Het TS forum

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

Is het forum alleen voor transexuelen en mensen die hiermee worstelen ?

Ja, ik vind dat dit forum alleen voor TS is !
18
69%
Nee, het maakt mij niet uit wie er komen, hoe meer zielen hoe meer vreugde !
5
19%
Geen mening ( licht ook deze keuze toe aub )
3
12%

Totaal aantal stemmen: 26

Pamela-
Moderator

Het TS forum

Bericht door Pamela- »

Dames en Heren,

Zoals belooft kom ik terug op het TS forum en diegene die er toegang hebben. Wij vinden dat we wel makkelijk kunnen zeggen van jij mag wel en jij mag niet, maar ik denk dat dat zeker niet de weg is die we moeten bewandelen. Wij stellen jullie mening op prijs.

Het forum is namelijk van jullie en door jullie !

Vandaar de poll om een duidelijke mening te krijgen. Licht aub wel je keuze goed toe zodat we hier als moderators ook wat mee kunnen.

Bij voorbaat vriendelijk dank.
<i><b>Change the things you can, accept the things you can't change.</i></b>
Cynthia
Chat Ops

Bericht door Cynthia »

Hoi Pam,

Heet van de naald even mijn reactie.
Ik heb optie 1 gekozen, hoewel ik eigenlijk op optie 1,5 zit.
Het forum is er in eerste instantie voor TS en zij die daar mee worstelen.
Ook diegenen die daar in geinteresseerd zijn, mogen wat mij betreft nl. toegangm evenals diegenen die daar een zinvolle bijdrage kunnen leveren.

Maar dat houdt niet in dat iedereen zomaar toegang mag krijgen.
Er moet wel een of ander soort drempel of "proeve" worden genomen. Daarom heb ik destijds ook deze discussie op gang gebracht.
Zo moet er enige tijd tussen aanvraag en toegang zitten denk ik om toevallige passanten te weren.
Ook is het misschien een optie om het maken van een profiel als minimum eis verplicht te stellen.
Tenslotte wil je wel weten wie er toegang krijgen tot toch wel heel erg persoonlijke zaken.

Wie weet komen er nog meer suggesties.
Goeie discussie; hoop dat er vel reacties komen!
Cyn.
no-one
dagelijks aanwezig

Bericht door no-one »

hoi allemaal

ik ben het met cynthia eens dat het TS forum zeker niet alleen voor TS zelf open hoeft te zijn ,maar ook voor mensen met interesse hierin, zolang het maar een serieuze interesse erin is.er zijn zeker erg veel specifieke en persoonlijke postings in zo`n forum waarbij vele iets graag kwijt willen of willen vragen aan anderen waarvan zij weten en verwachten dat zij in ieder geval een gezamelijke achtergrond hebben zonder het gelijk aan heel de wereld te vertellen.

aan de andere kant en mijn persoonlijke mening ,ik heb ook wel veel dingen die met een TS zijn te maken hebben,en waarvan ik juist wel wil dat specifiek ook mensen die er normaal gesproken niets er mee te maken hebben het juist lezen,ik heb in het verleden dan ook wel postings gewoon onder algemeen geplaatst,en niet onder kopje TS.

maar toch zeker moet er wel een redelijke screening plaats vinden om niet zomaar iedereen toe te laten,het is toch vaak zo dat vele zeker in het begin veel moeilijkheden hebben om iets te vragen of te vertellen en juist voor die mensen is het vaak een veel lagere drempel om zich te uiten in een forum waarvan verwacht word waar zich juist hoofdzakelijk mensen met een zelfde achtergrond lezen en posten,dat geeft die mensen vaak wat meer (zelf)vertrouwen, denk ik,en ook is vaak de onbekendheid of zelfs een schaamte gevoel over zichzelf een stuk kleiner in een "gesloten" forum, het praat nu eenmaal vaak wat makkelijker (zeker in het begin)met mensen die specifiek met de zelfde problemen worstelen.
dit geld niet alleen voor het TS forum maar ik denk ook voor de andere "gesloten"forums,zoals het partnersforum bijv.
het wat makkelijker en opener erover praten komt vaak vanzelf in een wat later stadium.

kortom ik kan niet echt een keuze maken uit de bestaande antwoorden,maar ik zal kiezen voor antwoord 1 (Ja, ik vind dat dit forum alleen voor TS (en mensen met een serieuze interesse) moet zijn.

tot slot nog even een persoonlijke voetnoot, en vraag aan beheerders :wink:
wat heeft het voor nut een 8) "gesloten" 8) forum te maken en te hebben,als zonder enige vorm van screening iedereen er gewoon toegang heeft ? :-?

groetjes joca
Amanda
dagelijks aanwezig

Bericht door Amanda »

Hoi,

Ik heb voor optie 1 gekozen.
Mensen die interesse tonen voor TS hoeft van mij niet zo, dan bedoel ik diegene die verder niks met TV,TG of TS hebben.

Groetjes, Amanda
Pamela-
Moderator

Bericht door Pamela- »

Amanda,

Je keuze is duidelijk maar kun je even je zin toelichten om voor mij een duidelijk beeld te vormen.

De zin met :
Mensen die interesse tonen voor TS hoeft van mij niet zo, dan bedoel ik diegene die verder niks met TV,TG of TS hebben.
Bedoel je hiermee dus alle T's wel alleen niet T's niet of bedoel je iets anders het is me niet helemaal duidelijk !

Liefs,
Amanda
dagelijks aanwezig

Bericht door Amanda »

Hoi Pamela,
Je keuze is duidelijk maar kun je even je zin toelichten om voor mij een duidelijk beeld te vormen.
Wat ik bedoel is dat het mij niet uitmaakt of er TV's of TG's op het TS forum zitten.

Mensen die zelf geen TV, TG of TS zijn zie ik liever niet op het Trans-forum.

Groetjes, Amanda :)

(die af en toe lekker warrig kan vertellen)
transcommunity-girl2
ForumFan

Bericht door transcommunity-girl2 »

Hoi meiden,

Ik heb uiteindelijk gekozen voor optie 1 alhoewel ik deze een beetje kort door de bocht vind gaan, en mij meer kan vinden in datgene wat Cynyhia en Joca al gepost hebben.
Ook vind ik dat Esther een aantal zeer goede kaders heeft gezet in een andere topic op dit forum, hier een door mij vrij aangepaste versie;
Het doel van dit TS-forum is niet het afschermen van een (kleine)groep, maar dat de mensen die hier participeren een directe of indirecte betrokkenheid/relatie hebben met transeksualiteit, waarbij ook niet TS,n, maar wel volledig T* zijnde (TV,s,en TG,s) met een open blik en schrijvend en meedenkend vanuit een gemeende interesse, zonder belerend te willen zijn een aanwinst kunnen zijn voor dit forum en derhalve toegang zouden kunnen krijgen, uiteraard na eeen toetsing door de moderatoren.
Een vorm van toetsing zou kunnen zijn dat aspiranten een korte introductie geven van hunzelf en de moverende redenen waarom ze toegang willen hebben tot dit forum., waarbij een paar TS,n de moderatoren kunnen bijstaan in de vorm van een ballotagecommisietje.
Maar mischien sla ik nu wel erg door :oops: :(

Zo meiden hierbij dus mijn reactie gemaakt van een een beetje van anderen en een beetje van mijzelf, dus schiet er maar op :wink: (niet op mij ajb :cry: ) en ik weet zeker dat we eruit komen :D

Liefs,
Kendra
I am proud to be transcommunity girl
Pamela-
Moderator

Bericht door Pamela- »

Dames,

Ik begrijp dat de keuzes wat kort door de bocht zijn. Ik heb dit bewust gedaan anders krijg je a ) heel veel keuzes of B ) hele lange verhalen.

Ik vind jullie verhaal na de poll ook veel belangrijker in deze dan de poll op zich. Toch valt er uit de polll ook dingen te concluderen. Iedergeval dank ik jullie alvast voor de reacties.

Hopende op nog meer reakties wacht ik in spanning af !

Liefs,
adriana
Eredivisie

Bericht door adriana »

Hi Pamela,

om niet teveel in herhalingen te treden kan ik zeggen dat ik mij goed kan vinden speciaal wat Joca en de anderen hier gepost hebben.

Aan de ene kant kunnen we niet genoeg open zijn over Ts omdat dit het vaak verkeerde beeld (pas op we zijn ook niet perfect) kan bijstellen aan de andere kant is er toch meer behoefte aan geslotenheid/geborgenheid omdat het een zeer ingrijpend process is.
Daar het uiteindelijk om ons gaat denk ik toch meer aan het laatste, de vergelijking met de gesloten site voor partners zou als voorbeeld kunnen dienen.

Zou ook zeggen 1,5 en dat de toegang tot de TS site, alleen zou zijn voor diegenen die hier op trav. org op zijn minst regelmatig posten, dus actief zijn hier op deze wijze met hun "T" beleving ongeacht TV,TG,TS, dit geeft o.a. ook diegene die vinden dat ze TV of TG zijn ook de mogelijkheid kennis tenemen van wat TS in (kan) houden.
Ook iemand die wordt voorgedragen die duidelijk TS is of denkt dat zij/hij dit is (we gaan helemaal voorbij aan V/M die er ook hopelijk eens zich hier zullen manifesteren).

Sommige TS gaan eerst door het "proces" van TV of TG, dus ook voor hun is een gesloten TS site waar ze toegang toe hebben, van belang.

Blijken er minder gewenste "ellementen" te komen bovendrijven dan zal dat wel gauw blijken, alhoewel dit wel enorm zal mee vallen, denk ik.

Mochten er algemene dingen zijn over TS gekoppeld aan andere "issues" (zie mijn nieuwe draad hier over TS en politiek), kunnen best ook onder algemeen geplaatst worden omdat het info betreft die niet alleen TS zal interreseren.

Zo maar een praktisch idee,

groetjes, Adriana
esther1
ForumFan

Bericht door esther1 »

Hoi allemaal,

Eigenlijk valt er voor mij weinig toe te voegen aan de wijze woorden die hier al geschreven zijn.
Ik heb ook gekozen voor optie 1, ook gedwongen door de beperkte keuzemogelijkheden. Ik kan me overigens best vinden in de door Pamela hiervoor gegeven motivatie.

kendra schreef:
Het doel van dit TS-forum is niet het afschermen van een (kleine)groep, maar dat de mensen die hier participeren een directe of indirecte betrokkenheid/relatie hebben met transeksualiteit, waarbij ook niet TS,n, maar wel volledig T* zijnde (TV,s,en TG,s) met een open blik en schrijvend en meedenkend vanuit een gemeende interesse, zonder belerend te willen zijn een aanwinst kunnen zijn voor dit forum en derhalve toegang zouden kunnen krijgen, uiteraard na eeen toetsing door de moderatoren.
Ik kan me hierin helemaal vinden. Maar ik moet er eerlijk bijzeggen dat ik als digibete geen idee heb of en hoe dit technisch mogelijk is.

kendra schreef:
Een vorm van toetsing zou kunnen zijn dat aspiranten een korte introductie geven van hunzelf en de moverende redenen waarom ze toegang willen hebben tot dit forum., waarbij een paar TS,n de moderatoren kunnen bijstaan in de vorm van een ballotagecommisietje.
Ik zou me voor kunnen stellen, maar nogmaals ik ben digibete, dat adspirantleden een korte introductie sturen aan de moderatoren, dat de betr. introductie door de moderatoren op deze gebruikersgroep wordt geplaatst, of inderdaad wordt voorgelegd aan een groepje gevormd door een aantal dames hier, en er na een bepaalde periode wel of geen toegang wordt verleend. Ik zit nu even te filosoferen hoor, zonder de consekwenties hiervan op dit moment te kunnen overzien.
Ik ben vandaag wezen laseren en volgens mij hebben ze mijn hersens ook geraakt :cry:

Een andere mogelijkheid zou volgens mij ook moeten zijn: aanmelding op de gebruikersgroep met steun, of garantie van een van de deelneemsters.
Maar mischien sla ik nu wel erg door :oops: :(
Is vaak nodig om dingen duidelijk te maken.

Dan heb ik, nu we het toch over deze groep hebben,nog een ander dingetje.
Als ik goed geteld heb zijn er op dit moment 143 geregistreerde gebruikers(sters) op dit TS-gedeelte. Een heel groot gedeelte hiervan heeft nooit, of heel lang geleden hier iets geschreven. Zou het niet zinnig zijn deze mensen via dit forumgedeelte te vragen even iets , whatever it is, te laten horen? Mocht er na bijv. 14 dagen geen reactie komen zouden deze mensen van de lijst verwijderd kunnen worden. Het zou de beslotenheid van deze groep ten goede komen.

Maar misschien sla ook ik nu wel door :oops:

Hoe dan ook, ik ben blij dat dit leeft en dat er aandacht aan wordt besteed en dat er zo fijn op wordt gereageerd.

Groetjes,
Esther
adriana
Eredivisie

Bericht door adriana »

Hi Esther,

Ik ben vandaag wezen laseren en volgens mij hebben ze mijn hersens ook geraakt.
Even of topic,
Voor de duidelijkheid toch niet de vrouwelijke kant?? :D
groetjes, Adriana

overigens ook van mij een goeie discussie en ik wist niet dat er zoveel dames/heren zijn die zich voor deze site hebben aangemeld, waar zijn ze??
capt haok
Eredivisie

Bericht door capt haok »

Mijn idee is, als je er iets beslotens van maakt dan moet dit ook een reden hebben, als het later blijkt dat er helemaal geen criterium is ...nou ja waarom dan niet direkt toelaten.
Een briefje van het vu eisen...hihi zou natuurlijk te gek zijn, en ik zou ook buiten de deur staan.
Maar een serieuze screening..is dit niet wat...helemaal waterdicht krijg je het toch niet..maar een poging.
En voor degene die vinden dat ik ook doorschiet, misschien de serieuze vraag, waarom dan gesloten, en niet lekker open...voor iedereen!! we zijn toch geen aliens..en als je iets persoonlijks kwijt wil...dan zoals in de real life....even apart..
Brain storm maar wat.....zeker, zeker een goede topic...kritisch zijn is altijd goed...

het elfje
xx

pol....1 dus!!
Miss Laura
dagelijks aanwezig

Bericht door Miss Laura »

Hoi Pamela,

Ik heb even moeten denken over mijn antwoord. Ik ben van mening dat er wel een drempel moet zijn om toegelaten te worden. Voor het aanmelden zou ik graag een soort schriftelijke (per mail) aanvraag met een motivatie. Hierna wordt een 'aspirant-lidmaatschap' verleend. Wordt er binnen een bepaalde tijd geen serieuze of geheel geen bijdrage verleend aan het gesloten forum dan dient het aspirant-lidmaatschap te worden ingetrokken, ander ben je na verloop van enkele dagen normaal lid.
Ik weet dat dit veel zal vergen van de verantwoordelijke personen, maar ik zie geen andere waterdichte oplossing. Het voorgestelde 'briefje van het VU' is niet weggelegd voor mensen die twijfelen, deze moeten gewoon toegang hebben. Zo ben ik ook hier begonnen.
Ik heb gekozen voor optie 1.

Groetjes,
Laura.
capt haok
Eredivisie

Bericht door capt haok »

Laura ut twente...mijn idee!!

Het elfje ut twente
xx

zijn wel lekker niet alleen in twente hihi :D

Oo, lieve schat...ik twijfel niet hoor, weet wel hoe de vork in steel zit bij mij, maar heb het boterbriefje gewoon nog niet
maar praat nu even alleen voor mezelf , voor degene die nog op zoektocht zijn......

Nog even dit buurvrouw...eigenlijk is het te zot dat wij als oostelingen zover moeten reizen om op een t&t avond te komen??
Ja, toch.....??
Al ben ik lekker tegendraads....hihi voor het eerst naar een avond als dat, danne is Utrecht wel heel fijn....fijner dan de Boulevard...of ben ik nu dom..... :D
Laatst gewijzigd door capt haok op di sep 02, 2003 20:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Josette
Forumdiva

Bericht door Josette »

1)Ja, ik vind dat dit forum alleen voor TS is !
2) Nee, het maakt mij niet uit wie er komen, hoe meer zielen hoe meer vreugde !
3) Geen mening ( licht ook deze keuze toe aub )
Ik koos optie 3, maar in mijn hart eigenlijk optie anderhalf, zoals omschreven als Adriana. Optie 1 is op zich goed maar gaat veel te ver. Je hebt zat personen die twijfelen hoe T* ze zijn, daarmee sluit je ook het forum voor de twijfelgevallen af. Optie 2 betekent feitelijk dat dit subforum net zo open is als het algemene forum, de informatie die hier wordt geschreven is daarvoor te vertrouwelijk en dikwijls zeer gevoelig. Optie 2 viel voor mij überhaupt al af.

Maar eigenlijk ontbreekt optie anderhalf, beschreven volgens de methode van Adriana. (forum met restricties of zoals men dat in Duitsland noemt Beschränkungen)

Met vriendelijke groet, Joost
Gesloten