Ik ga de confrontatie met de spelers in dit spel echt wel aan. Ze luisteren alleen niet omdat er voor hen maar 1 waarheid is. Hun waarheid is: 6 maanden diagnostiek is goed voor iedereen, wat de gevolgen voor patiënten ook zijn. En luisteren doen ze verder niet. Waarom zouden ze ook? Zij hebben immers de macht over de hormonen en over de SRS? En patiënten komen ook wel als je ze slecht behandelt.
Het valt me telkens weer op: men is bang voor iedereen. Wilders, zorgverzekeraars, noem-maar-op. 6 maanden diagnostiek is goed voor de PR. Ze kunnen tegen iedereen zeggen dat ze niet over 1 nacht ijs gaan. Ze kunnen tegen iedereen volhouden dat ze "zorgvuldig" zijn. Zelfs als ze pijnklachten van patiënten zorgvuldig negeren. Zelfs als patiënten een jaar lang woest in de behandelkamer zitten omdat "in hun eigen belang" een psycholoog door de strot geduwd is. Zolang het protocol maar zorgvuldig gevolgd wordt kan niemand ze iets maken, want aan het eind van de diagnostiek tekent de patiënt 2 papieren die de patiënt zelf verantwoordelijk maken. Het vraagt toch geen hogere wetenschap om te zien dat wat daar gebeurt niet kan?! Dat het bizar is dat je die 2 papieren niet 14 maanden eerder mag ondertekenen, waardoor je net zo verantwoordelijk bent als nu - maar dan geen last hebt gehad van een stelletje rechtlijnig denkende (en langzaam werkende) psychologen die alleen tot doel hebben het VU-straatje schoon te houden ten opzichte van al die partijen die buiten de behandeling staan maar die schijnbaar toch belangrijker zijn dan wij?
Ze zijn bang voor iedereen, behalve voor patiënten. En patiënten gaan de strijd niet aan. Daarom verandert er ook nauwelijks iets.
helaas moet ik frederique gelijk geven qua Gijs
lijkt me dat ik hem na 2,5 jaar irritante diagnostiek wel ken en kan die vent ondertussen niet meer zien
het laatste jaar hebben we nada gedaan en ik zat me echt op te eten van ongeduld. Het hielp volgens mij pas toen ik in november uit mijn slof sprong en toen eindelijk in die teamvergadering was gezet (leefde toen al bijna 2,5 jaar fulltime als meid)
En zoals anderen hebben gezegd : je biologische klok tikt verder. Hoe ouder je wordt hoe slechter het resultaat wordt