Moet je als TS wel in de illusie geloven wil je gelukkig....

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

Moet je als TS wel in de illusie geloven wil je gelukkig kunnen zijn?

Ja je kunt beter niet teveel nadenken als TS en vooral veel dromen... de positieve feedback die je krijgt zonder twijfel aannemen, nergens te lang bij stilstaan en geloven dat je nu gewoon 100% vrouw bent
5
18%
Mijn lichaam herinnert mij dagelijks eraan dat ik geen echte vrouw ben, maar ik maak het mezelf wel wijs anders ben ik doodongelukkig
3
11%
Ik ben iets heel anders geworden dan een vrouw en ben doodongelukkig... ik kan mezelf helaas ook niet meer wijsmaken dat ik een echte vrouw ben...
2
7%
Ik weet dat ik geen echte vrouw ben maar heb er helemaal geen problemen mee
18
64%
 
Totaal aantal stemmen: 28

Gebruikersavatar
snoopy
Eredivisie
Berichten: 568
Lid geworden op: do apr 16, 2009 14:55

Moet je als TS wel in de illusie geloven wil je gelukkig....

Bericht door snoopy »

Moet je als TS wel in de illusie geloven wil je gelukkig kunnen zijn, wanneer de chirurgen na het bekende knip en plakwerk je de illusie meegeven dat je nu een vrouw bent, tezamen met de wettelijke bevestiging en een V in het paspoort,
moet je er dan maar beter in gaan geloven dat je nu een echte vrouw bent, of kom je dan tot de bittere conclusie dat je toch iets heel anders geworden bent...
"Ga er maar vanuit dat alleen SOMMIGE transen IRL de waarheid KUNNEN spreken..."

"ik ben een lesbo geboren in de verkeerde seksuele voorkeur"
snoopy.......en de rest is gek
transje30
is nieuw hier
Berichten: 2
Lid geworden op: za nov 21, 2009 16:26

Bericht door transje30 »

Je wordt na de behandeling helemaal geen vrouw, maar iets wat op zich staat...TS
AM_ber_79
Forumdiva
Berichten: 1746
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 12:12

Bericht door AM_ber_79 »

transje30 schreef:Je wordt na de behandeling helemaal geen vrouw, maar
iets wat op zich staat...TS
NA de behandeling? En wat ben je er voor dan?
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
Gebruikersavatar
Nadia
daar ben ik weer
Berichten: 15
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 17:15

Bericht door Nadia »

een vrouw is geschapen door God, wij zijn gecreerd door de chirurgen....
joandelynn
Eredivisie
Berichten: 529
Lid geworden op: vr jan 02, 2009 12:34

Bericht door joandelynn »

Oh, wat een geinternaliseerde transfobie toch weer. Illusie dat transen vrouwen zijn? Dat is iets wat de buitenwereld denkt, jammer dat er blijkbaar ook transen zijn die dat denken.

IMHO zijn transen gewoon vrouwen. Altijd al geweest. Punt. Chirurgen maken geen vrouw van je, je bent zo geboren. De buitenwereld denkt er helaas vaak anders over.

Maar als je als trans er ook al niet in durft te geloven dat je een vrouw bent kan je volgens mij beter in de kast blijven zitten. Waarom zou je al die moeite doen om als vrouw te gaan leven en het fysiek ook zo veel mogelijk te worden als je er niet eens zelf in gelooft dat je er eentje bent?
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden
- Bhagavad Gita, oude Indiase yogatekst.
AM_ber_79
Forumdiva
Berichten: 1746
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 12:12

Bericht door AM_ber_79 »

Nadia schreef:een vrouw is geschapen door God, wij zijn gecreerd door de chirurgen....
God? Die is niet dood, die heeft simpelweg nooit geleefd. 8)

Voor de rest...typisch snoopy poll, niet eens de moeite waard om over na te denken...
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
Gebruikersavatar
snoopy
Eredivisie
Berichten: 568
Lid geworden op: do apr 16, 2009 14:55

Bericht door snoopy »

AM_ber_79 schreef:
Nadia schreef:een vrouw is geschapen door God, wij zijn gecreerd door de chirurgen....
God? Die is niet dood, die heeft simpelweg nooit geleefd. 8)

Voor de rest...typisch snoopy poll, niet eens de moeite waard om over na te denken...


ah dus jij hebt optie 1 gekozen.
"Ga er maar vanuit dat alleen SOMMIGE transen IRL de waarheid KUNNEN spreken..."

"ik ben een lesbo geboren in de verkeerde seksuele voorkeur"
snoopy.......en de rest is gek
ik ben hier niet meer
Forumdiva
Berichten: 1695
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:25

Bericht door ik ben hier niet meer »

Nadia had nog niks geschreven, Transje30 is net geregistreerd en geeft hier antwoord op, stemt tot nadenken......

Mijn antwoord staat er niet bij. Er is geen illusie, je bent wat je denkt dat je bent of voelt wat je bent. SRS heeft daar erg weinig mee te maken. Dat is meer nodig om je lichaam aan te passen aan je psyche.
Ik denk dat er ook mensen zijn die vrouw zijn, maar lichamelijk nog man. De meeste mensen richten zich op die buitenkant, en als die buitenkant een vrouw toont, en diegene gedraagt zich ook als dusdanig, zal iemand normaal echt niet gaan denken wat er onder die kleding zit of wat het verleden van iemand is. Ja, je moet zelf een overtuiging van binnen uit hebben dat je bent wat je bent, een vrouw. En als je denkt ik ben een trans, dan ben je dat ook, en zul je hoe dan ook makkelijker opvallen, ook al ben je nog zo passabel.

Ik vind het jammer dat je bij je polls alleen maar antwoorden zet die in jouw (beperkte) gedachteleven mogelijk zijn, denk eens wat ruimer, en maak een poll met echt mogelijke antwoorden, en doe anders geen poll. Discussie uitlokken doe je ook met een realistische poll.
Gebruikersavatar
snoopy
Eredivisie
Berichten: 568
Lid geworden op: do apr 16, 2009 14:55

Bericht door snoopy »

nou nou wat is mn gedachtenwereld toch beperkt :)
Het gaat er hier om hoe andere mensen een TS behandelen en hoe dat de TS over zichzelf doet voelen...
"Ga er maar vanuit dat alleen SOMMIGE transen IRL de waarheid KUNNEN spreken..."

"ik ben een lesbo geboren in de verkeerde seksuele voorkeur"
snoopy.......en de rest is gek
ik ben hier niet meer
Forumdiva
Berichten: 1695
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:25

Bericht door ik ben hier niet meer »

snoopy schreef:nou nou wat is mn gedachtenwereld toch beperkt :)
Het gaat er hier om hoe andere mensen een TS behandelen en hoe dat de TS over zichzelf doet voelen...
Ben ik blij dat ik geen ts meer ben, kan ik ook niet antwoorden gelukkig.
Gebruikersavatar
snoopy
Eredivisie
Berichten: 568
Lid geworden op: do apr 16, 2009 14:55

Bericht door snoopy »

ook optie 1 dus... als het voor jou werkt... moet je het vooral doen...
alleen jammer dat er niet op gestemd wordt.

2 stemmen voor optie 1 inmiddels!
"Ga er maar vanuit dat alleen SOMMIGE transen IRL de waarheid KUNNEN spreken..."

"ik ben een lesbo geboren in de verkeerde seksuele voorkeur"
snoopy.......en de rest is gek
Gebruikersavatar
snoopy
Eredivisie
Berichten: 568
Lid geworden op: do apr 16, 2009 14:55

Bericht door snoopy »

joandelynn schreef:Oh, wat een geinternaliseerde transfobie toch weer. Illusie dat transen vrouwen zijn? Dat is iets wat de buitenwereld denkt, jammer dat er blijkbaar ook transen zijn die dat denken.
?
Hoi Joan... dat komt -juist- door de omgeving... en door het lichaam. Natuurlijk is het geen illusie... maar zo denkt de buitenwereld er vaak wel over. EN het gaat erom hoe een TS zich daardoor voelt.
Want hoe je het went of keert, je zult het -altijd- weer moeten vertellen...
"Ga er maar vanuit dat alleen SOMMIGE transen IRL de waarheid KUNNEN spreken..."

"ik ben een lesbo geboren in de verkeerde seksuele voorkeur"
snoopy.......en de rest is gek
antoinette41
dagelijks aanwezig
Berichten: 164
Lid geworden op: vr jul 30, 2004 2:25
Locatie: heemstede

Bericht door antoinette41 »

@Snoopy

Want hoe je het went of keert, je zult het -altijd- weer moeten vertellen...

Deze stelling gaat niet altijd op,je bepaalt zelf of je hierover info geeft,
verder heb ik de eer ,om afgelopen week toch een aantal keer mee te maken,dat men er vanuit ging dat antoinette een geboren meisje was,
en vanuit mijn visie hebben we hierover een gesprek gehad met elkaar.
Maar het had niet gehoeven.
ann
een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

transje30 schreef:Je wordt na de behandeling helemaal geen vrouw, maar iets wat op zich staat...TS
Ha, nog één van de ouwe kerk :lol: !
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
AM_ber_79
Forumdiva
Berichten: 1746
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 12:12

Bericht door AM_ber_79 »

snoopy schreef:
AM_ber_79 schreef:
Nadia schreef:een vrouw is geschapen door God, wij zijn gecreerd door de chirurgen....
God? Die is niet dood, die heeft simpelweg nooit geleefd. 8)

Voor de rest...typisch snoopy poll, niet eens de moeite waard om over na te denken...


ah dus jij hebt optie 1 gekozen.
Verklaar je nader waarom mijn antwoord zou passen in optie1

Ja je kunt beter niet teveel nadenken als TS en vooral veel dromen... de positieve feedback die je krijgt zonder twijfel aannemen, nergens te lang bij stilstaan en geloven dat je nu gewoon 100% vrouw bent
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
Plaats reactie