Een gave hebben

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
MissJoan
daar ben ik weer
Berichten: 20
Lid geworden op: ma apr 23, 2012 18:30
Locatie: Sneek
Contacteer:

Een gave hebben

Bericht door MissJoan »

Het klinkt misschien gek maar ik heb een gave, nou zeg maar een soort gevoel.
En ik zal graag weten of iemand anders ook zo iets heeft, een vriendin van me zegt dat het wel meer voor komt bij transgenders en transsekuelen.
Ik kan namelijk bij sommige mensen voelen waar ze pijn hebben zonder ze aan te raken en dat terwijl een ander dat niet kan.
En niet alleen pijn ook wat die gene dwars zit of waar ze mee rond lopen heel eng eigenlijk.
Het heeft soms wel een voordeel maar ook een nadeel tja wat kan je hier mee, het heeft me wel eens een relatie gekost!
Liefs,
Joan 8)
Girl Power!!!!!!!! Vrijwilligster bij TGG
Kiara
ff weer wat posten
Berichten: 53
Lid geworden op: di feb 28, 2012 21:11
Locatie: Regio Deventer

Re: Een gave hebben

Bericht door Kiara »

Lieve Joan,
Ik weet wat je bedoelt, mijn meester (erm...partner (a)?) heeft ook zoiets.
Die kan voelen wanneer ik down ben, en voelt vaak aan wat me dwars zit al voor dat ik het zelf weet.
overigens is mijn zelf kennis niet bijzonder goed...perhaps not an achievement?

Verder is hij er erg gesloten over, omdat nogal veel mensen er spottend mee om gaan.
Hoe hij het beschrijft heeft hij "hun" en hun vertellen hem dingen over andere mensen.
dit fenomeen schijnt onder meerdere mensen voor te komen, voor zo ver ik weet onder vanilla mensen net zo veel als bij andere.
Wat ik wel heb gemerkt is dat sommige mensen nogal zweverig gaan worden naar mate ze zich er meer in gaan verdiepen.
Niet dat zweverig perse slecht is...maar ik persoonlijk vind het maf. Het kan een erg positieve invloed hebben op je leven als je er goed mee omgaat.
Al heb ik wel gemerkt dat zwevers over het algemeen vrouwen zijn...
Maar ik zou het alsnog niet tegen iedereen zeggen, omdat sommige mensen je er minder serieus door zullen nemen.
Me on the other hand, don;t mind as much.
Hoop dat je iets aan mijn mening hebt,
-knuffel- Kiara
property, person, proud
fenna69
ForumFan
Berichten: 337
Lid geworden op: di okt 14, 2003 23:08

Re: Een gave hebben

Bericht door fenna69 »

Hallo Joan,

Kun je er een beetje mee uit de voeten? Zelf heb ik me moeten leren afsluiten voor ongevraagd binnenkomende pijn van anderen. Ook heb ik moeten leren om te onderscheiden wat mijn eigen pijn was en wat van een ander was.

Je hebt het over een gave, persoonlijk spreek ik liever over een last, omdat ik vooral lijk in te tunen op narigheid en ellende.

sterkte en groetjes, Fenna
Gebruikersavatar
MissJoan
daar ben ik weer
Berichten: 20
Lid geworden op: ma apr 23, 2012 18:30
Locatie: Sneek
Contacteer:

Re: Een gave hebben

Bericht door MissJoan »

Tja net hoe je het ziet ik zie het meestal positief omdat ik het alleen ook maar heb als ik diegene ook goed ken en iets bij voel.
Zo kan ik iemand van hem of haar rugpijn afhelpen of verminderden door alleen al een hand op de plek te leggen, Dat is best wel eng hoor!
Een goede transseksuele vriendin vernam dat ineens en ze vroeg zich al af hoe dat komt.
Ook had ik in het begin gelijk na 1minuut al een klik we zijn beide pioniers en beide geloven we ook dat er verschillende spanningsvelden zijn in een menselijk lichaam, wat dus verstoord kan worden door een gebeurtenis of pijn.
fenna69 schreef:Hallo Joan,

Kun je er een beetje mee uit de voeten? Zelf heb ik me moeten leren afsluiten voor ongevraagd binnenkomende pijn van anderen. Ook heb ik moeten leren om te onderscheiden wat mijn eigen pijn was en wat van een ander was.

Je hebt het over een gave, persoonlijk spreek ik liever over een last, omdat ik vooral lijk in te tunen op narigheid en ellende.

sterkte en groetjes, Fenna
Girl Power!!!!!!!! Vrijwilligster bij TGG
fenna69
ForumFan
Berichten: 337
Lid geworden op: di okt 14, 2003 23:08

Re: Een gave hebben

Bericht door fenna69 »

Hallo Joan,

Zo is het ook. Je eigen benadering maakt de beleving.

Een paar voorbeeldjes uit mijn ervarings spectrum in deze sfeer:

Tijdens mijn werk vanuit het niets een stekende pijn in mijn enkel voelen die na ongeveer een uur weer verdwijnt. Later realiseerde ik me dat ik vanaf het begin van de pijn een man een beetje mank zag lopen en met de pijn die ik voelde, liep ik exact op dezelfde manier mank......


Tijdens een finale rit van een shorttrackwedstrijd waar ik een paar van mijn pupillen begeleidde werden de schaatsers middels een line-up aan het publiek voorgesteld en tijdens het afroepen van een van de namen kreeg ik een rare koude rilling over mijn rug ... ik wist dat die schaatser kampioen zou worden op een niet voor de hand liggende manier. De rit wordt gereden en er zijn wat spannende inhaal manouvres. De schaatser waarbij ik de rilling voelde, komt als 3e over de streep en zou dan ook 3e worden in het klassement. Direct na de finish komen alle scheidsrechters voor overleg bij elkaar en zowel de nummer 1 als de nummer 2 krijgen een penalty en dus geen punten. De nummer 3 (waarbij ik de rilling voelde) van de rit werd dus nummer 1 en heeft daardoor zoveel punten dat hij ook overall kampioen werd ..... heel apart om mee te maken.

Als je het voornamelijk hebt bij mensen die dichtbij staan, is het idd makkelijker om het positief te zien. Je kunt iemand waar je om geeft een handje helpen.

Spontaan iets meekrijgen over een ander zoals bv bij je partner dat ze een paar maanden later een nieuwe liefde zal tegenkomen of bij wildvreemden wat voor pijn ze hebben, maakt het wat ingewikkelder om er de positieve kant van te zien.

gelukkig heb ik door mijn ervaringen wel leren filteren en krijg ik de laatste tijd niet meer ongevraagd dingen door. Dat maakt het voor mij een heel stuk makkelijker om er mee om te gaan

Ik ben blij voor je dat je het als een gave kunt zien.

groetjes, Fenna
Gebruikersavatar
MissJoan
daar ben ik weer
Berichten: 20
Lid geworden op: ma apr 23, 2012 18:30
Locatie: Sneek
Contacteer:

Re: Een gave hebben

Bericht door MissJoan »

Jeetje dat is wel heel wat anders, ik ben dan wel erg blij dat ik dat niet heb.
Dan is er wel degelijk meer dingen die andere mensen niet weten en wat sommige mensen dus erg sterk voelen.
En denk ook als je er open voor staat dan lukt het sommige mensen al aardig goed.
Tja dan is het nog de vraag komt dit vaker voor bij mannen,vrouwen of transseksuelen?
Girl Power!!!!!!!! Vrijwilligster bij TGG
Marcel
ff weer wat posten
Berichten: 44
Lid geworden op: di aug 02, 2022 11:43
Locatie: Purmerend

Re: Een gave hebben

Bericht door Marcel »

Hallo joan.
Van de pijn weet ik niets af. Over het andere wel. Heb dat zelf ook. Ben NIET SCHOOLSHOOGBEGAAFD OP SOCIAAL GEBIED MET ADHD. Hier hoort bij dat je alles door krijgt over mensen. Soms hoeven zij niets te zeggen en weet jij hun probleem al. Tevens wil ik graag praten over problemen met mensen, wat soms verkeerd valt. Niet iedereen staat ervoor open om over zijn problemen te praten. Mensen kunnen dat heel confronterend vinden.
Mijn relatie liep daar ook op stuk, omdat zij zich niet wilde openstellen naar mij toe. En haar problemen gaven weer problemen in onze relatie.
Het kan leuk zijn om te hebben, maar soms wilde ik dat ik dit nooit had gehad.
Let niet op taalfouten, kon slecht leren op school.
Als vrouw zijnde heet ik Sandra.
Marcel
ff weer wat posten
Berichten: 44
Lid geworden op: di aug 02, 2022 11:43
Locatie: Purmerend

Re: Een gave hebben

Bericht door Marcel »

Hallo joan,
Dus op jouw vraag te antwoorden:
Ik zelf vind het fijn om vrouwen kleding te dragen. Ik schaam mij hier nog voor, dus beperk het tot in huis. Terwijl ik ook graag als vrouw de straat op zou willen. Tevens ben ik bi curious en ook uit schaamte blijft het bij denken. De verlangens zijn er wel om te ontdekken, maar de schaamte houdt alles tegen.
Wat ook niet helpt is dat alles zo moeilijk is om te doen. Waarom zou er geen leuke vent zijn die mij hiermee in wil helpen. Of iemand die mij steunt om als vrouw gekleed te gaan.
Als vrouw zijnde heet ik Sandra.
tonia
dagelijks aanwezig
Berichten: 87
Lid geworden op: di okt 17, 2023 16:42
Locatie: Hoogezand

Re: Een gave hebben

Bericht door tonia »

Hallo dames,

ik heb lang getwijfeld of ik wel of niet zou reageren op deze draad. Daar ik echter zelf ook ervaring heb met deze materie, leek het mij wel zinvol om op de berichten in deze draad te reageren.

Waar het in deze draad om gaat zijn paranormale gaven, zoals helderziendheid, heldervoelendheid, helderwetendheid, helderhorendheid en helderruikendheid. Al deze gaven komen bij zowel mannen als vrouwen voor en worden soms ook wel verward met intuïtie.
Over de laatste twee gaven gaat het hier niet.

Wat Joan ervaart is een voorbeeld van heldervoelendheid, en nee, dit heeft niets te maken met het transgender of transseksueel zijn. Iedereen kan deze gave bezitten, meestal mensen met ADHD of depressies, maar ook mensen die hypersensitief zijn.

De gave waar Fenna over schrijft is te classificeren onder helderwetendheid, het weten dat er iets gebeuren gaat voordat het is gebeurd.

Zoals ik al schreef heb ik zelf ook ervaring met het paranormale. Toen ik nog jong was verpeste ik regelmatig pakjesavond tijdens St. Nicolaas, door nog voordat de pakjes geopend werden al te zeggen wat er in zat, zelfs als het cadeau in een doos zat en ik dus niet aan de vorm kon zien wat erin zat.

Een ander voorval deed zich voor toen ik met mijn moeder en mijn zussen naar een bingoavond ging, en ik precies kon zeggen hoe vaak, en welke prijzen ik zou gaan winnen.

Jaren later zei ik tegen een collega dat zijn vriendin de verkering misschien wel zou uitmaken, nadat zij geslaagd was voor een opleiding, omdat zij zich dan te goed zou voelen voor hem. Nog geen week later kwam deze collega naar mij toe op het werk en vertelde dat zijn vriendin het met hem had uitgemaakt.

Ook heb ik vaker meegemaakt dat ik bij mensen die ik voor de eerste keer heb ontmoet een gevoel gehad dat er iets niet in de haak met hen was, zonder dat ik er mijn vinger op kon leggen. En meestal bleek mijn gevoel juist te zijn, en waren deze mensen niet zuiver op de graat.

En zo kan ik nog vele voorbeelden geven van mijn ervaringen met het paranormale, maar ik wil nog één voorbeeld geven van iets dat mij overkomen is. Al van kinds af aan had in een fascinatie voor de plaats Hoogezand-Sappemeer, terwijl ik zelfs niet eens wist waar deze plaats was of hoe het er daar uitzag.
Toen in 2005 de bioscoop waar ik werkte ging sluiten, kreeg ik een baan aangeboden bij een geheel nieuwe bioscoop in: Hoogezand-Sappemeer. De eerste keer dat daar ik uit de trein stapte had ik het gevoel dat ik was thuisgekomen, alsof ik hier hoorde te zijn. Na bijna 19 jaar voel ik mij hier nog steeds gelukkig en thuis.

Door de jaren heen heb ik profijt gehad van mijn gave bij bijvoorbeeld sollicitatie, als ik bij binnenkomst vaak al wist dat ik de baan zou krijgen.

Groetjes, Tony.
Marcel
ff weer wat posten
Berichten: 44
Lid geworden op: di aug 02, 2022 11:43
Locatie: Purmerend

Re: Een gave hebben

Bericht door Marcel »

Het meest lastige vindt ik de twijfel of ik het echt weet, of beter niets kan zeggen. Vaak is de eerste ingeving correct, maar dat hoeft niet altijd zo te zijn. De meeste ingevingen krijg ik met getallen.
Nu heb ik ruim 20 jaar lang problemen gehad met werkelijkheids dromen, waardoor ik overdag niet wist of iets waar was of niet.
Als vrouw zijnde heet ik Sandra.
tonia
dagelijks aanwezig
Berichten: 87
Lid geworden op: di okt 17, 2023 16:42
Locatie: Hoogezand

Re: Een gave hebben

Bericht door tonia »

Hallo Marcel,

persoonlijk heb ik geen ervaring met werkelijkheidsdromen, bij mij gaat het gewoon spontaan. Het is alsof iets mij onbewust ingegeven wordt en ik dat dan verbaal moet weergeven, dit gaat zonder dat ik erover nadenk bij wat ik op dat moment zeg. Een mooi voorbeeld hiervan is toen ik ging solliciteren voor een baan, en ik bij binnenkomst tegen een andere werknemer zei dat ik daar zou komen werken, nog voordat ik het sollicitatiegesprek had. En ja, ik kreeg de baan!

Zo zie je dat iedereen een andere ervaring heeft met betrekking tot het paranormale.

Groetjes, Tony.
Plaats reactie