Hai hai dames en heren,
Dus. Het is nu precies een maandje geleden dat ik uit de kast ben gekomen voor ouders, zusje en ook vrienden. De zelf-acceptatie kwam al een aardig stukje voor dat heugelijke feit.
Maar waar ik eigenlijk benieuwd naar was is hoe anderen zich voelden in de periode na coming-out/zelf acceptatie. Zelf merk ik namelijk heel wat verandering bij mezelf. Heb het gevoel dat de sluis die vrouwelijkheid terughield op dit moment wagenwijd op staat. Het stroomt naar binnen. Een heel goed gevoel. Zelfs als ik niet cross gedraag ik me veel vrouwelijker en dat forceer ik zelf absoluut niet. Ik voel mij wat dat betreft heel veel meer op mijn gemak. Weet alleen niet of dit echt iets is van de 'beginfase' zeg maar...of dit wat afzwakt of niet. Time will tell.
Verder bemerk ik dat er toch ontevredenheid in mijn systeem sluipt over mijn lichaam. Voor de hand liggend is haar (ga ik aan werken met IPL of course), huid is iets wat ik ook veel zachter en mooier wil. Ik ben erg ontevreden met buik/taille. Ben niet dik, maar vind het gewoon zo niet mooi. Ben bezig met bombshell work-out, gericht op buik/taille/billen. Bemerk ook dat ik mijn mannelijke hangende oogleden wel zou willen vervangen, ooglidcorrectie zal ik absoluut niet vervelend vinden. Ook mijn schouders vind ik veel te massief, vind het erg shit dat ik echt geen heupen heb. Beetje meer zou mogen. Dat soort dingen. Maar weet nu dus niet zo goed nog of dit gewoon wensen zijn die iedereen heeft na acceptatie/coming-out en of het echt iets van de beginfase. Hopelijk willen jullie wat ervaringen met mij delen.
XX
Nathalie.
Hoe voelde je in de periode na coming-out/zelf-acceptatie?
Moderator: Moderators
-
NathalieTV
- ff weer wat posten
Re: Hoe voelde je in de periode na coming-out/zelf-acceptati
Hi Nathalie,
Dat zou zomaar mijn verhaal kunnen zijn!
Ook ik merk dat ik mij soms vrouwelijker gedraag dan ik altijd deed. Daar schrik ik weleens van, zeker als ik in het bijzijn van anderen (bijvoorbeeld collega's) ben. Maar aan de andere kant: het voelt fijn, en het mag ook van mijzelf.
Volgens mij heb jij hetzelfde lichaam als ik. Hetgeen jij noemt is ook waar ik mee zit. Met de nadruk op de lichaamsbeharing (geen heupen is bijvoorbeeld wat aan te doen met behulp van een billenbroek). Daarom (onder andere) zou ik ook dolgraag aan de hormonen willen, maar dat is niet zo makkelijk. Morgen moet ik terugbellen om mij aan te melden bij het VU.
Liefs, Sandy
Dat zou zomaar mijn verhaal kunnen zijn!
Ook ik merk dat ik mij soms vrouwelijker gedraag dan ik altijd deed. Daar schrik ik weleens van, zeker als ik in het bijzijn van anderen (bijvoorbeeld collega's) ben. Maar aan de andere kant: het voelt fijn, en het mag ook van mijzelf.
Volgens mij heb jij hetzelfde lichaam als ik. Hetgeen jij noemt is ook waar ik mee zit. Met de nadruk op de lichaamsbeharing (geen heupen is bijvoorbeeld wat aan te doen met behulp van een billenbroek). Daarom (onder andere) zou ik ook dolgraag aan de hormonen willen, maar dat is niet zo makkelijk. Morgen moet ik terugbellen om mij aan te melden bij het VU.
Liefs, Sandy
-
NathalieTV
- ff weer wat posten
Re: Hoe voelde je in de periode na coming-out/zelf-acceptati
Hi Sandy,
Dankjewel voor je reactie. Inderdaad er is wel wat aan te doen met stunt en vliegwerk. Al heb ik wel een kont zeg maar. Dus of ik dan een billenbroek echt moet? Ik dacht te hebben gezien dat er ook gewoon heup-pads zijn die je in je slip kan stoppen, maar heb dan ook weer gehoord dat dat alleen maar echt praktisch is onder een rok/jurk en niet zozeer onder een damesbroek.
Maar voor de rest wordt het wel lastig, al denk ik op dit moment niet dat hormonen voor mij de oplossing zijn. Ik probeer gewoon dan inderdaad via beauty methodes en work-outs mijn lichaam vrouwelijker te krijgen. Al zal dat in geval van schouders enzo niet gaan. Maar who knows what the future holds.
Ik had je trouwens een berichtje gestuurd via de site. Weet niet of je die gelezen had?
Veel liefs,
Nat
Dankjewel voor je reactie. Inderdaad er is wel wat aan te doen met stunt en vliegwerk. Al heb ik wel een kont zeg maar. Dus of ik dan een billenbroek echt moet? Ik dacht te hebben gezien dat er ook gewoon heup-pads zijn die je in je slip kan stoppen, maar heb dan ook weer gehoord dat dat alleen maar echt praktisch is onder een rok/jurk en niet zozeer onder een damesbroek.
Maar voor de rest wordt het wel lastig, al denk ik op dit moment niet dat hormonen voor mij de oplossing zijn. Ik probeer gewoon dan inderdaad via beauty methodes en work-outs mijn lichaam vrouwelijker te krijgen. Al zal dat in geval van schouders enzo niet gaan. Maar who knows what the future holds.
Ik had je trouwens een berichtje gestuurd via de site. Weet niet of je die gelezen had?
Veel liefs,
Nat