werkt hop nu ja of nee ??

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

sotje
daar ben ik weer
Berichten: 21
Lid geworden op: do jan 21, 2010 18:02

werkt hop nu ja of nee ??

Bericht door sotje »

hoi ,

ben nieuw hier ! heb na lang zoeken eindelijk een site (forum) gevonden waar ik mijn hard kan luchten ! hih
ik zou zeggen ik ga heel mijn verhaal doen van hoe ik tot conkluzie ben gekomen dat ik liever een vrouw ben dan een man maar ik zeg gewoon dit ! * ik heb gewoon bij mijn geboordte het verkeerde lichaam gekozen ! en daar heb ik nu spijt van ! * maar kom .... heb een paar vraagjes !

dus ik heb op een site gelezen dat je als je hopkorrels slikt dat jet het zelfde effect krijgt zoals bij gewone hormonen dus heb ik wat zitten na checken en ben ik op menohop gebotst ! heb dit even genomen maar omdat het redelijk duur is ben ik overgeschakeld naar gewone Bio hop ( is van hop kegels ofzo iets ) ? moet wel zeggen dat ik een klein klein beetje borstjes heb maar dit is meer door uih jah ( vet ) . ik neem nu elke dag minstens 1 a 3 ! al zon 2 goeie maanden , maar nog steeds merk ik niets dus ofwel licht het aan mij .... ofwel werkt dit niet ...

dus heeft er iemand ervaring met dit ? en werkt het wel echt ? ahja mijn vriendin neemt de pîll ( mercilon denk ik ) ik ga dit echter niet nemen !! eh maar stel nu als je de pill neemt krijg je dan ook borsten ?en zachter velletje en mooier ronder gezichtje ? ? ik ga dit echt niet nemen !!! maar het is een vraagje ! ik vind het zooooo moeilijk om bij de dokter te gaan over spreken ! en in onze streek zijn er alleen mannelijke dokters en ik ben meer op mijn gemak bij vrouwelijke dokters . ik hoop dat jullie mij even kunnen verder helpen ? ?

sorry dat ik mij nog niet (half) heb voorgesteld !

mijn naam is Fem of femke ! ben van belgie ! en ben 20 jaar's !

groetjes !! thx alvast !
ik ben hier niet meer
Forumdiva
Berichten: 1695
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:25

Bericht door ik ben hier niet meer »

Bij gebruik van de normaal voorgeschreven vrouwelijke hormonen begint de borstontwikkeling vaak ook pas na maanden hormoongebruik vrucht af te werpen, dus na 2 maanden iets merkbaar is dan vrij normaal. 2 Maanden is gewoon nog erg kort. Voor de rest totaal geen ervaring met hop.
sotje
daar ben ik weer
Berichten: 21
Lid geworden op: do jan 21, 2010 18:02

dus

Bericht door sotje »

achzo . dus kan ik beter nog 2 maandjes bij doen ? heb ik dan nog niets ? gewoon met die hop stoppen ?? maar is er dan bij gebruik van phyto-oestrogen ook verhoogt risico van trombose ofzo ? of is dit alleen als men de pil of andere middelen neemt ?

groetjes ! fem !
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

Fyto hormonen doen wel degelijk wat, maar je kan het niet vergelijken met echte hormonen. Ik heb er lichte borstontwikkeling van gekregen, maar wordt er vooral rustiger van (heb het idee dat het libido wordt beïnvloed, schrijf het er maar bij, want niet iedereen vindt dat een positieve ontwikkeling.


Irene
Kleine stapjes
sotje
daar ben ik weer
Berichten: 21
Lid geworden op: do jan 21, 2010 18:02

..

Bericht door sotje »

heb tot nu toe nog geen effecten soms lijkt het wel dat mijn borsten groeien . maar echter heb ik nog geen pijnlijke borsten ofzo gehad .. ik neem nu 3 keer per dag hop ( er staat op de verpakking 160mg hop kegel ) en het noemde bio hop en het is een voeding supplement . . . moet wel toe geven dat ik soms wel een dagje over sla wat (denk ik ) wel niet mag ? heeft er nog iemand ervaring ? en wat verandert er zoal als je dit neemt ? groetjes Fem
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

In het begin was ik altijd heel trouw met innemen, op een gegeven moment ben ik daar mee gestopt, neem het nu gewoon af en toe als ik denk dat het nodig is.

Irene
Kleine stapjes
sotje
daar ben ik weer
Berichten: 21
Lid geworden op: do jan 21, 2010 18:02

oi

Bericht door sotje »

Ahzo , en wat is het eerste wat je dan merkt ? ik ga dan toch dit vol houden denk ik …. Kwil eens zien wat er gaat gebeuren ?. en kwa beharing ? bedoel been borst en tepel dan … ? gaat dit weg ? of niet ?
groetjes en nog is bedankt !!

FEMke!
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

Gevoelige tepels is zo ongeveer het eerste wat je merkt, reken echter niet op al te veel. Qua beharing heb ik geen enkel effect kunnen bespeuren.

Irene
Kleine stapjes
sotje
daar ben ik weer
Berichten: 21
Lid geworden op: do jan 21, 2010 18:02

Bericht door sotje »

Irene schreef:Gevoelige tepels is zo ongeveer het eerste wat je merkt, reken echter niet op al te veel. Qua beharing heb ik geen enkel effect kunnen bespeuren.

Irene
ik heb nog geen gevoelige tepels ? ? ze zijn wel anders geworden dan vroeger ? ze worde echt hard als ik het koud heb ! ,
en het tepel hof word dit groter ? ofniet ? krijg je er een vrouwelijkere lijn van ? eigenlijk ?
heeft er eigenlijk ooit iemand al eens de pil genomen ? en heb je dan eigenlijk meer kans om ziek te worden zoals trombose ? . of is dit gewoon dat het 1 keer op de 100000 mensen gebeurt? Groetjes Femie !!
Chloe'tje
ForumFan
Berichten: 447
Lid geworden op: vr aug 22, 2008 12:20

Bericht door Chloe'tje »

Als je serieus met 'feminalisatie' aan de gang wilt, verspil je je tijd met phyto-oestrogeen (dat is althans mijn mening). Phyto-oestrogeen heeft om te beginnen een veel geringer effect op de receptoren dan oestrogeen. Dus je kunt het een half jaar slikken om tot de conclusie te komen dat je je tijd beter had kunnen besteden met oestrogeen (nogmaals, als dat tenminste je doel is).

Bovendien zijn de moderne (time released) tabletten vrij prijzig en de goedkope variant (hopkorrels bijv) is ronduit vies en de dosering moet absurd hoog zijn.

De dosering in anti-conceptiepillen is vrij laag (om de vrouw zo weinig mogelijk risico te laten lopen met hetzelfde resultaat), dus wederom 'sub-optimaal'. Tot die conclusie ben ik althans gekomen na een tijdje phyto-oestrogenen.
sotje
daar ben ik weer
Berichten: 21
Lid geworden op: do jan 21, 2010 18:02

?

Bericht door sotje »

ok je hebt wel gelijk ! maar ik voel me nog niet echt klaar om tegen iedereen te gaan zeggen dat ik eigenlijk iets te veel aan men lichaam heb (van onder dan ) en te wijnig boven aan ... ik weet dat niemand mij zal begrijpen !! ik heb al zo veel keer gedacht aan gewoonweg WEG van alles te gaan lopen !! ben echt altijd jaloers op al die mooie vrouwen . voel me echt niet homo ofzo bedoel dat ik nog steeds op meiden val ? ! maar ik wil echt ook 1 zijn ! hihih :$ maarkom !

ben gewoon bang denk ik van die syntethise hormonen ? ? daarom heb ik liever phyto - oestrogeen ! maar wat bedoel je nu ? dat jij de pil neemt of ? hebt genomen ? want snap het niet echt ! moet wel toegeven :( ik heb wel eens gewoon uit wanhoopsdaat de pill van men liefje genomen :( ik weet dat niet erg slim is maar je weet zelf hoe moeilijk het soms is ?? ik wil gewoon gelukkig zijn ! niets anders maakt mij gelukkig !! geen geld geen rijkdom !

groetjes Femie !!
Chloe'tje
ForumFan
Berichten: 447
Lid geworden op: vr aug 22, 2008 12:20

Bericht door Chloe'tje »

Je hebt phyto-oestrogeen (dat zijn plantaardige stoffen die een effect hebben op de oestrogeen receptoren), synthetisch oestrogeen (dat is oestrogeen dat in een fabriek 'nagemaakt' is) en natuurlijk oestrogeen (dat ook in het lichaam van de vrouw voorkomt).

Hormonen gaan je natuurlijk niet helpen om je omgeving te zeggen dat je trans bent (of misschien niet). Het enige wat ik aangaf is, dat als je zelf tot de conclusie gekomen bent dat je een ander lichaam wilt, je m.i. het beste (direkt) met oestrogeen (en evt anti-androgeen) kan beginnen, die je via een arts voorgeschreven krijgt. Phyto en anti-conceptiepillen zijn zonde van de tijd en synthetisch oestrogeen heeft meer bijwerkingen. Dus als je je lichaam wilt veranderen, zoek op dit forum welke manieren er zijn, maar het komt er op neer dat je naar een arts gaat (huisarts, endocrinoloog, genderteam) en om een recept vraagt.

Als je twijfelt over wie of wat je bent, zou je misschien beter naar een praatgroep of een (gender-)psycholoog kunnen gaan, zodat je jezelf kunt 'ontdekken'.

(en geld krijg je toch niet van mij, want dat heb ik niet ;-) )

Succes!
sotje
daar ben ik weer
Berichten: 21
Lid geworden op: do jan 21, 2010 18:02

Bericht door sotje »

hehheh , bedankt ! effe opgelucht . . ik ben al een paar jaar met me zelf in de knoei ? :s hoe moet ik het zeggen ik heb altijd al meisjes kleren willen dragen en b'hs enzo maar ik heb me altijd al stoer !! jah echt stoer moete gedragen ik bedoel ik heb in een jongens school gezeten waar maar 1 meisje zat ! en dan heb ik nog plaatslager gevolgd ! ik heb echt al zo een spijt gehad dat ik niet vroeger op internet heb zitte surfen ik dacht altijd dat het een soort tamboe was .. een man vrouw ik wist zelfs niet dat je een vagina kon laten maken .. :$ ...
maar jah nu ben ik bang bang voor iedereen en alles ! zoals men moeder die heb ik zo graag maar wat als ze dit wist ? wat dan ? niemand zou me verstaan !! , en jah zo van die gender teams enzo hebk ook al willen gaan maar ik kan hier echt niet zomaar zeggen van wow ik denk dat ik vrouw wil zijn !!! , ik heb dit echt al heel lang stil gehouden .. maar nu wil ik toch verandering !! hih !

dus stel dat ik de pil zou nemen ? Geen goed idee?
en die hop korrels ? verloren moeite?

ik vind mijn lichaam eigenlijk zo vies !! al die beharing !!! bah !! zelf mijn !! uih jah !!! achterste is BEHAARD !! afschuwelijk !! nee nee ik wil eens stevige boezem en mooie lange haren en een mooi verzorgt lichaam !!!

groetjes Femie !!!!
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

Chloe schreef:
Phyto en anti-conceptiepillen zijn zonde van de tijd
Niet iedereen heeft haast!

Verder ben ik het wel met je eens hoor ;-)

Of de anticonceptiepil beter werkt dan phyto oestrogenen, weet ik niet, wat ik wel weet is dat die ook alleen op recept verkrijgbaar is, dus dan lijkt me de stap naar echte hormonen onder controle van een arts een beter alternatief.

Irene
Kleine stapjes
sotje
daar ben ik weer
Berichten: 21
Lid geworden op: do jan 21, 2010 18:02

Bericht door sotje »

jah das waar maar ik zou echt niet weten waar ik zou moeten beginnen ???
Plaats reactie