Mijn Dochter

Op dit forum kunnen de partners van t*'s hun hart luchten

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

enne,mverder vind ik het heel knap dat je het je dochter verteld hebt:)

shalomm
Josette
Forumdiva
Berichten: 1470
Lid geworden op: ma dec 09, 2002 22:51

Bericht door Josette »

Saskija schreef:
Josette schreef:Ik loop nl. sinds midden november 2002 in de ziektewet wegens overspannenheid. Overspannenheid wegens te weinig werk. De hoeveelheid en de inhoud. Van de acht uur was er maar een uur automatisering, rest slapen, patiencen, enveloppen vullen of krant lezen. Vier maanden volgehouden, toen de eer aan mezelf gehouden
Ha, ik ken dat! Ik heb ook zo'n baan. Het is maar goed dat ik op het moment halve dagen werk want anders zou ik niet meer weten wat ik met mijn tijd moet doen. Vandaag heb ik van de vier uur tien minuten (op zijn hoogst) nuttig besteed met een telefonische vraag. Voor de rest alleen geinternet, getelefoneerd, CDs beluisterd, etc. Dodelijk vermoeiend. Ik ga vanaf volgende week weer langer werken, maar ik kijk er in zeker opzicht ook tegenop. Dat zal jou waarschijnlijk niet vreemd voorkomen.

Je vervelen op je werk is een luxeprobleem maar daarom niet leuk.
Saskija,

Hoe is dat nu, op je werk, verbeterd, verslechterd of gelijk gebleven? Zelf loop ik nog steeds in de ziektewet, al ben ik wel bezig om weer aan het werk te gaan. Helaas zitten de economische omstandigheden tegen. Erger is het feit dat de organisatie met plm. 2000 werknemers geen enkele functie heeft die voor mij geschikt is, of de functie is vervuld :evil: Deze zomer dreigen dan ook donkere WAO-wolken zich samen te pakken en breng ik de dagen door met zoeken, zoeken, zoeken, zoeken, en proberen een omscholingstraject op te starten, alle bureaucratie ten spijt.
Josette
Forumdiva
Berichten: 1470
Lid geworden op: ma dec 09, 2002 22:51

Bericht door Josette »

Lisa_met_een_S:

Joost,

Het is een moeilijk positie waarin je verkeert. Je werd betrapt door jouw ouders, en dat zou ook een rol spelen in hun reactie. Naast onbegrip, naast het verdriet dat hun kind "niet normaal" is, ook argwaan of hij te vertrouwen is. Alle drie moet je dus zien te overwinnen. Maar, net zoals ik een opvoedende taak heb tov mijn kinderen, moet je ook zien dat je hierin een opvoedende taak heb tov van jou ouders. Maar goed van jou dat je het nu op je werk hebt verteld. Je bent op de goede weg.


Lisa, (en ook anderen),

binnenkort ga ik verhuizen en is de kans groot dat mijn moeder in mijn kledingkast gaat spitten :cry: en vragen over mijn laarzenliefhebberij gaat stellen. Zoals ik in eerdere postings in deze draad schreef, heb ik met dit verschijnsel niet makkelijk mee. Het is iets waar ik, gezien de ervaring van de laatste jaren slechte herinneringen heb.

Om dit probleem te lijf te gaan besloot ik voor mezelf dingen op papier te zetten.
Joost: Zoals jullie misschien opvallen, draag ik sinds enige jaren in het openbaar dameslaarzen, om de reden dat ik deze mooier vind als alle andere schoenen en zeker herenschoenen. Ik vind het vooral eleganter bij mezelf staan, het is uitsluitend voor mezelf dat ik dit doe. Ik blijf echter onverminderd jullie zoon. Verwijving, homo-achtigheid, sex-fetish, dit heeft niets met mijn laarzenliefhebberij te maken. Uitsluitend modische aspecten.

Uiteraard zijn er uitzonderingen en hoeven jullie niet tijdens kampeervacanties, kluswerkzaamheden, wandelingen, hond uitlaten in bos, zeer warm weer e.d. te verwachten dat ik dat op m’n laarzen doet. In dat geval staan ze in de kast.

Het verschijnsel is iets wat je met de geboorte meekrijgt en daar kom je nooit meer vanaf. In de afgelopen jaren heb ik veel geld erin gestoken, dat geef ik toe. Ondanks goedbedoelde adviezen om dit niet te doen. Mijn financiële situatie heeft er echter zelden onder geleden, daar ik ten alle tijde op de kosten lette en veelal op aanbiedingen of tweedehands lette. Ook op kwaliteit werd gelet, evenals op hakhoogte en vooral afwisselen. Dit voor voeten én schoenen. Ook is het streven thans om modellen te nemen die redelijk ‘gewoon’ zijn.

Ik schrijf dit met de verhuizing in het vooruitzicht, en dat er dan ook een redelijk aantal laarzen worden meeverhuisd staat vast.

Ik ben altijd in winkels geholpen, zelfs na enige stugheid kwam men toch over de brug en diverse winkelmedewerkers kennen mij van gezicht. Velen vinden het zelfs moedig om mij op laarzen te zien en verkochten graag een paar aan me. Ook bij zangkoor of Jonge Democraten word daar geen punt van gemaakt. Integendeel, velen vinden het dapper en moedig dat ik zoiets doe.

Ik heb er ook met een oudere zus van jullie zwager over gesproken, laatst nog op de 70ste verjaardag van de desbetreffende zwager. Zij wist al langer van mijn laarzenliefhebberij.

Groetjes, Joost
Wat ik jullie wil vragen: tips, aanvullingen, hoe tegen hun te vertellen dat hun zoon anders is dan anderen en toch geen homo of verwijfd.

Liefs, Joost
_Saskia_
ff weer wat posten
Berichten: 47
Lid geworden op: do okt 11, 2001 2:00
Contacteer:

Bericht door _Saskia_ »

Joost schreef:
Saskija schreef:
Josette schreef:Ik loop nl. sinds midden november 2002 in de ziektewet wegens overspannenheid. Overspannenheid wegens te weinig werk.
Ha, ik ken dat! Ik heb ook zo'n baan. Het is maar goed dat ik op het moment halve dagen werk want anders zou ik niet meer weten wat ik met mijn tijd moet doen.
Hoe is dat nu, op je werk, verbeterd, verslechterd of gelijk gebleven?
Eigenlijk verslechterd. De laatste paar dagen heb ik weer de hele dag niets, maar dan ook niets kunnen doen. Na een paar uur internetten weet ik ook niet wat ik nog verder kan doen. De hoogtepunten van de dag zijn dan kopjes koffie en een broodje gezond geweest. En de sfeer is fantastisch. Twee collega's zitten naar muziek te luisteren (waarvan eentje met koptelefoon) en films te downloaden, de ander zit wat te chatten en een paar brieven te schrijven. Gepraat wordt er verder niet. En als ze maar eens besluiten om buiten een sigaret te roken lopen ze weg zonder een woord te zeggen.

Het is hier HEEL gezellig zoals je ziet. Ik ben blij dat ik over twee weken vakantie heb....

Ik denk overigens dat deze zijsprong niet echt meer in de geest van de oorspronkelijke draad valt...
Gebruikersavatar
Isabelle Raulin dAymeries
dagelijks aanwezig
Berichten: 230
Lid geworden op: za aug 31, 2002 14:33
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Isabelle Raulin dAymeries »

Hee Saskija (en Joost),

Lijkt me vreselijk rot voor je. Houd moed tot je vakantie.

Daarna zou ik toch even nadenken over bedrijfsarts en zo: wat als één van jullie drieën nog dit jaar RSI heeft of zo? Daar heeft toch niemand wat aan?

Sterkte,

Isabelle
Get over it.
miriam
is nieuw hier
Berichten: 2
Lid geworden op: zo jun 22, 2003 13:49

Bericht door miriam »

Hallo
Even een berichtje van de dochter van Lisa. Ik weet nu sinds een paar maanden dat mijn vader crossdresser is.
Jullie weten allemaal hoe ik reageerde, het staat allemaal in de eerste post van deze topic. Ik was natuurlijk wel een geschrokken, maar tegelijk voelde het als een openbaring. Ik had mijn vader 20 jaar maar voor een deel gekend, en nu ontvouwde een uitgebreidere versie van mijn vader.
Het beeld van een draq-queenachtige clown achtige man-vrouw wat ik associeerde met travestie moest ik aanpassen, door wat mijn vader verteld heeft en wat hij me te lezen heeft gegeven. Ik heb de informatie rustig in mijn hoofd verwerkt, en al snel vond ik het niet raar meer. Daarnaast begrijp ik nu ook beter de spanningen die we als gezin gehad hebben gehad in het verleden. Maar ik was vooral heel erg blij om te weten dat alles goed is gekomen tussen mijn vader en moeder. En dat mijn vader nu mogelijkheden heeft om volledig zichzelf te kunnen zijn.
Gisteren heb ik hem voor het eerst als Lisa gezien bij de T&T avond in Nieuwegein. Een stapje verder eigenlijk. Ik had al foto's gezien, maar in het echt is het toch anders. Ik vond het eigenlijk heel aandoenlijk. Mijn vader had net een nieuwe blouse gekocht, maar uit een beetje zenuwen kwamen er een paar vlekken op bij het make-upperen . Er waren 2 andere crossdressers bij, en die gingen het probleempje wel oplossen. Zeep, wasmiddel en water werden in de strijd gegooid, maar verveelvoudigde de vlekken alleen maar. Totdat Hetty tot de geniale oplossing kwam hem te wassen met de hand, vergetend dat ze net verse nagellak op had gedaan. Terwijl ze de blouse aan het wassen was, verbaasde ze zich er over hoe het toch kon dat er nu nog meer vlekken bij kwamen. Totdat ze doorhad dat nu nagellakvlekken onherstelbaar in het kwetsbare stofje waren doorgedrongen.
Mijn vader is in een iets te grote blouse van Hetty naar Nieuwegein gegaan. Ik vond dat ze -(toch gek-ze?) er mooi uit zag. Ze deed me heel erg op foto's lijken van mijn oma in jonge versie. Het voelde op een een of andere manier gewoon heel natuurlijk. Maar ze voelde niet echt als Lisa, maar meer als mijn vader, in vrouwenkleren.
De avond zelf had iets weg van een grote gezellige verjaardag, mijn borrelnootjes en wijntjes, alleen als je beter luisterde naar de gesprekken, gingen deze niet over het weer, of voetbal, of recepten, maar over wat iedereen werkelijk bezig hield. Het zoeken naar ieders ware identiteit, en in hoeverre ieder zijn of haar vrouwelijkheid uit wilde brengen, de problemen in het gezin en met partners, het gemiddelde beeld van de maatschappij. Ik vond het een mooie avond. Het voelde goed tussen mensen te zitten, die nu een plekje gevonden hadden waar ze zich zelf kunnen zijn, en waar ze kunnen praten met gelijkgestemden. Er zijn maar weinig plekken waar mensen zich zelf kunnen zijn, niet alleen voor crossdressers, maar voor iedereen. Er is nu eenmaal een gemiddeld beeld, en alles wat daar te veel van afwijkt vinden mensen eng.
Ik hoop dat iedereen z'n ware "ikje" vind. Ik ben blij dat ik die van mijn vader een beetje beter ken, nu.
Miriam
Pamela-
Moderator
Berichten: 1849
Lid geworden op: wo mar 13, 2002 1:00
Locatie: zuid holland

Bericht door Pamela- »

Hoi hoi Miriam,

Ik wil beginnen met je een enorm groot kompliment te maken over de manier waarop je de brief geschreven hebt. Een brief met, zoals ik hem lees, emotie ( gevoel ) en ook een zeker de kant van humor en gezelligheid. Ik heb hem dan ook gelezen met veel plezier.

Daarnaast de manier waarop jij en je vader er nu mee omgaan, toppie. Het zal best heel lastig geweest zijn maar nu je beide een stap verder bent geef je gelukkig te kennen a) voor jou maar b) ook voor je vader dat je blij bent hem een stuk beter te hebben leren kennen.

Ik ken je vader ook en hoop jou ooit is een keer te ontmoeten als Peter of als Pam om de persoonlijkheid achter deze letters te ontmoeten

Miriam, keep up the good work !!!!!

Liefs,
<i><b>Change the things you can, accept the things you can't change.</i></b>
transcommunity-girl2
ForumFan
Berichten: 369
Lid geworden op: vr feb 28, 2003 15:47

Bericht door transcommunity-girl2 »

gone
Laatst gewijzigd door transcommunity-girl2 op di jul 13, 2004 16:40, 1 keer totaal gewijzigd.
I am proud to be transcommunity girl
Jessie
dagelijks aanwezig
Berichten: 249
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00

Bericht door Jessie »

Hoi Miriam,

Na een tijdlang van afwezigheid op T&T avonden vond ik het weer reuze gezellig om er weer eens bij te mogen zijn :-) :-) :-)
Was weer leuk om mensen te ontmoeten die ik wel van forum kende maar nog niet in IRl..

Ik heb jouw verhaal met plezier gelezen en heb ook diepe bewondering voor jou hoe jij met dit alles omgaat..
Ik vond het ook even gezellig om met je te kletsen op die avond ...
Het is altijd fijn dat er ook kinderen mee komen en dan hun verhaal kunnen doen hoe ze het gevonden hebben op zo,n avond..
Voor jou was dit de eerste keer hoop niet een laatste keer want ik weet zekers dat jouw vader heel erg in haar nopjes was dat je mee bent geweest het was een soort van familie uitje kun je wel zeggen..

Wie weet breng ik mijn kinderen ook weer eens mee die hadden het ook gezellig de laatste keer in january...

Groetjes Jessie..
Gebruikersavatar
Bibi
ff weer wat posten
Berichten: 64
Lid geworden op: ma jun 11, 2001 2:00
Locatie: Randstad
Contacteer:

Bericht door Bibi »

Zo vader, zo dochter ? :D

Het blijkt ook uit je schrijven dat je een "chip of the old block" bent, Miriam.
Mijn complimenten voor je mooie stukje, en ik ben blij dat jullie blij zijn ....

Groetjes Bibi

p.s.

:D zeg maar tegen je moeder dat de zak met snoep op is :D
"Zorg ervoor dat de stem van je hart luider is dan die van je ego"
Josette
Forumdiva
Berichten: 1470
Lid geworden op: ma dec 09, 2002 22:51

Bericht door Josette »

Bibi schreef:Het blijkt ook uit je schrijven dat je een "chip of the old block" bent, Miriam.
Bibi, wat bedoel je met "chip of the old block"?

Verder, Miriam, Lisa en alle anderen, ik heb jullie niet gezien. Maar het stukje van jou, Miriam is voortreffelijk geschreven. Ook een compliment is dat je het woord 'crossdresser' gebruikt. Een buitenlands woord, maar klinkt stukken vriendelijker dan 'travestiet' of 'travo'. :wink:

Ik denk dat het goed voor je was om je gedachten aan het forum toe te vertrouwen. Hoe is het trouwens met die blouse afgelopen, heeft Lisa die al vervangen voor een andere? Die blouse met nagellak kan je direct promoveren tot poetslap. :roll:

Ik hoop jullie nog 'ns IRL op mijn mooiste laarzen te ontmoeten.

Liefs, Joost
Gebruikersavatar
Bibi
ff weer wat posten
Berichten: 64
Lid geworden op: ma jun 11, 2001 2:00
Locatie: Randstad
Contacteer:

Bericht door Bibi »

Hai Joost,


*chip of the old block*

uhmm *aardje naar d'r vaartje*

Groetjes Bibi
"Zorg ervoor dat de stem van je hart luider is dan die van je ego"
Gebruikersavatar
racine
dagelijks aanwezig
Berichten: 199
Lid geworden op: za jan 05, 2002 1:00
Locatie: Kop van Drenthe
Contacteer:

Bericht door racine »

Hallo Miriam,

Ook van mijn kant de complimenten over je schrijven hier. Het schrijven van een posting gaat jouw al net zo goed af als je vader. Ik heb het afgelopen zaterdag erg naar m'n zin gehad en ik bewonder je dat deze stap genomen hebt. Ik voel me ook vereerd dat ik je een tijd gesproken heb en dat je ook de aandacht er voor op kon brengen.
Ik hoop de LiSa-family nog vaak IRL te spreken.

Met vriendelijke groet,
Racine
Als privacy illegaal wordt, zullen slechts illegalen privacy hebben.
miriam
is nieuw hier
Berichten: 2
Lid geworden op: zo jun 22, 2003 13:49

Bericht door miriam »

Dankjewel voor al jullie lieve antwoorden.. :oops:
Maar het was allemaal aan jullie zelf en natuurlijk aan mijn vader te danken, want het was gewoon een hele leuke dag en ik vond iedereen heel aardig. Ik ga zeker nog wel een keer mee. Voor de rest nog iedereen succes met alles!
(en sorry joost dat ik het topic een beetje een andere riching op heb gestuurd. :oops: gelukkig ben je een nieuw topic begonnen.)
transcommunity-girl2
ForumFan
Berichten: 369
Lid geworden op: vr feb 28, 2003 15:47

Bericht door transcommunity-girl2 »

gone
Laatst gewijzigd door transcommunity-girl2 op di jul 13, 2004 16:26, 1 keer totaal gewijzigd.
I am proud to be transcommunity girl
Plaats reactie