Was op zich geen probleem, alleen daarna hadden we een discussie over de dure versus de goedkope variant en ontstond er een misverstand waarbij mijn huisarts dacht dat ik het via de verzekering vergoed wou krijgen terwijl ik het gewoon best zelf wou betalen, ik wou alleen liever de goedkope versie van het medicijn voorgeschreven krijgen. Maar goed, toen zei hij dus:
Yeah, right...Je kiest er zelf voor om transseksueel te zijn, daar hoeft de maatschappij niet voor op te draaien.
Ik zei 'm dus dat transseksualiteit geen keuze is waarop hij zei "Nou...." met een toon waaruit duidelijk te merken was dat hij daar nog niet zo zeker van was.
Ik laat me altijd veel te gemakkelijk overbluffen, dus ik liet het maar waaien, maar toen ik daarna naar mijn werk ging schoten alle gevatte antwoorden die ik had moeten geven natuurlijk door mijn hoofd. Het zat me behoorlijk dwars.
Anyhow, ik neem volgende keer maar wat wetenschappelijke artikelen voor hem mee, onder andere dat artikel waarin staat dat de BSTc bij transvrouwen een vrouwelijk formaat heeft. En dan ga ik hem vragen om zich in ieder geval een beetje in te lezen in de materie. Als hij dat niet wil ga ik een andere huisarts zoeken, eentje die transseksuele patienten wel serieus neemt.