God en travestie

Algemeen

Moderator: Moderators

tonia
dagelijks aanwezig
Berichten: 92
Lid geworden op: di okt 17, 2023 16:42
Locatie: Hoogezand

Re: God en travestie

Bericht door tonia »

Catulus_V schreef: do sep 12, 2019 17:22 Hallo allemaal,

Ik weet niet of ik het ooit al gezegd had maar ik ben praktiserend christen. Ik geloof dat er een God bestaat en dat Jezus voor onze zonde gestorven is aan het kruis.
In mijn wandeling naar waar ik nu ben heb ik vaak getwijfeld of Christendom en LGBT (waaronder travestie) te combineren was. Er heerst een aanname dat LGBT een taboe is in de kerk. Ik zit sinds een jaar bij een christelijke studentenvereniging en ik heb geleerd dat LGBT echt geen taboe meer is. Iedereen mag doen wat hij/zij/x zelf wilt. Een ander mag namelijk niet oordelen over jou.

Ik heb geleerd dat God mij liefheeft en het beste met mij voor heeft! En daar hoort travestie ook bij, dat is namelijk een onderdeel van mij. Oftewel een onderdeel wat God bewust heeft gekozen voor mij. Daar ben ik van overtuigd!

Hebben jullie een God in jullie leven. Hoe ga je daar mee om? En als je geen God hebt, hoe kijk je tegen gelovigen mensen aan als travestiet?

Groetjes Catulus
Ik ben travestiet en niet gelovig, en vindt dat iedereen vrij mag zijn in zijn denken en doen. Het verbaasd mij dat sommige gelovige mensen ervan overtuigd zijn dat LGBT geen taboe meer is in de kerk, vooral als je dingen tegenkomt zoals de hier volgende open brief van de NPV-zorg (een christelijke organisatie):

'Aan de voorzitter van de programmacommissie verkiezingen 2023
Veenendaal, 1 augustus 2023

Onderwerp: Verkiezingsprogramma 2023

Geachte voorzitter,

We staan in Nederland op een tweesprong. Gaan we door op de ingeslagen weg of kiezen we voor
verandering, voor respect voor het leven en voor gemeenschap? De NPV-Zorg voor het leven geeft u
graag enkele onderbouwde adviezen mee die volgens ons bijdragen aan een veilige, evenwichtige en
zorgzame samenleving. Het christelijk-sociaal denken is gericht op het welzijn van de gehéle
samenleving. Ze wil verbindend zijn en is principieel gericht op een dialoog tussen belangen. Dat is
actueler dan ooit, nu tegenstellingen toenemen: tussen have en havenots, stad en platteland, gezond
en ziek.
-
-
-
Zelfidentificatie ondermijnt het recht en de samenleving
Geslacht en gender zijn twee begrippen die herhaaldelijk voor verwarring en onbegrip zorgen. De
natuurlijke ordening van twee biologische geslachten, man en vrouw, is fundamenteel voor het
menselijk leven en werkt door in ieders persoonlijk leven en op alle niveaus van onze samenleving: in
taal en cultuur; in wetgeving en beleid. In de voorgenomen wijziging Transgenderwet (wijziging
vermelding geslacht in geboorteakte) staat echter zelfidentificatie centraal: je ervaren genderidentiteit
prevaleert boven het geslacht waarmee je geboren bent. Je gender kies je zelf. Dit betekent als het
erop aankomt een ontkenning van de eigenheid van beide geslachten. Invoering van zelfidentificatie
zou dan ook vele consequenties hebben, niet alleen voor de betrokken personen, maar voor alle
terreinen van de samenleving.
Juridische wijziging van het geslacht staat niet los van de praktijk van sociale en medische transitie. Nu
het aantal jongeren dat in transitie wil snel toeneemt, en spijtoptanten zich steeds vaker melden,
neemt de kritiek toe op het Dutch protocol, een in Nederland ontwikkelde richtlijn die wereldwijd de
grondslag is voor transitie bij kinderen en jongeren. De overheid zou hier regels voor moeten opstellen.
Min of meer zoals cosmetische behandelingen bij jongeren onder 18 jaar verboden zijn en we hen ook
beschermen tegen de gevaren van roken en alcohol.'

Bron:

'De NPV is een christelijke organisatie die opkomt voor de zorg voor het leven en ook de grootste
patiëntenorganisatie van Nederland. Met een bureau van professionals, ruim 48.000 leden en 70
lokale afdelingen met ruim 7.000 vrijwilligers is de NPV actief op de terreinen beleidsbeïnvloeding,
advies & toerusting en vrijwillige thuishulp. De NPV onderhoudt een groot netwerk binnen en buiten
christelijk Nederland op thema’s en projecten rond medische ethiek, met nadruk op begin en einde
van het leven (onder andere prenataal onderzoek, zwangerschapsafbreking, palliatieve zorg,
euthanasie en het actuele debat rond ‘voltooid leven’). Ook voert de NPV jaarlijks onderzoek uit
onder leden en niet-leden naar kennis, opvattingen en ervaringen over actuele medisch ethische
thema’s.'

En zo zie je maar weer, dat de kerk nog steeds hun stempel proberen te drukken op hoe wij ons volgens hun behoren te gedragen.

Groetjes, Tony.
Wie je morgen wilt zijn ligt helemaal aan jou.
Wees altijd de eersteklas uitvoering van jezelf, in plaats van de tweedehands uitvoering van een ander.
Gebruikersavatar
Gerdi
dagelijks aanwezig
Berichten: 77
Lid geworden op: ma okt 09, 2023 16:18

Re: God en travestie

Bericht door Gerdi »

Wat ik uit eigen ervaring weet is dat wij lang niet overal in "gelovigenland" geaccepteerd worden.
Ik was vroeger lid van een christelijke motorclub en de intolerantie die onderhuids aanwezig was verbijsterde me steeds weer. Men vond ook altijd wel een bijbeltekst om zichzelf te rechtvaardigen als men een mening gaf ten nadele van mensen zoals wij.
Ook ging men demonstreren tegen adoptie door homo of lesbische stellen omdat dat niet volgens de bijbel was.
Andersdenkenden werden gemeden en gingen naar de hel ( of zoiets) en alleen de christenen waren goed bezig. Maar ook de intolerantie onderling was
overal aanwezig en soms echt fel en gemeen.
Er waren zelfs organisatie's ter genezing van allen die niet in het heterosexuele plaatje pasten.
Mensen die niet getrouwd waren maar liefdevol samenwoonden werden uit de kerk gezet.
Ik heb zelf geen moeite met God of Jezus, maar wel met hun grondpersoneel.
Religie biedt altijd een soort van ideaalplaatje waar je naar toe moet werken en als dat wringt met wie je werkelijk bent of wat je anders wilt dan hun hebben bedacht lig je er uit.
Meestal is tolerantie ver te zoeken bij die gelovige medemens, al heb ik bij de Remonstranten wel goede ervaringen opgedaan.
En het is ook niet de bijbel, maar wel de uitleg van velen die het gelijk aan hun zijde menen te hebben.
Ik ben er enigzins op afgeknapt.
Aan de andere kant is het zo dat de natuur bijvoorbeeld knap in elkaar zit en hoe dat is ontstaan weet ik niet, maar ik denk dat er een soort van overkoepelend en scheppend bewustzijn achter zit. Is dat dan God?
Wij zijn ook van de natuur, met zoals ik begrepen heb, een kleine afwijking in de hypothalamus die voor genderdysforie zorgt in allerlei gradatie's.
Puur natuur dus en als dat God is vind ik het prima.
Groetjes Roos.
Roos, daar ben je, eindelijk.
Lang heb je moeten wachten.
En toch was je er steeds
In mijn verborgen gedachten.
tonia
dagelijks aanwezig
Berichten: 92
Lid geworden op: di okt 17, 2023 16:42
Locatie: Hoogezand

Re: God en travestie

Bericht door tonia »

Beste Roos,

we zijn nog ver van acceptatie door geloofsgroeperingen, want op christipedia (ja , hoe verzin je het) vond ik de volgende tekst:

'Mozaïsch verbod op travestie. De wet van Mozes veroordeelt travestie.

De 22:5 Het kleed eens mans zal niet zijn aan een vrouw, en een man zal geen vrouwenkleed aantrekken; want al wie zulks doet, is den HEERE, uw God, een gruwel. (SV)

De 22:5 De kleren van een man mogen niet door een vrouw [gedragen] worden, en een man mag geen vrouwenkleding aantrekken, want ieder die dat doet, is voor de HEERE, uw God, een gruwel. (HSV)

De 22:5 Een vrouw zal geen mansklederen dragen en een man geen vrouwenkleed aantrekken, want ieder die deze dingen doet, is de HERE, uw God, een gruwel. (NBG51)

Het eerste woord in Deut. 22:5 door kleding (van een man) vertaald duidde ook tooi, sieraad enz. aan. De Herziene Statenvertaling tekent aan dat het woord betekent ‘voorwerpen’. Het Hebreeuwse woord verwijst in de Bijbel meestal naar voorwerpen als vaten, instrumenten en wapens. Het tweede woord ‘kleding’ (van een vrouw) is een ander Hebreeuws woord dat alleen op kleding betrekking heeft. De Nieuwe Bijbelvertaling doet uitkomen dat bij het eerste woord aan meer dan of niet alleen aan kleren gedacht moet worden. De vertaling zegt omschrijvend ‘kleren en attributen’ (van een man):

De 22:5 Een vrouw mag geen kleren en attributen van een man dragen en een man mag geen vrouwenkleren dragen. Want de HEER verafschuwt ieder die zulke dingen doet. (NBV)
Calvijn merkte op dat: “… het schandelijk is, dat de mannen verwijfd worden, evenals het schandelijk is, dat de vrouw haar kracht zoekt in mannelijke kleding en gebaren,...”.

Travestie tegenwoordig.
In de westerse wereld, waar de invloed van bijbels gefundeerde waarden en normen afneemt, komt travestie steeds meer naar voren.

De Bijbel veroordeelt het onnatuurlijke, in de seksuele omgang (Rom. 1:24-27) en in haardracht (1 Cor. 11:3-15). Lang haar is natuurlijk en daarom passend bij een vrouw, kort haar bij een man. Het is niet goed als een vrouw haar haar kort knipt of als een man lang haar draagt. Travestie is te beschouwen als strijdig met de gezonde leer (1 Tim. 1:10)

Satanische invloed.
De satan, de overste van deze wereld, sticht graag verwarring. Hij schijnt werkzaam te zijn waar de orde van de natuur gebroken wordt, en vermengingen ontstaan, die tegen verstand en gewoonte strijden.

Verandering.
Ook voor travestieten is bekering en geloof in Jezus Christus mogelijk en noodzakelijk. In Nederland kunnen travestieten voor christelijke hulp terecht bij de stichting Different. Volgens Johan van der Sluis (in 1995), ex-homo en eerder verbonden aan Evangelische Hulp aan Homofielen (de voorloper van Different), is leren leven door het geloof de enige werkelijke oplossing voor travestieten.'

Het is verbijsterend dat er nog steeds volwassen mensen zijn die in dit soort sprookjes geloven.

Groetjes, Tony.
Wie je morgen wilt zijn ligt helemaal aan jou.
Wees altijd de eersteklas uitvoering van jezelf, in plaats van de tweedehands uitvoering van een ander.
tonia
dagelijks aanwezig
Berichten: 92
Lid geworden op: di okt 17, 2023 16:42
Locatie: Hoogezand

Re: God en travestie

Bericht door tonia »

Dit vond ik ook nog op de site van christipedia over transgenders:

'Houding

Hoe moet onze houding zijn tegenover een transgender?

1 We erkennen geen ander geslacht dan dat van een man of een vrouw.
2 We ontkennen de mogelijkheid om van geslacht veranderen.
3 We erkennen dat iemand het gevoel en denkbeeld kan hebben tot het andere geslacht te behoren, of tot geen enkel geslacht te behoren, enz.
4 We kunnen wijzen op de psychiatrische zorg voor mensen met genderdystrofie (geslachtsidentiteitsstoornis).
5 Wij blijven een man als man behandelen, een vrouw als vrouw, ook al is hun gevoel niet in overeenstemming met hun geslacht. Wij behandelen
een 'omgebouwde' man als man, een 'omgebouwde' vrouw als vrouw. Een vrouw bijvoorbeeld die haar borsten heeft laten verwijderen en een
kunstpenis heeft aangenomen, bejegenen wij nog steeds als vrouw. Wij doen niet alsof zij een man is.
6 We kunnen aan de transgender persoon verklaren waarom we iets wel of niet doen, opdat hij of zij begrijpt waarom we iets doen of nalaten,
zonder hem of haar te haten.

-
-
-

Hoe moet onze houding zijn tegenover een transgender persoon die met een andere naam genoemd wil worden en met andere voornaamwoorden aangewezen wil worden?

1 We kunnen de nieuwe naam accepteren;
2 We vermijden onwaarachtige voornaamwoorden (bijvoorbeeld 'haar' gebruiken om naar een jongen of man te verwijzen), want we willen de
waarheid vasthouden en niet iemand in een vals denkbeeld bevestigen.

Hoe moet ons houding zijn tegenover een kind dat zegt zich te voelen als iemand van de andere sekse of dat aangeeft liever tot het andere
geslacht te behoren? We kunnen (bijvoorbeeld) het meisje vragen: Wat is een jongen? Als uit haar antwoord blijkt, dat ze graag iets zou doen wat
jongens doen, bijvoorbeeld voetballen, ravotten, stoeien, dan kun je aangeven dat een meisje dat ook mag doen. We kunnen het kind voorhouden:

1 dat het kind niet in een verkeerd lichaam zit. God plaatst geen meisje in een jongenslichaam of een jongen in een meisjeslichaam;
2 dat je als jongen niet een meisje kunt worden of omgekeerd;
3 dat er vele manieren zijn om een meisje of een jongen te zijn. Meisjes mogen bijvoorbeeld best met auto's spelen en jongens met poppen. [34]

Ouders moeten geen toestemming geven voor puberteitsremmers of 'genderoperaties'.'

Nou vraag ik je: "En dat in deze tijd?

Groetjes, Tony.
Wie je morgen wilt zijn ligt helemaal aan jou.
Wees altijd de eersteklas uitvoering van jezelf, in plaats van de tweedehands uitvoering van een ander.
Gebruikersavatar
Gerdi
dagelijks aanwezig
Berichten: 77
Lid geworden op: ma okt 09, 2023 16:18

Re: God en travestie

Bericht door Gerdi »

Heel herkenbaar allemaal. Gelukkig worden we nog niet van een dak afgegooid...
Maar het is inderdaad allemaal erg achterhaald.
Groetjes Roos
Roos, daar ben je, eindelijk.
Lang heb je moeten wachten.
En toch was je er steeds
In mijn verborgen gedachten.
tonia
dagelijks aanwezig
Berichten: 92
Lid geworden op: di okt 17, 2023 16:42
Locatie: Hoogezand

Re: God en travestie

Bericht door tonia »

Of zoals eeuwen geleden: 'Gestenigd'.
Wie je morgen wilt zijn ligt helemaal aan jou.
Wees altijd de eersteklas uitvoering van jezelf, in plaats van de tweedehands uitvoering van een ander.
Gebruikersavatar
Francina
ff weer wat posten
Berichten: 64
Lid geworden op: vr jul 13, 2012 17:51
Contacteer:

Re: God en travestie

Bericht door Francina »

Ik weet niet of ik het ooit al gezegd had maar ik ben praktiserend christen. Ik geloof dat er een God bestaat en dat Jezus voor onze zonde gestorven is aan het kruis.


En om welke zonde gaat het dan ?
Over deze zonde ? De zonde in de Rooms Katholieke kerk ?
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/09/14 ... evering-3/
Hoe is het probleem in het midden oosten begonnen en wie waren de kruisvaarders en wat waren hun bedoelingen .
Wat heeft Christus volgens de bijbel ooit gezegd ?
Laat de kinderen tot mij komen .

Orthodox gelovigen zijn ook die in Christus geloven maar in een andere Christus geloven . Welke landen zijn de meeste Orhodox gelovigen . Israel, Rusland .
Latijns Katholieken geloven ook in Christus , maar niet in dezelfde Christus als de Rooms Katholieke kerk .
Protestanten , wat ook katholieken zijn geloven niet in Christus .
Ik geloof in geen enkele godsdienst ! Moesten er geen godsdiensten bestaan zouden er ook al vele eeuwen lang geen godsdienst oorlogen bestaan .
Wat zijn travestieten ?
Wel vrouwen die zich in de andere sekse kleden zijn ook travestieten . Wel vreemd dat daar geen heisa om gemaakt word .
Wie liep er het allereerst op hoge hakken, en wie is dat gaan na apen ? Wel het waren mannen die het allereerst op hoge hakken liepen .
Toen was ik 14 .Was ik toen ook een travestiet of niet ?
Lange haren tot en over de schouders, broeken met brede pijpen en ja mannen droegen schoenen met hakken van 10 cm en hoger was toen mode voor jongens en mannen en niemand vond dat vreemd .
https://www.youtube.com/watch?v=BPPx55UxCUA

Een jeugd feuilliton jaren 60
Mike Verdrengh in de hoofdrol in kort wit rokje . Raar maar waar , werd niet vreemd gevonden .
https://www.youtube.com/watch?v=hQYkEnl1faM
Het mag eindelijk in de WESTERSE wereld stoppen ! dat kleding gender gerelateerd moet zijn . Laat iedereen vrij in hoe men zich kleed !
Gebruikersavatar
Francina
ff weer wat posten
Berichten: 64
Lid geworden op: vr jul 13, 2012 17:51
Contacteer:

Re: God en travestie

Bericht door Francina »

Ik lees ook
In mijn wandeling naar waar ik nu ben heb ik vaak getwijfeld of Christendom en LGBT (waaronder travestie) te combineren was. Er heerst een aanname dat LGBT een taboe is in de kerk.
Een taboe of verplichting ? Wat is het celibaat in de Rooms katholieke kerk.
Waarom verbied de Rooms katholieke kerk te huwen ? Waarom leven ze daar in Rome bij elkaar zonder vrouwen. Waarom leven paters apart onder elkaar en zusters apart onder elkaar . Dat is voor mij dan geen taboe meer hoor . :o
Gebruikersavatar
Francina
ff weer wat posten
Berichten: 64
Lid geworden op: vr jul 13, 2012 17:51
Contacteer:

Re: God en travestie

Bericht door Francina »

tonia schreef: zo nov 26, 2023 10:54 Of zoals eeuwen geleden: 'Gestenigd'.

Inderdaad , kindermisbruikers die worden nog altijd gestenigd maar in een ander geloof dan het Christendom .
tonia
dagelijks aanwezig
Berichten: 92
Lid geworden op: di okt 17, 2023 16:42
Locatie: Hoogezand

Re: God en travestie

Bericht door tonia »

Francina schreef: zo nov 26, 2023 15:41
Ik weet niet of ik het ooit al gezegd had maar ik ben praktiserend christen. Ik geloof dat er een God bestaat en dat Jezus voor onze zonde gestorven is aan het kruis.


En om welke zonde gaat het dan ?


Misschien wel om de zonde van het gelukkig zijn, zonder dat de kerk hier invloed op heeft gehad!
Wie je morgen wilt zijn ligt helemaal aan jou.
Wees altijd de eersteklas uitvoering van jezelf, in plaats van de tweedehands uitvoering van een ander.
Gebruikersavatar
Francina
ff weer wat posten
Berichten: 64
Lid geworden op: vr jul 13, 2012 17:51
Contacteer:

Re: God en travestie

Bericht door Francina »

Wat is gelukkig zijn ? Want de mensen zijn niet gelukkig meer , hoe meer ze bezitten hoe ongelukkiger ze zich gaan voelen .
Gelukkig zijn is tevreden zijn met wat je hebt , gelukkig zijn met wie of wat je bent .De kerk is ook niet tevreden met wat ze hebben , anders zouden ze armen niet bestelen .

Ik ben ook van deze generatie en ik heb niet niet veel, maar wat ik heb ben ik tevreden mee . Van deze generatie en cultuur werd gezegd dat er een paar steken loszaten :)
https://nl.wikipedia.org/wiki/Hippiecultuur

Christus kon een blinde terug laten zien, een lamme terug laten lopen, maar zichzelf helen kon hij niet .
tonia
dagelijks aanwezig
Berichten: 92
Lid geworden op: di okt 17, 2023 16:42
Locatie: Hoogezand

Re: God en travestie

Bericht door tonia »

wellicht begreep je mij niet, ik bedoelde het sarcastisch.
Wie je morgen wilt zijn ligt helemaal aan jou.
Wees altijd de eersteklas uitvoering van jezelf, in plaats van de tweedehands uitvoering van een ander.
Plaats reactie