Nou, had ik een afspraak bij het VU op 9 mei, moest ik hem afzeggen omdat ik naar een beurs moest in Belgie.
Ik voel me nu ongelooflijk klote en haat mijn baas, maar ik kon er niet onderuit (overheid). Ik werk n,l bij de politie.
Vraag , wie kent er een bedrijf in zuid holland waar je, en een goed salaris hebt en waar je echt je coming out kan beleven!!!
Bij mijn baas is dat echt uitgesloten en ik wil daar dus graag weg
Werk zelf ook maar dan bij de belgische (lees vlaamse) overheid Al bij al zitten wij ambtenaren (incl. soldaten die laatsten krijgen hier automatisch 2j ziekteverlof) nog niet zo slecht.
Moet toegeven kan beter maar heb zelf nog niets gevonden.
is inderdaad klote dat je dat niet aan de kant kon schuiven voor je afspraak. kon je niet een dag vrij nemen (mits je dat tijdig meld)?
ik mag morgen naar het VU voor een gesprek met de psycholoog en ik heb het voordeel dat ik nog studeer dus ik neem rustig een dagje vrij ..!
Moet je nu lang wachten als je je afspraak verschuift?
Begin met al die posts ivm met het nieuwe protocol en al die wachttijden toch heel blij te worden dat ik in België woon. Ondaks het feit dat de vergoedingen en regelingen heel wat minder goed zijn.
Dat je pas in de zomer een andere afspraak kan krijgen ***** big time. En dat gaat denk ik nog wat verergeren in de toekomst
mischien vind je mijn reactie hard en bot, maar ik vind het een kwestie van je prioriteiten stellen, ik zou iig voor geen enkele werkgever een afspraak als jij had aan de kant zetten ,no way!
blijft natuurlijk klote dat wel
Volgens mij is het net als met acceptatie in de leefomgeving dat je heel veel dingen zelf in de hand hebt. Je creeert volgens mij door je houding die omgeving om je heen die je uitstraalt. Hiermee bedoel ik als je onzeker overkomt en je defensief gaat opstellen dan lopen mensen dwars over je heen omdat ze dat nu eenmaal graag doen. Maar als je met je kop omhoog door het leven gaat en viendelijk en begrijpend staat tegenover onbegrip (omdat het voor ons nu wel normaal is maar voor het gros van de mensen nog niet) dan open je vele deuren. Met andere woorden sta open voor het feit dat mensen het gewoon niet snappen. Geef ze de ruimte om in hun aanpasingen fouten te maken, wees geduldig en informatief als dat gebeurt maar sta op je strepen en dan moet het gewoon goed gaan. Maar misschien heb ik gewoon het geluk dat ik geboren ben met een grote bek als masker voor mijn onzekerheid. Ik heb in ieder geval geen haarbreed in de weg gelegd gekregen en voor mijzelf heb ik het gevoel dat ik dat afgedwongen heb door mijn manier van doen. En dat kan je toepassen in alle mogelijke facetten van je leven. Zowel prive als bij vrienden, kennissen of zelfs op je werk.
En inderdaad wat Joy al zegt als het om je transitie gaat is het gewoon een kwestie van prioriteiten stellen. Ik heb tijdens mijn transitie wel zes keer een afspraak bij de Gak uitgesteld omdat ik naar de Vu moest. Één keer kreeg ik er een opmerking over en die heb ik BEANTWOORD. Nooit meer last van gehad hihihihi.........
ja ja, het klinkt allemaal makkelijk, prioriteiten stellen en zo, maar ik werk voor die baas met die zwailampen op het dak en hun stellen als eis ( als je rooster zo is) dat je oproepbaar moet zijn bij evt. calamiteiten!!!
Geef je daar geen gehoor aan, dan zit je direct bij bureau "internal affairs"
En daar heb je dan maandelang gelazer mee, en dat kon ik er op dat moment echt niet bij hebben, hoe graag ik ook naar het VU wou.
natasja schreef:ja ja, het klinkt allemaal makkelijk, prioriteiten stellen en zo, maar ik werk voor die baas met die zwailampen op het dak en hun stellen als eis ( als je rooster zo is) dat je oproepbaar moet zijn bij evt. calamiteiten!!!
Geef je daar geen gehoor aan, dan zit je direct bij bureau "internal affairs"
(
Als jij iets medisch hebt, kun je daar volgens mij altijd onderuit. Of had je anders ziek gemeld of zo.
Een werkgever kan wel boos worden, maar ze kunnen je basisrechten niet ontzeggen. CAOs kunnen heel interessante lektuur zijn om erachter te komen dat je als werknemer niet alleen plichten maar ook rechten hebt. En je werkgever heeft geen andere keuze dan zich daaraan te houden.
dan nog, bovenop die prioriteiten een grote denkbeeldige middelvinger , engewoon naar VU gaan, wie houd je tegen??
tis maar net wat je belangrijk vind en hoeveel lak je hebt aan je werkgever, lampjes op dak of nie, doeternie toe
in het geval van een afspraak van het VU, met de wetenschap dat je daar maanden op hebt gewacht, was voor mij de keus echtnie moelijk geweest
natasja, is het een idee om lid te worden van de vakbond, die kunnen een bemiddelende rol spelen. Ze hebben juristen die ook haarfijn kunnen uitzoeken wat jouw rechten zijn als werknemer.
En een backup van hun geeft een zekerde gevoel naar je werkgever toe, en dat straal je dan ook uit.