Vagina met geurhinder en irritatie

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
thechoices
daar ben ik weer
Berichten: 18
Lid geworden op: vr aug 26, 2005 16:48
Locatie: Breda

Vagina met geurhinder en irritatie

Bericht door thechoices »

Hoi iedereen,

Ik (1,5j post-op) heb last van serieuze geurhinder, roodheid en irritatie wat op zich best wel heel ergerlijk is...

Een natuurlijke vagina reinigt zichzelf. Een neo-vagina kan dit niet en men krijgt een overwoekering aan allerlei bacteriën (bacteriële vaginose) die voor de voorgenoemde kwaaltjes zorgen.
Ze moet dus gereinigd worden, akkoord.

Ik heb dit al geprobeerd met allerhande zeepjes en crèmes. Het beste resultaat krijg ik als ik spoel met anti-bacteriële zeep (met vaginale irrigator). Dan heb ik 1 dag geen geurhinder...joepie :( ...
De roodheid en irritatie krijg ik na een fikse wandeling, na enkele dagen niet douchen of gewoon zomaar... Plassen doet ook niet veel goeds aan die irritatie... Lijkt wel of die huid niet gemaakt is om tegen te plassen...

Imho, je kan dit enkel oplossen door een evenwicht te creëren in het aantal en soort bacteriën. Maar hoe?
Door je te wassen "doodt" je alle bacteriën. Was je je niet, krioelt het van de bacteriën => Dat is net het probleem denk ik, het onevenwicht! Er is daar geen evenwichtige flora.

Heeft iemand al DE oplossing gevonden tegen dit welbekend (maar doodgezwegen) probleem?

Groetjes
Tgirl interesse in mooie vrouwelijke T's, tips, trix, msn,...
fenna69
ForumFan
Berichten: 337
Lid geworden op: di okt 14, 2003 23:08

Bericht door fenna69 »

Hallo thechoices,

geurhinder en irritaties ken ik wel, maar komen bij mij niet zo vaak voor als kennelijk bij jou. Wat mij in dat geval helpt is spoelen met lauw water en dilateren met amandel olie. Overigens heb ik geen heteroseksueel geslachtsverkeer.

groetjes, Fenna (ruim 3 jr post-op)
Gebruikersavatar
Prescilla
dagelijks aanwezig
Berichten: 233
Lid geworden op: vr feb 28, 2003 14:55
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Vagina met geurhinder en irritatie

Bericht door Prescilla »

thechoices schreef:Hoi iedereen,

Ik (1,5j post-op) heb last van serieuze geurhinder, roodheid en irritatie wat op zich best wel heel ergerlijk is...

Ik heb dit al geprobeerd met allerhande zeepjes en crèmes. Het beste resultaat krijg ik als ik spoel met anti-bacteriële zeep (met vaginale irrigator). Dan heb ik 1 dag geen geurhinder...joepie :( ...
De roodheid en irritatie krijg ik na een fikse wandeling, na enkele dagen niet douchen of gewoon zomaar... Plassen doet ook niet veel goeds aan die irritatie... Lijkt wel of die huid niet gemaakt is om tegen te plassen...

Heeft iemand al DE oplossing gevonden tegen dit welbekend (maar doodgezwegen) probleem?

Groetjes
Mij is geleerd dat je je vagina juist niet moet wassen met zeep of cremes maar gewoon spoelen met warm water omdat zeep juist de bacterien dood..Aangezien je het ook over irritatie hebt zou ik eens langs een dokter gaan om te kijken of je misschien overgevoelig bent voor zeep en dergelijke of je chirurg bellen die je destijds heeft geholpen om je vagina na te laten kijken..

Middelen als lactaciet moet je niet gaan gebruiken dit werd mij ten strengste afgeraden door de arts die mij heeft geholpen.Omdat hier bestandsdelen in zitten die niet goed zijn voor een neovagina.ik kan alleen maar aanraden om gewoon met warm water te spoelen wil je het toch wassen met zeep doe het dan met babyshampoo waar geen zeep en parfum in zit..

Groetjes Prescilla
Groetjes Prescilla
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

Ik gebruik Synapause/Physiogine en het bevalt prima....ik krijg het gewoon voorgeschreven van mun huisarts...er zit wat melkzuur in en er ontstaat blijkbaar de juiste flora....of iets in die trend....

groetjes

Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Vicky_
dagelijks aanwezig
Berichten: 164
Lid geworden op: za dec 20, 2003 19:01
Locatie: Venlo

Bericht door Vicky_ »

Hai

Ik ben nu al 4 jaar post-op
En wat bij mij het best werkt is het volgende
Als ik in de douche zit neem ik een dildo mee en een fles milde lactacyd
wat lactacyd op de dildo doen en flink schoonraggen. daarna de douchekop er goed ophouden en goed naspoelen met warm water. Dit doe ik elke dag omdat het anders een kaasfonduetje word daarbeneden.
Goed afdrogen en lekker insmeren met babyolie.
Dit was voor mij na lang zoeken DE oplossing ;)
Liefs en XXX Vicky

Barbie...Eat Your Heart Out...
Jaimee
Eredivisie
Berichten: 612
Lid geworden op: vr dec 24, 2004 21:56
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jaimee »

Mijn neo-vagina stinkt eigenlijk helemaal niet. Ik was alleen de buitenkant met water. Even een TMI (too much information) detail: als ik mijn vinger er langs haal en dan onder mijn neus houd dan ruik ik een hele lichte zurige lucht maar dat vind ik normaal bij een geslachtsdeel.

En heeeeeel soms spoel ik de binnenkant met Bioclin. Maar er komt dan helemaal niks mee naar buiten.

Ik denk dat je even een periode niet meer dan 1x per dag moet wassen en niet te agressief om de huid van binnen en buiten tot rust te laten komen.

Dilateer je nog wel eens met KY-gel? En wie was je arts?
Jaimee
Eredivisie
Berichten: 612
Lid geworden op: vr dec 24, 2004 21:56
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jaimee »

fenna69 schreef:dilateren met amandel olie.
Dit is mij dus weer ten strengste afgeraden door mijn chirurg. Hij zegt dat je alleen producten op water-basis mag gebruiken. En niks geparfumeerd of met zeep erin.
fenna69
ForumFan
Berichten: 337
Lid geworden op: di okt 14, 2003 23:08

Bericht door fenna69 »

Over dat op waterbasis wil ik ter nuance aangeven dat mij dat is afgeraden voor de eerste herstel periode als er nog wondherstel bezig is. Voor daarna heb ik meegekregen dat het niet bezwaarlijk is om van producten op waterbasis af te stappen en amandelolie bevalt mij prima.
Gebruikersavatar
manon79
daar ben ik weer
Berichten: 22
Lid geworden op: do jul 27, 2006 18:02
Locatie: Zuid Limburg

Bericht door manon79 »

fenna69 schreef:Over dat op waterbasis wil ik ter nuance aangeven dat mij dat is afgeraden voor de eerste herstel periode als er nog wondherstel bezig is. Voor daarna heb ik meegekregen dat het niet bezwaarlijk is om van producten op waterbasis af te stappen en amandelolie bevalt mij prima.
ben zelf net bijna 2 weken 'post-op' (VU, Buncamper) en zowel door de artsen alsook het verplegend personeel is mij afgeraden enig middel of zeep te gebruiken, alleen wassen/spoelen met kraanwater, zowel nu als ook in de toekomst.
Jaimee
Eredivisie
Berichten: 612
Lid geworden op: vr dec 24, 2004 21:56
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jaimee »

manon79 schreef: ben zelf net bijna 2 weken 'post-op' (VU, Buncamper) en zowel door de artsen alsook het verplegend personeel is mij afgeraden enig middel of zeep te gebruiken, alleen wassen/spoelen met kraanwater, zowel nu als ook in de toekomst.
Mij is verteld dat ook een neo-vagina een zuurgraad heeft die je niet mag verstoren met zeep... Tuurlijk werkt het anders dan een bio-vagina maar wassen met zeep irriteert de huid, verstoort de zuurgraad en doodt ook 'goede' bacteriën....
helen
ff weer wat posten
Berichten: 71
Lid geworden op: za jul 09, 2005 23:02
Locatie: Enschede

Bericht door helen »

Ik was iedere dag onder de douche met een heel klein beetje lactacyd op een washandje.
Heb geen last van geurhinder of iritatie
Lees hier en daar dat het niet goed zou zijn maar zolang het voor mij werkt vind ik het goed :lol:
Luctor et emergo
I.G.Norance
dagelijks aanwezig
Berichten: 124
Lid geworden op: za dec 04, 2004 20:11

Bericht door I.G.Norance »

In overleg met VUmc: af en toe spoelen met de fles waarin lauw water en scheutje betadine. Scheutje, kleine bodem, par mm er op, meer niet.
Te veel is idd ook niet goed.
af en toe is 1x per maand uiteindelijk, of minder.

Roodheid in de vagina kan wijzen op aangroei van vlees, en moet in dat geval door de dokter in de VU (of UMCG) behandeld worden met de zilverstift (zilvernitraat). Kleine bloeding(en) daarna gebruikelijk.
Totale genezing van de operatie kan lang duren. Soms wel een jaar of meer.

sterkte
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

En even ter herinnering. De binnenkant van je doos is de buitenhuid van je penis en balzak. Heeft jaren aan de buitenkant gezeten en is waarschijnlijk zwaar op de proef gesteld. Hoe je het ook wast het wordt schoon en hoe je het ook niet wast het wordt vies en gaat stinken. Lactacyd is echt onzin hoewel ik begrijp dat het als trans fijn voelt zo'n echt vrouwenproduct te kunnen gebruiken :)

Ik vind het zonde van mijn geld.
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

Kijk aan....nog iemand, die ff weer haar neus laat zien....leuk.... :)

....en hoe gaat het verder....????

Hier alles naar behoren....en onderaan en onderin ook.... :wink:

Joanne, de groeten uit Toscane

Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

Lees mijn verhaal maar even op open transsexualiteit. Is een antwoord op dat verhaal over de srs in 79 van carla.
http://www.travestie.org/html/forum/vie ... 2&start=28
Gaat prima met me. Blij te horen dat het met jou ook goed gaat
Plaats reactie