hormonen

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
natasja
ff weer wat posten

hormonen

Bericht door natasja »

Hallo dames, ik heb de ergste schok nu wel gehad, van het afzeggen van mijn intake!!
Maar goed, nieuwe afspraak is gemaakt, dus we gaan :D

VRAAG???
Ik kreeg een foldertje in de brievenbus van een soort gezondheidswinkel, en daar verkopen ze een product dat vrouwen helpt in de overgang!!
Het brengt het oestrogeen gehalte weer op peil.
Wat denken jullie? zouden transen daar misschien ook iets aan hebben, om wellicht het vrouwelijke hormoon op te peppen!!
Ik hoor het wel

Greeetz natasja
2016 KAN MIJN OMMEKEER WEL EENS WEZEN
Franciska
ForumFan

Bericht door Franciska »

Hoi Natasja,

Ik heb er niet zo heel erg veel verstand van, maar ik denk dat het voor transen niet echt zal helpen. Omdat het de oestrogeen productie van de bio vrouw verhoogt die moet er dus al zijn. Bovendien denk ik dat het middel voor bio vrouwen niet sterk genoeg zal zijn om de oestrogen productie bij transen op gang te brengen.

Groetjes,
Franciska.
Groetjes,
Afbeelding

There's got to be a way
To make a better day
I'm gonna find a way
To make a better day
Amanda
dagelijks aanwezig

Bericht door Amanda »

Hoi,

Zou best wel kunnen werken....

Ik ken iemand die drinkt de hele dag venkel thee (9 builtjes geloof ik) en ze krijgt best al borsten enkelt door die thee.

Groetjes, Amanda
Leonie
ForumFan

Bericht door Leonie »

Hoi,

ik heb altijd vernomen dat het zelf prutsen met hormonen niet zo'n heel erg slim plan is. ik weet natuurlijk niet of jij geestelijk stabiel bent om misschien niet. je weet zelf natuurlijk niet wat voor effect dat hormoon in jou lichaam heeft. ook zitten er denk ik wel lichaamlijke en medice aspecten aan waar van ik zou zeggen dat het niet verstandig is om dat allemaal in je eentje te gaan zitten doen. als je zou iets graag zou willen stap dan zowiezo eerst naar een arts.
esther1
ForumFan

Bericht door esther1 »

Ha Natasja,

Ik wil alleen maar even onderstrepen wat Leonie hierboven al heeft geschreven. Geestelijk stabiel, of niet, ga niet zelf met hormonen stoeien.
Praat iig eerst met je huisarts. Die zal je echt niet zondermeer aan hormonen helpen, maar kan misschien wel wat meer info geven en evt. meewerken aan periodieke bloedonderzoeken.

Groetjes,
Esther
capt haok
Eredivisie

Bericht door capt haok »

ladies, toch even een vraagje over hormonengebruik.
Wordt je hier erg veel zwaarder, dikker van.....
Ik heb nu een slank lijntje, maar wordt ik dan net als een "Surinaamse big mamma".
Even zonder gein :wink: , waar zet het vet zich aan.
Yes, of course me horse, krijg borstvorming, heupverbreding, achterwerk maar ook mijn taile....en de rest???
En klopt het dat je als transeksueel maar 70% borstvorming krijgt vergeleken met een biologische vrouw.

het elfje
Franciska
ForumFan

Bericht door Franciska »

Hoi Narayani,

Van de hormonen kun je flink aankomen, maar wat ik er zo van gehoort heb is dat toch ook van de persoon afhankelijk. Het is van te voren ook niet te zeggen hoeveel je zult aan komen. ik heb tot nu toe de schade kunnen beperken tot maar ±4 kilo. Ik kanniet zeggen of dit nu komt door een gebrek aan aanleg om dik te worden of dat ik gewoon zo goed op mijn gewicht let dat het daarom niet mer is geworden. Ik denk zelf dat het hoofdzakelijk een kwestie is van goed blijven opletten wat en hoeveel je eet. Helaas is mijn buik groter dan mijn borsten. Maar welke vrouw klaagt er zomers niet over de grote van haar buik.

Wat de borst groei betrefd is dat heel erg afhankelijk van je genen. Had de moeder van jouw moeder grote borsten dan is de kans dat jij ook betrekkelijk grote borsten krijgt ook aanwezig, maar dit is geen manier om je eigen borst vorming te kunnen voorspellen. Het blijft altijd maar afwachten hoe goed de hormonen op jouw lichaam werken.

Groetjes,
Franciska.
Groetjes,
Afbeelding

There's got to be a way
To make a better day
I'm gonna find a way
To make a better day
capt haok
Eredivisie

Bericht door capt haok »

Dag Franciska,

Fijn dat je even reageerd.
De vrouwen in mijn familie zijn door moedertjenatuur goed toebedeeld, niet in het extreme....
Giga borsten vind ik zelf ook niet leuk, het moet wel passen bij postuur, dus.....
Nee, ik heb ook weinig aanleg om dik te worden, of ik moet elke dag veel bier drinken....en helaas bier is ook niet mijn favo.
Al heb ik nu wel een hertog jannetje, want het is verd...warm, dan is het wel lekker.
Als ik je dus begrijp dan is dus al met al even afwachten hoe hormonen op je lijf werken.
Hoe lang gebruik jij het eigenlijk, en vanaf wanneer zag je resultaat...

liefs,

het elfje
Franciska
ForumFan

Bericht door Franciska »

Hoi Narayani,
Als ik je dus begrijp dan is dus al met al even afwachten hoe hormonen op je lijf werken.
Dat heb je inderdaad goed begrepen.
Hoe lang gebruik jij het eigenlijk, en vanaf wanneer zag je resultaat...
Ik zit nu 16 maanden aan de hormonen. De eerste twee maanden gingen bij mij de veranderingen het hartst, nu gaat het nog maar heel erg traag zo traag dat het er op lijkt dat er niks meer verandert.
Op mijn site heb ik een matentabel staan waar in ik de verschillende maten heb bij gehouden gedurende mijn transitie. Je kunt daar precies zien hoe traag het kan gaan. Uiteraard wil dit niet zeggen dat het bij jou net zo traag zal gaan, maar het is wel mogelijk.

Groetjes,
Franciska.
Groetjes,
Afbeelding

There's got to be a way
To make a better day
I'm gonna find a way
To make a better day
no-one
dagelijks aanwezig

gevolgen bij mezelf na 9 maanden androcure

Bericht door no-one »

hoi allemaal

ten eerste ik ben het met de anderen eens dat elke soort van hormonen zeker ook met de oestrogenen heel voorzichtig omgegaan moet worden en daar niet aan moet beginnen zonder dat men ook een controle mogelijkheid heeft,de risico`s zijn gewoon te groot.

ik weet dat voor vele de verleiding enorm groot is ,ook bij mijzelf hoor,maar ik heb me toch ervan weerhouden om oestrogenen te gaan gebruiken ,wel gebruik ik inmiddels al een goede 9 maanden androcure,waar ik in het begin ook illegaal en op eigen houtje aan ben begonnen,weliswaar wel na overleg met zowel huisarts(weigerde botweg) bedrijfsarts en mw welke mij ook op de mogelijke risico`s hebben gewezen, ook bij het VU was men er van van af dag 1 van op de hoogte.

ook bij het Vu heb ik mijn nog eens laten voorlichten en hun hadden er verder weinig problemen mee ,alleen raden zij mij wel aan regelmatig bloed controle uit te laten voeren ,wat inmiddels ook gebeurd al is het via een andere arts dan mijn huisarts.

de gevolgen die ik (persoonlijk)tot nu toe heb bemerkt ervan lichamelijk zijn volgende.

in het begin had ik nogal last van stemming wisselingen ,hoewel ik deze niet 100% kan toeschrijven aan de andro daar ik toen ook nog ,de gevolgen van verkeerd uitwerkende anti-depressiva medikatie aan het verwerken was,waarmee mijn huisart mij bleef volpompen,ondanks de bezwaren van mijzelf de bedrijfarts en de mw.

verder had ik in het begin vaak last van rillerig zijn (koud hebben) iets waar ik voorheen zelden of nooit last had,dit is echter na korte tijd verdwenen,ook merkte ik na enkele maanden gebruik ervan dat mijn huid een stuk droger werd en dat de meeste lichaam beharing wat zachter en lichter van kleur werd waardoor het wat minder opviel en langer wegbleef na een scheerbeurt of epilatie,wel zijn er op enkele plekken ,zijkant van mijn polsen rond mijn linker tepelhof o/a de beharing onveranderd donker en stug gebleven ?.

ook merk ik vooral op mijn benen en armen dat ik steeds meer plekken krijg waar de haartjes niet of nauwelijks meer door de huid kunnen komen blijkbaar wat resulteerd in nogal wat onsmakkelijke uitziende en gevoelige rode plekjes(kleine onstekingen).

ook is de werking(erectie) van het geslacht verdwenen,let wel alleen de fysieke werking! de gevoelens zijn nog wel degelijk aanwezig en kan heerlijk genieten van een avondje lekker knuffelen en vrijen.

ook tot mijn eigen verbazing heb ik een flinke borstvorming gekregen erdoor,en wel in die mate dat ik mijn protheses ook niet meer draag(ik droeg volle c-cup protheses).

hoewel dit als een mogelijke bijwerking staat vermeld op de bijsluiter is dit zeker niet iets wat normaal gesproken voorkomt ,en zeker niet in die mate als het bij mij schijnt te hebben,ik vul inmiddels een kleine b-cup bh.
ook is duidelijk zichtbaar inmiddels dat mijn borsten vrouwelijke vorm hebben en dat ik niet meer de zeg maar platte brede borstplaten van een man heb.

ook bij het VU was men daar verbaast over,bij een van mijn laatste gesprekken vroeg mijn psychologe namelijk waarom ik ineens kleinere protheses was gaan dragen ,en ze stond met een mond vol tanden toen ik antwoorde dat ik ze helemaal niet meer droeg.

ook heb ik de indruk dat mijn spierkracht iets is afgenomen ,hoewel dit ook kan komen dat ik al ruim anderhalf jaar thuis zit(ik had nogal zwaar lichamelijk werk vroeger).

gewichts-schommelingen heb ik niet echt bemerkt bij mezelf,hoewel ik ondanks ik lange tijd thuis ben al wel iets ben afgevallen de laatste tijd ,maar dit zal ook komen doordat ik laatste tijd wat regelmatiger en gezonder leef en eet, en dagelijks meer beweeg lopen en fietsen o/a.

mentaal voel ik me ook een stuk beter ik heb de indruk dat ik wat stabieler en rustiger ben ,wat meer in overeenstemming met mezelf,het is nog steeds niet hoe het moet zijn ,begrijp me goed,maar door de veranderingen die er zijn kan ik er iets beter mee overweg momenteel, en dat geeft mijzelf toch ook voor een deel wat meer rust en zelfvertrouwen.

wel dit is wel zo`n beetje wat ik bij mezelf heb gemerkt na 9 maanden androcure gebruik.

voor de zekerheid dit zijn de uitwerkingen op mijn persoonlijk,en het is zeker niet zo dat dit ook voor anderen geld,ook is het niet de bedoeling dat iemand naar aanleiding van dit er aan gaat beginnen,zeker niet op de manier als ik eraan begonnen ben.

ik ben er aan begonnen zonder controle van arts en ik heb geluk gehad dat het goed is gegaan,het had ook heel anders af kunnen lopen natuurlijk !!!,hou daar goed rekening mee.

groetjes joca
Kathleen
ForumFan
Contacteer:

Bericht door Kathleen »

Thanks girls,

Dit is een draad waar we nog wat van kunnen opsteken. Altijd bruikbaar voor als mijn tijd ooit mocht komen. Ook voor mij is het verleidelijk om op eigen houtje met hormonen te beginnen, maar de gezondheidsrisico's en het feit dat mijn partner nog niet klaar is voor de echte 'Kathleen' weerhoudt me nog. Hopelijk mag ik ook nog eens de stap zetten. :-?

Groetjes,
Liefs, Kathleen
Come una ragazza! Per sempre!
Veronique
ff weer wat posten
Contacteer:

Bericht door Veronique »

Bezint eer je begint .... het is inderdaad verleidelijk om op eigen houtje te gaan experimenteren .... de consequenties naderhand kunnen voor vele problemen zorgen en de verdere levensgang beknotten, zelfs diegenen die onder dokterstoezicht staan zijn niet vrij van ernstige complicaties ... .
wees verstandig en ga niet onbezonnen te werk.

Liefs Véronique
Alles heeft een moraal, als je die maar kan vinden!
Amanda
dagelijks aanwezig

Bericht door Amanda »

expirimenteren zou ik zo ie zo niet aan beginnen, als je aan medicijnen gaat denken moet je er volledig achter staan.

verder vindt ik de risico's wel erg overtrokken, kijk is in de bijsluiters die bij andere medicijnen zitten en daar maalt niemand om.

als je gezond leeft, niet roken en drinken, scheelt het al veel....

groetjes, Amanda

(die jaloers is op een cupje B aangezien ik na een jaar moontje net een A heb)
Plaats reactie