Historische kleding

Wat trek jij aan, hoe laat jij jezelf zien en waar haal je je kleding

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Esther78
daar ben ik weer
Berichten: 16
Lid geworden op: vr feb 09, 2024 21:55

Historische kleding

Bericht door Esther78 »

Wie heeft hier wat met historische kleding? Ik geniet erg van de jurken in bijvoorbeeld Jane Austen verfilmingen of downton Abbey. Mij lijkt het heerlijk om een authentiek victoriaans of edwardiaans kostuum te dragen. Ik heb wel eens op websites gekeken die historische kleding verkopen. Het is fascinerend wat er allemaal te krijgen is maar helaas is het allemaal erg duur. Toch maar even de volgende financiele meevaller afwachten...
matthijsse
ForumFan
Berichten: 342
Lid geworden op: zo sep 09, 2018 9:09

Re: Historische kleding

Bericht door matthijsse »

het enige wat ik graag draag en wat ook bijna historisch is lijkt wel , zijn dikke huiskleurige pantys
daar zie je ook echt bijna nooit meer iemand mee lopen
Esther78
daar ben ik weer
Berichten: 16
Lid geworden op: vr feb 09, 2024 21:55

Re: Historische kleding

Bericht door Esther78 »

Dat is inderdaad ook een soort van retro. Is dat misschien iets wat je in je jeugd veel zag?
Gebruikersavatar
Gerdi
dagelijks aanwezig
Berichten: 77
Lid geworden op: ma okt 09, 2023 16:18

Re: Historische kleding

Bericht door Gerdi »

Die kleding is prachtig en ook super vrouwelijk. Maar ook pettycoats vind ik erg leuk.
De kleding is wel erg duur maar een maxijurk met een historisch uiterlijk valt nog wel te scoren in de sale denk ik, of bij de Chinese webwinkels zoals TEMU of Amazon.
Ik doe dat zelf ook. Vind het ruisen van die stof langs benen en enkels heerlijk.
Groetjes Roos
Roos, daar ben je, eindelijk.
Lang heb je moeten wachten.
En toch was je er steeds
In mijn verborgen gedachten.
Esther78
daar ben ik weer
Berichten: 16
Lid geworden op: vr feb 09, 2024 21:55

Re: Historische kleding

Bericht door Esther78 »

Een petticoat lijkt me ook geweldig. Onder die victoriaanse jurken zaten natuurlijk ook allerlei onderrokken om de rokken zo wijd te laten staan. Ik heb wel eens een youtube kanaal gevonden waar dit soort dingen allemaal werden uitgelegd. Heel fascinerend. Ok weet niet of een historisch uitziende jurk van amazon of aliexpress voor mij de truc zouden doen. Mij lijkt het juist een leuke sport om het historisch correct te doen. Dat wordt denk ik een hobby voor financieel betere tijden. Ondertussen dan misschien toch maar een petticoat regelen, en een mooie wijde rok met polka dots...
Gebruikersavatar
crisscross
ff weer wat posten
Berichten: 66
Lid geworden op: ma apr 10, 2023 21:54

Re: Historische kleding

Bericht door crisscross »

"fifties" style kleding vind ik ook erg opwindend om te dragen en om te zien , een petticoat voelt heel fijn en vrouwelijk.
Gebruikersavatar
Gerdi
dagelijks aanwezig
Berichten: 77
Lid geworden op: ma okt 09, 2023 16:18

Re: Historische kleding

Bericht door Gerdi »

Mijn echtgenote is getrouwd in pettycoat. Zat heerlijk ;)
Fifties kleding is prachtig en draagt heel fijn al is de taille voor mij soms een probleem....

Groetjes Roos
Roos, daar ben je, eindelijk.
Lang heb je moeten wachten.
En toch was je er steeds
In mijn verborgen gedachten.
Plaats reactie