Wat doen we met die mannelijke, brede kaak?
Moderator: Moderators
-
Robijntje
- dagelijks aanwezig
- Contacteer:
Wat doen we met die mannelijke, brede kaak?
Ik ben erg benieuwd hoe jullie met bepaalde dingen omgaan, en hoe ver jullie bereid zijn om de aanpassingen door te voeren.
Persoonlijk heb ik een zeer groot probleem met mijn te brede, mannelijke kaaklijn.
Wat dat betreft ben ik echt 25 jaar te laat met mijn geslachtsaanpassende behandeling. Mijn lichaam heeft ruim de tijd gehad om lekker mannelijke vormen aan te nemen.
Een kleiner neusje? Geen probleem; zelfs de slager op de hoek doet die operaties tegenwoordig.
Kaakchirurgie lijkt me veel ingrijpender, en je leest er vrijwel niets over.
Wie van jullie overweegt iets aan zijn kaaklijn te gaan doen?
Wie heeft het al gedaan?
Wat waren je ervaringen, ben je tevreden, wat kostte het, waar heb je het laten doen, enz.
Ook vrouwen die andere soorten chirurgie hebben ondergaan, om hun uiterlijk vrouwelijker te maken, hoor ik graag.
Persoonlijk heb ik een zeer groot probleem met mijn te brede, mannelijke kaaklijn.
Wat dat betreft ben ik echt 25 jaar te laat met mijn geslachtsaanpassende behandeling. Mijn lichaam heeft ruim de tijd gehad om lekker mannelijke vormen aan te nemen.
Een kleiner neusje? Geen probleem; zelfs de slager op de hoek doet die operaties tegenwoordig.
Kaakchirurgie lijkt me veel ingrijpender, en je leest er vrijwel niets over.
Wie van jullie overweegt iets aan zijn kaaklijn te gaan doen?
Wie heeft het al gedaan?
Wat waren je ervaringen, ben je tevreden, wat kostte het, waar heb je het laten doen, enz.
Ook vrouwen die andere soorten chirurgie hebben ondergaan, om hun uiterlijk vrouwelijker te maken, hoor ik graag.
-
joandelynn
- Eredivisie
Ik weet niet hoe goed je Engels is, maar er is voldoende over te lezen hoor. Je moet gewoon even googelen op Facial Feminization Surgery of op FFS. Ook op youtube staan wel filmpjes van transseksuelen die over hun FFS ervaringen spreken.
Het is iets wat ik wel overweeg, ik heb een vrij prominente 'brow ridge' (dat bot net boven je ogen) en dat is wel een enorme mannelijke weggever. En ja, als ze dan toch aan het snijden en zagen gaan ben je natuurlijk al snel geneigd om daar ook wat andere dingen te laten doen (neus, wenkbrauwen lift, rimpels in het voorhoofd weg laten halen, etc.).
Bij mijn kaaklijn valt ook wel wat winst te halen, maar ik heb begrepen dat operaties daar een groter risico op complicaties hebben (verlamming in het gezicht b.v.) dus dat is misschien een reden om dat niet te doen. Aan de andere kant is het beter om maar 1 keer onder narcose te gaan dus het is wel belangrijk om zeker van je zaak te zijn en alles in een keer te laten doen in plaats van te denken "dat komt later misschien nog wel".
Een ander punt is dat ik vind dat zelf acceptatie belangrijker is dan uiterlijke aanpassingen. Ik ben in principe geen tegenstander van uiterlijke aanpassingen, maar het moet geen alternatief worden voor zelf acceptatie, want dat is het niet. Daarom denk ik ook dat als ik het traject in ga ik de gezichtsoperaties niet aan het begin van de reallife test zou doen zoals sommigen doen maar eerst af zou wachten of het me misschien lukt om al tevreden te worden zonder zo'n operatie. Eventueel kan je dan later alsnog besluiten om je te laten opereren om zo je passabiliteit te vergroten.
Uiteindelijk blijft het een riskante en kostbare aangelegenheid dus hiervoor geldt eigenlijk hetzelfde wat al over de hormonen was gezegd, weet waar je aan begint.
Het is iets wat ik wel overweeg, ik heb een vrij prominente 'brow ridge' (dat bot net boven je ogen) en dat is wel een enorme mannelijke weggever. En ja, als ze dan toch aan het snijden en zagen gaan ben je natuurlijk al snel geneigd om daar ook wat andere dingen te laten doen (neus, wenkbrauwen lift, rimpels in het voorhoofd weg laten halen, etc.).
Bij mijn kaaklijn valt ook wel wat winst te halen, maar ik heb begrepen dat operaties daar een groter risico op complicaties hebben (verlamming in het gezicht b.v.) dus dat is misschien een reden om dat niet te doen. Aan de andere kant is het beter om maar 1 keer onder narcose te gaan dus het is wel belangrijk om zeker van je zaak te zijn en alles in een keer te laten doen in plaats van te denken "dat komt later misschien nog wel".
Een ander punt is dat ik vind dat zelf acceptatie belangrijker is dan uiterlijke aanpassingen. Ik ben in principe geen tegenstander van uiterlijke aanpassingen, maar het moet geen alternatief worden voor zelf acceptatie, want dat is het niet. Daarom denk ik ook dat als ik het traject in ga ik de gezichtsoperaties niet aan het begin van de reallife test zou doen zoals sommigen doen maar eerst af zou wachten of het me misschien lukt om al tevreden te worden zonder zo'n operatie. Eventueel kan je dan later alsnog besluiten om je te laten opereren om zo je passabiliteit te vergroten.
Uiteindelijk blijft het een riskante en kostbare aangelegenheid dus hiervoor geldt eigenlijk hetzelfde wat al over de hormonen was gezegd, weet waar je aan begint.
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden
- Bhagavad Gita, oude Indiase yogatekst.
-
Ingezz
- ff weer wat posten
- Contacteer:
Kaakchirurgen zijn heel goed instaat om de kaaklijn aan te laten passen, hoe effectief dat uiteindelijk is hangt heel erg vanaf hoe sterk je kaaklijn nu is. Ik heb het zelf bij Dr. Becking van het VU laten doen, en ben erg tevreden. Mijn kaaklijn is nu minder sterk aanwezig dan die van mijn zussen. Ik heb het samen met een browridge laten doen, en het viel mij erg mee. Alleen de eerste nacht is erg naar, en de eerste week zieje er niet uit. Groen/blauw/paar en een enorm dikke kop. Maar het herstel ging heel spoedig. Binnen twee weken kon ik het meeste wel weer, en zag ik er ook wel vrij toonbaar uit. Neusoperaties hebben een veel langere herstel periode nodig. Dat kan wel een jaar duren, heb ik gehoord.( heb het zelf niet gedaan, dus kan het niet vergelijken)
Volgens dr. Becking waren er nauwelijks risico's. Ik heb nooit iets gehoord over gezichtsverlamming. Dus denk dat dat wel mee valt. Becking vond ik echt een sympathieke en betrouwbare man, en via Jos kan je gewoon een afspraak met hem laten maken.
Groetjes
Inge
Volgens dr. Becking waren er nauwelijks risico's. Ik heb nooit iets gehoord over gezichtsverlamming. Dus denk dat dat wel mee valt. Becking vond ik echt een sympathieke en betrouwbare man, en via Jos kan je gewoon een afspraak met hem laten maken.
Groetjes
Inge
-
Robijntje
- dagelijks aanwezig
- Contacteer:
Lieve Inge.Ingezz schreef:Kaakchirurgen zijn heel goed instaat om de kaaklijn aan te laten passen, hoe effectief dat uiteindelijk is hangt heel erg vanaf hoe sterk je kaaklijn nu is. Ik heb het zelf bij Dr. Becking van het VU laten doen, en ben erg tevreden. Mijn kaaklijn is nu minder sterk aanwezig dan die van mijn zussen. Ik heb het samen met een browridge laten doen, en het viel mij erg mee. Alleen de eerste nacht is erg naar, en de eerste week zieje er niet uit. Groen/blauw/paar en een enorm dikke kop. Maar het herstel ging heel spoedig. Binnen twee weken kon ik het meeste wel weer, en zag ik er ook wel vrij toonbaar uit. Neusoperaties hebben een veel langere herstel periode nodig. Dat kan wel een jaar duren, heb ik gehoord.( heb het zelf niet gedaan, dus kan het niet vergelijken)
Groetjes
Inge
Heb je "voor" en "na" foto's voor ons?
-
joandelynn
- Eredivisie
Sorry, je hebt gelijk, gezichtsverlamming is misschien iets te overdreven gesteld, maar ik heb wel begrepen dat je een verminderd gevoelsvermogen en verminderde mobiliteit van de lippen kunt krijgen (soms tijdelijk maar het kan ook permanent zijn). Hoe vaak dat voorkomt weet ik niet hoor, zo heel erg diep ben ik ook nog niet in de materie gedoken.Ik heb nooit iets gehoord over gezichtsverlamming.
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden
-
joandelynn
- Eredivisie
Als je het geld er voor over hebt kan je ook foto's opsturen naar Alexandra van Virtual FFS. Wat je dan terug krijgt kan je hier zien. Ik heb het zelf ook gedaan en kan je bevestigen dat die site betrouwbaar is. Ik kan natuurlijk (nog) niet bevestigen hoe goed haar voorspellingen van het resultaat zijnHeb je "voor" en "na" foto's voor ons?
Uiteindelijk moet je een consult bij een echte arts aanvragen, maar die arts wil je natuurlijk van alles aansmeren wat misschien niet nodig is, en dan is Virtual FFS denk ik wat onafhankelijker. Zelf vond ik het ook wel prettig om iemand met verstand van zaken naar mijn gezicht te laten kijken omdat het nu eenmaal erg moeilijk is om jezelf te beoordelen.
Wow, waanzinnig om te zien!joandelynn schreef:Als je het geld er voor over hebt kan je ook foto's opsturen naar Alexandra van Virtual FFS. Wat je dan terug krijgt kan je hier zien. Ik heb het zelf ook gedaan en kan je bevestigen dat die site betrouwbaar is. Ik kan natuurlijk (nog) niet bevestigen hoe goed haar voorspellingen van het resultaat zijnHeb je "voor" en "na" foto's voor ons?
Uiteindelijk moet je een consult bij een echte arts aanvragen, maar die arts wil je natuurlijk van alles aansmeren wat misschien niet nodig is, en dan is Virtual FFS denk ik wat onafhankelijker. Zelf vond ik het ook wel prettig om iemand met verstand van zaken naar mijn gezicht te laten kijken omdat het nu eenmaal erg moeilijk is om jezelf te beoordelen.
-
ik ben hier niet meer
- Forumdiva
Wow virtual FFS. Is wel de moeite waard om dat eens te laten doen, al heb ik even niet gekeken wat het kost.
En geld om uit te voeren heb ik toch niet.
Wat wij ook niet mogen vergeten, is dat er vele vrouwen zijn die ook gewoon hunzelf zijn, maar geen film ster uiterlijk hebben al zijn ze alles behalve lelijk ( heel raar woord, maar ik kon even niet en betere woord vinden )
Wij kunnen er ook net als hun er uit komen te zien, maar wie het betalen kan, heeft natuurlijk de mogelijkheid zich even wat op te frissen, iets wat de bio vrouwen misschien ook wel zouden overwegen....
Het is natuurlijk heel erg verleidelijk om als je toch aan het opereren bent met je lichaam en je wat centen om handen hebt, om het één en ander aan je gezicht te laten doen. Dat hoeven dan ook geen zware ingrepen te zijn, die naar een ""ideaal beeld"" helpen om van het mannelijke oorsprong af te komen.
Petra.
En geld om uit te voeren heb ik toch niet.
Wat wij ook niet mogen vergeten, is dat er vele vrouwen zijn die ook gewoon hunzelf zijn, maar geen film ster uiterlijk hebben al zijn ze alles behalve lelijk ( heel raar woord, maar ik kon even niet en betere woord vinden )
Wij kunnen er ook net als hun er uit komen te zien, maar wie het betalen kan, heeft natuurlijk de mogelijkheid zich even wat op te frissen, iets wat de bio vrouwen misschien ook wel zouden overwegen....
Het is natuurlijk heel erg verleidelijk om als je toch aan het opereren bent met je lichaam en je wat centen om handen hebt, om het één en ander aan je gezicht te laten doen. Dat hoeven dan ook geen zware ingrepen te zijn, die naar een ""ideaal beeld"" helpen om van het mannelijke oorsprong af te komen.
Petra.
Man, man wat is het fijn een vrouw te zijn.....
-
ik ben hier niet meer
- Forumdiva
Het kost 1 * laser voor je gezicht... Dan wordt de keuze al wat minder gemakkelijk. Maar als je het geld toch hebt liggen...
Maar even afgezien van mooi/lelijk (wat dat ook mag zijn), zijn er natuurlijk wel gelaatstrekken die je makkelijker maken, er die ook sommige biovrouwen kwijt zouden willen raken.
Maar even afgezien van mooi/lelijk (wat dat ook mag zijn), zijn er natuurlijk wel gelaatstrekken die je makkelijker maken, er die ook sommige biovrouwen kwijt zouden willen raken.
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Tsja, wanneer ben je aan het doordraven? En wie beslist wanneer het over is?
Ik ken iemand waarvan -ik- het vermoeden heb dat ze doordraaft, maar zelf bezweert ze van niet. Nu ja, als ze het geld en de pijn er voor over heeft - waarom niet?
Groetjes,
Frederique
Ik ken iemand waarvan -ik- het vermoeden heb dat ze doordraaft, maar zelf bezweert ze van niet. Nu ja, als ze het geld en de pijn er voor over heeft - waarom niet?
Groetjes,
Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
-
Robijntje
- dagelijks aanwezig
- Contacteer:
Lieve Nannette,Nannette schreef:Ik ben benieuwd wat er bij mij veranderd zou moeten worden, kreeg een tijdje geleden nog te horen dat ik heel erg op mijn moeder lijk toen die net zo oud was als ik nu.
Aan jou hoeft helemaal niets te worden veranderd!
Ik heb natuurlijk niets anders dan je avatar foto om je te beoordelen, maar als ik daar naar kijk, zou het nooit bij me zijn opgekomen, dat jij ook in het lichaam van een man zat.
Je bent gewoon een lekker wijf! Niets aan veranderen!
-
Robijntje
- dagelijks aanwezig
- Contacteer:
Bedankt voor deze link!!!joandelynn schreef:Als je het geld er voor over hebt kan je ook foto's opsturen naar Alexandra van Virtual FFS. Wat je dan terug krijgt kan je hier zien. Ik heb het zelf ook gedaan en kan je bevestigen dat die site betrouwbaar is. Ik kan natuurlijk (nog) niet bevestigen hoe goed haar voorspellingen van het resultaat zijnHeb je "voor" en "na" foto's voor ons?
Dit geeft mij (met mijn brede mannelijke kaak) hoop voor de toekomst.
Begrijp me niet verkeerd; ik ben best heel erg tevreden met mijn uiterlijk!
Maar mijn grote kin en brede kaak zijn de echte wegggevers, en ik wil toch echt wel graag, verder door het leven, als "onopvallende" vrouw.
En nu graag; wat zijn de kosten van deze operatie?
Heeft iemand het antwoord?