Naar buiten! In het buitenland

Algemeen

Moderator: Moderators

Lisa90
ff weer wat posten

Naar buiten! In het buitenland

Bericht door Lisa90 »

Het crossdressen zit al zo lang in mij. Na een aantal dagen rond neuzen hier op het forum besloten toch een beetje verder te gaan dan ik gewend was.

Ik ben vandaag in het zuiden van Duitsland. Stiekem een tasje met kleding meegenomen omdat mijn vriendin hier eigenlijk niks van mee wilt krijgen.

Ik zit nu weer in mijn hotelkamer en wil mijn ervaring met jullie delen!

Ik heb vanavond tegen de schemer aan, mijn jurk, string, panty en enkellaarsjes (blokhak 7cm) aangetrokken.

De temperatuur daalt langzaam aan een beetje en een lange jas over mijn jurk valt nu niet op. Mijn panty en laarsjes kwamen er natuurlijk onderuit. Ik ben met de capuchon op de deur uit gegaan en heb hier bijna een uur rond gelopen. Zonder make up of pruik, en ik heb een klein baardje. Vandaar ook de capuchon om mijn gezicht in te verbergen. Ik ben wel verschillende mensen tegen gekomen maar ik durfde niemand aan te kijken. Ik ben toch nog te bang voor nare reacties!

Maar Ooh wat voelt het fijn. Het viel mij wel op dat de meeste mensen mij niet eens door hadden. Iedereen is met zichzelf bezig haha. Het lopen op de hakken is echt een power gevoel. De wind onder mijn jurk, langs mijn panty voelde zo bevrijdend. Dit soort momenten wil ik graag vaker ervaren!

Toch lijkt het makkelijker nu ik jullie ervaringen lees.

Bedankt daarvoor!

X Lisa
Lisa90
ff weer wat posten

Re: Naar buiten! In het buitenland

Bericht door Lisa90 »

Ps; ik hoop dat ik jullie niet verveel met mijn enthousiasme! Maar ik heb het ruim 20 jaar geheim proberen te houden. Ik vind het heel fijn om gewoon mijn ervaringen te kunnen uiten. Ik heb nooit eerder zo vrij met begripvolle mensen over mijn crossdressen kunnen praten.
gewoon Do
is nieuw hier

Bericht door gewoon Do »

Hoi Lisa,
Naar buiten doe je natuurlijk op je eigen manier en de eerste stap is genomen en ik hoop voor jou nog velen volgen. Zodat er een dag komt dat je, net als ik, als een dame over straat drenteld en je afvraagt waarom klopte mijn hart in mijn keel. Je zal zien dat het steeds makkelijker gaat en je niet laat afschrikken al je een een negatieve opmerking naar hoofd geslingerd krijgt. Mijn ervaring is dat als je overdag over straat gaat de kans het kleinst is dat je openbaar beledigd wordt. Je zal merken dat het reuze meevalt en houd altijd in gedachte we heel kleurrijke mensen zijn.

Even een uitstapje van mij:
Mijn over buurvrouw belde mij of ik even haar magnetron kon nakijken. Wat voor mij geen probleem is waren het dat ik net helemaal opgetut was. Dus mijn gereedschap gepakt en naar de overkant gelopen. Na eerst zamen koffie gedronken en gezellig gekletst maar aan de magnetron begonnen. Op mijn aanwijzingen heef de buurvrouw zelf haar magnetron gerepareerd. Na de klus waren mijn kleren nog schoon en mijn nagellak onbeschadigd. Daarna even naar de super en boodschappen gedaan. Nu moet ik wel bekennen dat bijna mij kend als mijnheer en mevrouw wat het mijn inziens het wel heel makkelijk maakt.

Liefs Do
Volg je hart, dat klopt
Krabke
ff weer wat posten

Bericht door Krabke »

Lisa90 schreef: wo sep 10, 2025 20:46 Ps; ik hoop dat ik jullie niet verveel met mijn enthousiasme! Maar ik heb het ruim 20 jaar geheim proberen te houden. Ik vind het heel fijn om gewoon mijn ervaringen te kunnen uiten. Ik heb nooit eerder zo vrij met begripvolle mensen over mijn crossdressen kunnen praten.
Oh nee, blijf schrijven! Zo interessant hoe anderen hun alter ego naar buiten laten treden.
Ik popel om weer naar mijn boot te kunnen en daar Sanne te zijn.
Maar net als jij toch wel een beetje terughoudend om naar buiten te stappen. In mijn haven kent men mij, althans alter ego Kris, maar Sanne is daar onbekend.
Als het me lukt super vrouwelijk te ogen, dan durf ik het wel om over de dijk te gaan wandelen, dat is een weg waar weinig mensen komen.
Naar het Kruidvat in het dorp durf ik misschien niet.
Voordeel is dat, eens uit de haven, mensen me niet kennen.

Zo jammer dat wij, 'kleurrijke' mensen zoals iemand schreef, die niemand iets kwaad doen, scheef bekeken worden.
Ik zou je met plezier op mijn boot uitnodigen, Lisa :-)
I am sailing ⛵️
laura.sparkle
dagelijks aanwezig

Bericht door laura.sparkle »

Lisa90 schreef: wo sep 10, 2025 20:46 Ps; ik hoop dat ik jullie niet verveel met mijn enthousiasme! Maar ik heb het ruim 20 jaar geheim proberen te houden. Ik vind het heel fijn om gewoon mijn ervaringen te kunnen uiten. Ik heb nooit eerder zo vrij met begripvolle mensen over mijn crossdressen kunnen praten.
Hoi Lisa,

Nee, gezellig juist! Klets maar lekker tegen ons aan.

Goed hee, doe je toch maar. Fijn he? Helemaal als vrouw. Ik ben trots op jou! Toe maar: hakken, panty, jij pakt meteen helemaal uit. Viel het je achteraf mee?

Net als Do ben ik ook meer van overdag dan 's avonds, mede vanwege veiligheid.

Heb je jouw volgende Lisa-dag al in gedachten?

Liefs, Laura.
"Hallo, gezellig!", Lena Braams, 't Schaep met de 5 Pooten.
Lisa90
ff weer wat posten

Bericht door Lisa90 »

Fijn jullie reacties! Dat doet me goed.

Ik ben wel benieuwd waarom jullie liever overdag naar buiten gaan? Dan valt het eerder op dat er iets “niet klopt” denk ik dan?
Vinden jullie het vervelend om door de mand te vallen? Of proberen jullie echt als vrouw over te komen? Het lijkt mij dat als je mensen benadert je meteen als crossdresser ingeschat wordt. Die confrontatie durf ik niet aan.

Mensen in vertrouwen nemen om het mee te delen durf ik ook niet. Er zijn een hoop mensen in mijn kring waarvan ik niet wil dat ze achter mijn geheim komen.

Het klinkt ook wel fantastisch als je dus wel gewoon naar de overbuurvrouw kan lopen. Maar dan ben je het punt van schaamte wel ver voorbij zeg maar.

X Lisa
Krabke
ff weer wat posten

Bericht door Krabke »

Durf ik ook (nog) niet hoor, Lisa, in het openvaar wandelen.
Maar de drang is er wel. In mijn directe omgeving durf ik het niet, zelfs niet thuis, ook al is mijn vriendin op de hoogte.
Er is nog heel veel schaamte. Maar ik hoop vanaf vanavond op mijn boot, tot en met zondag volop Sanne te kunnen zijn.
I am sailing ⛵️
gewoon Do
is nieuw hier

Bericht door gewoon Do »

Er is niets om me voor te schamen en ik geniet er van om gezien te worden. Natuurlijk krijg je wel eens een bedenkelijke blik maar dat werd wel. Maar als graag een stapje verder wil raad ik aan om naar een T&T avond te gaan. Meest als je van te voren even beld dat het de eerste keer is word je goed opgevangen door de gastvrouw. Je kan meest ook gewoon als man even de kat uit de boom kijken maar neem wel een leuke outfit mee voor als je besluit te blijven.
Succes.
Liefs Do,
Ps
Mijn eerste stapjes buiten was in 1984 vlak voor dat "WE ARE THE WORLD van usa for Afrika" een hit was.
Volg je hart, dat klopt
gewoon Do
is nieuw hier

Bericht door gewoon Do »

Wel een leuk voorval, in december nog even de winkel in voor een flesje staat er voor mij een moeder met een kind van een jaar of 6 dat kijhard door de winkel krijst JIJ HEBT PLAKNAGELS zijn moeder had daar nog al schik om, zonder het kind te corrigeren. Waarop ik luid en duidelijk zij SINT NICOLAAS bestaat niet gelijk zette het kind het op een gekrijs waarop moeder haar mandje aan de kant smeet en haar kind de winkel uit sleepte. Achter mij stond een man van mijn leeftijd en zij die kinderen van tegenwoordig kijgen nauwelijks normen en waarde mee. Ik keek om en gaf de man een vriendelijke glimlach en rekende af en zweefde de winkel uit
Volg je hart, dat klopt
Lisa90
ff weer wat posten

Bericht door Lisa90 »

Bedankt voor de tip Do.

Ik heb een aantal jaar geleden eens in de Hema bij de panty’s staan kijken, en werd min of meer door een moeder en kind aan de kant gebeukt. Ze zei Ooh wil je ook even bij de panty’s kijken, dat mag wel hoor. Maar op een manier om mij voor *** proberen te zetten.

Toch heeft dat dan invloed gehad. Dat was een aantal jaar geleden toen ik alles helemaal stiekem probeerde te doen.

Tegenwoordig weet mijn vriendin er wel van maar die is ook als de dood dat het uit komt binnen de familie/collegas.

Ik heb dus wel wat hakken maar die verstop ik en wil niet dat zij ze vind. Of de kinderen.. maat 44 pumps is toch vreemd dan.

Meestal pak ik jurkjes van haar, omdat ik ze zelf niet durf te kopen. Haar jurken zijn eigenlijk wel een tikje te klein voor mij en eigenlijk wil ik ook niet dat ze dat weet.

Een t en t avond lijkt me een mooie ervaring om heen te gaan. Ik moet even aan het idee wennen en dan proberen eruit te sneaken thuis. Ik ben al blij dat ik alles bespreekbaar kan maken hier met jullie. Dat voelt al goed.

X Lisa
Eric-a
ff weer wat posten

Bericht door Eric-a »

Buitenland of eigen land maakt op zich niet zoveel uit. Gisteren na de psychologe even wat me-time genomen en 's middags voor een snele hap bij de Quick langs geweest. Het was enorm druk, woensdag namiddag dus veel kinderen met hun ouders geen enkele reactie ik was gewoon iemand die zat te eten. Vroeger had ik ook dikwijls die twijfel (onzekerheid, schaamte is niet het juiste woord) om die stap te zetten en ergens binnen te gaan.
Ik heb ondertussen wel enkele vaste plekjes waar zij op de hoogte zijn tot hiertoe geen vervelende reactie's gehad. Ik heb al regelmatig moeten stoppen bij politie controles ook hier gewoon rustig mijn papieren gegeven en voor de rest netjes gemevrouwd geweest. Het is zeker een spannend leerproces geweest om mezelf onder controle te houden, eigenlijk eerder in mentaal evenwicht te houden. Stap voor stap en zoals Laura zei veiligheid is belangrijk.
Liefs Erica
Krabke
ff weer wat posten

Bericht door Krabke »

Ik had beloofd om jullie (als je geinteresseerd bent tenminste) op de hoogte te houden van mijn tweede zeilweekend als Sanne, op mijn boot.
Hierbij een tussentijds verslagje.
Donderdagavond reed ik naar mijn boot.
Als een klein kind pakte ik alles uit dat ik online gekocht had. (Tegen mijn principes in een keer chinees spul).
De neglige: zalig! Perfecte maat, voelde mij er super vrouwelijk in, slaapte heelijk. Bijhorend kanten slipje al even zalig.
De borstprotheses waren cup B met transparante bandjes. Leuk, maar de borstjes priemen teveel. Kleine basis en ietsje te hoog, ik had liever een iets grotere basis en wat minder hoog.
Maar ze geven een goed aanvoelen hoe het zou zijn als je borsten hebt.
Met de bijhorende BH past het wel fijn.
De dag erna een stukje gezeild (met de BH aan!) maar de wind was zo fel dat ik na een dik uur op motor binnenliep in Numansdorp.
Daar dan maar gaan shoppen.
(Eens ik in Sanne' modus ben begin ik te shoppen verdorie :-) ).
Rokje in de tweedehands zaak, zwarte T-shirt in de Zeeman, samen met een zijden slipje, en een zwarte haarband in Kruidvat.
Die haarband, samen met wat smink maakt me best al vrouwelijk genoeg om buiten te komen, enkel de baardcontour en de 'mannen'-handen...
I am sailing ⛵️
Lisa90
ff weer wat posten

Bericht door Lisa90 »

Mooi om te lezen! Je maakt wel grote stappen in eens. Hoe gaat de rest van het weekend eruit zien? Heb je al plannetjes gemaakt? Al een mooi pad gevonden voor de wandeling?
Krabke
ff weer wat posten

Bericht door Krabke »

Als gisteren al spannend was, was het vandaag nog uitdagender.
Ik moet toegeven dat de reuzestappen die ik maak, dankzij een geweldige 'buddy' zijn (FTM).
Hij leerde me sminken, kledingkeuze, hoe te wandelen, hoe mijn handen te houden,...
En vandaag daagde hij me uit om als Sanne naar de douche te gaan... in klaarlichte dag.
Hoho! Dat was wel echt spannend! Met mijn zwart rokje over de steiger naar het sanitair gebouw... stonden er net twee mannen in het sas, dju. Bleef ik wat naar een berichtenpaneel kijken tot die gasten verdwenen.
Gauw bij de mannen binnen, in een douchecabine.
Na het douchen gauw weer naar buiten, in datzelfde zwarte rokje.
Ik bedenk me nu dat ik misschien beter bij de vrouwen was binnen gestapt want buiten komen bij de mannen met een rokje aan valt harder op dan bij de vrouwen buiten stappen met sporen van een geschoren baard denk ik.
's Avonds, bij zonsondergang nog een uurtje gaan wandelen langs de buitenwal van Willemstad, met een lange rok aan en een oranje fleece.
Als er mensen passeerden ging ik gauw langs de kant staan om de zonsondergang te fotograferen.
Maar ik zag er aanvaardbaar vrouwelijk uit volgens mij.
Heerlijke wandeling alweer!
Mijn grootste hindernis is de geschoren baard die je alsnog wat blijft zien, en de stem.
Benieuwd voor morgen, mijn buddy denkt aan een dagwandeling 😊🌼
I am sailing ⛵️
Lisa90
ff weer wat posten

Bericht door Lisa90 »

Ga ervoor Sanne! Wat leuk om te lezen. Ik herken mezelf ook in het wegdraaien bij mensen. En misschien val je dan alleen maar meer op. Maar ik durf ook nog niet zelfverzekerd door te
Lopen. Misschien een keer proberen gewoon. Bij vrouwen vind ik het al minder erg dan wanneer er mannen langs komen. En met jeugd vind ik het lastiger. Ik lees straks graag t vervolg. Fijn dat je een buddy hebt kunnen vinden😃.

X Lisa
Plaats reactie