wtf?

Algemene discussie over feesten -- ook archief voor feesten voor 2005

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Frederique_ schreef:Tja, da's wel een erg gemakkelijke manier om met kritiek om te gaan. Als je doelgroep beginnende TV's is, zeg dat dan ook gewoon in je uitnodiging. Als je je als trav.org qua website richt op de hele T*-scene (en volgens mij doen jullie dat) en je noemt je feest geen "outingsfeest" maar een "trav.org-feest", dan vind ik het organiseren van een feest dat prijsverschillen maakt tussen TV's/TG's/pre-op TS'en en post-op TS'en gewoon niet netjes. En als beginnende, net uit de kast komende, TV's werkelijk de doelgroep zouden zijn dan zou het logischer zijn om in je prijsbeleid die mensen een lagere prijs te rekenen dan post-op TS'en terwijl het nu net andersom is.

Nu ja, volgend jaar beter. En veel plezier gewenst!
There are two types of people: those who do something and those who sit on the sidelines and criticize
Maar eigenlijk is dat wat Nannette al zegt.

Lisa
If all else fails, buy new shoes
Gebruikersavatar
Joyy
Forumdiva
Berichten: 1198
Lid geworden op: di feb 26, 2008 0:44
Locatie: Eindhoven

Bericht door Joyy »

sjah, leer ervan zou'k zeggen

kritiek is eigenlijk een wens tot verandering
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

Nannette schreef:
Nu is er duidelijk een Christmasparty van travestie.org, die zoals andere jaren ook in een parenclub wordt gehouden, alleen een andere. Dus de discussie dat het in een parenclub gehouden wordt zou eigenlijk allang achter ons moeten liggen
Daardoor wist ik ook zo goed hoe oncomfortabel het voelde

Nannette schreef ook:
Mensen die om die reden niet gaan zou ik uitnodigen om het volgend jaar ergens anders te willen regelen met dezelfde faciliteiten voor omkleden en de ambiance en verzorging. Ik denk dat het bijna niet te doen is. En je gaat ook een groot financieel risico aan waarschijnlijk dan, en of dat verstandig is ?????
Lisa heeft dat duidelijk gemaakt en ik accepteer dat.

Lisa schreef:

Mensen die om die reden niet gaan zou ik uitnodigen om het volgend jaar ergens anders te willen regelen met dezelfde faciliteiten voor omkleden en de ambiance en verzorging. Ik denk dat het bijna niet te doen is. En je gaat ook een groot financieel risico aan waarschijnlijk dan, en of dat verstandig is ?????
Waar die quote vandaan komt is me niet helemaal duidelijk, maar ik vind hem een beetje flauw, al weet ik ook wel dat het makkelijk is om kritiek te leveren, anderzijds is het niet altijd gemakkelijk om hulp aan te bieden omdat de ontvangers daar vaak njiet voor openstaan.

Irene
Kleine stapjes
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Lisa met een S schreef:
Frederique_ schreef:...
There are two types of people: those who do something and those who sit on the sidelines and criticize
Tsja. Dit is voor mijn gevoel echt de gemakkelijkste manier om met kritiek om te gaan: net doen alsof de ander nooit iets organiseert en verder suggereren alsof de kritiek daarmee ook inhoudelijk irrelevant is...

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Joyy schreef:sjah, leer ervan zou'k zeggen

kritiek is eigenlijk een wens tot verandering
Those who are lifting the world upward and onward are those who encourage more than criticize.
Frederique_ schreef:Tsja. Dit is voor mijn gevoel echt de gemakkelijkste manier om met kritiek om te gaan: net doen alsof de ander nooit iets organiseert en verder suggereren alsof de kritiek daarmee ook inhoudelijk irrelevant is...
Criticism is the disapproval of people, not for having faults, but having faults different from your own.
Lisa
If all else fails, buy new shoes
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

Sorry Lisa, ik weet dat je meer in je hebt dan dit zwaktebod.

Irene
Kleine stapjes
Gebruikersavatar
mireille
Eredivisie
Berichten: 834
Lid geworden op: do feb 26, 2004 23:10
Locatie: Schrödingers kast

Bericht door mireille »

Tussen de bedrijven door zat ik nog wat in mijzelf te mijmeren over waarom niet gewoon een zaaltje hier of daar in plaats van een parenclub vanwege het stigma maar Lisa's uitgebreide verhaal laat toch zien dat er daadwerkelijk over wordt nagedacht en dat er niet over een nacht ijs wordt gegaan (zeker gezien Lisa's oorspronkelijke insteek!).

Tussen het gekrakeel door vergeten we dat wel eens, dat t.org een feest organiseert waar iedereen bij kan zijn, en dus ook de mensen die zich liever ter plekke omkleden. En dat moet kunnen, toch ? een locatie zoals de mystique en de fun is dan gewoon heel praktisch.
Still hacking my gender anyway ¯\_(ツ)_/¯ Ried mai blåg!
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Irene schreef:Sorry Lisa, ik weet dat je meer in je hebt dan dit zwaktebod.

Irene
Ja, Irene, maar ik heb er eigenlijk geen zin in. Zoals je hebt gelezen, hebben wij als organisatie wel lang en diep over nagedacht over wat er allemaal moet gebeuren om een feest te maken zoals wij dat willen. En daarmee gaan wij naar gelegenheden zoals de Fun en Mystique met onze wensenpakket, en proberen wij iets tot stand te brengen. Daar wordt onderhandeld, heen en weer gepraat, en er worden compromissen gesloten. En wij denken dat, ondanks dat het niet helemaal is zoals wij dat zou willen, wat wij eruit hebben gehaald de maximum haalbaar is. En bovendien hebben wij het gevoel dat, ook al is het niet precies zoals wij dat hadden gewild, wij best wel wat hebben bereikt. En dan wordt er door een paar mensen -- die zowieso niet van plan waren om naar ons feest te komen -- ik kan het niet anders zeggen -- gezeikt over wat wij niet gedaan kregen en wordt er op een betweterig manier verteld dat wij het beter hadden moeten doen. Als er enige waardering van hunne kant te vinden is voor wat wij hebben bereikt, is dat niet in verhouding tot hun aanhoudend kritiek. Ik kan dan niks anders concluderen, dan dat het niet echt bij hun gaat om een oprecht wens om positief bij te dragen aan een verbetering, maar meer aan hun eigen behoefte om overal en op alles kritiek te leveren.

En dan ga ik niet veel energie besteden om hun te beantwoorden. Ik kan mijn tijd beter gebruiken.

Lisa
If all else fails, buy new shoes
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

In de eerste plaats waardeer ik jullie inzet. In de tweede plaats wordt er niet gezeikt, maar wordt er op oneffenheden gewezen, waar je in het vervolg je voordeel mee kan doen.
in de derde plaats wordt er nooit om hulp gevraagd en als die aangeboden wordt, wordt die afgewezen of genegeerd. Ik heb inmiddels een groot hart voor Travestie.org en een grote waardering voor de organisatoren, maar ik begrijp werkelijk niet zo goed waarom er zo moeilijk gedaan wordt als iemand wijst op dingen die eigenlijk niet kunnen.

Ik bied mij bij deze aan om te publiceren teksten te lezen voor ze worden gepubliceerd en beloof ijs en weder dienende binnen 24 uur aan te geven wat er eventueel aan verbeterd kan worden.

Irene
Kleine stapjes
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Irene schreef:In de tweede plaats wordt er niet gezeikt, maar wordt er op oneffenheden gewezen, waar je in het vervolg je voordeel mee kan doen.
.... door grotendeels dezelfde mensen...steeds weer dezelfde punten herhalend... 7 pagina's lang.... sorry, hoor, als ik op een gegeven moment het een beetje zat wordt.
Irene schreef:Ik bied mij bij deze aan om te publiceren teksten te lezen voor ze worden gepubliceerd en beloof ijs en weder dienende binnen 24 uur aan te geven wat er eventueel aan verbeterd kan worden.
Omdat het niet alleen gaat dan om een verbetering van een tekst, maar om een onderhandeling over wat beide partijen verwachten. Jij vindt, bijvoorbeeld, dat de tekst tov wat een 'couple' betekent, anders moet lezen, maar bied je dan ook aan, om namens ons dat met Mystique te bespreken, en, als dat inderdaad hun beleid is, eruit te onderhandelen dat ze het voor onze feest aanpast?

Lisa
Laatst gewijzigd door Lisa met een S op di nov 11, 2008 23:46, 1 keer totaal gewijzigd.
If all else fails, buy new shoes
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

ja, en als dat niet lukt, wat ik me uit jouw eerdere postings goed kan voorstellen, zal ik dat ook uitleggen en de verantwoording daarvoor nemen. Ik weet wel dat het ondankbaar werk is, maar dat moet je gewoon niet erg vinden.

Succes, Irene ;-)
Kleine stapjes
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Irene schreef:ja, en als dat niet lukt, wat ik me uit jouw eerdere postings goed kan voorstellen, zal ik dat ook uitleggen en de verantwoording daarvoor nemen. Ik weet wel dat het ondankbaar werk is, maar dat moet je gewoon niet erg vinden.
Nou, volgens mij heeft Johnn dat ook gedaan, in zijn derde of vierde antwoord op het kritiek, al op de 2e pagina van dit draadje:
johnn schreef:Mystique heeft een bepaald prijsbeleid waar ook wij niet omheen kunnen.
Nu kunnen we lang of kort gaan praten of alles helemaal naar ieders zin is, maar dan zitten we volgend jaar nog te praten en is er geen feest.
Het is in dit soort zaken vaak ook compromissen sluiten ten behoeve van de grootste gemene deler.
En wat werd hem dan toegesmeten door de criticasters? Dit:
Morbide schreef:Maar zo te zien staat in ieder geval het serieuze deel (als in er dagelijks in het openbaar mee bezig) van de tra-enzomeers aan mijn kant. Je persoonlijke titelt maar een eind heen Johnn, je zal ook wel moeten want het statuut van deze site dat een en al respect enzo luidt laat zich natuurlijk moeilijk rijmen met discriminatie, dus daar kun je je niet op beroepen, maar het slaat allemaal nergens op. Ja, we discrimineren, maar dat moet van Mystique, nee het is geen neukfeest maar ja Mystique kondigt het wel aan als spannend. Daarnaast laat je jezelf ook nog weer eens kennen als een echte loverT door transen zo lang mogelijk vast te houden in het hokje dat op hun paspoort staat vermeld. Wederom met beroep op de regels, die van de staat dit keer. Wat een mooie meid hè? De broer van... *kots*
Wij zijn inmiddels 5 pagina's verder, en niet een van de 'tra-enzomeers' die aan Petra's kant staan, hebben publiekelijk afstand genomen van dit ongepaste aanval op zijn karakter, of Petra publiekelijk hiervoor aangesproken, terwijl Johnn nog steeds zich moet verantwoorden voor onze 'oneffenheden'. Nou, dan, vergeef mij als ik dan een beetje boos wordt.

Lisa
If all else fails, buy new shoes
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

Morbides opmerking Om Johnn als T-lover te benoemen was beneden de gordel, daar neem ik bij deze afstand van, maar ik sta nog altijd volledig achter haar wat betreft het koppels onderwerp, wat uiteindelijk het leitmotiv van deze draad is.

Irene
Kleine stapjes
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Wij hebben jullie opmerkingen tov 'koppels' al reeds op de 2e pagina begrepen, en Johnn heeft toen al verontschuldigend uitgelegd dat het ons niet is gelukt om Mystique tot andere gedachten te brengen. Toch blijft men nog 5 pagina's lang daarover doorgaan. Wat is daar het nut van?

'leitmotiv' is niet een woord dat in mijn gedachten opkomt, wanneer ik lees hoe men zich uit richting Johnn.

Lisa
If all else fails, buy new shoes
Gebruikersavatar
johnn
Forum / Website Beheerder
Berichten: 1363
Lid geworden op: ma jun 18, 2001 2:00
Locatie: Weiteveen
Contacteer:

Bericht door johnn »

Even een kleine aanvulling op Lisa haar posting(s).
We proberen elk jaar weer een feest neer te zetten.
Dit jaar -o.a. mede door geluiden van de bezoekers- op een andere locatie.
Voor beide partijen is het de 1e maal dat we met elkaar in zee gaan.
Nadeel is dan dat we eigenlijk helemaal bij 0 beginnen vwb onze wensen/eisen en wat de ander te bieden heeft (wil bieden)
Dat er onvolkomenheden in het geheel zitten zijn we ons ook van bewust.(en is ook een aantal malen erkend)
Ik heb vanavond (in overleg) bijv. nog een (in mijn ogen) redelijk pittig mailtje gestuurd en daarin aangegeven dat de aankondigingstekst niet naar onze zin is en dat we verwachten dat dit nog aangepast wordt (met een tekst daarbij zoals wij die willen).
Het gevolg kan dus zijn dat ik (we?) daarmee niet echt vrienden gemaakt hebben.
Mogelijk zelfs zo dat we volgend jaar dus weer op zoek moeten naar een andere locatie omdat men ons 'te lastig' vind.
Waar doen we dat allemaal voor???? niet alleen voor onszelf (integendeel zou ik haast willen zeggen).
Om een voorbeeld te geven: Ik moet waarschijnlijk de 18e een auto huren om daar te komen, kost mij geld, ik moet er al bijtijds zijn, want het wordt prettig gevonden als er een 'bekende' is bij binnenkomst, ik heb 2 snipperdagen moeten nemen (de 18e om daar (bijtijds) te wezen en de 19e omdat ik (als 'gastheer') als één van de laatste wegga (en ook nog wil slapen).
Is er dan helemaal geen 'voordeel'??....jawel, ik hoef (in mijn geval want man) geen € 75,-- neer te tellen...............maar op de avond zelf.....ik sta bij de deur voor een groot deel en later op de avond loop ik rond om 'gastheer' te zijn. kortom, onbekommerd een feest vieren zoals de bezoekers zit er voor mij niet in.
Ik ben nu ook al 7 pagina's bezig zaken uit te leggen en te verklaren...waarna dezelfde opmerking (met andere woorden) weer terugkomt (en dan komt mijn zwakke punt, ik ga dan toch weer uitleggen/verklaren...ik heb misschien wel iets meer (te veel??) 'geduld')
Is dit alles erg?? absoluut niet....ik doe dit graag en vind het ook leuk.
Ondanks bovenstaande vermaak ik mij op zo'n avond ook prima.
Ben ik dan 'zielig'.......eveneens een hard nee, dat ben ik niet, want (zie hierboven) ik vind het leuk om te doen
Maar -en daar sluit ik me dan bij Lisa aan- door sommigen krijg ik inderdaad wel eens het gevoel "waar doe ik het voor" (en dan laat ik bepaalde opmerkingen zelfs nog buiten schot, is me de moeite van het reagren niet eens waard).
Mag men dan helemaal niets zeggen en alles maar slikken zoals wij het hebben kunnen regelen??? Nee, dat hoeft niet.
Het is zelfs prettig als men meedenkt en ideeen aandraagt, maar accepteer wel eens een keer dat (zeker na uitleg) zaken -in ieder geval deze keer- niet anders zijn dan dat ze zijn.
Neem van mij aan dat bepaalde zaken echt wel meegenomen worden voor een volgende keer.
Ik heb het al eerder aangegeven, wat een volgende keer onze 'onderhandelings positie' sterker maakt is als deze keer het feest een succes wordt.
Er is ook geopperd om juist niet te gaan vanwege de 'onvolkomenheden'....dat is ook een optie, maar ik ben bang dat men daar dan niet zo van wakker ligt en volgend jaar simpel bedankt.

dit wilde ik even kwijt........en het lucht op :lol: :lol:
Groetjes,
Afbeelding

Eventuele spel of schrijffouten?? Vertel het mij en ik verbeter deze.
Ondertussen hoop ik dat u mij deze fouten kunt vergeven.......ik ben net een mens
Gesloten