wist u dat...

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transgenderisme.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Ciska Lacomte
Banned Lid
Berichten: 569
Lid geworden op: za mei 27, 2006 19:15

Bericht door Ciska Lacomte »

Van een website voor Rouw na zelfdoding:
Verhalen over zelfdoding kunnen
aanleiding zijn voor nieuwe
pogingen. Dit betekent echter
niet dat er niet over zelfdoding
gepraat zou moeten worden.
Want daarmee zou ook rouw na
zelfdoding een taboe worden.

http://www.verliesverwerken.nl/rouw/rou ... doding.php
Het geeft niet als je met één woord het hele gegeven uit je leven probeert te bannen. Blijkbaar ben je er nog niet aan toe het verlies te aanvaarden, laat staan te verwerken. Anderen zullen meer woorden en/of gedachten aan het thema willen besteden. In alle psychiatrische verhandelingen over 'genderdysforie' wordt zelfmoord wel aangehaald als mogelijk (ongewenst) gevolg. Waarom zouden we er dan hier over zwijgen? Ik beleef er zeker geen plezier aan om erover te praten, maar het geeft wel ruimte aan verdriet wat ik voel en met dat verdriet voel ik ook (weer) de liefde voor de mensen die ik zo bruut ben kwijtgeraakt. Dat laatste gevoel heb ik veel te lang gemist.

Ciska.
Everybody's got something to hide except me and my monkey.
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

Ciska Lacomte schreef:Er is een essentieel verschil tussen euthanasie en suïcide. Ik heb er een hoop moeite voor mogen doen om daar achter te komen. Zoals Bram Bakker ooit zei: Suicide gebeurt in een impuls.
Misschien is dat een reden dat men het vaak overleeft.
Aan de andere kant: Van de mensen die ik persoonlijk gekend heb en die door Zelfdoding om het leven zijn gekomen, had driekwart een zeer nauwkeurig plan om hun leven te beeïndigen. Kan ik dan zeggen dat mijn vriend R. op 36 jarige leeftijd 'Solitair Euthanasie' heft gepleegd? En mijn zeer inspirerende maatje H. drie maanden later ook (54 jaar oud).
Ik kon er met mijn hart, mijn ziel, mijn verstand niet bij. Twee jaar later zat ikzelf diep in de put en opeens snapte ik volkomen hoe R. en H. zich gevoeld moeten hebben, toen. Het deed me niks, op dat moment. Ik werd er niet blij van, niet somber....
MaGoed. Ik had (en heb) mensen om me heen die mij zo'n tof persoon vinden, dat ik ze 'mij' niet af kon nemen. Dat zou wreed zijn voor hen. Ik ben verdergehobbeld, gewoon blijven ademen en voetje voor voetje uit die diepe grijze put aan het klimmen. Het leven is me inmiddels alweer zoveel waard dat ik zelfs niet-roker ben geworden. Ik heb nu wel respect voor R. en voor H. om van de anderen maar te zwijgen. Eigendood is namelijk geen lolletje. Je moet er behoorlijk wat voor doormaken eer je het durft.

Het mafste is eigenlijk, dat ik pas sinds kort, vrijwel vanaf het moment dat ik kon stoppen met roken, kan rouwen om de zelfmoordenaars die ik gekend heb.

En ja, ik denk er weleens aan: "Als *het* echt niet lukt, kan ik er altijd nog een eind aan maken"
Maar ik weet zelf nog steeds niet waar *het* nou eigenlijk voor staat.

Ciska (die steeds minder begrijpt van de wereld)
Cis, dat roken, wat mij betrefd zorgt roken voor een emotionele blokkade, daarnaast houd het allerlei virussen in lichaam vast en die 2 kun ej ook niet los van elkaar zien
las vandaag een artikel dat je hersenen nicotine registreren als ene harddrug, wat doen harddrugs/. verdoven
dus ja, ik begrijp het best dat je emotioneel andrs bent als je stopt met roken

zelfmoord of suicide, wat mij betrefd 2 dezelfde zaken maar bram bakker denkt er anders over, prima

eenmaal die gedachtes, leer je enorm veel over jezelf, ik denk dan ook dat er een reden is dat iemand aan zelfmoord gaat denken

eigenlijk is het een spiegel die je dwint om naar binnen te kijken en na te denken over jezelf, je geest geeft het signaal aan dat je op de verkeerde weg bent, immers, als er iets tegennaturlijks is is het wel de wil om dood te gaan, tegen het oersterke overlevingsinstinct in

dan moet er echt heel at aan de hand zijn ga je denken aan zelfmoord

in het traject en verdre zal het ene terugkerend issue zijn

ik lees de verhalen van melina , en ik zie daardoor geen beren op de weg, nee, ze schetst de realiteit, ze schetst ook dat ze er ook doodmoe van word en niet altijd goed tegen kan

het hele problemenpakket waarin je je nu bevind, dat zal nooit verdwijnen, daar komt alleen een ander soort pakket met andere problemen voor in de plaats, hopelijk meer hanteerbare problemen en vanuit transitie en rust en stabiliteit in jezelf hopelijk meer kracht om door te gaan

wat dat betrefd zal er weinig veranderen

gen doemdenken, nee, realiteit, maak je borst maar nat

maar zeg nou zelf, je weet dat je enorm sterk bent anders had je allang die andere uitweg gekozen

je humor, je berichten, ik lees daar kracht en doorzettingsvermogen in

Joy
Gebruikersavatar
Ciska Lacomte
Banned Lid
Berichten: 569
Lid geworden op: za mei 27, 2006 19:15

Bericht door Ciska Lacomte »

Joy schreef: maar zeg nou zelf, je weet dat je enorm sterk bent anders had je allang die andere uitweg gekozen

je humor, je berichten, ik lees daar kracht en doorzettingsvermogen in

Joy
Natuurlijk ga ik door Joy. Ik barst bijna uit elkaar van de ambitie!!!
Ciska versus leven is nog niet eens begonnen, maar het moet iets wonderlijks worden!
Reken maar dat ik in grote lijnen helemaal blij ben: Ben ik als Meneer C. in die grijze put gevallen en nou kan Cis al hendig boven het randje uit kijken!!!

Maar dat is de grote lijn en die bestaat dus uit een hele hoop kleinigheidjes. Sommige van die kleinigheidjes zijn zo vreselijk mooi! Ik las er net nog één, een stuk of wat regels hierboven.

Ciska. (Die volgens sommigen altijd de verkeerde vriend(inn)en heeft)
Everybody's got something to hide except me and my monkey.
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

Ciska Lacomte schreef:
Joy schreef: maar zeg nou zelf, je weet dat je enorm sterk bent anders had je allang die andere uitweg gekozen

je humor, je berichten, ik lees daar kracht en doorzettingsvermogen in

Joy
Natuurlijk ga ik door Joy. Ik barst bijna uit elkaar van de ambitie!!!
Ciska versus leven is nog niet eens begonnen, maar het moet iets wonderlijks worden!
Reken maar dat ik in grote lijnen helemaal blij ben: Ben ik als Meneer C. in die grijze put gevallen en nou kan Cis al hendig boven het randje uit kijken!!!

Maar dat is de grote lijn en die bestaat dus uit een hele hoop kleinigheidjes. Sommige van die kleinigheidjes zijn zo vreselijk mooi! Ik las er net nog één, een stuk of wat regels hierboven.

Ciska. (Die volgens sommigen altijd de verkeerde vriend(inn)en heeft)
-laat mij dan maar de verkeerde zijn:)

ach, best mooi toch, het een pakket probemen inruilen voor een ander pakket, zou andrs ook maar saai worden als je steeds dezelfde probemen had die je niet gehanteerd kreeg

ik geloof dat in ieder mens alles aanwezig is om zich gelukkig te voelen, de kunst is om uit te zoeken hoe

Joy (ff joanne bellen)
Gebruikersavatar
mina
Eredivisie
Berichten: 1000
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 13:50

Bericht door mina »

Patricia1979 schreef:
De pil van Drion :D
Drion, ook een leuke meisjesnaam trouwens :P
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

<slowchatmode aan>

je zou maar : Drion de Pil heten zeg

(ik had ooit een collega die heette: Sipke Pekelharing - verzin je toch niet?)

<slowchatmode uit>
gast
Eredivisie
Berichten: 802
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 12:18

Re: wist u dat...

Bericht door gast »

Joy schreef: wie van jullie heeft serieus zelfmoord overwogen in het verleden, of overweegt dat nu nog steeds?
Ja. Na de beslissing van de VU dat ik weer helemaal opnieuw moest beginnen terwijl ik al halverwege was, heb ik overwogen om een einde er aan te maken. Lees: overwogen, want ik heb de kracht gehad om er zelf weer bovenop te komen, de VU links te laten liggen en op eigen kracht verder te gaan.

Kitty.
Lisa
ff weer wat posten
Berichten: 37
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00
Locatie: Zeist

Bericht door Lisa »

Ik heb ooit weleens met de gedachten gespeelt, en het is zelfs weleens heel dichtbij gekomen.
Maar mijzelf daadwerkelijk van het leven beroven, nee.
Zo en zo heb ik tegenwoordig een veel te positieve kijk op het leven, of misschien nog eerder een nuchtere kijk op het leven dus die zaken zijn geweest.
En ja, die ene keer dat het zo dichtbij was had dat inderdaad te maken met transgender gevoelens.
Babette
Forumdiva
Berichten: 1267
Lid geworden op: vr nov 08, 2002 11:32

Bericht door Babette »

Hoi hoi,
Ciska Lacomte schreef:
Joy schreef: maar zeg nou zelf, je weet dat je enorm sterk bent anders had je allang die andere uitweg gekozen

je humor, je berichten, ik lees daar kracht en doorzettingsvermogen in

Joy
Natuurlijk ga ik door Joy. Ik barst bijna uit elkaar van de ambitie!!!
Ciska versus leven is nog niet eens begonnen, maar het moet iets wonderlijks worden!
Reken maar dat ik in grote lijnen helemaal blij ben: Ben ik als Meneer C. in die grijze put gevallen en nou kan Cis al hendig boven het randje uit kijken!!!

Maar dat is de grote lijn en die bestaat dus uit een hele hoop kleinigheidjes. Sommige van die kleinigheidjes zijn zo vreselijk mooi! Ik las er net nog één, een stuk of wat regels hierboven.

Ciska. (Die volgens sommigen altijd de verkeerde vriend(inn)en heeft)
fijn om te lezen dat je van de ambities barst! Ennuh, wie zijn die "sommigen" die het over die "verkeerde vrienden/vriendinnen" hebben Cis? Alsof je dat zelf niet kunt bepalen! :lol:

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
Plaats reactie