Hoe denk jij als "TS"?

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

Hoe denk jij als "TS"?

Ik ben een intolerante zwart/wit denker, als het mij aangaat bestaat er niets tussen man en vrouw, ik ben fundamentalistisch, een oud gereformeerde onder de transseksuelen, ik ken geen enkel compromis, en transseksualiteit betekent niets
2
18%
Ik ben best wel in staat water bij de wijn te doen en accepteren dat mensen mij niet helemaal als vrouw zien, ik word niet vervelend, ga dan niet doordrammen, maar geef toe dat ik ook eigenlijk wel een beetje man ben en zal blijven :)
9
82%

Totaal aantal stemmen: 11

snoopy
Eredivisie

Hoe denk jij als "TS"?

Bericht door snoopy »

Hoe denk jij als "TS"?
"Ga er maar vanuit dat alleen SOMMIGE transen IRL de waarheid KUNNEN spreken..."

"ik ben een lesbo geboren in de verkeerde seksuele voorkeur"
snoopy.......en de rest is gek
AM_ber_79
Forumdiva

Bericht door AM_ber_79 »

Ik denk zoals ik denk. Ik heb niet gestemd, omdat ik me in beiden niet kan vinden. Er bestaat namelijk wel degelijk meer tussen man en vrouw, maar zou t ook fijn vinden als mensen mij wel als vrouw zien. Je hebt, imo, n deel man, n deel vrouw en n deel er tussen in dat nergens of bij allebei wil horen. En ik ben iemand die bij het deel vrouw wil horen.

En hoe denk jij als TS snoopy?
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Ik heb antwoord 7 aangevinkt...of tenminste geprobeerd aan te vinken :roll:
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
joandelynn
Eredivisie

Bericht door joandelynn »

Ik geloof niet dat er wat tussen man en vrouw in zit. Als dat zo was denk ik dat de evolutie er al lang wel voor gezorgd had dat er meer dan 2 geslachten zouden zijn. Of in ieder geval is de overlevingskans van een mens of dier dat niet overduidelijk man of vrouw is blijkbaar erg laag.

Als mensen denken dat iedereen wel een beetje man of vrouw in zich heeft denk ik dat ze een vergissing maken en bepaalde eigenschappen mannelijk of vrouwelijk noemen. Alleen dat is niet zo, wij verdelen die eigenschappen en noemen de ene eigenschap mannelijk omdat met name mannen die eigenschap vertonen en de andere eigenschap vrouwelijk omdat met name vrouwen die eigenschap vertonen. Maar ik denk dat eigenschappen van zichzelf niet gekoppeld zijn aan een bepaald geslacht. Een vrouw kan dus best veel eigenschappen vertonen die we vooral bij mannen zien, maar dat maakt haar nog niet minder vrouw. Net zoals een verwijfde man nog steeds 100% man is.
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden
- Bhagavad Gita, oude Indiase yogatekst.
joyke
dagelijks aanwezig

Bericht door joyke »

Ik mis een optie.
namelijk, ik ben een vrouw en wat ansdere darvan denken deert mij niet..

Als dat erbij gestaan had , had ik wel gestemd.
respect komt van twee kanten
ik ben hier niet meer
Forumdiva

Bericht door ik ben hier niet meer »

Ik stem ook niet, het belangrijkste vind ik de iedereen elkaar respecteert in hoe die persoon dingen ervaart, je kunt nooit in de schoenen van een ander gaan staan, en dus ervaren hoe het voor diegene is. Ook bij transseksuelen zie je verschillen in beleving.
AM_ber_79
Forumdiva

Bericht door AM_ber_79 »

joandelynn schreef:Als dat zo was denk ik dat de evolutie er al lang wel voor gezorgd had dat er meer dan 2 geslachten zouden zijn.
Dan zou transseksualiteit ook niet kunnen bestaan, omdat de evolutie er dan al lang voor gezorgd hebben dat mannen als mannen geboren zouden worden en vrouwen als vrouwen. Of is transseksualiteit daarom n foutje van de natuur?
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

snoopy
Eredivisie

Bericht door snoopy »

joyke schreef:Ik mis een optie.
namelijk, ik ben een vrouw en wat ansdere darvan denken deert mij niet..

Als dat erbij gestaan had , had ik wel gestemd.
dat is optie 1
"Ga er maar vanuit dat alleen SOMMIGE transen IRL de waarheid KUNNEN spreken..."

snoopy
Eredivisie

Bericht door snoopy »

Anna. schreef:Ik stem ook niet, het belangrijkste vind ik de iedereen elkaar respecteert in hoe die persoon dingen ervaart, je kunt nooit in de schoenen van een ander gaan staan, en dus ervaren hoe het voor diegene is. Ook bij transseksuelen zie je verschillen in beleving.
Dat is toch onafhankelijk van de keuze in de poll? Ik respecteer ook andersvoelenden, maar als het mij aangaat, dan voel ik mij eenduidig, dus kies ik voor optie 1.

snoopy
Eredivisie

Bericht door snoopy »

Mara schreef:Ik heb antwoord 7 aangevinkt...of tenminste geprobeerd aan te vinken :roll:
Wat is antwoord 7?

snoopy
Eredivisie

Bericht door snoopy »

AM_ber_79 schreef: En hoe denk jij als TS snoopy?
optie 1. Ik zou me niet als vrouw presenteren als ik me niet ook zo zou voelen. En ik ben me heel erg bewust dat een ander je als TS ziet, maar jezelf een TS id aan laten meten dient dan enkel als bescherming tov de buitenwereld, toegeven dat je vrouw bent terwijl je een mannenlichaam hebt met alle onvolkomenheden daarbij geeft je een grotere kans om gekwetst te worden, en lachwekkend of triest gevonden te worden, maar het is wel eerlijk. Ik vind het meepraten met de buitenwereld (je bent toch TS ipv vrouw?) een soort huichelen. Liegen tov jezelf en daarna tegen anderen. Dan maar officially insane. Zo denk ik daarover.

ik ben hier niet meer
Forumdiva

Snoopy schreef:Dat is toch onafhankelijk van de keuze in de poll? Ik respecteer ook andersvoelenden, maar als het mij aangaat, dan voel ik mij eenduidig, dus kies ik voor optie 1.
Kijk, ik ben niet iemand die zwart/wit denkt, maar ik wil graag dat andere mensen me gewoon benaderen zoals elke andere vrouw benadert wordt.
En die keuze zie ik er niet tussen staan. En ik geloof ik niet dat ik door het gros van de mensen als TS gezien wordt. De meeste mensen denken daar normaal nog niet eens aan als ze een man of een vrouw zien lopen. Er zijn genoeg mensen die helemaal geen aandacht trekken met een transseksueel verleden.
snoopy
Eredivisie

Bericht door snoopy »

Anna. schreef:
Snoopy schreef:Dat is toch onafhankelijk van de keuze in de poll? Ik respecteer ook andersvoelenden, maar als het mij aangaat, dan voel ik mij eenduidig, dus kies ik voor optie 1.
Kijk, ik ben niet iemand die zwart/wit denkt, maar ik wil graag dat andere mensen me gewoon benaderen zoals elke andere vrouw benadert wordt.
En die keuze zie ik er niet tussen staan.
Hoi Anna

Nou ik heb het een beetje extreem gesteld :) omdat ik dat grappig vond..ik vind het leuk als je tussen twee dingen moet kiezen die je allebei niet zo aanstaan :) Want dat is vaak toch zo? :)
Maar als je zou moeten kiezen welke zou je dan kiezen?

En het zwart wit denken daarmee bedoel ik dat je jezelf vrouw vind, ipv iets anders. Niet dat je dat ook over anderen moet denken.

groetjes

AM_ber_79
Forumdiva

Bericht door AM_ber_79 »

Snoopy schreef:ik vind het leuk als je tussen twee dingen moet kiezen die je allebei niet zo aanstaan :)
Wat weer een mooie omschrijving van extremistisch zwart wit denken is. 8)

ik ben hier niet meer
Forumdiva

Snoopy schreef:optie 1. Ik zou me niet als vrouw presenteren als ik me niet ook zo zou voelen. En ik ben me heel erg bewust dat een ander je als TS ziet, maar jezelf een TS id aan laten meten dient dan enkel als bescherming tov de buitenwereld, toegeven dat je vrouw bent terwijl je een mannenlichaam hebt met alle onvolkomenheden daarbij geeft je een grotere kans om gekwetst te worden, en lachwekkend of triest gevonden te worden, maar het is wel eerlijk. Ik vind het meepraten met de buitenwereld (je bent toch TS ipv vrouw?) een soort huichelen. Liegen tov jezelf en daarna tegen anderen. Dan maar officially insane. Zo denk ik daarover.
Ik denk dat je meer tegenover jezelf liegt als je jezelf na de srs niet zo volledig als mogelijk als vrouw kunt beschouwen. De chromosomen maken niet uit.
Een mannenlichaam, ik zie het meer als menselijk lichaam met uiterlijk manlijke of vrouwelijke kenmerken en trekken.
Je bent toch TS ipv vrouw ? Ik ben benieuwd of je hier 10 jaar na je srs nog zo over denkt, zoja, dan denk ik dat er een grote kans is dat mensen je onvolkomenheden zien, want dan heb je geen 100% zelfvertrouwen dat je een vrouw bent, en dan ga je echt opvallen door dat ook je gedrag dan anders is.
Plaats reactie