Je bent nooit te oud om...Man (78) verandert in vrouw

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Suzette
ff weer wat posten
Berichten: 62
Lid geworden op: zo jan 15, 2012 23:05
Locatie: Z.H.

Je bent nooit te oud om...Man (78) verandert in vrouw

Bericht door Suzette »

http://www.telegraaf.nl/buitenland/1205 ... ml?cid=rss" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/ne ... ed-80.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ook Wij houden van U

Suzette
Iris1949
daar ben ik weer
Berichten: 24
Lid geworden op: za sep 10, 2011 20:02
Locatie: Scandinavie

Re: Je bent nooit te oud om...Man (78) verandert in vrouw

Bericht door Iris1949 »

Heftig hoor en wat een moed.
En ik maar denken dat je op 62 jarige leeftijd daar gewoon niet meer aan moet denken en gewoon moet accepteren hoe je er ( niet) uitziet :D

groetjes
Iris1949
gerdaatje
dagelijks aanwezig
Berichten: 195
Lid geworden op: zo apr 01, 2012 22:57

Re: Je bent nooit te oud om...Man (78) verandert in vrouw

Bericht door gerdaatje »

Op de Engelse link veel soort van Geen Stijl reacties.
Dom volk dus.
Gebruikersavatar
leonie58
daar ben ik weer
Berichten: 14
Lid geworden op: wo apr 04, 2012 10:40
Locatie: Moreac - bretagne - france

Re: Je bent nooit te oud om...Man (78) verandert in vrouw

Bericht door leonie58 »

Ik ben leonie , 66 jaar , ben al de 3de maand aan androcur en dermestril 100 ( vrouwelijke hormonen ) volgend jaar in mei 2013 is men srs , dan ben ik 67 jaar .
het is niet zozeer de ouderdom die telt , wel de gezondheid .
Men doet soms nog overbruggingen aan het hart bij mensen van 80 en meer

dikke knuffel
leonie
Het is nooit te laat om te zijn , wat je had kunnen zijn ( L. Van Beethoven )
Gebruikersavatar
Suzette
ff weer wat posten
Berichten: 62
Lid geworden op: zo jan 15, 2012 23:05
Locatie: Z.H.

Re: Je bent nooit te oud om...Man (78) verandert in vrouw

Bericht door Suzette »

leonie58 schreef:Ik ben leonie , 66 jaar , ben al de 3de maand aan androcur en dermestril 100 ( vrouwelijke hormonen ) volgend jaar in mei 2013 is men srs , dan ben ik 67 jaar .
het is niet zozeer de ouderdom die telt , wel de gezondheid .
En natuurlijk ook dat er nieuwe inzichten, materialen zijn in de hedendaagse srs operatie techniek.
Waar men vroeger, niet zo lang geleden, 5-6 of zelfs meer uren nodig had wordt nu de operatie gedaan in ongeveer 2 uur.
Ook kan er gekozen worden om geen neo-vagina te maken (z.g. oplegdoos) en/of geen neo-clitoris.

Ik vind het prachtig dat ook mensen op een wat hogere leeftijd hun wens in vervulling kunnen laten gaan
Ook Wij houden van U

Suzette
carla
ff weer wat posten
Berichten: 32
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 10:53
Locatie: amsterdam

Re: Je bent nooit te oud om...Man (78) verandert in vrouw

Bericht door carla »

Ik heb er wil respect voor maar ik zal dit nooit begrijpen
Gebruikersavatar
leonie58
daar ben ik weer
Berichten: 14
Lid geworden op: wo apr 04, 2012 10:40
Locatie: Moreac - bretagne - france

Re: Je bent nooit te oud om...Man (78) verandert in vrouw

Bericht door leonie58 »

carla schreef:Ik heb er wil respect voor maar ik zal dit nooit begrijpen
wat zou je nooit begrijpen ???

leeftijd speelt daarin toch weinig rol , je gezondheid dat is het belangrijkste .
moesten ze me zeggen , binnen 3 maand ga je sterven , wel dan nog zou ik nog een srs doen , wil liever sterven als vrouw
Het is nooit te laat om te zijn , wat je had kunnen zijn ( L. Van Beethoven )
joandelynn
Eredivisie
Berichten: 529
Lid geworden op: vr jan 02, 2009 12:34

Re: Je bent nooit te oud om...Man (78) verandert in vrouw

Bericht door joandelynn »

Suzette schreef:Waar men vroeger, niet zo lang geleden, 5-6 of zelfs meer uren nodig had wordt nu de operatie gedaan in ongeveer 2 uur.
Nou, bij een chirurg die in 2 uur een SRS doet ga ik niet op de tafel liggen hoor...
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden
- Bhagavad Gita, oude Indiase yogatekst.
carla
ff weer wat posten
Berichten: 32
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 10:53
Locatie: amsterdam

Re: Je bent nooit te oud om...Man (78) verandert in vrouw

Bericht door carla »

leonie58 schreef:
carla schreef:Ik heb er wil respect voor maar ik zal dit nooit begrijpen
wat zou je nooit begrijpen ???

leeftijd speelt daarin toch weinig rol , je gezondheid dat is het belangrijkste .
moesten ze me zeggen , binnen 3 maand ga je sterven , wel dan nog zou ik nog een srs doen , wil liever sterven als vrouw
Ik bedoel daar mee .je word als jongen geboren naar je voelt je en meisjes dat begint toch al in je kinderjaren
groetjes carla wyp snijder
Gebruikersavatar
Suzette
ff weer wat posten
Berichten: 62
Lid geworden op: zo jan 15, 2012 23:05
Locatie: Z.H.

Re: Je bent nooit te oud om...Man (78) verandert in vrouw

Bericht door Suzette »

joandelynn schreef: Nou, bij een chirurg die in 2 uur een SRS doet ga ik niet op de tafel liggen hoor...
En waarom niet?

Zou mij een goed gevoel geven als ik een chirurg zou treffen die precies en efficiënt kan werken zodat de operatietijd zo kort mogelijk is. Anders dan een chirurg die met een boekje “SRS operatietechniek” in zijn hand staat te werken en uren bezig is de fouten te herstellen.

Overigens, als de operatie door een Academisch ziekenhuis wordt verzorgd heb je in het geheel geen invloed ,inspraak (behalve operatie wel/niet), inzicht op de operatie.
Ook Wij houden van U

Suzette
joandelynn
Eredivisie
Berichten: 529
Lid geworden op: vr jan 02, 2009 12:34

Re: Je bent nooit te oud om...Man (78) verandert in vrouw

Bericht door joandelynn »

Suzette schreef:En waarom niet?
Omdat 2 uur onverantwoord kort is voor zo'n operatie, een chirurg die het zo snel doet levert waarschijnlijk broddelwerk af.

Ik weet ook niet waar je dat getal vandaan hebt, de VU doet er een uur of 5 over volgens hun informatiefolder.
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden
- Bhagavad Gita, oude Indiase yogatekst.
Gebruikersavatar
leonie58
daar ben ik weer
Berichten: 14
Lid geworden op: wo apr 04, 2012 10:40
Locatie: Moreac - bretagne - france

Re: Je bent nooit te oud om...Man (78) verandert in vrouw

Bericht door leonie58 »

carla schreef:
leonie58 schreef:
carla schreef:Ik heb er wil respect voor maar ik zal dit nooit begrijpen
wat zou je nooit begrijpen ???

leeftijd speelt daarin toch weinig rol , je gezondheid dat is het belangrijkste .
moesten ze me zeggen , binnen 3 maand ga je sterven , wel dan nog zou ik nog een srs doen , wil liever sterven als vrouw
Ik bedoel daar mee .je word als jongen geboren naar je voelt je en meisjes dat begint toch al in je kinderjaren
groetjes carla wyp snijder
je bent wel kortzichtig hoor , ik wist al van men 5 jaar dat ik me meer meisje voelde , maar in die tijd werd er over transgender - transsexueel enz... nog niet gepraat .
Ik was 12 jaar toen ik de kleding van men zusters begon aan te doen , stiekem , op men 15 jaar ontdekte men moeder dat , ze ging met me naar een pschychiator , na 2 maanden grondige onderzoeken , moest ik als 15 jarige bij die dokter komen , overigens een heel gezellige man , hij bezag me een tijdje en vroeg me hoe ik me voelde , ik dacht dat hij men gezondheid bedoelde , en ik zei , heel goed dokter - neen zei hij dat bedoel ik niet - voel je U nu meer meisje dan jongen , want uit de onderzoeken is gebleken dat je meer meisje bent , ik stond als aan de grond genageld .

deze dokter heeft dan nog lang met men moeder gepraat en het kwam erop neer dat ik als jongen diende opgevoed te worden , zo ging dat in die tijd .
ik werd als het ware geprogrameerd om jongen te zijn .
Ik heb me dan de rest van men leven dat gevoel van meer meisje te zijn steeds verdrongen en tegen gevochten .
rond het jaar 2000 , ik had toen al een pc , kwam ik op een website waarover transsexualiteit gepraat werd , ik wist direkt dat dit het was , meer vocht ertegen , dat gevecht monde zich uit dat ik 5 zware zelfmoorden heb gedaan , telkens op nippertje.
slechts verleden jaar heb ik dan toegegeven .
snap je het nu een beetje , in onze kinderjaren was er geen sprake van even als meisje gaan leven hoor
Het is nooit te laat om te zijn , wat je had kunnen zijn ( L. Van Beethoven )
carla
ff weer wat posten
Berichten: 32
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 10:53
Locatie: amsterdam

Re: Je bent nooit te oud om...Man (78) verandert in vrouw

Bericht door carla »

ik weet wat het is om je als jongen!! je en meisjes te voelen ik heb zelf zo kind uit de jaren halve die jaren 50 ik weet dus goed wat je mee kan maken ik heb mijn gevoelens nooit weg laten onderdrukt door iemand ik wist toch hoe ik mijn voelde door mijn genderdysforie krijg ik leer en gedrag problemen zo dat ik naar het bijzonder lag onderwijs werd gestuurd op die school hadden ze dit ook al vroeg door
als je als kind genderdysforie heb is dit gewoon weg niet te onderdrukken door iemand Geen psychiater of psycholoog
lees dit verhaal naar eens door http://www.transvrouw.nl/01_index_ervaringen_03.html" onclick="window.open(this.href);return false;
er komt vermoedelijk nog en tweede deel
Gebruikersavatar
leonie58
daar ben ik weer
Berichten: 14
Lid geworden op: wo apr 04, 2012 10:40
Locatie: Moreac - bretagne - france

Re: Je bent nooit te oud om...Man (78) verandert in vrouw

Bericht door leonie58 »

carla schreef: als je als kind genderdysforie heb is dit gewoon weg niet te onderdrukken door iemand Geen psychiater of psycholoog
l
Beste ,

ik spreek over de jaren 1960 , en men zag en wist dat ik anders ineen zat , maar de dokters zeiden men moeder dat zei extra moest zorgen dat ik een opvoeding kreeg als jongen , er werd toen met geen woord over transsexuologie gepraat , ik ben daar door die dokter zo getraumatiseerd dat ik dacht dat ik iets vreselijks gedaan had , met de kleding van men zusters aan te doen , daarom ook dat ik jaren men geaardheid tegen niemand zegde , en te onderdukken zoals u zegt , in mijn tijd had je niks te laten zien , ik speelde met het speelgoed van men zusters , gedraagde me als meisje , deed de kleding van men zusters aan enz... ik onderdrukte niets hoor , in die tijd , maar de grote mensen zegden toen , ach dat gaat wel over , zijn zo van die bevliegingen , de tijd toen is niet dezelfde tijd als nu hoor
Als kind voelde ik wel degelijk dat er iets niet klopte hoor , maar ik had hierover totaal geen kennis om dit onder woorden te brengen , in men pubertijd kon ik daar ook niets over zeggen , ik durfde zelfs niet onder woorden brengen hoe ik me voelde , en telkens hoorde ik , dat gaat wel over , waar sta je dan als kind
Door die toestanden heb ik jaren geworsteld tegen mezelf , was overladen door schuldgevoelens , angst , en vooral veel schaamte , durfde abosluut tegen niemand zeggen dat ik me eigenlijk meer vrouw voelde .

Dus begon ik me extreem mannelijk te gedragen , baard laten groeien , eigen zaak met veel personeel , boot in schouwe duiveland enz...
Ben 20 jaar gehuwd geweest , 2 kinderen , gescheiden , daarna vriendin gehad , ook 20 jaar en weer gedaan .
slechts verleden jaar heb toegegeven dat ik 100% trans ben , na 5 zelfmoord pogingen .

ben je nu tevreden
groetjes
leonie

Ps ; Ik ben belg en spreek wel over de toestand in belgie
Het is nooit te laat om te zijn , wat je had kunnen zijn ( L. Van Beethoven )
Gebruikersavatar
leonie58
daar ben ik weer
Berichten: 14
Lid geworden op: wo apr 04, 2012 10:40
Locatie: Moreac - bretagne - france

Re: Je bent nooit te oud om...Man (78) verandert in vrouw

Bericht door leonie58 »

carla schreef:ik weet wat het is om je als jongen!! je en meisjes te voelen ik heb zelf zo kind uit de jaren halve die jaren 50 ik weet dus goed wat je mee kan maken ik heb mijn gevoelens nooit weg laten onderdrukt door iemand ik wist toch hoe ik mijn voelde door mijn genderdysforie krijg ik leer en gedrag problemen zo dat ik naar het bijzonder lag onderwijs werd gestuurd op die school hadden ze dit ook al vroeg door
als je als kind genderdysforie heb is dit gewoon weg niet te onderdrukken door iemand Geen psychiater of psycholoog
lees dit verhaal naar eens door http://www.transvrouw.nl/01_index_ervaringen_03.html" onclick="window.open(this.href);return false;
er komt vermoedelijk nog en tweede deel
Carla ,

Ik heb uw levensverhaal zorgvuldig gelezen hoor , en de situatie in nederland en belgie is wel heel verschillend , ook individueel is de zaak verschillend , ik voelde , handelde en wou leven als meisje als ik jong was , alleen werd dat totaal verboden , en pschychiators in die tijd keurde men gedrag totaal af , en zeiden men ouders dat ik extreem moest opgevoed worden als jongen , waar sta je dan als 12 - 15 jarige .
Mij is duidelijk geleerd me extreem mannelijk te gedragen , alhoewel ik me meer meisje voelde , de slagen die ik van men vader heb gekregen zal ik nooit vergeten .
Ik heb er nu veel spijt over dat men transitie niet eerder begonnen is ,30 of 40 terug , maar ja , ik kan de tijd niet terug draaien , en ben ergens heel blij dat ik op men 66 jaar nog in transitie kan gaan , volgend jaar is men srs , dan is men transitie op minder dan 2 jaar achter de rug
Het is nooit te laat om te zijn , wat je had kunnen zijn ( L. Van Beethoven )
Plaats reactie