Op bezoek bij elkaar en dan..?

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Sponstanietje
ff weer wat posten

Op bezoek bij elkaar en dan..?

Bericht door Sponstanietje »

Hai hai, ik vroeg mij af: hebben jullie weleens een situatie gehad waarbij je bij een andere closeted CD over de vloer komt om te dressen.

Ik neem aan dat je je niet alleen omkleed (met evt fotos/poseren) en dan.. klaar. Hoe verloopt zoiets normaliter?
Beetje kletsen over dressen? Tips uitwisselen? Andere activiteiten?

En naar buiten gaan om te shoppen zit niet in de lijst van opties want: closeted.
Oh en om het maar voor te zijn: ben trouwens niet geinteresseerd om te horen over seksdate ervaringen of dingen in die richting.

Ik heb zelf wel wat ideeen maar misschien hebben jullie wel iets leuks te delen :)
laura.sparkle
ForumFan

Re: Op bezoek bij elkaar en dan..?

Bericht door laura.sparkle »

Hoi Sponstanietje,

Ja en dan..!

In mijn geval ging ik toch buiten de deur, maar een provincie verderop. Dan voelde ik me zo goed als anoniem. Het omkleden was dan wel een gedoetje: in een rustig hoekje van een parkeerterreintje of in een toilet ofzo.

Afspreken met anderen deed ik ook. Meestal in een stadje, maar soms ook bij hen thuis, maar alleen als ik ze al een beetje ken. Soms met CD's: we zijn toen gaan wandelen en lunchen. Meestal echter met kennissen en vriendinnen, dan gaat de sociale kant iets meer vanzelf. Ik ben ook wel een paar keer naar een speciale bijeenkomst geweest, een soort praatgroep, dan praat je inderdaad met onbekenden over CD en wat dat betekent, zowel praktisch als psychologisch. Met sommigen heb ik nog steeds contact.

Zoals je ziet probeer ik allerlei dingen uit en heb ik veel tijd geïnvesteerd in het opbouwen van een sociale kring. Ook al levert een bijeenkomst soms niet precies op wat ik had verwacht, maak je toch weer kennis met andere mensen waar je dan weer apart mee af kan spreken als kennis of zelfs vriendin. Het is ook belangrijk om een doel te stellen: wil ik graag iets leuks doen? Dan hoef ik niet speciaal met andere CD's op te trekken, en heb je misschien makkelijker een contact. Of: wil ik meer weten over CD's? Dan werkt bijvoorbeeld een praatgroep ofzo. Jouw doel bepaalt in grote mate waarin je de ".. en dan .." in jouw vraag gaat zoeken/vinden.

Misschien geef ik niet helemaal het antwoord wat je zoekt, maar toch hoop ik dat je iets met mijn stukje opschiet.

Liefs, Laura.
"Hallo, gezellig!", Lena Braams, 't Schaep met de 5 Pooten.
Sponstanietje
ff weer wat posten

Ik vind het wel leuk om jouw ervaringen wbt buiten de deur en kennissen opbouw te lezen.

Maar wat als je in de kast zit en je niet buiten de deur durft/wilt. Ik bedoel ik hoor dat dan weleens dat er CDs zijn die graag iemand willen om bij langs te gaan om samen aan te kleden en te makeupen. Maar doen die dan nog andere dingen?

Het voelt beetje alsof ik vraag of mensen kunnen uitleggen hoe een slaapfeestje werkt (zonder het overnachten). Misschien komt het onnozel over, maar dat is omdat ik voor mij gevoel nog steeds beetje een newbie ben. Heb veel te leren en ben nou ook niet de meest sociaal vaardige persoon
laura.sparkle
ForumFan

Bericht door laura.sparkle »

Hoi Sponstanietje,

Ik begrijp jouw vraag wel hoor, maar dan weet ik het antwoord inderdaad niet.

Qua veiligheid zou ik niet bij vreemden thuis dit soort dingen willen doen of bespreken, dat zou ik nou weer niet durven.

Liefs, Laura.
"Hallo, gezellig!", Lena Braams, 't Schaep met de 5 Pooten.
Sponstanietje
ff weer wat posten

laura.sparkle schreef: di apr 14, 2026 9:08 Hoi Sponstanietje,

Ik begrijp jouw vraag wel hoor, maar dan weet ik het antwoord inderdaad niet.

Qua veiligheid zou ik niet bij vreemden thuis dit soort dingen willen doen of bespreken, dat zou ik nou weer niet durven.

Liefs, Laura.
Denk dat het sowieso eerst beter is iemand op neutraal gebied te ontmoeten (zou ik met bijv. dating trouwens ook doen) om beetje beter idee te krijgen van die persoon - uiteraard pas na die persoon online genoeg gesproken te hebben. Sowieso zijn mensen online heel anders dan offline vind ik.
En zo'n neutrale ontmoeting hoef je dan ook weer niet dressed te doen :p

Las weleens zo'n verhaal (van online magazine ofzo) van een crossdresser of trans iemand die weleens bij iemand thuis had afgesproken voor een date ofzo en toen gluurde die door de ramen van het huis naar binnen en zag een groepje jonge gasten klaarzitten in de woonkamer (was geen CD praatgroepje :D ) . Is toen snel verder gelopen.
crisscross
dagelijks aanwezig

Bericht door crisscross »

Leg eerst een goed contact met elkaar , kijk of het klikt en of er overeenkomsten zijn bij bevindingen die jij hebt en vraag door bij twijfels dat is altijd goed , ik heb zelf nog nooit een echt nare ontmoeting met iemand gehad wel dat er onderling toch wel nog wat meer verschillen waren waardoor verder contact niet kwam , niet onbelangrijk is ook RESPECT voor elkaar dan is het halve werk gedaan.
Sponstanietje
ff weer wat posten

Denk dat het goede tips zijn bij de aanloop naar een bezoek bij elkaar.

Maar een bezoek/ontmoeting zelf.. Hoe is dat dan?
Heb je ook een ervaring waarmee het mis ging qua respect?
Plaats reactie