Dit is iets waar ik me soms (vaak) aan stoor.
Je bent op een feestje of receptie, en je ziet iedereen kijken; "Oh, kijk nou, een echte transsexueel!"
Zelfs mensen uit mijn vriendenkring, die ik al jarenlang ken, reageren anders sinds ik bij het VUMC onder behandeling ben.
Alsof ik opeens weer "hip" ben.
Alsof ik door mijn behandeling een toegevoegde waarde heb gekregen.
Ik irriteer me hier heel erg aan. Ookal weet ik dat ze het goed bedoelen, en op overdreven manier moeten laten merken dat ze me accepteren en steunen.
Komt jullie dit bekend voor?
Hebben jullie er iets van gezegd?
Ben jij een attractie of een muurbloempje?
Moderator: Moderators
Komt dat dan niet door je imago enzo ? Als Robijntje en alles?
Het gaat ook vervelen lijkt me... steeds maar voor die hippe zelfverkozen trans aangezien te worden, terwijl alles wat je voelt en bent vrouw is...
Ik maak allebei mee natuurlijk, de zegen van niet voldoende passabiliteit, hoewel ik denk dat zelfs passabele transen dit wel blijven meemaken.
Je wordt soms toch als een soort wandelend kunstwerk gezien ipv als vrouw.
on the bright side: misschien zien ze in je wel iets wat ze zelf zien als een hoogste goed: nl jezelf durven zijn.
groeten
Het gaat ook vervelen lijkt me... steeds maar voor die hippe zelfverkozen trans aangezien te worden, terwijl alles wat je voelt en bent vrouw is...
Ik maak allebei mee natuurlijk, de zegen van niet voldoende passabiliteit, hoewel ik denk dat zelfs passabele transen dit wel blijven meemaken.
Je wordt soms toch als een soort wandelend kunstwerk gezien ipv als vrouw.
on the bright side: misschien zien ze in je wel iets wat ze zelf zien als een hoogste goed: nl jezelf durven zijn.
groeten
"Ga er maar vanuit dat alleen SOMMIGE transen IRL de waarheid KUNNEN spreken..."
"ik ben een lesbo geboren in de verkeerde seksuele voorkeur"
snoopy.......en de rest is gek
"ik ben een lesbo geboren in de verkeerde seksuele voorkeur"
snoopy.......en de rest is gek
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Nee, ik heb er niets van gezegd. Je zult merken dat het nieuws er snel van af is en dat men je snel normaler zal behandelen.
Groetjes,
Frederique
Groetjes,
Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
-
joandelynn
- Eredivisie
Ik kan me voorstellen dat het irritant is, maar het is natuurlijk wel een luxe probleem. Er zijn ook transen die met de rug worden aangekeken door hun omgeving.
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden
- Bhagavad Gita, oude Indiase yogatekst.
- Bhagavad Gita, oude Indiase yogatekst.
-
Robijntje
- dagelijks aanwezig
- Contacteer:
Kijk; da's nou prettig. Relativeren blijkt weer het toverwoord.joandelynn schreef:Ik kan me voorstellen dat het irritant is, maar het is natuurlijk wel een luxe probleem. Er zijn ook transen die met de rug worden aangekeken door hun omgeving.
Je hebt wel gelijk hoor; het kan inderdaad ook heel anders gaan.
En ik weet ook wel; ze doen het met de beste bedoelingen.
Maar toch....