Ik heb mijn hele leven gevochten om gelukkig te kunnen worden. De laatste dagen is mij echter duidelijk geworden dat het nutteloos is om te vechten om gelukkig te kunnen zijn.
Het belangrijkste ingredient in het recept om gelukkig te worden is;
Van jezelf houden zoals je werkelijk bent.
Nu ik me dit realiseer kan ik gaan stoppen met vechten, en er aan werken om de liefde voor en in mezelf te accepteren zodat ik echt van mezelf kan gaan houden.
Groetjes,
Franciska.
Groetjes,
There's got to be a way
To make a better day
I'm gonna find a way
To make a better day
Franciska, goed plan!! Zelfs een strak plan!!
Het grieks heeft voor liefde 3...jaja 3 verschillende benamingen.
Ten eerst eros...de ik gerichte liefde...daar na filia....de liefde van mens tot mens...en daarna agape...de liefde van mens en zijn schepper.
Ik denk dat het lief hebben van jezelf ook inherent is aan de ander....en ook, als je religieus bent, aan je schepper...krijg je daar evenwicht in dan wacht je de Nirwana..mijn lief....
het elfje.....die best wel bewondering voor je heeft..echt wel!!
xxzx
Ik denk dat dit heel belangrijk is, en voor mij en vele andere die zoekende zijn een belangrijke inspiratie zijn om jezelf te accepteren en je zelf te zijn. Dat is soms zeer moeilijk, doch je komt er sterker uit. Dat is meer waard dan diverse babbeltjes met hulpverleners waar ik mee te maken heb.
Franciska schreef:Het belangrijkste ingredient in het recept om gelukkig te worden is;
Van jezelf houden zoals je werkelijk bent.
Nu ik me dit realiseer kan ik gaan stoppen met vechten, en er aan werken om de liefde voor en in mezelf te accepteren zodat ik echt van mezelf kan gaan houden.
Ik denk dat het lief hebben van jezelf ook inherent is aan de ander....en ook, als je religieus bent, aan je schepper...krijg je daar evenwicht in dan wacht je de Nirwana..mijn lief....
Dat ben ik helemaal met je eens, wanneer je niet van jezelf kunt houden kun je ook niet van een ander houden.
Hoi Joost,
Tekst om boven je bed te plaatsen.
Van mij mag je het ook boven jouw bed hangen.
Dank voor je support.
Graag gedaan.
Groetjes,
Franciska.
Groetjes,
There's got to be a way
To make a better day
I'm gonna find a way
To make a better day
Je hebt het inderdaad helemaal begrepen. Van de ander, je naaste, houden, begint bij van jezelf houden. Wanneer je leert jezelf lief te hebben komt er vanzelf een moment dat die liefde uit jezelf naar anderen stroomt.
Het grappige van liefde is, dat hoe meer je ervan in jezelf hebt, hoe meer je ervan aan anderen kunt uitdelen, en hoe meer liefde je ook weer terugkrijgt. En daar word je heel gelukkig van.
In dat opzicht is liefde net als geld: als je het op de goede manier laat "rollen" vermeerdert het zich.
Ik hoop dat de liefde die jij in jezelf voelt zich duizendvoudig vermenigvuldigt!
Liefs,
JolandaM
Je kunt het leven slechts vieren wanneer je het als een geschenk aanvaardt
Ik hoop dat de liefde die jij in jezelf voelt zich duizendvoudig vermenigvuldigt!
Ik hoop wel dat het dan niet allemaal tegelijk komt want ik moet er nog wel even aan wennen, dus gelijdelijk aan vermenigvuldigen is het beste, denk ik.
Groetjes,
Franciska.
Groetjes,
There's got to be a way
To make a better day
I'm gonna find a way
To make a better day