TV tip, drie () mannen die 'een vrouw in zich weten

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Suzette
ff weer wat posten
Berichten: 62
Lid geworden op: zo jan 15, 2012 23:05
Locatie: Z.H.

TV tip, drie () mannen die 'een vrouw in zich weten

Bericht door Suzette »

Nederland 1, 13 mei 2012, 13:10 - 14:00 uur; Lang leve...

Serie portretten door Michiel van Erp: een dag uit het leven van drie heteroseksuele mannen die 'een vrouw in zich weten' en daar, soms na veel wikken en wegen, ook duidelijk uiting aan durven geven.

Uitzending gemist,
http://www.uitzendinggemist.nl/programm ... -lang-leve" onclick="window.open(this.href);return false;
Ook Wij houden van U

Suzette
Iris1949
daar ben ik weer
Berichten: 24
Lid geworden op: za sep 10, 2011 20:02
Locatie: Scandinavie

Re: TV tip, drie () mannen die 'een vrouw in zich weten

Bericht door Iris1949 »

Bedankt voor de tip, heb met interesse gekeken. Vond Juul en Kitty wel interessant.
florence12
ff weer wat posten
Berichten: 28
Lid geworden op: do aug 18, 2011 9:54
Locatie: noord belgie

Re: TV tip, drie () mannen die 'een vrouw in zich weten

Bericht door florence12 »

Suzette,
Ook van mij bedankt voor de tip,ik heb samen met mijn vrouw gekeken, en vonden het beiden heel herkenbaar en goed.
groetjes Florence.
pipa
Troll
Berichten: 309
Lid geworden op: zo nov 06, 2011 22:11

Re: TV tip, drie () mannen die 'een vrouw in zich weten

Bericht door pipa »

Kan het nog ietsje meer stereotyperender?

Hennie die als 'vrouw' zo graag de huishouding doet en echtgenote hélemaal blij.

Dus Hennie zit als man op de bank bier te hijsen en voert verder geen klap uit in de huishouding omdat ie dan als man is of zo?
"A person starts to live when he can live outside himself."
Albert Einstein
Iris1949
daar ben ik weer
Berichten: 24
Lid geworden op: za sep 10, 2011 20:02
Locatie: Scandinavie

Re: TV tip, drie () mannen die 'een vrouw in zich weten

Bericht door Iris1949 »

Ja daarom noemde ik mijn reactie alleen de namen van die andere twee :)
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Re: TV tip, drie () mannen die 'een vrouw in zich weten

Bericht door Frederique_ »

pipa schreef:Kan het nog ietsje meer stereotyperender? Hennie die als 'vrouw' zo graag de huishouding doet en echtgenote hélemaal blij. Dus Hennie zit als man op de bank bier te hijsen en voert verder geen klap uit in de huishouding omdat ie dan als man is of zo?
So what? Als Hennie en haar echtgenote daar blij van worden wat is daar dan op tegen?

Wanneer kunnen we jouw ideaalbeeld over T* op TV zien?

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Re: TV tip, drie () mannen die 'een vrouw in zich weten

Bericht door Lisa met een S »

Och, Frederique, voor sommige mensen zijn de glazen altijd halfleeg, en voor anderen weer altijd halfvol. Stoor je daar niet aan

En als je toch niet kan laten om aan zulke opmerkingen te storen, gebruik gewoon de 'vijand' knop, en zal je nooit meer last van hebben. Wat overigens niet werkt voor moderators :D

Groetjes,
Lisa
If all else fails, buy new shoes
pipa
Troll
Berichten: 309
Lid geworden op: zo nov 06, 2011 22:11

Re: TV tip, drie () mannen die 'een vrouw in zich weten

Bericht door pipa »

Frederique_ schreef:
pipa schreef:Kan het nog ietsje meer stereotyperender? Hennie die als 'vrouw' zo graag de huishouding doet en echtgenote hélemaal blij. Dus Hennie zit als man op de bank bier te hijsen en voert verder geen klap uit in de huishouding omdat ie dan als man is of zo?
So what? Als Hennie en haar echtgenote daar blij van worden wat is daar dan op tegen?
Veel, want blijkbaar vreet Hennie als man niets uit in de huishouding. Daar moet een pruik, een jurkje en make up aan te pas komen.

Komt op mij eerder over als een soort 'chantage/ruilhandel' om de stererotype rolverdeling in de huishouding uit te buiten als 'vrouw' EN het zo te houden als man.

Maar goed, misschien heeft Hennie het te druk met het plukken en bijhouden van de wenkbrauwen om verder iets te doen in de huishouding.
"A person starts to live when he can live outside himself."
Albert Einstein
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Re: TV tip, drie () mannen die 'een vrouw in zich weten

Bericht door Lisa met een S »

pipa schreef:
Frederique_ schreef:
pipa schreef:Kan het nog ietsje meer stereotyperender? Hennie die als 'vrouw' zo graag de huishouding doet en echtgenote hélemaal blij. Dus Hennie zit als man op de bank bier te hijsen en voert verder geen klap uit in de huishouding omdat ie dan als man is of zo?
So what? Als Hennie en haar echtgenote daar blij van worden wat is daar dan op tegen?
Veel, want blijkbaar vreet Hennie als man niets uit in de huishouding. Daar moet een pruik, een jurkje en make up aan te pas komen.

Komt op mij eerder over als een soort 'chantage/ruilhandel' om de stererotype rolverdeling in de huishouding uit te buiten als 'vrouw' EN het zo te houden als man.

Maar goed, misschien heeft Hennie het te druk met het plukken en bijhouden van de wenkbrauwen om verder iets te doen in de huishouding.
Perceptie is werkelijkheid zoals gezien door een bril van aannames en/of vooroordelen.
If all else fails, buy new shoes
pipa
Troll
Berichten: 309
Lid geworden op: zo nov 06, 2011 22:11

Re: TV tip, drie () mannen die 'een vrouw in zich weten

Bericht door pipa »

Frederique_ schreef:Wanneer kunnen we jouw ideaalbeeld over T* op TV zien?
Als Hennie tegen vrouwlief had gezegd:

"schat, ik ben je zo dankbaar dat je me toestaat dat ik af en toe 'mezelf' mag zijn dat ik OOK ALS man het huishouden doe als blijk van waardering en dank" of zoiets.

Voor een dergelijke TV zou het niet alleen nemen moeten zijn, maar ook geven.
"A person starts to live when he can live outside himself."
Albert Einstein
Plaats reactie