Dolce Vita: Ilse Mikage

Algemeen

Moderator: Moderators

petra_
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Leonie schreef:
wat ik wil zeggen dat de meeste mensen simpel weg niet weten hoe ze zich moeten gedragen en hoe ze zich moeten aanpassen aan de situatie!
jullie gaan er allebei van uit dat er met ombouwen direct iets slechts word bedoeld terwijl die mensen simpel weg niet beter weten.
Tuurlijk niet, ik leer ze alleen wel het woord opereren. En op nette vragen geef ik eerlijk antwoord. Pas als ze heel onbeleefd worden, word ik dat ook.
WilmaB
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door WilmaB »

Toen ik in 1983 geopereerd ben werd er alleen maar over ombouwen gepraat.
Zelfs door de doktoren..........................
In mijn eerste gesprek met dr Verschoor en dr Gooren werd me in beide gesprekken gevraagd of ik een totale ombouwing wenste!!
dus waar komt dan dat woord weg?
Dus doe nu niet net of dat woord een woord is dat de"normale mens" gebruikt, dat is dus niet waar.

Wilma.
Groetjes,
Wilma aka FunnyHappyPiper aka Whocares aka Transcommunity
Leonie
ForumFan

Bericht door Leonie »

WilmaB schreef:Toen ik in 1983 geopereerd ben werd er alleen maar over ombouwen gepraat.
In mijn eerste gesprek met dr Verschoor en dr Gooren werd me in beide gesprekken gevraagd of ik een totale ombouwing wenste!!
Dus doe nu niet net of dat woord een woord is dat de"normale mens" gebruikt, dat is dus niet waar.

Wilma.
als het je heel erg stoort kan je toch ook vragen of de dokter of ieder ander mens daar een ander woord voor gebruikt? zoalng jezelf niet aangeeeft dat je dat gedrag aanstoodgevend vind zullen mensen het gedrag niet veranderen omdat ze denken dat ze het zo goed doen! het gaat er ook helemaal niet om van wie ze het woord hebben maar meer of ze zich op jou verzoek willen aanpassen of niet!
WilmaB
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door WilmaB »

Leonie schreef:
WilmaB schreef:Toen ik in 1983 geopereerd ben werd er alleen maar over ombouwen gepraat.

Wilma.
als het je heel erg stoort kan je toch ook vragen of de dokter of ieder ander mens daar een ander woord voor gebruikt? zoalng jezelf niet aangeeeft dat je dat gedrag aanstoodgevend vind zullen mensen het gedrag niet veranderen omdat ze denken dat ze het zo goed doen! het gaat er ook helemaal niet om van wie ze het woord hebben maar meer of ze zich op jou verzoek willen aanpassen of niet!
Mij stoort het niet, zal het nooit storen.
Er wordt hier op het forum zo'n ophef over het woord ombouwen gemaakt, dat ik me afvraag of het wel allemaal zin heeft.
Of vervelen we ons een beetje?

Wilma.
Groetjes,
Wilma aka FunnyHappyPiper aka Whocares aka Transcommunity
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Leonie schreef:wat ik wil zeggen dat de meeste mensen simpel weg niet weten hoe ze zich moeten gedragen en hoe ze zich moeten aanpassen aan de situatie!
jullie gaan er allebei van uit dat er met ombouwen direct iets slechts word bedoeld terwijl die mensen simpel weg niet beter weten.
Laat ze zich gedragen zoals het hoort en een beetje respect hebben voor de privacy van bepaalde dingen zoals ze dat ook doen met niet T's. Ik wordt er ook niet echt kwaad om als men zulke vragen stelt maar wel eerst vragen of ik er bezwaar tegen heb. Als ik dat heb gaat het feest gewoon niet door en iemand die me zomaar ongevraagd dergelijke vragen stelt kan een snauw verwachten.
Evelien
ff weer wat posten
Contacteer:

Bericht door Evelien »

Ik heb me bij de uitzending niet gestoord aan het woord "ombouwen" en ook niet aan het feit, dat er aan Ilse gevraagd werd, of dat bij haar was gebeurd.
Laten we eerlijk zijn, ze zat daar <b>omdat</b> ze is "omgebouwd", dat was het onderwerp van het vraaggesprek. Logisch, dat daarover gesproken wordt, net als over de gevangenisstraf van de tweede gast en over de bijna-dood ervaring van de derde.
Mijn tenen gingen vooral krom staan van het woordje "hij" van de mannelijke presentator en van de meneer in het witte overhemd, die het zo "grappig vond, dat hij [Ilse] nog steeds met vrouwen [vrijt]".
Het programma was helaas veel te kort om uit te leggen, dat met wie je vrijt helemaal los staat van hoe je je aan de buitenwereld wilt presenteren.
Die presentator had beter moeten weten, het is zijn vak om mensen op een fatsoenlijke manier te interviewen.
De meneer in het witte overhemd moet nog heel veel leren.
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Ach ja kleine moeite het aangepast of geopereerd te noemen. Is maar een kwestie van benaming maar ook daarin kan je respect tonen voor de situatie. Valt onder dezelfde noemer als het hij zij verhaal
adriana
Eredivisie

Bericht door adriana »

Hi,

zelfs mijn psych. bij het VU gebruikt in het gesprek het woord "ombouwen"
blijkbaar is dit voor de niet TS een normale uitdrukking en hoeft niet altijd denegrerend te zijn.

Maar bij mijn psych verbaas ik er mij wel over , maar misschien ook niet want hij komt dan ook uit Belgie :wink: ......oh jeh nu ga ik ook in de fout :oops: zie je hoe makkelijk we dingen zeggen en niet altijd stilstaan dat we misschien mensen kwetsen.
Maar uiteindelijk gaat het er niet om wat anderen zeggen, maar hoe je je zelf voelt. :D

groetjes, Adriana
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Hehehe ik heb vrienden die me wel eens een bouwdoos noemen maar dat zijn vrienden. Ombouwen vind ik ook niet echt iets om over wakker te liggen maar dat ligt ook aan de persoon die het zegt en de reden waarom. Toch vind ik het over het algemeen genomen niet echt respectvol. Helaas kan je de maatschappij niet aanpassen aan je eigen wensen. Dus noodgedwongen moet je het leren accepteren dat mensen je zo bejegenen. Neemt niet weg dat het anders zou kunnen.
petra_
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Bouwdoos vind ik een leuke. :)
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Yep getuigt tenminste van enige humor en originaliteit:o)
petra_
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Je ballen inruilen is ook een leuke.
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Hahaha die van mij zijn opgeblazen en omhooggeschoten. :D
petra_
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Ben je daarbij niet gewond geraakt dan?
Josette
Forumdiva

Bericht door Josette »

Joanne schreef:Hehehe ik heb vrienden die me wel eens een bouwdoos noemen maar dat zijn vrienden.
Violet Skye schreef:Bouwdoos vind ik een leuke. :)
Bouwdozen zijn onderstaande dingen:

Afbeelding

(c) lego

of

Afbeelding
(c) Faller, spoor N bouwset

Sorry lieverds, maar jullie zijn geen bouwdozen. :-? 8)
liefs, Josette
Plaats reactie