Vrouwelijke stem (spraak)

Algemeen

Moderator: Moderators

Hoe belangrijk is je "vrouwelijke" stem

totaal niet belangrijk kom nooit onder het publiek
0
Geen stemmen
wel belangrijk omdat ik zo volledig mogelijk passabel wil zijn
24
42%
vind mijn "vrouwelijk" voorkomen belangrijker dan de stem
5
9%
het is toch geen haalbare kaart, dus ik modder maar wat aan
1
2%
liever mijn mannelijke stem dan zo'n nepstemmetje wat ook nergens op lijkt
16
28%
Ik doe mijn best
11
19%

Totaal aantal stemmen: 57

esther1
ForumFan

Bericht door esther1 »

Ha Joost,
Als ik een beetje zachtjes door de telefoon praat, en de "t" van Joost inslik, spreken ze mij wel eens met mevrouw aan.
Komt misschien ook omdat je laarzen te klein zijn, of je panty te strak zit :D
Ook brieven met mevrouw M***** vind ik niet prettig. :cry:
Tsjee, ik moet mijn best doen op mijn post op mevr. van Oosterhout te krijgen en jij krijgt het ongevraagd aan mevrouw M*****?
Vertel me je geheim Joost, pls.
Het schijnt dat je van veel vrijen ook je stem lager wordt wegens hogere testosteronontwikkeling
Als dat waar was had ik al errug lang een echt damesstemmetje hoor, geloof mij nou maar 8)
Nou ja, je bent daarin geen eigen baas
Waarin niet Joost?

Groetjes
Esther
Amanda
dagelijks aanwezig

Bericht door Amanda »

Hoi,
Het schijnt dat je van veel vrijen ook je stem lager wordt wegens hogere testosteronontwikkeling, vertelde mijn ex twee jaar geleden
Dan zou mijn stem wel erg hoog moeten zijn :oops:

Mijn collega zegt altijd als die last van zijn stem heeft dat hij een kameel heeft gebeft, misschien een kern van waarheid.... :o :o :-? :-?

Groetjes, Amanda
capt haok
Eredivisie

Bericht door capt haok »

Een idee, misschien helpt een tongpiercing met een fluitje wel, en staat ook nog hip :D

groetjes,

narayani
adriana
Eredivisie

Bericht door adriana »

Een sprong op een herenfiets :D maar dan voor het zadel, :cry: :cry: levert ook een aardig hoog stemmetje, :oops: helaas zijn hier bijwerkingen :wink:

groetjes, Adriana
Cynthia
Chat Ops

Bericht door Cynthia »

Adriana,

Leuke tip; helaas werkt dat maar tijdelijk. :(
Kom gelijk op een ideetje: kunnen we niet een herenfiets klaarzetten bij T&T avonden e.d.? :P :P :P :P :P :P
Cyn.
Pamela-
Moderator

Bericht door Pamela- »

Hoi hoi ,

Ik kies toch vor de mannenstem. Heb er zelf geen last van en een ieder die me kent accepteerd het volledig en moi ook.

Vind het idee van Cynthia fantastisch een herenfiets op een T & T maar ik doe er niet aan mee. Wil wel kijken uiteraard wil zelfs nog de fiets leveren !

Wie schrijft zich in om de sprong te wagen ! :lol: :lol: :lol: :lol:

Liefs,
<i><b>Change the things you can, accept the things you can't change.</i></b>
Missy
ff weer wat posten

Bericht door Missy »

Er lopen ook dames rond die van de natuur een lage stem hebben gekregen dus is je mannenstem geen probleem hoor Pamela :wink:
De truuk is om vrouwelijke taal te produceren,hihi

Groetjes,Missy XXX
racine
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door racine »

Hallo allemaal,

Ik heb gekozen voor:
liever mijn mannelijke stem dan zo'n nepstemmetje wat ook nergens op lijkt
Na wat experimenteren ben ik tot de conclusie gekomen, dat je bij elk woord veel te veel bezig bent om niet te vergeten dat je een hoger stemgeluid moet produceren. Bij mij wordt het al gauw "te gemaakt".

Misschien een heliumgevulde ballon :-)

Met vriendelijke groet,
Racine
Als privacy illegaal wordt, zullen slechts illegalen privacy hebben.
pinkslipper
ForumFan

Bericht door pinkslipper »

Ik heb geen diepe lage stem. Voor mijn gevoel wel, maar dat zijn mijn eigen oren ;)

Mijn stem lijkt veel op die van mijn moeder. En dat zeggen heel veel mensen (vooral familie). Vooral door de telefoon weten vele mensen niet met wie ze te maken hebben (mijn moeder of ik).
Ik wordt vaak als mevrouw aangesproken vooral als ik een bestelling pleeg bij Wehkamp of Otto. Best wel grappig :D

Zelfs op mijn werk wordt ik wel eens aangesproken als mevrouw, maar dat probeer ik toch wel recht te zetten. Het is tenslotte werk (en geintjes kan ik niet maken). Een deel is mijn schuld, ik spreek mijn naam niet duidelijk uit :oops: maar er zijn ook mensen die niet (willen) luisteren.
Think Pink en xxx,
pinkslipper

Van het concert des levens, krijgt niemand het programma.
Martine1
daar ben ik weer

Bericht door Martine1 »

Ik heb zelf ook wel eens wat gerommeld met mijn stem maar dat word snel te gemaakt inderdaad, bovendien word het zelfs erg vermoeiend na een tijdje.

Het enige wat me nog aardig lukt is een klein tikje mijn stem te verlagen en zachter te praten, nog niet geheel overtuigend, maar zoals -terecht- al gesteld was gaat het toch om het gehele plaatje.

Overigens wat aanschrijftitels betreft valt het mij op dat, ongeacht wat je invuld op een bestelformulier, veel bedrijven hier fouten mee maken. Het went wel maar in sommige gevallen kan het lastig zijn, hoewel ik nog niet echt problemen gehad heb door een foute aanhef.

De meest humoristische heb ik bij Aegon ontdekt, deze nemen geen enkel risico en beginnen de brief met
De heer/mevrouw/directie van
Hier dus zelf doorhalen wat niet van toepassing is :wink:

Overigens is er 1 bedrijf wat puur aanschrijft met mevr. of mej. maar daar ga ik een nieuw bericht over schrijven op de juiste lokatie :wink:

Wat betreft de heren-fiets ben ik ook niet echt van plan een sprong te wagen :-? Een ballon gevuld met helium zou op zich wel werken maar dan lig ik denk ik dubbel van het lachen, hihihi.
De vrijheid die je geniet door jezelf te zijn is onbetaalbaar.... voor alle andere zaken heb ik een pinpas ;-)
sharon
ff weer wat posten

Bericht door sharon »

Hoi,

Ik heb ook gekozen voor mijn eigen stem. Ik praat van nature al erg zacht waardoor die niet erg hoog over komt. Daarbij kom ik "nog" niet in het publiek, dus is het voor mij ook niet echt van toepassing.

Mischien helpt zo'n electronische stem vervormer, die ze ook in de film Scream gebruikten. Moet je alleen een kapje of een sluier voor doen, anders staat het zo raar. :lol:

En dat van die fiets is ook wel erg extreem hoor. Mischien kunnen jullie een vrijwilliger krijgen op die T&T avonden die er af en toe eens flinkt in knijpt of flink omdraait. Dit zal denk ik ook wel helpen. :D :(
Doe maar rustig aan, het leven gaat al snel genoeg.
anjatheefee
ForumFan

Bericht door anjatheefee »

lastig is dat inderdaad. Ik wordt steeds schor als ik het te lang probeer. En het lukt niet zo goed.
chica
dagelijks aanwezig

Bericht door chica »

Missy schreef:Er lopen ook dames rond die van de natuur een lage stem hebben gekregen dus is je mannenstem geen probleem hoor Pamela :wink:

Groetjes,Missy XXX
+1
Helemaal waar! :D
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

chica schreef:
Missy schreef:Er lopen ook dames rond die van de natuur een lage stem hebben gekregen dus is je mannenstem geen probleem hoor Pamela :wink:

Groetjes,Missy XXX
+1
Helemaal waar! :D
-1
Wat een onzin!
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Morbide schreef:
Wat een onzin!
Inderdaad, een lage vrouwenstem is nog steeds een vrouwenstem en een hoge mannenstem blijft een mannenstem, was het maar zo makkelijk.

Wel leuk dat er weer iemand is die oude koeien uit de sloot haalt :-)

Irene
Kleine stapjes
Plaats reactie