wtf?

Algemene discussie over feesten -- ook archief voor feesten voor 2005

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
johnn
Forum / Website Beheerder
Berichten: 1363
Lid geworden op: ma jun 18, 2001 2:00
Locatie: Weiteveen
Contacteer:

Bericht door johnn »

Saartje schreef:Ik kom de deur niet meer uit omdat ik het geen gezicht vindt met een schaduw en een laag plamuur. :roll:

Verder begrijp je me inderdaad verkeerd als je denkt dat ik iedereen in hokjes wil stoppen en daar vooral in wil laten.
Ok, dan had ik dat dus verkeerd begrepen (had ik ook aangegeven)
Saartje schreef:Er had wellicht een mensen toegangsprijs gemaakt kunnen worden, voor alle mensen hetzelfde bedrag.
Dat is iets wat we zeker voor een volgende keer mee zullen nemen.
Saartje schreef:Zoals het er nu staat verwacht ik een feest waar erotische handelingen mogelijk zijn.
Mannetjes die niets met travestie te maken hebben behalve het feit dat ze er op geilen mogen ook komen en daar moet ik dan tegen vertellen dat ik niet in dat soort dingen geïnteresseerd ben.

Als het goed is hoef je dat dan ook niet te vertellen .....die zitten nl in de zgn. 'erotische ruimtes'.......en daar ben jij niet :wink:
Degenen die daar wel zijn kunnen ook daar ter plaatse nog zelfs de keuze maken om met bepaalde personen wel of niet bepaalde handelingen te verrichten....en nee = nee.
Saartje schreef:Ik kan het fout zien hoor, maar zo komt bij mij de aankondiging binnen.
vooral zoals die door mystique wordt gebracht.
Ik heb een tekstwijziging voorgesteld..........
Saartje schreef:Anywhore,

Ik wens iedereen er veel plezier, een fijn sprookjes zombie uit de as herrezen feest en een goed nieuwjaar.
Dank je
Groetjes,
Afbeelding

Eventuele spel of schrijffouten?? Vertel het mij en ik verbeter deze.
Ondertussen hoop ik dat u mij deze fouten kunt vergeven.......ik ben net een mens
Gebruikersavatar
Morbide
Forumdiva
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:52
Locatie: Drachten
Contacteer:

Bericht door Morbide »

johnn schreef: Mag je allemaal vinden.....maar - in alle redelijkheid- vind je zelf niet dat je een beetje doorschiet?????
Nee. Jullie discrimineren en niet zo'n beetje ook. Daar wijd je dan ook nog ellenlange postings aan om recht te praten wat gewoon hartstikke krom is, dat levert je een paar medestanders op, die ook vinden dat ik niet moet zeuren. Maar zo te zien staat in ieder geval het serieuze deel (als in er dagelijks in het openbaar mee bezig) van de tra-enzomeers aan mijn kant. Je persoonlijke titelt maar een eind heen Johnn, je zal ook wel moeten want het statuut van deze site dat een en al respect enzo luidt laat zich natuurlijk moeilijk rijmen met discriminatie, dus daar kun je je niet op beroepen, maar het slaat allemaal nergens op. Ja, we discrimineren, maar dat moet van Mystique, nee het is geen neukfeest maar ja Mystique kondigt het wel aan als spannend. Daarnaast laat je jezelf ook nog weer eens kennen als een echte loverT door transen zo lang mogelijk vast te houden in het hokje dat op hun paspoort staat vermeld. Wederom met beroep op de regels, die van de staat dit keer. Wat een mooie meid hè? De broer van... *kots*
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

johnn schreef:Tja, dit is nu eenmaal het resultaat wat eruit gekomen is....je kan dat niet voldoende vinden, maar we hebben het er (in ieder geval voor deze keer) mee te doen, want akkoord gesloten.
Wat misschien een volgende keer mee kan wegen is het succes (lees: opkomst) van deze keer.
Hoe meer wij neerzetten (zeg maar), hoe meer je een volgende keer kunt eisen.
Je kunt 't ook omdraaien: hoe meer mensen stemmen met de voeten (en dus niet komen) hoe duidelijker is dat we het niet met dit beleid eens zijn...
...maar de eerlijkheid gebied te zeggen (zoals ik ook al eerder deed) dat ik zowieso niet was gekomen, want ik houd niet van feesten :wink: .

De mensen die wel gaan wens ik een leuk feest toe!

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
Arike
Eredivisie
Berichten: 525
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 22:44
Locatie: omg. Utrecht
Contacteer:

Bericht door Arike »

Frederique_ schreef:...
De mensen die wel gaan wens ik een leuk feest toe!
...
Sluit ik mij graag bij aan!!! Voor veel T-meiden wordt dit ongetwijfeld een leuke avond. Maar laten vooral niet doen alsof t*.org met dit feest het iedereen naar de zin kan maken. Nou ja, dan valt een deel van de doelgroep van deze site maar buiten de boot. Dat is dan maar zo, maar erken dat dan ook als organisatie! Probeer niet te blijven rechtpraten, wat krom is... Je kan echt niet verwachten dat iemand die dag-in-dag-uit 24/7 als vrouw leeft, vrijwillig blij gaat zijn als man in travestie te worden betiteld en daarvoor ook nog eens een dubbel zo hoge toegangsprijs voor gaat betalen dan een vrouw met een ander paspoort...

Erken gewoon dat dit een leuk feestje is voor een deel van de doelgroep van travestie.org. Kijk maar naar het grote verschil tussen de positieve en negatieve reacties die hier achtergelaten zijn.

Kijk anders ook nog eens goed naar de aankondiging van de Mystique. Daar pretenderen ze niet eens dat ze voor alle T*'s zijn en dat zouden ze bij .org ook moeten doen:
[quote=""www.parenclub-mystique.nl"]Een fantastische travestie night voor de echte liefhebbers (TV-paren-heren-dames). Lekker spannend anders in de speciale, feestelijke kerstsfeer van onze stijlvolle club.[/quote]
Is dit Chinees of is dit duidelijk?

btw: bij de fun4two heb ik nooit iemand horen zagen over wat er in je paspoort staat. Maar bij de Mystique lijkt wel of je moet rondlopen met je ID aan een kettinkje om je nek.
groetjes,
Arike

"But life is too short
Better listen to yourself"
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Ik wil -- ook op persoonlijke titel -- wel eea zeggen over de discussie die hier is ontstaan.

Om te beginnen bij mijn eigen verhaal. Ik heb mijn 'coming out' beleefd bij de Travestie.org feest, als ik mij niet vergis, in 2003. Dat was de eerste keer dat 'Lisa' in het openbaar verscheen. Het was voor mij een geweldig ervaring. Ten eerste, omdat ik voor het eerst als Lisa onder andere mensena bent geweest. Ten tweede omdat ik gelijk een sort 'coming home' heb beleefd: tot dan was ik eigenlijk alleen met mijn travestie. Ik wist dat er andere waren, maar als je toch in een ruimte bent met 100 T*'s, dan voel je echt dat je niet alleen ben. En ten derde omdat er echt een heel gezellig sfeer hangt, een ontspannen gevoel, waar iedereen zich elkaar accepteert zoals ze dan willen zijn.

En daar was -- en is -- het feest voor. In een enigzins beschermd omgeving, een gelegenheid om 'jezelf' te zijn voor mensen die anders, voor welke reden dan ook, weinig kans krijgen (of durven nemen) om dat te doen. Ik kan geen enkel andere gelegenheid bedenken, die dat biedt. Bij een T&T avond, kom je meestal niet aan zoveel (T*-)mensen als op het Travestie.org feest. Voor die tijd was voor mij zelfs een T&T avond een drempel te ver, omdat de locaties waar de T&T's zich bevonden toch voor mijn gevoel 'te openbaar' waren. Nou, weet ik dat je op een T&T avond meestal prima een plek hebben waar als man binnen kan komen en je je kunt omkleden, en zelfs opmaken, maar toch... de angst dat men mij daar zou zien binnengaan.... Bovendien, wat er ook een rol speelde, was het beeld dat ik in mijn hoofd had van een T&T avond, van een groepje TV's van middelbare leeftijd in bloemetjesjurken, een nogal saaie gebeuren. (Ik ben later op T&T avonden bent geweest, en is het inderdaad niet zo erg als het in mijn hoofd was, maar, vergeleken met de sfeer bij de Travestie.org kerstfeest is het een stuk rustiger).

Wat mij eigenlijk tegenstond van de Travestie.org feest, was de locatie, een parenclub. Ik zou nevernooit van mijn leven naar zo'n gelegenheid gaan, en mijn vrouw helemaal niet. Toch waren wij, dankzij Paula en Bibi, overgehaald om (samen) daarnaartoe te gaan. Mijn vrouw kan beamen, dat onze vooroordelen over wat wij daar zouden treffen, volledig ongegrond waren. Net zoals Johnn al tig maal heeft uitgelegd, hoewel het feest bij de Fun gewoon (en in overleg met hun) werd gehouden, was het niet een reguliere clubavond, maar meer een gesloten feest. Dat men toegang had tot de ruimtes erboven en vrij waren om dat te gebruiken, moesten ze zelf weten, maar bij de feestruimte zelf werd verwacht dat men zich op een behoorlijk manier zich gekleed en gedragt. En dat was inderdaad zo. In de loop der jaren, heb ik weleens mensen naar 'boven' zien verdwijnen, om later enigzins 'ontspannen' terug te keren.

Toen ik later bij de organisatie van Travestie.org aansloot, heb ik deelgenomen aan de gesprekken over de feesten, en weet uit eerste hand de afwegingen die ons hebben geleid om zoveel jaren bij de Fun te blijven, in plaats van de andere suggesties die hier worden gedaan. In onze gedachten, hoewel het een feest is voor iedereen, is onze primaire doelgroep de TV die verder geen andere kans ziet om haar T*-beleving te uiten. Op dat gebied, wat de Fun (en, hoop ik, Mystique) aanbiedt is bijna niet te evenaren op een andere manier. Voor degene die, net zoals op een T&T avond, als man wilt aankomen en daar ter plekke wilt omkleden, is er een uitgebreid kleedkamer, met een locker voor iedereen, en genoeg spiegels en stoelen waar je je rustig kunt omkleden en opmaken. Wil je wel 'en femme' aankomen, maar durf je zelf niet op straat te lopen, bevindt het zich op een afgesloten, beschut terrein, net buiten de bebouwde kom. En, er wordt voor een vaste prijs, alles all-in, gegeten en gedronken. Wie hier weet een andere gelegenheid (geen seksclub), die dat biedt? Misschien kan je een sporthal geheel afhuren, waar je dan gebruik kan maken van de lockers, maar dat zijn meestal spartaans, niet te vergelijken met de luxe ambiance van de Fun. Een andere alternatief -- degene die later door Mariposa werd gebruikt -- hebben wij ook overwogen, een zaal in een hotel en een paar kamers erbij om als kleedruimte te gebruiken. Maar, tenzij wij de hele hotel afhuren, is dat misschien niet gesloten genoeg voor onze primaire doelgroep. En, bovendien, heb je in de 'kleedruimtes' niet de mogelijkheid om je meegenomen kleding en waardevolle spullen op te sluiten (tja, in een hotel kan je dat meestal wel afgeven). Of je moet gewoon een feestzaal in een restaurant huren. Tja, welke restaurant of feestzaal heeft een ruimte groot genoeg om als kleedrumite te dienen, met lockers, enz? Hoeveel geschikte zalen zal je bevinden waar je niet middenin de bebouwde kom zit, met genoeg parkeerruimte en beschut, zodat je ongemerkt naar binnen kunt? En, als laatste, wil je zoiets doen, dan ligt de volledige financiele risico bij ons. Wij moeten eerst garanderen dat wij een bepaald bedrag moeten betalen en dan moeten hopen dat wij genoeg gasten krijgen om onze kosten te dekken. Ja, dat het een parenclub is, is voor een aantal mensen (zoals het voor mij ook was), ook een drempel. Maar alles overwegend, voor- en nadelen, vonden wij (en vinden wij nog steeds), dat zoiets ons het beste mogelijkheid biedt om een feest te maken voor degenen die normaliter niet durven om als vrouw in het openbaar te verschijnen. Als men een andere alternatief weet dat dezelfde voordelen biedt, horen wij dat graag voor de volgende feest.

Voor een heleboel van de T*'s die hier in het forum aktief zijn, geldt dus, dat ze niet tot de primaire doelgroep in onze gedachten horen. Ze durven over straat te gaan als vrouw, of ze leven als vrouw. Ze kunnen dus als vrouw -- als zichzelf -- naar elke willekeurig feest of gelegenheid gaan, T-gerelateerd of niet. Ze zijn natuurlijk van harte welkom op het Travestie.org feest, en ze komen geregeld ook, wat wij erg waarderen, omdat ze, met hun uitstraling en zelfverzekerdheid als rolmodels voor de meer schichtig van ons dienen. Maar ze hoeven zo'n feest niet. Dat zijn niet mijn woorden, maar vaak van hen zelf. Vaak hoor ik ze zeggen, dat ze eigenlijk zulke feesten mijden, omdat ze liever tussen de 'gewone' mensen zich bewegen dan geassocieerd willen worden met de 'travestieten'. Wij kunnen en zullen ook geen rekening houden met hun kritiek, want, wat dan ook wij organiseren, zal dat nooit hun goedkeuring dragen. En ondertussen heeft het Travestie.org feest niet alleen voor mij als 'coming out' gediend, maar ook voor andere travestieten en transsekuelen die ik ken.

Vwb het prijsbeleid, is het misschien niet bekend, maar de Fun had ook oorspronkelijk een andere prijsbeleid. De Fun is een parenclub, en dus hanteert het normaliter een prijs per (echt)paar, niet per persoon. Als alleenstaande kom je in principe op een reguliere avond geeneens binnen. Ik heb zojuist gekeken op hun website, en alle prijzen worden per paar aangegeven. Het was dus een uitzondering dat voor ons werd gemaakt, om een prijs per persoon te hanteren, en in het begin, kwam je aan als koppel (meestal een travestiet met hun partner, vaak vrouw, maar soms man), wel tegen hun 'partner-tarief' (dat lager laag dan het individu tarief), binnen. Totdat men dat merkte, en men daar misbruik van maakte door te beweren dat, omdat ze in een auto kwamen, ze een koppel vormde. Toen werd officeel het parentarief afgeschaft, hoewel ik vermoed dat het wel officieus werd gehandhaafd.

Mystique heeft een andere beleid, en, omdat zij de financiele risico lopen voor het feest, hebben zij een sterkere onderhandelingspositie dan misschien Frederique lief is. Toch denk ik zelf, dat het wel zou meevallen. Het lijkt dat men in de veronderstelling is, dat alleen bio-vrouwen in aanmerking komen voor het 'vrouw' tarief, en dat alleen hetero paren in aanmerking komen voor het parentarief. Maar ik kan mij niet voorstellen dat een instelling zoals Mystique, dat toch zichzelf graag als ruimdenkend graag beschouwt, zich staar houdt aan de formele regels, en zich niet laat leiden in het toegangsbeleid door 'gezond verstand', en in staat is om in de meeste gevallen een onderscheid te maken tussen degenen die proberen misbruik van de regels te maken, en degenen die uitzonderingen op de regels zijn.

Groetjes,
Lisa
If all else fails, buy new shoes
Gebruikersavatar
johnn
Forum / Website Beheerder
Berichten: 1363
Lid geworden op: ma jun 18, 2001 2:00
Locatie: Weiteveen
Contacteer:

Bericht door johnn »

Vandaag vond ik het bericht van Helen vwb. de foutieve datum.
Ik heb dat gelijk gemaild, en ook gelijk aangegeven dat in de 'algemene' agenda nog niets vermeld stond.
Vervolgens de post van Babette over de tekst van die aankondiging.
Ben daar ook gelijk naar gaan kijken want die had ik ook nog niet eerder gelezen. (E.e.a. stond er namelijk sinds vandaag pas op.)

De tekst bij de aankondiging op de site van Mystique ben ik ook niet onverdeeld gelukkig me.
Dat is ook de reden dat ik een tekstuele wijziging heb voorgesteld.
Ik heb hier nog geen reactie op ontvangen.
Wat ik wel mee wil geven is dat we zo snel als mogelijk is zaken zodanig proberen aan te (laten) passen.
Sommige zaken daarbij gaan heel snel, sommige zaken iets minder.....en mogelijk lukken sommige zaken helemaal niet.....

Dan nog de opmerking dat wij moeten erkennen dat dit feest voor een deel van de travestie.org bezoekers is.
Dit bestrijd ik, het is voor een ieder toegankelijk.
Echter, wat ik (we) ons terdege bewust zijn is dat we het niet ieder naar de zin kunnen maken....en dat heb ik ook al eerder geschreven.
We streven er dus ook naar -juist vanuit die optiek- om een zo groot mogelijk deel te bereiken.
Nogmaals, ieder is welkom en ieder moet zelf de keus maken om wel of niet te komen.
Welke keus men ook maakt, ik vraag niet om dat te verdedigen en welke keus ook gemaakt wordt......even goede vrienden wat mij aangaat.
Groetjes,
Afbeelding

Eventuele spel of schrijffouten?? Vertel het mij en ik verbeter deze.
Ondertussen hoop ik dat u mij deze fouten kunt vergeven.......ik ben net een mens
Gebruikersavatar
Arike
Eredivisie
Berichten: 525
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 22:44
Locatie: omg. Utrecht
Contacteer:

Bericht door Arike »

Hi Lisa,
Ik wil mijn waardering uitspreken dat je zo de moeite hebt genomen om zo'n uitgebreid, persoonlijk en genuanceerd verhaal hier te plaatsen als bijdrage aan de discussie!
Super!!!
groetjes,
Arike

"But life is too short
Better listen to yourself"
Gebruikersavatar
johnn
Forum / Website Beheerder
Berichten: 1363
Lid geworden op: ma jun 18, 2001 2:00
Locatie: Weiteveen
Contacteer:

Bericht door johnn »

Morbide schreef:
johnn schreef: Mag je allemaal vinden.....maar - in alle redelijkheid- vind je zelf niet dat je een beetje doorschiet?????
Nee. Jullie discrimineren en niet zo'n beetje ook. Daar wijd je dan ook nog ellenlange postings aan om recht te praten wat gewoon hartstikke krom is, dat levert je een paar medestanders op, die ook vinden dat ik niet moet zeuren. Maar zo te zien staat in ieder geval het serieuze deel (als in er dagelijks in het openbaar mee bezig) van de tra-enzomeers aan mijn kant. Je persoonlijke titelt maar een eind heen Johnn, je zal ook wel moeten want het statuut van deze site dat een en al respect enzo luidt laat zich natuurlijk moeilijk rijmen met discriminatie, dus daar kun je je niet op beroepen, maar het slaat allemaal nergens op. Ja, we discrimineren, maar dat moet van Mystique, nee het is geen neukfeest maar ja Mystique kondigt het wel aan als spannend. Daarnaast laat je jezelf ook nog weer eens kennen als een echte loverT door transen zo lang mogelijk vast te houden in het hokje dat op hun paspoort staat vermeld. Wederom met beroep op de regels, die van de staat dit keer. Wat een mooie meid hè? De broer van... *kots*
het is goed.....je hebt helemaal gelijk..
(Begrijp mij niet verkeerd....dit is niet om een discussie uit de weg te gaan, want ik zou hierover graag met jou in discussie gaan........maar daar is deze draad (dit forum) denk ik niet de aangewezen plaats voor.)
Laatst gewijzigd door johnn op ma nov 10, 2008 23:22, 2 keer totaal gewijzigd.
Groetjes,
Afbeelding

Eventuele spel of schrijffouten?? Vertel het mij en ik verbeter deze.
Ondertussen hoop ik dat u mij deze fouten kunt vergeven.......ik ben net een mens
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

Een helder verhaal Lisa. Ik denk ook niet dat er iemand is die de primaire doelgroep het feest misgunt, inclusief Morbide en Frederique vermoed ik (maar om in commissie van Morbide te spreken moet je altijd voorzichtig zijn ;-) )
Ik vermoed ook dat niemand iets tegen het feest heeft, waar dat dan ook gehouden wordt, maar vooral is gestuiterd op de opmerking wie er al dan niet een paar is, wat zoals Morbide terecht aangaf te zot voor woorden is. Ik begrijp de financiële argumenten wel en ik snap ook de keuze, op basis van jouw verhaal.
Ik vind Johnn's opmerking dat het op die dag geen seksfeest is overigens nog steeds merkwaardig, want ik vermoed (ik heb dat niet onderzocht) dat er die dag geen grote neonreclame aan de ingang hangt, met "Vandaag geen seks in verband met een open feest van Travestie.org". Dus als er toevallig iemand je daar naar binnen ziet rijden en ze vragen je de dag daarna wat deed jij bij een parenclub, kun je wel zeggen dat dat het gewoon een travestie bijeenkomst is, maar dat moeten ze dan ook maar weer geloven willen ;-)

Veel plezier allen op het feest en ik hoop oprecht dat het een groot succes wordt.

Irene
Kleine stapjes
Gebruikersavatar
johnn
Forum / Website Beheerder
Berichten: 1363
Lid geworden op: ma jun 18, 2001 2:00
Locatie: Weiteveen
Contacteer:

Bericht door johnn »

Irene schreef:Ik vind Johnn's opmerking dat het op die dag geen seksfeest is overigens nog steeds merkwaardig, want ik vermoed (ik heb dat niet onderzocht) dat er die dag geen grote neonreclame aan de ingang hangt, met "Vandaag geen seks in verband met een open feest van Travestie.org". Dus als er toevallig iemand je daar naar binnen ziet rijden en ze vragen je de dag daarna wat deed jij bij een parenclub, kun je wel zeggen dat dat het gewoon een travestie bijeenkomst is, maar dat moeten ze dan ook maar weer geloven willen ;-)
Irene
Daar heb je gelijk in, is helemaal waar.
Overigens heb ik ook nergens beweerd dat er op dat gebied niets zal gebeuren en/of dat dat verboden is.
Ik heb wel aangegeven dat je daar niet mee geconfonteerd hoeft te worden als je dat niet wilt.
De basis is in ieder geval niet die van een 'sexfeest'
En wat anderen wel of niet geloven...tja, daar kan ik niets aan veranderen.
Groetjes,
Afbeelding

Eventuele spel of schrijffouten?? Vertel het mij en ik verbeter deze.
Ondertussen hoop ik dat u mij deze fouten kunt vergeven.......ik ben net een mens
Gebruikersavatar
Morbide
Forumdiva
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:52
Locatie: Drachten
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Irene schreef:de opmerking wie er al dan niet een paar is
Precies. De prijsdifferentiatie ben ik ook nog steeds niet zo over te spreken (daar zou je bijvoorbeeld uit af kunnen leiden dat een post op inderdaad hoger in de hierarchie staat dan een iets anders op.)

Hoe pragmatisch er ook mee omgegaan wordt, de definitie van een koppel in de uitnodiging is en blijft discriminerend. Je kan net zo goed een bordje niet voor homo's op de deur spijkeren.

Ik begrijp heus wel dat het allemaal zo niet bedoeld is, dat Mystique een flinke vinger in de pap heeft en wat niet meer, maar doe me een lol en neem het voor de onderhandelingen van volgend jaar alvast mee dat een koppel er ook anders uit kan zien dan hoe onze lieve heer het bedacht heeft. Er kan tegenwoordig zoveel anders zijn, de doorsnee lezer van dit postje hoeft alleen maar in de spiegel te kijken om dat met eigen ogen te zien. Vaak wordt hier verzucht goh werden we maar wat meer geaccepteerd. Stop daarom met (het meewerken aan) het opleggen van hetero-normen.

@Lisa: kudo's voor de mooie posting.

Enneh, voor wie gaat natuurlijk veel plezier. De intentie van dit draadje was niet om een domper op de feestvreugde te leggen, ik hoop dat dat duidelijk is.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Gebruikersavatar
johnn
Forum / Website Beheerder
Berichten: 1363
Lid geworden op: ma jun 18, 2001 2:00
Locatie: Weiteveen
Contacteer:

Bericht door johnn »

Morbide schreef: Ik begrijp heus wel dat het allemaal zo niet bedoeld is, dat Mystique een flinke vinger in de pap heeft en wat niet meer, maar doe me een lol en neem het voor de onderhandelingen van volgend jaar alvast mee dat een koppel er ook anders uit kan zien dan hoe onze lieve heer het bedacht heeft.
Daar zijn we het in ieder geval wel over eens.......en dat het volgende keer (nog meer) meegenomen wordt is ook al gezegd.
Wat daarbij enorm kan helpen is een slagen van dit feest (zeker als er een grote opkomst is).
Groetjes,
Afbeelding

Eventuele spel of schrijffouten?? Vertel het mij en ik verbeter deze.
Ondertussen hoop ik dat u mij deze fouten kunt vergeven.......ik ben net een mens
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Irene schreef:Dus als er toevallig iemand je daar naar binnen ziet rijden en ze vragen je de dag daarna wat deed jij bij een parenclub, kun je wel zeggen dat dat het gewoon een travestie bijeenkomst is, maar dat moeten ze dan ook maar weer geloven willen ;-)
Als je even over nadenkt wie de primaire doelgroep is, dan als een van hen 'getrapt' en gevraagd zou worden wat ze daar deden, dan is de kans groot dat ze liever zeggen dat ze naar een parenclub zijn geweest, dan dat ze naar een travestie feest zijn geweest.

En ook, een parenclub is heus wat anders dan een doodgewoon sexclub. Vergis je niet, het is een andere publiek en ambiance.

Lisa
If all else fails, buy new shoes
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Lisa met een S schreef:Ten eerste, omdat ik voor het eerst als Lisa onder andere mensena bent geweest. Ten tweede omdat ik gelijk een sort 'coming home' heb beleefd: tot dan was ik eigenlijk alleen met mijn travestie. Ik wist dat er andere waren, maar als je toch in een ruimte bent met 100 T*'s, dan voel je echt dat je niet alleen ben. En ten derde omdat er echt een heel gezellig sfeer hangt, een ontspannen gevoel, waar iedereen zich elkaar accepteert zoals ze dan willen zijn. En daar was -- en is -- het feest voor. In een enigzins beschermd omgeving, een gelegenheid om 'jezelf' te zijn voor mensen die anders, voor welke reden dan ook, weinig kans krijgen (of durven nemen) om dat te doen. Ik kan geen enkel andere gelegenheid bedenken, die dat biedt.
Ik herken je ervaring: de Eerste Nederlandse Transgender Conferentie in 2004 was mijn eerste ervaring op dit vlak, bij het Transfusionfestival in 2007 gebeurde mij iets soortgelijks.
Vaak hoor ik ze zeggen, dat ze eigenlijk zulke feesten mijden, omdat ze liever tussen de 'gewone' mensen zich bewegen dan geassocieerd willen worden met de 'travestieten'. Wij kunnen en zullen ook geen rekening houden met hun kritiek, want, wat dan ook wij organiseren, zal dat nooit hun goedkeuring dragen.
Tja, da's wel een erg gemakkelijke manier om met kritiek om te gaan. Als je doelgroep beginnende TV's is, zeg dat dan ook gewoon in je uitnodiging. Als je je als trav.org qua website richt op de hele T*-scene (en volgens mij doen jullie dat) en je noemt je feest geen "outingsfeest" maar een "trav.org-feest", dan vind ik het organiseren van een feest dat prijsverschillen maakt tussen TV's/TG's/pre-op TS'en en post-op TS'en gewoon niet netjes. En als beginnende, net uit de kast komende, TV's werkelijk de doelgroep zouden zijn dan zou het logischer zijn om in je prijsbeleid die mensen een lagere prijs te rekenen dan post-op TS'en terwijl het nu net andersom is.

Nu ja, volgend jaar beter. En veel plezier gewenst!

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
ik ben hier niet meer
Forumdiva
Berichten: 1695
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:25

Bericht door ik ben hier niet meer »

Een seksclub en een parenclub is niet hetzelfde, maar normaal is de parenclub er wel ten behoeve van het hebben van seks. Nu is er duidelijk een Christmasparty van travestie.org, die zoals andere jaren ook in een parenclub wordt gehouden, alleen een andere. Dus de discussie dat het in een parenclub gehouden wordt zou eigenlijk allang achter ons moeten liggen (uitgezonderd nieuwe mensen). Mensen die om die reden niet gaan zou ik uitnodigen om het volgend jaar ergens anders te willen regelen met dezelfde faciliteiten voor omkleden en de ambiance en verzorging. Ik denk dat het bijna niet te doen is. En je gaat ook een groot financieel risico aan waarschijnlijk dan, en of dat verstandig is ?????
Gesloten