Waarom is het leuk?

Algemeen

Moderator: Moderators

nova
is nieuw hier
Berichten: 1
Lid geworden op: di sep 25, 2012 23:49

Waarom is het leuk?

Bericht door nova »

Dag dames,

Waarom is het zo leuk om travestiet te zijn? Waarom zouden anderen het ook moeten doen?

Ik ben heel benieuwd naar jullie redenen voor een artikel dat ik schrijf.

Groetjes,
Nova
Kiara
ff weer wat posten
Berichten: 53
Lid geworden op: di feb 28, 2012 21:11
Locatie: Regio Deventer

Re: Waarom is het leuk?

Bericht door Kiara »

Ik denk, tenminste in mijn geval, is het niet iets als omdat het leuk is.
het is natuurlijk erg plezierig om te doen, maar niet zoals...pannekoeken bakken of zoals sommige mensen het leuk vinden om te sleutelen.
Het is deel van een persoon, om die redenen kun je het andere ook niet aan- of afraden.
Het zou hoogstens goed zijn voor sommige mensen om van hun travofobie af te helpen, of tenminste om ze proberen te begrijpen.

maar om alsnog antwoord proberen te geven op je vraag:
Het maakt me compleet...en de stoffen en kleding is gewoon wauw.

Kiara
property, person, proud
gerdaatje
dagelijks aanwezig
Berichten: 195
Lid geworden op: zo apr 01, 2012 22:57

Re: Waarom is het leuk?

Bericht door gerdaatje »

Het is bij mij ook niet omdat ik het leuk vind, het is omdat ik ben.
Eerlijk gezegd vind ik er niets aan, had liever gehad dat ik als de gewone onbehouwen man (of vrouw) was geboren ipv het ratjetoe dat ik nu ben.
Had mij een hoop ellende (en geld) gescheeld in mijn leven.
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Waarom is het leuk?

Bericht door Irene »

Er is helemaal niks leuks aan, je bent er constant mee bezig het vreet energie en tijd en je bereikt er uiteindelijk niks mee. Nee het is niet leuk, maar ik zal het ermee moeten doen.

Irene
Kleine stapjes
Gebruikersavatar
denise_leasen
ff weer wat posten
Berichten: 38
Lid geworden op: zo okt 01, 2006 15:57

Re: Waarom is het leuk?

Bericht door denise_leasen »

Moest men een pilletje uitvinden dat ons van dit gevoel zou verlossen, zou ik schrik hebben dat iemand me dat pilletje in een onoplettend moment in mijn drankje zou droppen.

Ik geef grif toe dat het een tijdverslindend drang is, het kost een hoop geld, maar in de schakering van puur mannelijk naar puur vrouwelijk, zou ik zeker geen "echte" oerman willen zijn.

Na meerdere pogingen om alles weg te gooien, weet ik ondertussen dat tegen de stroom in roeien geen nut heeft, ik word er steeds weer opnieuw naar toe gezogen.

Hard werken, héél hard werken, kan je tijdelijk van de nood verlossen, maar op een gegeven moment werkt dat zelfs niet meer.

Als je dan uiteindelijk stopt met ertegen te vechten en er gewoon gaat van genieten, dan kan je alleen maar concluderen dat we geluk hebben om dit te mogen ervaren.
gerdaatje
dagelijks aanwezig
Berichten: 195
Lid geworden op: zo apr 01, 2012 22:57

Re: Waarom is het leuk?

Bericht door gerdaatje »

Verschil tussen de travestiet en transseksueel, de travestiet geniet.
angelique150
ff weer wat posten
Berichten: 29
Lid geworden op: wo apr 04, 2012 23:46

Re: Waarom is het leuk?

Bericht door angelique150 »

als een pilletje het eenigste was dat nodig zou wezen om mij in een leuke vrouw te veranderen zou ik er gelijk voor tekenen .
ik schrijf er wel bij LEUK en niet een mooie vrouw want dat zou ik met mijn figuur noooit worden .
als de wereld bevolking wat meer zou kunnen hebben van al hun medemensen [homo lesbo trans Tv ]dan zal ik zeker kunnen zeggen dat het leuk is een vrouw te kunnen zijn .
maar zover is het bij lange na nog niet .
tolerantie is een groot goed als je die bezit .
als ik mezelf nu terug denk naar mn jonge jaren ja ja [das een koe in de reet kijken ] dan zou ik me gelukkig hebben geprezen om mezelf toen dr tijd al kenbaar te willen maken als vrouwlijk .
maar helaas dat heb ik toen laten liggen en is zoals ik nu in het leven voort beweeg veel te laat ,
ik zal dus zoals gerdaatje het omschrijft als transgender mn leventje verder moeten sukkelen .
maar diep van binnen toch gelukkig met wat en wie ik ben Angelique dus .

love you alll

angelique150
Gebruikersavatar
Dorothy
ForumFan
Berichten: 396
Lid geworden op: za feb 02, 2002 1:00
Locatie: Het Oldambt

Re: Waarom is het leuk?

Bericht door Dorothy »

gerdaatje schreef:Verschil tussen de travestiet en transseksueel, de travestiet geniet.
Dat is in zekere zin wel waar, maar eerlijk gezegd, zou ik het ook liever kwijt zijn dan rijk, om dezelfde redenen die Irene aangeeft.
Ik heb het travestiet zijn nu, na lang worstelen, een plaats in mijn leven gegeven en maak er nu het beste van.

Ik denk dat de Topic Starter meer de show travestiet in gedachten had, die het zuiver voor de lol (en de centen) doet.
A candle loses nothing by lighting another candle.
gerdaatje
dagelijks aanwezig
Berichten: 195
Lid geworden op: zo apr 01, 2012 22:57

Re: Waarom is het leuk?

Bericht door gerdaatje »

Yep, dat kon nog wel eens.
Afijn, mij kunnen ze niet meer gaan beschuldigen van travestie.
Over enkele jaren (wachtlijst!!) iemand die handig is met een mesje en het probleem opgelost.
Gebruikersavatar
mireille
Eredivisie
Berichten: 837
Lid geworden op: do feb 26, 2004 23:10
Locatie: Schrödingers kast

Re: Waarom is het leuk?

Bericht door mireille »

nova schreef:Dag dames,

Waarom is het zo leuk om travestiet te zijn? Waarom zouden anderen het ook moeten doen?

Ik ben heel benieuwd naar jullie redenen voor een artikel dat ik schrijf.

Groetjes,
Nova
Nou, d'r is eigenlijk geen bal aan. Altijd bezig met makeup, kleding, presentatie terwijl je de luxe hebt om ongewassen, ongekamd uit bed te rollen :D. Maar ja, je hebt het of je hebt het niet. En dan maak ik er maar het beste van. En dat is eigenlijk best wel ok :)

(het: welke vorm van genderdysforiteit dan ook)
Still hacking my gender anyway ¯\_(ツ)_/¯ Ried mai blåg!
y2kbug68
daar ben ik weer
Berichten: 16
Lid geworden op: do sep 27, 2012 4:43

Re: Waarom is het leuk?

Bericht door y2kbug68 »

ik weet het niet weet wel dat de drang steeds groter wordt om in lingerie te lopen of een leuke panty te dragen :wink: :) :D
Gebruikersavatar
Elize_cd
daar ben ik weer
Berichten: 11
Lid geworden op: do sep 27, 2012 10:47
Locatie: Harelbeke, België
Contacteer:

Re: Waarom is het leuk?

Bericht door Elize_cd »

Hey,

Ik ben ondertussen 35 jaar, en de drang om me als vrouw te kleden draag ik al 26 jaar met me mee. In het begin viel het me moeilijk, opgroeiend in een traditioneel gezin, met traditionele waarden zoals meisjes dragen rokken, jongens een broek, meisjes spelen met poppen en jongens met auto'tjes, meisjes kleden zich als prinsessen en de jongens... Je snapt het wel zonder verder te moeten gaan. Dikwijls genoeg heb ik me een freak gevoeld, dikwijls genoeg wou ik niet meer aan die drang toegeven, ertegen vechten.

Na al die jaren ben ik op een gegeven moment het anders gaan bekijken, namelijk dat het me een beter persoon maakte door er mee te leren leven dat ik meer vrouw dan man ben. Ik kleed me nu meer om, en ik word er rustig van, alsof ik eindelijk mezelf ben. Wou ik als meisje geboren worden? Moeilijke vraag, met een enorm ingewikkeld antwoord. Maar om nu antwoord te geven op de vraag: ja, dit is leuk, enorm leuk zelfs. Moet een ander het daarom ook doen? Nee, iedereen moet doen waar hij zich goed bij voelt.

En op dit moment, is me transformeren naar Elize, hetgene dat ik enorm leuk vind. Wil ik de definitieve stap zetten? Nee... Ik geniet nu van mijn leven zoals het is. Ook al is het energie- en geldverslindend, Elize is een enorm onderdeel van wie ik ben, en daar leef ik mee en vind ik super.

Groetjes,
Elize
Ik hoop dat je me kan aanvaarden voor wie ik ben: niet hem, niet haar, maar mezelf.
Anja Kok
dagelijks aanwezig
Berichten: 237
Lid geworden op: zo sep 09, 2012 17:07
Locatie: Breda

Re: Waarom is het leuk?

Bericht door Anja Kok »

Leuk!!! Leuk, is wel de grootste ontkenning en understatement die ik in jaren gehoord heb wat betreft het hele segment van het transzijn. Leuk ligt dichtbij leut en dat past meer bij carnaval. Leuk, Ha,ha,Ha!!
Gebruikersavatar
Anitamichelle
ForumFan
Berichten: 313
Lid geworden op: zo jul 20, 2008 21:33
Locatie: Noord Holland, rond Amsterdam
Contacteer:

Re: Waarom is het leuk?

Bericht door Anitamichelle »

Leuk???????
In het begin altijd en alles verstoppen en de angst ontdekt te worden, is dat leuk ??

Dan het moment dat je betrapt wordt, je vrouw totaal overstuur de deur uitgaat en je op de grond zit met een mes in je handen, is dat leuk?

Daarna moeilijke gesprekken....is dat leuk ??

Wel redelijke mate van begrip in huis, maar toch, je kwets min of meer altijd je vrouw ermee, is dat leuk ??

Toch verborgen houden voor de rest van de familie, is dat leuk ??

Het grapje dat moedernatuur uithaalde door je een lichaam te geven wat niet past bij wat je eigenlijk voelt, is dat leuk ??

Antwoord op dit alles: NEE , dat is niet leuk.
Het leven is een geschenk.............alleen de verpakking had beter gekunt :-) Enjoy
Gebruikersavatar
Elize_cd
daar ben ik weer
Berichten: 11
Lid geworden op: do sep 27, 2012 10:47
Locatie: Harelbeke, België
Contacteer:

Re: Waarom is het leuk?

Bericht door Elize_cd »

Anitamichelle schreef:Leuk???????
In het begin altijd en alles verstoppen en de angst ontdekt te worden, is dat leuk ??

Dan het moment dat je betrapt wordt, je vrouw totaal overstuur de deur uitgaat en je op de grond zit met een mes in je handen, is dat leuk?

Daarna moeilijke gesprekken....is dat leuk ??

Wel redelijke mate van begrip in huis, maar toch, je kwets min of meer altijd je vrouw ermee, is dat leuk ??

Toch verborgen houden voor de rest van de familie, is dat leuk ??

Het grapje dat moedernatuur uithaalde door je een lichaam te geven wat niet past bij wat je eigenlijk voelt, is dat leuk ??

Antwoord op dit alles: NEE , dat is niet leuk.
Ik moet toegeven... Je hebt gelijk, in alles. Meer en meer is er niets leuks meer aan. Ja ik transformeer me nog altijd graag, maar wat ik ook doe draait verkeerd uit. Meer en meer merk ik dat ik mijn vrouwtje kwets, dat ze me liever als man heeft. En kan ik ze ongelijk geven? Nee, want het is voor haar natuurlijk ook niet gemakkelijk van getrouwd te zijn met een man die diep vanbinnen een vrouw is. En op dit moment is er weer iets gebeurd, dat nog maar eens alles bevestigt wat je gezegd hebt.
Waarom doe ik het eigenlijk nog? Is het omdat ik dan eindelijk mezelf kan zijn? Weet ik eigenlijk wel nog wie ik ben...
Ik hoop dat je me kan aanvaarden voor wie ik ben: niet hem, niet haar, maar mezelf.
Plaats reactie