Primark, geen goede ervaring

Hier kan je je ervaringen delen met winkels (on-line en 'echte') en diensten (zoals visagisten enz). Lees het reglement voordat je post.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Claudia K
dagelijks aanwezig
Berichten: 207
Lid geworden op: vr feb 17, 2006 9:36
Locatie: Haarlemmermeer
Contacteer:

Primark, geen goede ervaring

Bericht door Claudia K »

Omdat ik denk dat ook de mindere ervaringen gepost moeten worden, zodat mensen er hun voordeel mee kunnen doen het volgende:
De naam is Primark, een megastore in goedkope kleding, schoenen en accessoires, met filialen in Rotterdam en Hoofddorp. De winkels richten zich volgens zeggen op een publiek tot 35 jaar, maar in feite is er voor iedereen wel wat te vinden, en hebben ze een uitgebreide verzameling basics.
Een prima winkel om je collectie aan te vullen zou je denken, maar helaas zitten er wat minpuntjes aan.
Toen mijn vriendin (TS) en ik, onlangs deze winkel bezochten omdat mijn vriendin een aanvulling van haar kledingkast, met name voor werk, zocht vonden wij al redelijk snel een aantal leuke dingen. De ons insziens correcte maten uit de rekken gehaald, en op naar de paskamer, teneinde te kijken of de uitgezochte spulletjes daadwerkelijk ook goed stonden. Daar aangekomen werden wij eerst gedwongen het aantal te passen spulletjes terug te brengen, en vervolgens werd er aldaar door 2 collega's gesmoesd. Hierna, je raadt het al, werd ons de toegang tot de kleedkamer geweigerd, erger nog, ons werd verzocht dan maar op de herenafdeling te gaan passen. Hierbij werden wij consequent aangesproken met "meneer", toen wij boos wegliepen om een leidinggevende te zoeken werd dit zelfs door de winkel geschreeuwd. De leidinggevende echter wilde niet meer doen dan een en ander op een wc-papiertje schrijven (om direct na ons vertrek weg te gooien naar ik vermoed). Ze liep met ons nog wel mee terug naar de kleedkamer. Daar ondernam ze echter geen enkele actie, ook niet toen de medewerkster aldaar vrolijk door ging met ons te "meneren". Uiteraard hebben wij toen de winkel verlaten en een en ander aanhangig gemaakt bij het meldpunt discriminatie. Toch vind ik het nodig ook langs deze weg onze slechte ervaring te delen. Het staat uiteraard een ieder vrij om in deze winkel te gaan kopen, maar wij vermoeden dat dit incident niet alleen staat, en vinden deze winkel dan ook een echte afrader!

Claudia
Op reis is de eindbestemming niet belangrijk, wel de plaats waar je nu bent.
AM_ber_79
Forumdiva
Berichten: 1746
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 12:12

Bericht door AM_ber_79 »

Ik vind het een prima winkel om een keer terug te komen met n wat grotere groep. Even lekker de boel op stelten zetten, met voorkeur ergens n k denk dat ik ook wel wat bio vrouwen mee kan krijgen die willen mee doen... 8)
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
Gebruikersavatar
Claudia K
dagelijks aanwezig
Berichten: 207
Lid geworden op: vr feb 17, 2006 9:36
Locatie: Haarlemmermeer
Contacteer:

Bericht door Claudia K »

Amber, met een grote actie wil ik graag nog heel voorzichtig zijn, zeker nu het ook nog bij het meldpunt discriminatie ligt.
Bovendien denk ik dat we zowiezo de eer aan onszelf moeten houden, mocht er een actie van komen is het uiteraard de bedoeling dat het publiek onze zijde kiest, en dat lukt alleen als er geen grote herrie wordt geschopt of schade ontstaat. Alleen op die manier kun je op een positieve manier aandacht vragen voor het feit dat gelijke behandeling blijkbaar nog niet overal vanzelfsprekend is.
Maar op dit moment is het voor mij nog even afwachten......dus organiseer ik nog niets. De reden van plaatsing moge duidelijk zijn: Wij hebben hier een slechte ervaring opgelopen, en die informatie willen we graag delen, zodat anderen er van verschoond kunnen blijven.
Of daar verder nog iets mee zou moeten gebeuren zal in de nabije toekomst blijken.
Wellicht wordt dit nog vervolgd.

Claudia
Op reis is de eindbestemming niet belangrijk, wel de plaats waar je nu bent.
Gebruikersavatar
EvaLvanE
ForumFan
Berichten: 341
Lid geworden op: ma jan 12, 2009 18:42
Locatie: Regio Breda
Contacteer:

Bericht door EvaLvanE »

Primark is een van origine Ierse organisatie. Daar heerscht het traditionele katholicisme nog big time en we hebben daar bijzonder trieste ervaringen over vernomen als het aankomt op kleding passen.
Jullie beweegredenen om niet direct tot actie over te gaan zijn helder en alleszins valide. Mocht het toch zo ver gaan komen dan kunnen jullie op ons rekenen.
Erger u niet. Verwonder u slechts.
Gebruikersavatar
Claudia K
dagelijks aanwezig
Berichten: 207
Lid geworden op: vr feb 17, 2006 9:36
Locatie: Haarlemmermeer
Contacteer:

Bericht door Claudia K »

Dank je wel Eva.
Overigens, Iers van oorsprong of niet, we hebben hier te maken met Nederlandse wet- en regelgeving. Daar dienen de Nederlandse vestigingen zich ook aan te houden.
Mocht het toch tot een actie komen zullen we je zeker inseinen. Uiteraard op wat meer besloten wijze, het is niet echt de bedoeling dat Primark zelf meeleest en precies weet wie er wanneer en waar komen, en wat er precies staat te gebeuren.

Claudia
Op reis is de eindbestemming niet belangrijk, wel de plaats waar je nu bent.
Gebruikersavatar
EvaLvanE
ForumFan
Berichten: 341
Lid geworden op: ma jan 12, 2009 18:42
Locatie: Regio Breda
Contacteer:

Bericht door EvaLvanE »

Prima. Je weet ons te vinden ;)
Erger u niet. Verwonder u slechts.
Gebruikersavatar
joyke
dagelijks aanwezig
Berichten: 122
Lid geworden op: di jul 07, 2009 21:23
Locatie: Arnhem

Bericht door joyke »

Eigenlijk zou je gelijk een foto moeten maken van de medewerkers en op internet zetten met het verhaal erbij, kijken of ze dan nog zoveel lef hebben.
respect komt van twee kanten
Gebruikersavatar
Claudia K
dagelijks aanwezig
Berichten: 207
Lid geworden op: vr feb 17, 2006 9:36
Locatie: Haarlemmermeer
Contacteer:

Bericht door Claudia K »

Wat ik me nu pas realiseer............terwijl het me al even geleden verteld is.
Als er op de chat richting mijn vriendin door de opsen misselijke opmerkingen gemaakt worden aangaande dit onderwerp heeft het voor mij hier echt volledig afgedaan.
Jammer dat ik het geplaatst heb, had graag wat anderen voor gaas zien gaan.
Op reis is de eindbestemming niet belangrijk, wel de plaats waar je nu bent.
Gebruikersavatar
EvaLvanE
ForumFan
Berichten: 341
Lid geworden op: ma jan 12, 2009 18:42
Locatie: Regio Breda
Contacteer:

Bericht door EvaLvanE »

Vertel, Claudia... wat is er voorgevallen?
Erger u niet. Verwonder u slechts.
AM_ber_79
Forumdiva
Berichten: 1746
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 12:12

Bericht door AM_ber_79 »

Is travestie.org nu in ierse handen gevallen dan? Overigens heeft de oorsprong van n zaak echt niks te maken met de houding en gedrag van t personeel in n winkel. Ik ben in Veenendaal, toch echt een (gereformeerd) christelijk dorp, wezen winkelen zonder enig probleem. 8)
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
didi01
daar ben ik weer
Berichten: 11
Lid geworden op: di nov 15, 2011 21:03

Bericht door didi01 »

Ik ben vandaag bij de Primemark in Liege geweest.
Lekker kunnen shoppen, personeel vriendelijk en hebben ook redelijk grote maten. Zelfs 2 bh setjes gekocht. Personeel was behulpzaam qua maat.
Lieve groet,
Didi
Charlotte C
ff weer wat posten
Berichten: 31
Lid geworden op: ma mar 04, 2013 7:53
Locatie: Omg. Oosterhout (Nbr.)

Re: Primark, geen goede ervaring

Bericht door Charlotte C »

Ik denk dat het meer te maken heeft met de onwelwillendheid of bekrompenheid van de maatschappij, als ik dat zo kort door de bocht mag stellen. Ik vraag me af, omdat ik hier geen follow-up zie staan, hoe deze zaak is afgelopen. Weet iemand daar iets van?

Groetjes,

Charlotte
Plaats reactie