the pictures of him), while the rest waited in silence. At last the Dodo said, 'everybody has won, and all must have prizes.'
"Why live by the rules of a society that won't have you as a member?"
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Hoi,

Als je er niet goed tegen kunt, bedenk dan dat dat iets over jou zegt en niet over Robin. En zoek dus ook de oplossing voor dat probleem bij jezelf en niet bij Robin...

Groetjes,

Frederique
... We are what we are ...
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
Nathalie
Forumdiva
Berichten: 1230
Lid geworden op: zo jun 17, 2001 2:00
Locatie: 't Gooi
Contacteer:

Bericht door Nathalie »

Jullie missen (weer eens) het hele punt, Dhiamara en Frederique.

Waar het NIET om gaat (en waar jullie wel in blijven ronddraaien) is dat er problemen zijn met het geven of ontvangen van liefde. Door Robin of door wie dan ook. Daar heb ik persoonlijk geen enkele moeite mee, mits dat ondersteund wordt door meer tastbare zaken als alleen woorden. Sterker nog, ik draag dat ook zeker uit bij een aantal mensen indien ik dat nodig en gewenst acht.

Waar het WEL om gaat is het gebruik van termen als 'liefde' en 'houden van' die niets tastbaars of concreets lijken in te houden. Als je niet bereid bent deze woorden te ondersteunen met werkelijk ter zake doende daden en/of acties, gebruik ze dan niet.
Maak er geen loze praatjes of holle frasen van. Dat is niet nodig en doet de waarheid alleen maar geweld aan.
En bovendien krijg ik daar nog steeds associaties bij van een of andere indiase sekte-gemeenschap. *peace and love all around* *Brrr*

Ik hoop dat ik me zo wat duidelijker heb kunnen duidelijk maken zodat met name jullie twee, Dhiamara en Frederique, én het corpus delictum Robin Hood, niet meer steeds dezelfde denk- en redeneringsfouten zullen maken. Zodat het in de toekomst weer eens ergens over kan gaan ;-)
Afbeelding
<i>Hoe groter de chaos, des te effectiever de glimlach.</i>
Gebruikersavatar
Chantal C.
Forumdiva
Berichten: 1759
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 12:27
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Chantal C. »

Mag ik hier nog even aan toevoegen dat te veel "ik hou van je" en dergelijke een beetje overdone is...

Bij deze...
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Gebruikersavatar
mireille
Eredivisie
Berichten: 837
Lid geworden op: do feb 26, 2004 23:10
Locatie: Schrödingers kast

Bericht door mireille »

Om ook maar eens een zegje te doen....

"De intrinsieke waarde van het woord liefde is op moment onderhevig aan inflatie ?"

en

"Water wordt pas op z'n waarde geschat als de bron is opgedroogd..."

Ik zet trouwens alleen maar een hoop dure woorden achter elkaar hoor...


Over liefde gesproken, het is iets wat niet louter en alleen tussen mensen. Ik hou ook van m'n katten, maar koester ook liefde voor de bergen... Speaking of which, waar ik nu lekker op grote hoogte een weekje ga spenderen ;)
Still hacking my gender anyway ¯\_(ツ)_/¯ Ried mai blåg!
Shaquani
daar ben ik weer
Berichten: 11
Lid geworden op: di feb 28, 2006 16:34

Bericht door Shaquani »

Ik vind Robin Hood net een soort missionaris uit de 19de eeuw. Met een grote geloofsijver, het hart vervuld van liefde en de drang om deze uit te dragen, wordt alles ondergeschikt gemaakt aan de verspreiding van de blijde boodschap. Vanuit die optiek hebben de heidenen die dit nog niet goed begrijpen en zich nog verzetten alleen een dosis extra liefde nodig zodat ook zij het licht gaan zien. Waar het echter een beetje aan ontbreekt is het besef dat deze boodschap misschien niet aan iedereen besteed is.

Als de geesten wel op een lijn zitten, dan kunnen er werkelijk mooie dingen gebeuren. Ik vond het ongelooflijk ontroerend hoe het gedicht van R.H. over een sneeuwuil door Dhiamara werd ontvangen. En ik zou het erg triest vinden als er op dit forum geen plaats zou blijken te zijn voor dit soort prachtige momenten waarin mensen elkaar echt tot steun zijn.

Maar goed, de geesten zitten duidelijk niet allemaal op een lijn. Gelukkig niet, want dat is ook nergens voor nodig in dit pluriforme gezelschap. Overduidelijk is gebleken dat niet iedereen even gecharmeerd is van de boodschap van de Universele Liefde, dan wel de manier waarop deze wordt uitgedragen. Ik denk dat onze missionaris zijn/haar liefde in dit geval het beste kan uitten door dit gegeven te respecteren. Want respect en de ander in zijn/haar waarde laten (en goed luisteren waar deze waarden bij die ander uit bestaan) is volgens mij een van de kenmerken van echte liefde.
Gebruikersavatar
Robinhood
ForumFan
Berichten: 399
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 19:46
Locatie: vlaardingen
Contacteer:

Bericht door Robinhood »

Wat ken jij mooi schrijven,Shaquani.Duidelijk en indrukwekkend.
Je hebt goed gezien,ik laat mij meeslepen door mijn enthousiasme.
Maar ben wel degenlijk bewust,dat niet iedreen daar van gedient is,
Voor een verschil van mening ben ik altijd thuis,want meningen leven alleen in het moment nu.Maar hatelijkheid kan ik nog niet in stilte ervaren.Misschien is het dan ook beter om het te laten,daar waar het huist.
Helaas wanneer ik dat doe en mijn woord richt tot diegene die het wel waarderen,komt de hatelijkheid om de hoek kijken,daar Shaquani heb ik nog steeds moeite mee,helaas voor mij.
Ik zie soms meer dan mijn lief is,dat gaat voorbij,goed luisteren en goed lezen,en heb daarin een weg te gaan.
Shaquani,met al mijn liefde,hoop iknog veel van je te lezen,Robin Hood
Hallo,ik ben een adrochyne,en travestie,41jr.Ziet er goed uit en heb al een vrouwelijk gezicht en lichaamsbouw van mijzelf.Ik hou van stoere vrouwelijke kleding .Ben gedipl.visagist,en kunst is mijn levensonderhoud .
.
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Nathalie schreef:En bovendien krijg ik daar nog steeds associaties bij van een of andere indiase sekte-gemeenschap. *peace and love all around* *Brrr*
En hier geef je precies aan wat ik vanmorgen om 8:19 bedoelde: jij hebt vervelende associaties bij "peace and love all around", daarom moet Robin vooral ophouden met berichten waarin hij liefde verkondigt.

Je zou ook je schouders op kunnen halen en denken "laat Robin toch"...
Je zou ook kunnen denken "als Robin al zijn liefde laat devolueren dan zegt dat niets over de manier waarop ik met mijn liefde omga t.o.v. de mensen waar ik van houd".
Je zou ook kunnen kijken waar jouw angst voor "peace and love all around" bij jou vandaan komt (en er aan werken om jouw angst weg te werken).

Dat doe je allemaal niet: je probeert jouw probleem op te lossen door Robin op te laten houden over liefde te schrijven. Dat is voor mijn gevoel het probleem (jouw probleem) aan de verkeerde kant oplossen.

Groetjes,

Frederique
... Leven en laten leven ...
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
Coco
ForumFan
Berichten: 486
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:15
Locatie: Maassluis

Bericht door Coco »

Ik denk dat Nathalie niet zozeer een probleem heeft met de liefde an sich. Het is de wereld om ons heen die elke dag weer laat zien dat die uitgeschreeuwde liefde zo ontzettend nietszeggend is...
De wereld maakt plaats voor diegene die weet waarheen hij gaat.
Gebruikersavatar
Robinhood
ForumFan
Berichten: 399
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 19:46
Locatie: vlaardingen
Contacteer:

Bericht door Robinhood »

Ach,Frederique,ik reageerde op jouw schrijven,en er kwam spontaan een gedicht voor jou uit.Daar opvolgend kwam de reactie van Nathalie,Chantal.c,en natuurlijk Coco, over liefde,en dat mag.Maar wij hadden het over het androchine wezen.Dus hoe gaan we dat nu weer invullen.
Nou ok geef ik Nathalie complimenten,is het nog niet goed.Het is er al meerdere opgevallen,dat Nathalie fungeert als een soort van stalkster.
Die het ook nodig vind om op mijn schrijf wijze comentaar te leveren,dan bedank ik ze daar netjes voor,.....is ook niet goed!
Zo kan ik nog even doorgaan,.....PFFFFFF.
Ik ben in ieder geval blij dat er nog mensen van jouw kwaliteit op dit forum zitten(en nog velen anderen trouwens).En wij zijn het ook niet altijd met elkaar eens,dat heet uitdiepen,jij weet dat.Net als het androchine wezen,dat beleven wij allebei anders,en dan is weten genoeg.
Voor mij is het goed zo,met al mijn liefde voor dieren.planten,mensen,moeder aarde,en jouw.,,,,,,was getekendRobin
Hallo,ik ben een adrochyne,en travestie,41jr.Ziet er goed uit en heb al een vrouwelijk gezicht en lichaamsbouw van mijzelf.Ik hou van stoere vrouwelijke kleding .Ben gedipl.visagist,en kunst is mijn levensonderhoud .
.
dhiamara
ForumFan
Berichten: 489
Lid geworden op: ma dec 19, 2005 19:34
Locatie: Groningen (dorpje in groningen)

Bericht door dhiamara »

Namasté vriendinnen. Sorry wordt een lang stuk

Goed, ik zal maar trachten deze liefde/angst discussie maar weer op het rechte spoor te krijgen ; Ik ben met die opmerking van uitleg voor androgyne gekomen omdat mijn tv – vriendin (real – life) voor mij duidelijk vanuit een androgyne gedachten met alles om gaat. Ik heb dus Robin gevraagd om meer uitleg van dit geheel. Hoe ervaart hij/zij dit alles? Wat zijn zijn gedachten hierover?

Voor mijzelf had ik één grote vraag. Een androgyne persoon staat volgens mij als ik een lijn trek van links naar rechts, met aan de ene kant het mannelijke en aan de andere kant het vrouwelijke , in het midden. Noch het één, noch het andere. Volgens het Ying en Yang principe zal ooit de balans eens naar één van beide zijden toegaan. Hoe houd een androgyne persoon zich in balans met dit alles was mijn vraag. Als ik mijn vriendin zo observeer dan springen zij vrijelijk van de ene kant naar de andere. Uitstraling is dan ook sterk vrouwelijk of mannelijk wat duidelijk te merken is voor mij. Het gevoel om zich als vrouw te verkleden is soms ook anders. Er is voor mij duidelijk merkbaar verschil tussen hoe ik het ervaar en hoe hij/zij ermee omgaat.
Moeilijk om op dit moment dit uit te leggen

Voor mij is deze vraag wel van diepere betekenis:

Als 17e jarige heb ik voor het eerst vrouwenkledij aangetrokken. Zeg maar mijn eerste kennismaking met travestie. Niet beseffend wat dit betekende heb ik het verstopt, Toch kwamen mijn vrouwelijke kanten sterk naar voren en ik uitte dit door voor de verzorging te kiezen. Ik word regelmatig geconfronteerd met mijn kracht van liefde en gooide dit ook geheel naar mijn vrouwelijke kant. Tevens bleek dat ik mij erg thuis voelde in alternatieve geneeswijzen wat mij erg aantrok en volgens mij ook meer een vrouwelijke kant van mij vertegenwoordigde. Ik heb dit jarenlang op deze manier kunnen handhaven. Toch kwam regelmatig mijn mannelijke kant naar voren omdat ik mij zó móest gedragen in deze wereld.

En hier ging ik dus steeds de mist in. Liet ik mijn mannelijke kant sterk naar voren komen, wat ik de afgelopen 5 jaar sterk heb gedaan, dan raak ik in verwarring, werd depressief omdat ik wat miste. Ik verklede mij wel maar stond in de kern van het geheel niet volledig toe dat ik mij dan vrouw zou voelen. Na mijn out – coming ben ik mij meer gaan richten op mijn vrouwelijke kant. Balans is misschien nu door geslagen naar de andere kant. Ik verkleed mij nu regelmatig en besteed er meer aandacht aan. Innerlijk voelt het goed aan. Moet wel weer opnieuw leren om te gaan met mijn aanvoelend vermogen wat zich overigens verdiept heeft. Soms is het voor mij makkelijker om over chakra’s en energieën te praten dan dit proberen uit te leggen in gewone taal  Maar goed, ik ga verder.

Mijn TV – vriendin ( ik noem haar in het vervolg maar Corrie, niet haar werkelijk naam) vraagt zich dan af of ik wel in balans ben met mijzelf. Letterlijk zegt zij over haar: de ene keer ben ik vrouw, de andere keer zit ik er gewoon tussen in. Ook hij heeft veel belangstelling voor energieën e.d. en probeert daar in zijn leven een balans in te vinden. De andere keer voel ik mij op en top een man.

Duidelijk een verschil tussen haar en mij. Zelf zegt zij ook dat ik anders met het geheel omga dan zij. Vandaar mijn vraag aan Robin.
With Love and Lightness.

"Wees er van bewust dat je een toeschouwer bent van het Universum"
"Besef tegelijkertijd dat je tevens een Deelnemer bent van het Universum
Gebruikersavatar
Nathalie
Forumdiva
Berichten: 1230
Lid geworden op: zo jun 17, 2001 2:00
Locatie: 't Gooi
Contacteer:

Bericht door Nathalie »

Hoewel we deze thread in dit forum eigenlijk behoorlijk misbruikt hebben (want partnerforum) begin ik toch steeds meer uit te kijken naar de antwoorden van een ieder in deze thread. Allemaal geschreven in een publiek toegankelijk forum en voor iedereen te lezen. Vandaar ook mijn reacties tot nu toe... op de wijze waarop, Frederique en Robin. Da's dus geen stalken, maar reageren.

Echt mooi en steeds grotere (amusements)waarde vind ik de reacties van jou, Frederique. Ga vooral zo door, meiske. Eerlijk waar, ik ga steeds meer naar je reacties uitzien. En daar is geen greintje sarcasme bij. Ik meen het werkelijk.

En dan Robin (a.k.a. R.H. te V.) die met het charmeoffensief-op-alle-fronten-gelijktijdig een hele goede poging doet alle harten voor zich te winnen. En ik moet bekennen ... zelfs ik begin nu werkelijk die warmte toch wel te voelen. Ondanks een gezond portie nuchterheid en argwaan begin zelfs ik nu gevoelens waar te nemen die ik nooit had verwacht. Touched by an Angel ? May be, maybe not. We zullen het nog niet weten.

Maar Robin... (ondanks Frederique's interpretatie van mijn reacties) laat mij of wie dan ook nooit je missie tot het verspreiden van het warme geluk en de liefde in de weg staan.

Ik begin warempel van je te houden .....want deze zin van je, zegt het eigenlijk allemaal:
Robin schreef:Voor mij is het goed zo,met al mijn liefde voor dieren.planten,mensen,moeder aarde,en jouw.,,,,,,was getekendRobin
In een woord: Goud !
Afbeelding
<i>Hoe groter de chaos, des te effectiever de glimlach.</i>
Plaats reactie