TV-tip: "The Triple Echo" (1972)

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Joyce_
ForumFan

TV-tip: "The Triple Echo" (1972)

Bericht door Joyce_ »

Vrijdag 28 September van 02:10-03:40 op BBC2

Afbeelding
Vroege film van de moeilijk te plaatsen Britse regisseur Michael Apted (geb. 1941), die later tekende voor films/series als 7-Up, The World Is Not Enough en Rome. Het WO II-drama The Triple Echo kwam in de VS uit onder de niets verhullende titel Soldier in Skirts. Deserteur Barton (Brian Deacon) probeert namelijk onder de wapenen vandaan te komen door zich te vermommen als vrouw. Zo kan hij bij zijn geliefde Alice (Glenda Jackson) blijven maar die deinst terug wanneer 'hij' wat al te gewend raakt aan zijn vrouwelijkheid. Meeslepende acteerprestaties in een zoet verhaal met een fraaie rol van Oliver Reed als de ijzeren tankcommandant die verliefd wordt op de vrouwelijke versie van Barton.
Tara
dagelijks aanwezig

Re: TV-tip: "The Triple Echo" (1972)

Bericht door Tara »

Joyce_ schreef:Het WO II-drama The Triple Echo kwam in de VS uit onder de niets verhullende titel Soldier in Skirts
Heb ik dat weer gemist!
Jaren geleden heb ik deze film al eens gezien.
Gelukkig weet ik nu de titel.
Het zou misschien een leuk idee zijn om op deze site een speciaal plekje te reserveren voor T-films (vergelijkbaar met de winkelervaringen).

Groetjes van Tara.
De wereld is toch plat.
Te veel mensen vallen er van af.
ik ben hier niet meer
Forumdiva

Re: TV-tip: "The Triple Echo" (1972)

Bericht door ik ben hier niet meer »

Tara schreef:
Joyce_ schreef:Het WO II-drama The Triple Echo kwam in de VS uit onder de niets verhullende titel Soldier in Skirts
Heb ik dat weer gemist!
Jaren geleden heb ik deze film al eens gezien.
Gelukkig weet ik nu de titel.
Het zou misschien een leuk idee zijn om op deze site een speciaal plekje te reserveren voor T-films (vergelijkbaar met de winkelervaringen).

Groetjes van Tara.
Different for girls bv (heb ik op DVD)
Plaats reactie