Geen relatie ivm travestie.

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
tonia
dagelijks aanwezig
Berichten: 92
Lid geworden op: di okt 17, 2023 16:42
Locatie: Hoogezand

Geen relatie ivm travestie.

Bericht door tonia »

Hallo dames,

er zijn weinig dingen die ik gedaan heb in mijn leven waar ik spijt van heb.

Maar er is een ding waar ik altijd spijt van heb gehad, en dat is dat ik nooit een serieuze relatie durfde aan te gaan met een vrouw vanwege mijn travestiegevoelens. Daar ik door de jaren heen besefte dat ik deze gevoelens niet kon onderdrukken, wist ik dat ik geen oprechte relatie kon aangaan zonder hier open en eerlijk over te zijn. Ik was altijd bang dat als de vrouw in kwestie mijn kleedgedrag niet kon accepteren en de relatie hierdoor beëindigde, zij mijn geheim zou vertellen aan iedereen, en ik daardoor dan de risee van mijn familie, vrienden en naaste omgeving zou worden.

Natuurlijk heb ik relaties gehad met vrouwen, maar als deze serieus dreigden te worden, vond ik altijd wel weer een manier om de relatie te saboteren, bijvoorbeeld door overdreven jaloers gedrag, of door te zeggen dat ik nog niet toe was aan een serieuze relatie en meer van dat soort uitvluchten. Het is altijd mijn wens geweest om een liefdevolle partner te vinden, waar ik alles mee kon delen (zelfs mijn diepste geheimen en gevoelens). Maar door diverse omstandigheden (katholieke woonomgeving, bekrompenheid van mensen en de angst om belachelijk gevonden te worden), kon ik mij niet voorstellen dat deze wens ooit in vervulling zou gaan.

Nu ik bijna 64 jaar oud ben, heb ik het gevoel dat ik de boot gemist heb. Als ik zo om mij heen kijk naar dames van mijn leeftijd, zie ik dat ze meestal 'naar hun leeftijd' gekleed gaan (dit wil zeggen bloemetjesjurk en andere oubollige kleding), en ik dit een afknapper vindt. Dit doet mij denken aan de kledingstijl van mijn moeder. Nou hoeft een vrouw van mijn leeftijd natuurlijk niet meteen in een minijurk of met stiletto's rond te lopen, maar ze kunnen zich best jeugdiger kleden dan hun moeder deed op deze leeftijd. Je bent tenslotte zo jong als je je voelt. Ook door mijn voorkeur voor jongere vrouwen is het voor mij moeilijk om een geschikte partner te vinden. Per slot van rekening ben ik niet beroemd of rijk, en willen vrouwen van 40-45 alleen maar een platonische relatie met mij hebben.

Toen ik bijna 19 jaar geleden voor een nieuwe baan naar het noorden van het land verhuisde, dacht ik dat ik klaar was voor een serieuze relatie en het afzweren van mijn travestiegevoelens. Al mijn dameskleren deed ik weg, en ik vroeg de vrouw (27 jaar oud) waar ik verliefd op geworden was met mij mee te gaan. Helaas, en achteraf gezien ook wel gelukkig, wilde zij dit niet. Hierdoor raakte ik in een depressie en verloor mijn baan, waardoor mijn financiële situatie er ook niet op vooruitging. Na een aantal jaren kwam de drang om mij te willen hullen in dameskleding in alle hevigheid terug, waardoor ik mij realiseerde, dat de relatie die ik aan wilde gaan gedoemd was te mislukken, als ik niet eerlijk zou zijn geweest tegenover haar.

Over het algemeen ben ik niet ongelukkig met mijn leven, ik kan doen en laten wat ik wil, maar toch vindt ik het jammer dat ik dit niet met een vrouw, die mij met al mijn gebreken en geheimen accepteert, kan delen.

Groetjes, Tony.
Wie je morgen wilt zijn ligt helemaal aan jou.
Wees altijd de eersteklas uitvoering van jezelf, in plaats van de tweedehands uitvoering van een ander.
Gebruikersavatar
Gerdi
dagelijks aanwezig
Berichten: 77
Lid geworden op: ma okt 09, 2023 16:18

Re: Geen relatie ivm travestie.

Bericht door Gerdi »

Hallo Tonia.
Wat jammer maar ook zo begrijpelijk. De meeste vrouwen kunnen er niet of slechts moeizaam mee omgaan, met die travestie van ons.
Dat is eigenlijk niet eerlijk natuurlijk want waarom mag en kan een vrouw ongestraft herenkleding dragen maar de man geen rok of jurk?
Dan hebben ze het over gelijkheid maar daar is nog een lange weg te gaan.
het is in religieuze kringen sowieso een taboe. Ik kom uit de hervormde hoek en herken dus wat je bedoeld. Ook wat je over familie zegt.
Ik heb geluk gehad dat mijn vrouw het accepteerde toen ik het na 50 jaar aan haar vertelde (Ik ben nu begin 60) en hoewel ze wat verwonderd was in het begin, is ze open minded en ook sterk genoeg om hier mee om te gaan, temeer omdat we hierover goede afspraken hebben gemaakt.
Verder weet niemand hier iets van.
Ik denk dat er voor jou ook een vrouw is die er hetzelfde in staat als de mijne.
Is het misschien een optie om dit op een dating site meteen open te gooien? Ik weet niet hoe zoiets werkt maar in een privé chat bijvoorbeeld.
Dat vergt veel moed van jou maar dan is het er maar uit en weet je meteen hoe de acceptatie zal zijn.
Ik hoop dat je je lot uit de loterij vindt.
Groetjes Roos.
Roos, daar ben je, eindelijk.
Lang heb je moeten wachten.
En toch was je er steeds
In mijn verborgen gedachten.
Evelien#
ff weer wat posten
Berichten: 42
Lid geworden op: za mar 23, 2024 11:53
Locatie: West Limburg België

Re: Geen relatie ivm travestie.

Bericht door Evelien# »

Liefst Tonia,

Als ik jou verhaal lees breekt mijn hart.... in deze wereld en zeker die van een 20 a 30 jaar geleden waren / zijn sommige zo bekrompen van geest dat ze enkel aan zich zelf denken

En niet aan de gevoelens van een ander .
Wat zou de wereld er goed uitzien als we allemaal travjes waren :)

Wel fijn om te horen dat je het nu goed stelt.

Liefs
Evelien
tonia
dagelijks aanwezig
Berichten: 92
Lid geworden op: di okt 17, 2023 16:42
Locatie: Hoogezand

Re: Geen relatie ivm travestie.

Bericht door tonia »

Lieve Roos en Evelien,

bedankt voor jullie sympathieke woorden.

Beste Roos, ik heb er weleens aan gedacht om mijn geluk te beproeven op een datingsite.
Maar er zijn 2 redenen waarom ik dit niet gedaan heb;
1: Om in contact te komen (via privé chat of iets dergelijks) met een dame op een datingsite moet je betalen en dit is voor mij momenteel financieel niet haalbaar.
2: Je kunt niet anoniem contact opnemen met een dame op een datingsite, waardoor ik weer met het probleem van mijn privacy zit, indien ik haar mijn verhaal vertel, en zij mij daarop afwijst.

Nee, ik vrees dat de wens om de rest van mijn leven door te kunnen brengen met een liefdevolle, en vooral begripvolle vrouw voor mij altijd een droombeeld zal blijven. Natuurlijk sta ik altijd open voor relaties met vrouwen, en misschien vindt ik de vrouw van mijn dromen toch nog.

Groetjes, Tony
Wie je morgen wilt zijn ligt helemaal aan jou.
Wees altijd de eersteklas uitvoering van jezelf, in plaats van de tweedehands uitvoering van een ander.
Gebruikersavatar
crisscross
ff weer wat posten
Berichten: 66
Lid geworden op: ma apr 10, 2023 21:54

Re: Geen relatie ivm travestie.

Bericht door crisscross »

Hi Tonia , die gevoelens van kleden etc. raak je nooit kwijt , heb uiteraard die route ook al gevolgd.
Echter kleed je vooral zoals jij dat wenst en je fijn in voelt , kleden naar leeftijd nonsens ik zie leuke oudere dames
in hele eh.. vlotte jonge vrouwen kleding lopen en het staat ze prima.
S6 en groet Marjan.
AnnetVleu
is nieuw hier
Berichten: 6
Lid geworden op: vr jul 28, 2023 12:02
Locatie: Heerlen

Re: Geen relatie ivm travestie.

Bericht door AnnetVleu »

Hallo Tonia en alle anderen ,
Niet in alle relaties is travestie een taboe , zoek verder en mogelijk vind je die relatie waarin je je gang kunt gaan. Ik was lang getrouwd met een [echte ] vrouw en mijn travestie gaf een boost aan ons [sex]-leven . Na mijn scheiding ben ik pas anderen , zowel mannen als travestieten gaan ontmoeten, en dat opende weer nieuwe mogelijkheden. Zelfs een tijdje een vriend gehad . Nu weer een t-vriendin. Ieder nadeel heeft zijn voordeel , zegt men , en dat is ook zo.
Plaats reactie