Hoezo, hobby?

Algemeen

Moderator: Moderators

tonia
dagelijks aanwezig
Berichten: 92
Lid geworden op: di okt 17, 2023 16:42
Locatie: Hoogezand

Hoezo, hobby?

Bericht door tonia »

Hallo dames,

het verbaasd mij dat ik in veel berichten op deze site lees dat men travestie beschouwd als zijnde een hobby.

Hobby's zijn naar mijn mening dingen die je voor je plezier doet, bijvoorbeeld; kaarten, vissen, biljarten, voetballen (actief of passief), dingen verzamelen (postzegels en dergelijke) enz.. Travestie is meer een gevoel dat in je zit; je moet hullen in dameskleding, om je compleet te voelen. Een groot verschil tussen hobby's en travestie is, dat je op een hobby uitgekeken kunt raken, maar bij echte travestie kun je de wens om je als vrouw te kleden niet uitschakelen.

Er zijn natuurlijk mensen die soms vrouwenkleding aantrekken voor de seksuele opwinding/stimulans. Maar zoals ik al in een ander onderwerp op deze site schreef (Waarom is het leuk?), is travestie voor mij een levensbehoefte, te vergelijken met ademen, en eten en drinken. Zonder travestie zou mijn leven veel minder leuk/prettig zijn, mijn gevoel zegt mij dat ik dit nodig heb.

Hoe denken jullie dames hierover?

Groetjes, Tony.
Wie je morgen wilt zijn ligt helemaal aan jou.
Wees altijd de eersteklas uitvoering van jezelf, in plaats van de tweedehands uitvoering van een ander.
Gebruikersavatar
Gerdi
dagelijks aanwezig
Berichten: 77
Lid geworden op: ma okt 09, 2023 16:18

Re: Hoezo, hobby?

Bericht door Gerdi »

De meeste gebruikers van dit forum lezen alleen nog mee en zullen geen antwoord geven, helaas. Het is waarschijnlijk ook allemaal al besproken, de niet te bedwingen behoefte je om te kleden en al die andere dingen waarover wij, relatieve nieuwkomers, nog vol vragen zitten.
Ik zeg relatief, omdat ik me al meer dan 50 jaar omkleed, maar ook omdat ik pas recent openheid van zaken heb gegeven.
Hobby? nee, voor mij niet. Meer expressie van een lang verborgen deel van mezelf.
Vooral het verborgene in je handelen als crossdresser maakt dat je een groot geheim mee draagt of hebt gedragen en dat maakt eenzaam, erg eenzaam. Je kunt er met niemand over praten, of je moet met je geheim voor de dag komen.
En juist die jarenlang als een last gevoelde behoefte die je voor jezelf moest houden, maakt dat je o zo graag contact wilt met mensen die in dezelfde boot varen, die hetzelfde doorstaan hebben of nog steeds doorstaan.
Ik merk het aan mezelf, maar ook aan een aantal mede forumleden die vaak posten.
Ikzelf zal niet naar een T&T bijeenkomst gaan, of zelfs maar de straat op, mijn eigen keuze, ik weet het, maar ik heb wel behoefte aan contact met lotgenoten.
Ik zie het namelijk als mijn lot, als een niet te bedwingen behoefte aan expressie van, dat ik zo ben als ik ben, en dus, om de vraag "hoezo hobby" te beantwoorden, niet als een hobby.
PS. En als we als groep een beetje meer erkenning en openheid willen zullen we eerst van elkaar moeten leren. Kennis is macht en met macht kunnen we meer erkenning krijgen. De al langer bezig zijnden kunnen hun kennis mooi delen via dit forum bijvoorbeeld.
Maar dit is mijn persoonlijke mening natuurlijk.
Afbeelding
Groetjes Roos
Roos, daar ben je, eindelijk.
Lang heb je moeten wachten.
En toch was je er steeds
In mijn verborgen gedachten.
tonia
dagelijks aanwezig
Berichten: 92
Lid geworden op: di okt 17, 2023 16:42
Locatie: Hoogezand

Re: Hoezo, hobby?

Bericht door tonia »

Wie je morgen wilt zijn ligt helemaal aan jou.
Wees altijd de eersteklas uitvoering van jezelf, in plaats van de tweedehands uitvoering van een ander.
Gebruikersavatar
Gerdi
dagelijks aanwezig
Berichten: 77
Lid geworden op: ma okt 09, 2023 16:18

Re: Hoezo, hobby?

Bericht door Gerdi »

Afbeelding

Ik heb gelezen dat dit inderdaad klopt.
Groetjes Roos.
Roos, daar ben je, eindelijk.
Lang heb je moeten wachten.
En toch was je er steeds
In mijn verborgen gedachten.
tonia
dagelijks aanwezig
Berichten: 92
Lid geworden op: di okt 17, 2023 16:42
Locatie: Hoogezand

Re: Hoezo, hobby?

Bericht door tonia »

Gerdi schreef: do nov 09, 2023 7:05 De meeste gebruikers van dit forum lezen alleen nog mee en zullen geen antwoord geven, helaas. Het is waarschijnlijk ook allemaal al besproken, de niet te bedwingen behoefte je om te kleden en al die andere dingen waarover wij, relatieve nieuwkomers, nog vol vragen zitten.

Hobby? nee, voor mij niet. Meer expressie van een lang verborgen deel van mezelf.
Vooral het verborgene in je handelen als crossdresser maakt dat je een groot geheim mee draagt of hebt gedragen en dat maakt eenzaam, erg eenzaam. Je kunt er met niemand over praten, of je moet met je geheim voor de dag komen.
En juist die jarenlang als een last gevoelde behoefte die je voor jezelf moest houden, maakt dat je o zo graag contact wilt met mensen die in dezelfde boot varen, die hetzelfde doorstaan hebben of nog steeds doorstaan.
Ik merk het aan mezelf, maar ook aan een aantal mede forumleden die vaak posten.
Ikzelf zal niet naar een T&T bijeenkomst gaan, of zelfs maar de straat op, mijn eigen keuze, ik weet het, maar ik heb wel behoefte aan contact met lotgenoten.
Ik zie het namelijk als mijn lot, als een niet te bedwingen behoefte aan expressie van, dat ik zo ben als ik ben, en dus, om de vraag "hoezo hobby" te beantwoorden, niet als een hobby.
PS. En als we als groep een beetje meer erkenning en openheid willen zullen we eerst van elkaar moeten leren. Kennis is macht en met macht kunnen we meer erkenning krijgen. De al langer bezig zijnden kunnen hun kennis mooi delen via dit forum bijvoorbeeld.
Maar dit is mijn persoonlijke mening natuurlijk.
Beste Roos,

ik ben het met je eens, dat wij als 'relatieve nieuwkomers' (heb het ook bijna 50 jaar verborgen gehouden), nog vol vragen zitten over ons kleedgedrag. Maar ik geloof niet dat alles al besproken is hierover, zelfs op deze site niet, en heb zeker ook de behoefte om hierover met lotgenoten van gedachten te wisselen.

Doordat ik ben opgegroeid onder het katholieke juk, en een kortzichtige moeder, kon ik hier met niemand over praten, uit angst afgewezen te worden. En hierdoor heb ik mij dus ook zeer eenzaam gevoeld. In het verleden heb ik vaker de uitdrukking gebruikt: "Toeval bestaat niet", en ik geloof hier nog steeds in. Helaas kom je weleens in situaties terecht waarvan je denkt: 'Waarom gebeurd dit met mij?', maar dan denk ik altijd: 'Het heeft zo moeten zijn!'.

Ik zie het dus ook als mijn lot, maar ben wel verbaasd om lotgenoten op deze site tegen te komen die het nog steeds, na al die jaren dat zij aan crossdressen doen, het afdoen als zijnde een hobby. Je hebt gelijk als je zegt dat we van elkaar moeten leren, en hierdoor kennis kennis vergaren, om ons beter te kunnen weren tegen de, vaak achterhaalde, gedachtegang van de buitenwacht.

Groetjes, Tony.
Wie je morgen wilt zijn ligt helemaal aan jou.
Wees altijd de eersteklas uitvoering van jezelf, in plaats van de tweedehands uitvoering van een ander.
Gebruikersavatar
RamonaAdmin
Forum / Website Beheerder
Berichten: 74
Lid geworden op: wo jan 13, 2016 0:30
Contacteer:

Re: Hoezo, hobby?

Bericht door RamonaAdmin »

Gerdi schreef: do nov 09, 2023 12:17 Afbeelding

Ik heb gelezen dat dit inderdaad klopt.
Groetjes Roos.
Inderdaad, hier het technische verhaal uit een medische publicatie: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/18980961

Transsexuality is an individual's unshakable conviction of belonging to the opposite sex, resulting in a request for sex-reassignment surgery. We have shown previously that the bed nucleus of the stria terminalis (BSTc) is female in size and neuron number in male-to-female transsexual people. In the present study we investigated the hypothalamic uncinate nucleus, which is composed of two subnuclei, namely interstitial nucleus of the anterior hypothalamus (INAH) 3 and 4. Post-mortem brain material was used from 42 subjects: 14 control males, 11 control females, 11 male-to-female transsexual people, 1 female-to-male transsexual subject and 5 non-transsexual subjects who were castrated because of prostate cancer. To identify and delineate the nuclei and determine their volume and shape we used three different stainings throughout the nuclei in every 15th section, i.e. thionin, neuropeptide Y and synaptophysin, using an image analysis system. The most pronounced differences were found in the INAH3 subnucleus. Its volume in thionin sections was 1.9 times larger in control males than in females (P < 0.013) and contained 2.3 times as many cells (P < 0.002). We showed for the first time that INAH3 volume and number of neurons of male-to-female transsexual people is similar to that of control females. The female-to-male transsexual subject had an INAH3 volume and number of neurons within the male control range, even though the treatment with testosterone had been stopped three years before death. The castrated men had an INAH3 volume and neuron number that was intermediate between males (volume and number of neurons P > 0.117) and females (volume P > 0.245 and number of neurons P > 0.341). There was no difference in INAH3 between pre-and post-menopausal women, either in the volume (P > 0.84) or in the number of neurons (P < 0.439), indicating that the feminization of the INAH3 of male-to-female transsexuals was not due to estrogen treatment. We propose that the sex reversal of the INAH3 in transsexual people is at least partly a marker of an early atypical sexual differentiation of the brain and that the changes in INAH3 and the BSTc may belong to a complex network that may structurally and functionally be related to gender identity.
tonia
dagelijks aanwezig
Berichten: 92
Lid geworden op: di okt 17, 2023 16:42
Locatie: Hoogezand

Re: Hoezo, hobby?

Bericht door tonia »

sorry, wat?
Wie je morgen wilt zijn ligt helemaal aan jou.
Wees altijd de eersteklas uitvoering van jezelf, in plaats van de tweedehands uitvoering van een ander.
Gebruikersavatar
crisscross
ff weer wat posten
Berichten: 66
Lid geworden op: ma apr 10, 2023 21:54

Re: Hoezo, hobby?

Bericht door crisscross »

Ik heb het hobby woord ook gebruikt omdat ik als crossdresser het af en toe fijn (idd. seksuele opwinding) om mij als vrouw te kleden.
En nee niet alleen even een panty aantrekken , alle toeters en bellen pruiken , make-up , wimpers , nagellak , sieraden zoals halsketting
ringen armband etc. en tasjes groot en klein en schoentjes , laarsjes en natuurlijk een kledingkast vol met van alles en nog wat voor diverse gelegenheden.
Maar ik kan soms een vrij lange tijd zonder deze aandrang tot....dus ben ook als man gelukkig met mijn mannen dingen.
Gebruikersavatar
Gerdi
dagelijks aanwezig
Berichten: 77
Lid geworden op: ma okt 09, 2023 16:18

Re: Hoezo, hobby?

Bericht door Gerdi »

Momenteel voel ik een behoorlijke tegenzin zelfs, alsof ik mezelf tegensta. Dat heb ik nog niet eerder gehad. Ik kan nu ook niet naar mezelf kijken in een jurk zonder dat ik mezelf als een "raar" iemand zie.
Het verstand zegt me dat het absoluut niet "raar" is en dat ik het gerust kan doen, maar mijn gevoel springt heen en weer tussen verlangen en de vervulling daarvan en tegenzin, walging bijna. Ik snap mezelf nu even helemaal niet.
Ik heb altijd sympathie gehad voor crossdressers, transgenders en noem maar op en het nooit raar gevonden of afkeer gevoeld, maar nu ineens dit.
Misschien is het een fase in het acceptatieproces en moet ik hier doorheen, maar nu ben ik even een vreemde voor mezelf.
Groetjes Roos
Roos, daar ben je, eindelijk.
Lang heb je moeten wachten.
En toch was je er steeds
In mijn verborgen gedachten.
tonia
dagelijks aanwezig
Berichten: 92
Lid geworden op: di okt 17, 2023 16:42
Locatie: Hoogezand

Re: Hoezo, hobby?

Bericht door tonia »

Beste Roos,

helaas heb ik hier niet een passende oplossing voor jouw probleem. Het enige dat ik zeker weet is dat, als je je gevoelens verbergt, zoals je al 50 jaar hebt gedaan, je er niet gelukkiger op wordt. Misschien zou je hier, samen met jouw vrouw, met een therapeut over kunnen praten.

Nu weet ik wel dat alleen jij en je vrouw op de hoogte zijn van jouw kleedgedrag, en dat je dat ook zo wil houden, maar bedenk wel dat een therapeut een vertrouwenspersoon is die dit zeker niet aan de grote klok zal hangen.

Ik hoop dat je snel door deze moeilijke fase heen komt.

Groetjes X, Tony.
Wie je morgen wilt zijn ligt helemaal aan jou.
Wees altijd de eersteklas uitvoering van jezelf, in plaats van de tweedehands uitvoering van een ander.
tonia
dagelijks aanwezig
Berichten: 92
Lid geworden op: di okt 17, 2023 16:42
Locatie: Hoogezand

Re: Hoezo, hobby?

Bericht door tonia »

crisscross schreef: vr nov 17, 2023 20:32 Ik heb het hobby woord ook gebruikt omdat ik als crossdresser het af en toe fijn (idd. seksuele opwinding) om mij als vrouw te kleden.
En nee niet alleen even een panty aantrekken , alle toeters en bellen pruiken , make-up , wimpers , nagellak , sieraden zoals halsketting
ringen armband etc. en tasjes groot en klein en schoentjes , laarsjes en natuurlijk een kledingkast vol met van alles en nog wat voor diverse gelegenheden.
Maar ik kan soms een vrij lange tijd zonder deze aandrang tot....dus ben ook als man gelukkig met mijn mannen dingen.
Beste Marjan,

ik heb nooit beweerd dat ik het vreemd vindt dat er mannen zijn die af en toe vrouwenkleding dragen als seksuele stimulans. Wat ik bedoel te zeggen is, dat het bij mij, en ik denk dat dit geldt voor meer dames op dit forum, niet om seksuele opwinding gaat, maar om een leefstijl, al is het voor mij dan alleen maar binnenshuis. Als ik mij hul in dameskleding voel ik mij compleet als mens. Daarom is het voor mij dan ook noodzakelijk dat ik, als ik mij niet in de buitenwereld hoef te begeven, mij als vrouw kleed. Het is zoals Roos schreef een expressie van een deel van mezelf, en zal dit dus ook nooit als een hobby willen omschrijven.

Groetjes, Tony.
Wie je morgen wilt zijn ligt helemaal aan jou.
Wees altijd de eersteklas uitvoering van jezelf, in plaats van de tweedehands uitvoering van een ander.
zijde
ff weer wat posten
Berichten: 73
Lid geworden op: di jan 12, 2016 19:20

Re: Hoezo, hobby?

Bericht door zijde »

Zijde
Travestie is een gevoel en dat ben ik wel eens met mevrouw of meneer.
Travestie doe ik serieus soms ook opmaken en dan ben je echt vrouw.
tonia
dagelijks aanwezig
Berichten: 92
Lid geworden op: di okt 17, 2023 16:42
Locatie: Hoogezand

Re: Hoezo, hobby?

Bericht door tonia »

Hallo dames,

ik dacht: kom ik klim maar weer eens in de pen.

Vanaf jonge leeftijd (5-6 jaar) had ik al het gevoel dat ik anders dan andere jongens was, maar kon hier niet echt iets mee. Het enige dat ik wist was, dat ik liever met meisjes dan met jongens speelde en dat zij mooiere kleding droegen. Cowboytje en indiaantje spelen vond ik maar niks, meisjes waren veel liever en gevoeliger dan jongens.

Zoals ik al eerder vertelde was mijn moeder kortzichtig, maar dat niet alleen, zij was ook zeer dominant, wat ertoe geleid heeft dat ik een erg ongelukkige jeugd heb gehad. Helaas is mijn vader enkele maanden voor mijn geboorte overleden en waren wij dus overgeleverd aan de dominantie van onze moeder. Zij bepaalde voor een groot gedeelte welke opleiding ik moest volgen, welke kleren ik moest dragen en later waar ik moest gaan werken, zelfs als ik al een baan had (dit laatste heb ik gelukkig, na enkele pogingen van mijn moeder een halt kunnen toeroepen).

Toen ik op 15 jarige leeftijd voor het eerst vrouwenkleding aantrok was het alsof er een lichtje in mijn hoofd ging branden, dit was het antwoord op de vraag die ik mij al jaren stelde: "waarom ben ik niet als alle andere jongens?", dit wilde ik vaker beleven, het liefst elke dag weer opnieuw. Helaas kon dit niet, mijn moeder zag alles dat niet 'normaal' was als een abnormaliteit.

Helaas kun je je jeugd niet meer overdoen, maar mocht dat wel het geval zijn geweest, dan zou ik mij kleden zoals ik dat nu doe; Jeugdige frivole meisjes/dameskleding met kant en ruches en kleurrijk. Mag best een beetje uitdagend zijn. Door deze kleren te dragen heb ik het gevoel iets van mijn jeugd terug te krijgen, al is dit dan maar binnenshuis. Als ik deze kleren aanheb voelt het alsof ik de hele tijd geknuffeld wordt, iets dat ik in mijn jeugd nooit ervaren heb (zelfs niet van mijn moeder).

groetjes, Tony.
Wie je morgen wilt zijn ligt helemaal aan jou.
Wees altijd de eersteklas uitvoering van jezelf, in plaats van de tweedehands uitvoering van een ander.
Gebruikersavatar
Gerdi
dagelijks aanwezig
Berichten: 77
Lid geworden op: ma okt 09, 2023 16:18

Re: Hoezo, hobby?

Bericht door Gerdi »

Dikke knuffel voor jou Tonia.
Uit de toon vallen gaf zoveel ellende dat je maar aanpaste. Ik herken dat.
En nee, onze jeugd komt niet terug en dat vind ik niet erg.
ook mijn jeugd was nogal moeilijk.
Maar ik heb al vele jaren een geweldige vrouw met een groot hart en zij heeft me er doorheen gesleept.
Geniet ervan, of het nu een noodzaak of een hobby is.
Groetjes Roos.
Roos, daar ben je, eindelijk.
Lang heb je moeten wachten.
En toch was je er steeds
In mijn verborgen gedachten.
zijde
ff weer wat posten
Berichten: 73
Lid geworden op: di jan 12, 2016 19:20

Re: Hoezo, hobby?

Bericht door zijde »

Travestie is een mooi gevoel en het verzamelen van leuke dameskleding is een beetje een hobby.
Als je een mooie rok vindt ben je blij.
Zijde
Plaats reactie