stem

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Josette
Forumdiva

stem

Bericht door Josette »

Misschien hebben jullie ooit gehoord over "eneuchs", slaven die in de oudheid harems moesten bewaken. Om te voorkomen dat ze met de dames geslachtsgemeenschap hadden werden ze gecastreerd. Vroeger werd dit zelfs toegepast op koorknaapjes om de mooie hoge jongenssopraanstem te behouden.

Nu wil ik jullie vragen: heeft een SRS invloed op je stem doordat je zaadballen wordt weggehaald? En hoeveel moeite moesten jullie doen om een wat vrouwelijke stem te krijgen. En voor TV's, is de stem van mensen als Paula of Lisa of Nathalie anders dan hun als man?

Ik schrijf hier vrij veel, maar ik kan me geen voorstelling maken van hoe jullie spreken, dus jullie stem.

Liefs, Joost
Cynthia
Chat Ops

Bericht door Cynthia »

Joost,

Hoewel ik daar zelf geen ervaring in heb (ben als man geboren en ben dat nog steeds; gebruik ook (nog?) geen hormonen) heb ik wel veel over het een en ander gelezen.

Wat je overal terugziet, is dat bij M2F de ontwikkeling van de stem tijdens de puberteit bepaald wordt en later niet verandert door SRS. :(
Wel schijnt dit operatief aangepast te kunnen worden, maar dat zou dan weer niet geheel zonder risico zijn. Door een ander gebruik van de stem aan te leren kun je wat aan de toonhoogte veranderen, maar ook dat heeft niets met SRS te maken.

Andersom, bij F2M, verandert de stem wel. Dit is echter niet onder invloed van operatieve ingrepen, maar door de toediening van mannelijke hormonen.

Vanwaar jouw belangstelling in deze?

Liefs, Cynthia
mara_tv
ff weer wat posten

stem

Bericht door mara_tv »

ha joost,
het zou leuk zijn als je naast bijv. gekleurde lenzen iets had waardoor je stem ook een ander kleurtje kreeg.(stemfilter of zo)
Helaas is dat nog niet uitgevonden, iets voor de ideenbus misschien.
Mijn stem als tv is dezelfde als die als man, ik gebruik geen hormonen of zo.
Het nagemaakte piepstemmetje klinkt voor geen meter, dus dan maar de gebruikelijke zware stem.
Is puur persoonlijk, dus kan voor iedereen anders zijn.
groetjes
Mara
Maiden

Re: stem

Bericht door Maiden »

mara_tv schreef:Mijn stem als tv is dezelfde als die als man, ik gebruik geen hormonen of zo
Zou ook weinig zin hebben, want het gebruik van vrouwelijke hormonen heeft geen enkele invloed op je stem. Het is puur een kwestie van (veel) oefenen.

Maiden
Leonie
ForumFan

Bericht door Leonie »

wat ik me dus afvraag....

wat is er mogelijk op het gebied van stem aanpassingen? ik weet wel dat er bepaalde technieken zijn en dat reslutaten vaak niet zo goed zijn. maar ik zou ze graag is op een rijtje willen hebben.
Amanda
dagelijks aanwezig

Bericht door Amanda »

Hoi,

Hier vind je er veel info over: http://www.annelawrence.com/voicesurgindex.html

De kans van slagen is niet zo groot volgens mij....

Groetjes, Amanda
Leonie
ForumFan

Bericht door Leonie »

ik heb idd wel vaker gehoord dat de kans van slagen niet zo groot is.... maar het lijkt mij niet slim om bijvoorbaat als te zeggen dat je het niet gaat doen.... het is de moeite waard om te onderzoeken wat er mogelijk is en wat de risico's zijn.....lijkt mij....
Jessie
dagelijks aanwezig

Bericht door Jessie »

Hoi Leonie,

Ik ben het volledig met je eens om voldoende informatie te halen en daar je conclusie uit te trekken met wat voor stappen je mogelijk zal maken in de toekomst..
:-) :-) :-)
Groetjes jessie
Natalie
dagelijks aanwezig

Bericht door Natalie »

Ik ben zelf erg terughoudend met chirurgie op die plek, ik ben van mening dat "oefening baart kunst". Dus ik ga eerst heel veel oefenen met mijn stem en als dat echt niets wordt dan ga ik het wel overwegen. Maar ik heb gehoord dat als je een goeie hulp hebt ze een hoop kunnen doen met je stem zolang je maar blijft oefenen.
Maiden

Bericht door Maiden »

Natalie schreef:Ik ben zelf erg terughoudend met chirurgie op die plek, ik ben van mening dat "oefening baart kunst". Dus ik ga eerst heel veel oefenen met mijn stem en als dat echt niets wordt dan ga ik het wel overwegen. Maar ik heb gehoord dat als je een goeie hulp hebt ze een hoop kunnen doen met je stem zolang je maar blijft oefenen.
Lijkt me een verstandige keuze. Een operatie, zelfs een geslaagde, is immers nog geen garantie op een vrouwenstem. Het verschil tussen een mannen en vrouwenstem is niet zozeer een kwestie van toonhoogte, maar is meer gelegen in de manier van praten en dat is iets wat je jezelf kunt aanleren. Zo gebruiken vrouwen toonhoogte om accenten te leggen. Mannen praten meer op een toon en gebruiken vooral volume om iets te accenturen. Ik ken vrouwen met een zware stem die evengoed onmiskenbaar als een vrouw klinken.

Maiden
Plaats reactie