Travestiet of niet?

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transgenderisme.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

Patricia1979 schreef:
Een bio vrouw, die is pas passabel als vrouw :D

is elders op het forum dan weer een discussiepunt

ook biovrouwen kunnen niet passabel zijn als vrouw, volgens sommigen

ik vraag me nog stees af hoe je dat uberhaupt kunt beweren

vervang biovrouw door smurf en het wordt meteen duidelijk dat het kolder is :)

Joy
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

Patricia1979 schreef:
Joy schreef:ach ja, goed recht, slotje op

gaat het topic elders wel weer verder, met hetzelfde onderwerp, want is nu eenmaal populair en speelt bij enorm veel mensen

Joy
Je had wel gelijk vannacht Joy.
Het ene topic over passabiliteit is gesloten en we gaan gezellig samen elders verder. :lol: Zal idd altijd wel een hot issue blijven :lol:
ach ja, forumwatch en ik zullen nooit maatjes worden, thank god

ik leg me neer bij het beleid, nadat ik mijn mening heb gegeven:)
mila
Forumdiva
Berichten: 1404
Lid geworden op: za jan 22, 2005 22:07
Locatie: amsterdam

Bericht door mila »

Nog eentje voor Joy en Patricia (en wat doet die hier eigenlijk op het transgenderforum als overtuigd transsexueel? Ik zit toch niet als non op op het transsexueel forum?);

<verder wil ik er aan toevoegen dat ik wel begrijp wat het met iemand doet als een ander haar schoonheid keer op keer - in dit geval virtueel -etaleerd>

Het is voor een belangrijk deel *verworven* schoonheid, of een verdienste, zo je wilt.
Dat komt namelijk zo: ik ben van meet af aan vrouwelijk geweest, en ik heb het geen dag, uur of minuut ontkend. Ik ben ondanks de verbale en fysieke agressie, en de ontzettende druk, 24/7, thuis, op straat, en op school, mezelf gebleven, en heb me dus *nooit* aangepast, voorzover dat had gekund. Mijn vrouwelijkheid viel niet te verbergen, en daarbij voelde ik instinctief aan dat ik mezelf zou verloochenen en bedriegen.

Dat altijd mezelf blijven heeft me dus in staat gesteld om weloverwogen aan de hormonen te gaan, om vermannelijking in de vorm van baardgroei, kalend hoofd, lichaamshaar, en the last, but not least: grovere, mannelijke gelaatstrekken te voorkomen.
De beste beslissing die ik ooit heb genomen, en........ A: het heeft meegewerkt aan mijn vrouwelijke uiterlijk, dat idd: door veel mensen mooi gevonden word (en ik ben ook heel tevreden, omdat het me een gewoon dagelijks bestaan verschaft, waarin ik me vrijelijk kan bewegen).

Voor het overige heb ik een (partiele) FFS ondergaan, waarvoor ik 3 jaar lang gespaard heb, door naast mijn dagelijks werk allerlei bijbaantjes te doen.
Met gunstig resultaat: doordat die browridge, de enige mannelijke reminder aan mijn gezicht, weg is, is mijn gezicht fijner geworden, en vrouwelijker. En mijn gezicht word mooi gevonden, ik ben er zelf ook blij mee. De een na beste beslissing die ik ooit heb genomen dus.

Resumerend:

ik heb me nooit aangepast 'als man'

waardoor ik ik mezelf in de gelegenheid stelde om tijdig aan de hormonen te gaan en aldus baardgroei/lichaamshaar/kalend hoofd/grove mannelijke gelaatstrekken heb weten te voorkomen. Dat word namelijk niet zo mooi gevonden op een vrouw, en ik zou er ook niet blij mee zijn geweest.

Verder heb ik drie jaar lang naast mijn dagelijks werk allerlei bijbaantjes gehad om te sparen voor een (partiele) FFS. Verder ben ik al die tijd zelden uitgeweest, want sparen, en kocht ik zelden kleren, schoenen, sieraden, boeken en cd's, want sparen.
Die (partiele) FFS kwam er, en de resultaten mogen er zijn, in combi natuurlijk met mijn gebrek aan baardgroei, lichaamshaar, kalend hoofd.
Mijn gezicht is dus fijner en vrouwelijker geworden, en dat word mooi gevonden, en ik ben er zelf ook tevreden mee.

Kortom: een groot deel van mijn uiterlijk is een, nogmaals voor Joy, *VERDIENSTE*, niet alleen door tijdig de juiste beslissingen te nemen, maar er ook keihard voor te werken, om die 10.000 euri voor die (partiele) FFS te verdienen.

Ik ben blij met mijn uiterlijke verschijning ja, en er ook trots op, want ik heb het voor een groot deel helemaal zelf bewerkstelligd, een groot deel is namelijk niet uit de lucht komen vallen, het overige deel is aangeboren.

Want: als ik niet op tijd aan de hormonen was gegaan, en dus ws een grof mannengezicht +baardgroei+een kalend hoofd+ lichaamshaar had ontwikkeld, en dat dan in combi met onmiskenbare, en zichtbare vrouwelijkheid, dan zat ik nu na al die eerdere jaren van verbaal en fysiek geweld en druk in de vorm van gekleineerd en uitgesloten worden oa , idd: met een uitkerinkje achter de geraniums.

Zou ik dat voor de rest van mijn leven volgehouden hebben?

Ik zeg nee.

Mila.
Gebruikersavatar
mina
Eredivisie
Berichten: 1000
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 13:50

Bericht door mina »

Irene schreef:
Dat is toch gek he, dat de perceptie van de stedeling precies weer andersom is. :-)

Irene
Nee hoor, in een dorp wordt er misschien veel geluld, maar ik denk dat je gemiddeld eerder geaccepteerd wordt dan in een stad, als je een beetje je best doet natuurlijk..


Groeten,
Mina
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

mina schreef:
Irene schreef:
Dat is toch gek he, dat de perceptie van de stedeling precies weer andersom is. :-)

Irene
Nee hoor, in een dorp wordt er misschien veel geluld, maar ik denk dat je gemiddeld eerder geaccepteerd wordt dan in een stad, als je een beetje je best doet natuurlijk..


Groeten,
Mina
eerder geaccepteerd worden zit um dan een deel in het praktische feit dat je minder mensen om je hen hebt die je moeten leren kennen,eenmaal bekend is het nieuws ervanaf en gaat men verder met het leven wellicht

in de stad heb je te maken met meer mensen, maar ook van diverser pluimage

maar het boijft koffiedik kijken

ik ben van mening dat hoe je je presenteerd , hoe je met dezelf en omgeving omgaat, van doorslaggevend belang is of je leven acceptabel wordt, je hebt een hele hoop in zelf in de hand, en daar richt ik me liever op dan op die zaken die ik niet in de hand heb

Joy
mila
Forumdiva
Berichten: 1404
Lid geworden op: za jan 22, 2005 22:07
Locatie: amsterdam

Bericht door mila »

<Virtueel kan iedereen wel SCHREEUWEN hoe ontzettend passabel die wel niet is.
Daar kijk je toch zo doorheen>

Tjah, we weten allemaal wel dat mede dankzij een beroepsfotograaf, make up EN photoshop zelfs Ruud Lubbers van een glad babygezichtshuidje voorzien kan worden.........is ook virtueel toch?
Enneh, ik geloof idd dat het zelfstandig ondernemersschap voor een TS DE beroepsuitoefening bij uitstek is, want geen, pak em beet, 100 collega's op bv een kantoor......iwel werkcontacten die je zelf in de hand hebt. Is toch ook eigenlijk een virtueel bestaan toch?

Daar kijk je zo door heen hoor.

Mila.
Gebruikersavatar
mina
Eredivisie
Berichten: 1000
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 13:50

Bericht door mina »

mila schreef: Enneh, ik geloof idd dat het zelfstandig ondernemersschap voor een TS DE beroepsuitoefening bij uitstek is,
Mila.
Ja en dat moet je maar net kunnen EN willen.
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

mina schreef:En tja...ik heb nog nooit als vrouw gesolliciteerd, maar ik vrees het ergste...en zomaar even verhuizen als je vervelende buren hebt is ook niet voor iedereen weggelegd. (misschien wel als je al een carriere hebt opgebouwd, vaste baan, eigen huisje).
Hoi Mina,

Je hebt gelijk. Maar de andere kant is er ook. Niemand hoeft zich opgesloten te voelen in een slechte wijk. Als je je opgesloten voelt in een stadswijk, ga dan op het platteland wonen. Vind je het platteland te bekrompen, ga dan naar de stad verhuizen. Werk idem: als je huidige werk je niet bevalt, dan hoef je inderdaad niet te verwachten dat men met 20 man tegelijkertijd in de rij staat om jou een baan aan te bieden. Maar waarom gaat iedereen toch altijd uit van "andersom"? Dat het onmogelijk is om een nieuwe baan te vinden?

Durf jezelf te zijn, in het volste vertrouwen dat jij de wereld iets te bieden hebt. Wees een trotse, in plaats van een bange T*.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
Ciska Lacomte
Banned Lid
Berichten: 569
Lid geworden op: za mei 27, 2006 19:15

Bericht door Ciska Lacomte »

Bange Trans en Baas T*

Klinkt als een repgroep.........


Yo, yo.........
laat ons niet vergete
ook al sou je wel wete
dat je ben wie je ben
of je je eige al ken

<Beat-boem-scratch>

Wat se allemaal over me lulle
is niet egt om fan te smulle
maar as ik alles es ken hore
sittet fooral tusse de ore.....



Dat krijg je dus hé.
Misschien is het de leefijd, jaargetijde, Carnaval...
Ik weet het niet. Het blijft vooral jammer dat er hier veel te weinig Transen komen vertellen of het allemaal echt zo erg is als we onszelf en elkaar hier wijs lopen te maken.
Dat heb ik al vaak gedacht.

Ciska.
Everybody's got something to hide except me and my monkey.
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Wat mij vaak opvalt aan diverse berichten van mensen die passabiliteit zo belangrijk vinden: ze hebben er geen begrip (meer) voor dat een transitie lang duurt en dat passabiliteit niet van de ene op de andere dag mogelijk is.

Er hing vandaag op het werk een leuke spreuk op de "management kalender":
Als je onderweg bent, dan ben je er nog niet;
Als je er bent, dan ben je te laat
(verhaal van een pessimist)

Er zit in de conclusie dat dit een pessimistische levensvisie is een grote kern van waarheid. Ik zou dan ook graag mijn veel positievere levensvisie hierop willen enten:

Als je onderweg gaat, dan ben je al halverwege
Als je onderweg bent, dan ben je er bijna.

En mijn tips:

Als iets niet lukt, probeer het nog een keer.
Als iets niet blijft lukken, probeer het dan eens op een andere manier.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
mila
Forumdiva
Berichten: 1404
Lid geworden op: za jan 22, 2005 22:07
Locatie: amsterdam

Bericht door mila »

<Ik kom in ieder geval niet aan met kinderachtige smoezen zoals jij om geen foto te hoeven plaatsen.>

Oh ja, ik vergat er nog bij te zetten 'en maar roepen hoe geslaagd je wel niet bent na slechts 5 maanden hormonen'. Zo kan ik het ook, met een gephotoshopte beroepsfoto en een virtueel internet beroep.

En hoezo geen schoonheidswedstrijd? Wie zat hier laatst op te snijden over haar 'natuurlijk ogende make up', waarbij de real live toehoorster bij de rabo bank toch maar echt nix in de gaten had?

En nee, ik laat geen foto's over het net slingeren. Niet. Nooit meer. Het is me een keer gebeurd dat iemand er mee aan de haal ging, en daarbij ben ik mezelf, lijk ik op mezelf op de foto, dus nix gephotoshopt, en dat wens ik niet te zien onder een andere text ed.
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

ben benewd wie er deze keer zo wijs is om...

:)

Joy
mila
Forumdiva
Berichten: 1404
Lid geworden op: za jan 22, 2005 22:07
Locatie: amsterdam

Bericht door mila »

Patricia, want die heb ik met haar eigen argumenten de mond gesnoerd, en wel nadat Patricia eea mijn richting uit blérde.
Patricia mag pas verder praten als ze als geslaagde vrouw solliciteert naar een real live beroep en dan aangenomen word.

Verder heb ik het NIET over schoonheid, maar over passabiliteit, en zoals eerder gezegd: je kunt ook passabel en lelijk zijn.
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Patricia mag verder praten zoveel ze wil zolang de moderator niet ingrijpt. En daar hoeft ze verder niets voor te doen. Hetzelfde geldt voor iedereen in deze thread.

Kunnen we nu de lange tenen even in wat ijswater stoppen voordat we verder gaan met de volgende zinloze en inhoudsloze discussie?

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
mila
Forumdiva
Berichten: 1404
Lid geworden op: za jan 22, 2005 22:07
Locatie: amsterdam

Bericht door mila »

Even op herhaling voor Patricia en Joy:

<<verder wil ik er aan toevoegen dat ik wel begrijp wat het met iemand doet als een ander haar schoonheid keer op keer - in dit geval virtueel -etaleerd>

Het is voor een belangrijk deel *verworven* schoonheid, of een verdienste, zo je wilt.
Dat komt namelijk zo: ik ben van meet af aan vrouwelijk geweest, en ik heb het geen dag, uur of minuut ontkend. Ik ben ondanks de verbale en fysieke agressie, en de ontzettende druk, 24/7, thuis, op straat, en op school, mezelf gebleven, en heb me dus *nooit* aangepast, voorzover dat had gekund. Mijn vrouwelijkheid viel niet te verbergen, en daarbij voelde ik instinctief aan dat ik mezelf zou verloochenen en bedriegen.

Dat altijd mezelf blijven heeft me dus in staat gesteld om weloverwogen aan de hormonen te gaan, om vermannelijking in de vorm van baardgroei, kalend hoofd, lichaamshaar, en the last, but not least: grovere, mannelijke gelaatstrekken te voorkomen.
De beste beslissing die ik ooit heb genomen, en........ A: het heeft meegewerkt aan mijn vrouwelijke uiterlijk, dat idd: door veel mensen mooi gevonden word (en ik ben ook heel tevreden, omdat het me een gewoon dagelijks bestaan verschaft, waarin ik me vrijelijk kan bewegen).

Voor het overige heb ik een (partiele) FFS ondergaan, waarvoor ik 3 jaar lang gespaard heb, door naast mijn dagelijks werk allerlei bijbaantjes te doen.
Met gunstig resultaat: doordat die browridge, de enige mannelijke reminder aan mijn gezicht, weg is, is mijn gezicht fijner geworden, en vrouwelijker. En mijn gezicht word mooi gevonden, ik ben er zelf ook blij mee. De een na beste beslissing die ik ooit heb genomen dus.

Resumerend:

ik heb me nooit aangepast 'als man'

waardoor ik ik mezelf in de gelegenheid stelde om tijdig aan de hormonen te gaan en aldus baardgroei/lichaamshaar/kalend hoofd/grove mannelijke gelaatstrekken heb weten te voorkomen. Dat word namelijk niet zo mooi gevonden op een vrouw, en ik zou er ook niet blij mee zijn geweest.

Verder heb ik drie jaar lang naast mijn dagelijks werk allerlei bijbaantjes gehad om te sparen voor een (partiele) FFS. Verder ben ik al die tijd zelden uitgeweest, want sparen, en kocht ik zelden kleren, schoenen, sieraden, boeken en cd's, want sparen.
Die (partiele) FFS kwam er, en de resultaten mogen er zijn, in combi natuurlijk met mijn gebrek aan baardgroei, lichaamshaar, kalend hoofd.
Mijn gezicht is dus fijner en vrouwelijker geworden, en dat word mooi gevonden, en ik ben er zelf ook tevreden mee.

Kortom: een groot deel van mijn uiterlijk is een, nogmaals voor Joy, *VERDIENSTE*, niet alleen door tijdig de juiste beslissingen te nemen, maar er ook keihard voor te werken, om die 10.000 euri voor die (partiele) FFS te verdienen.

Ik ben blij met mijn uiterlijke verschijning ja, en er ook trots op, want ik heb het voor een groot deel helemaal zelf bewerkstelligd, een groot deel is namelijk niet uit de lucht komen vallen, het overige deel is aangeboren.

Want: als ik niet op tijd aan de hormonen was gegaan, en dus ws een grof mannengezicht +baardgroei+een kalend hoofd+ lichaamshaar had ontwikkeld, en dat dan in combi met onmiskenbare, en zichtbare vrouwelijkheid, dan zat ik nu na al die eerdere jaren van verbaal en fysiek geweld en druk in de vorm van gekleineerd en uitgesloten worden oa , idd: met een uitkerinkje achter de geraniums.

Zou ik dat voor de rest van mijn leven volgehouden hebben?

Ik zeg nee.

Mila.

Jazeker, ik steek mezelf een veer in mijn kont, want ja, ik heb het helemaal zelf bewerkstelligd. Door real live als vrouw/non op TS te werken EN door real life als vrouw/non op TS allerlei bijbaantjes te nemen om er voor te sparen. Real life, dus geen internet ondersschap.
Wat dat betreft ben ik trots op mezelf, trots op wat ik REAL LIFE bereikt heb, en trots op mijn looks ja, klopt helemaal, die veer in mijn eigen kont.
Plaats reactie