Nieuws??
Moderator: Moderators
Nieuws??
Zuurstokroze pantyloper wandelt langs rijksweg
22 april 2004, 11:26:35
DOORN (ANP) - De politie Utrecht trof woensdagmiddag langs de A12 in de buurt van Doorn een bejaarde man die, gekleed in roze, richting Arnhem aan het wandelen was. De 77-jarige man uit Doorn was gekleed in een roze spijkerpakje, kort rokje en jasje met daaronder zuurstokroze panty's.
Hij zei al meer dan zestig jaar langs de rijksweg te wandelen en snapte niet waar alle drukte over was. De politie gaf de man een lift naar de afslag Doorn waar hij zijn wandeltocht voortzette. Volgens de politie was hij niet in verwarde staat
Eerst moest ik wel even lachen, helemaal om die pantykleur..
Maar ik vraag me nu af....waarom moet dit nou in het nieuws??
Iemand belachelijk maken, daar lijkt het op.
anouk
x
DOORN (ANP) - De politie Utrecht trof woensdagmiddag langs de A12 in de buurt van Doorn een bejaarde man die, gekleed in roze, richting Arnhem aan het wandelen was. De 77-jarige man uit Doorn was gekleed in een roze spijkerpakje, kort rokje en jasje met daaronder zuurstokroze panty's.
Hij zei al meer dan zestig jaar langs de rijksweg te wandelen en snapte niet waar alle drukte over was. De politie gaf de man een lift naar de afslag Doorn waar hij zijn wandeltocht voortzette. Volgens de politie was hij niet in verwarde staat
anouk
x
- Lisa met een S
- Moderator
- Contacteer:
- Monica Dreamgirl
- ForumFan
Nieuws??
Hoi Anouk,
Het is nieuws omdat het apart is. Anders dan anders, opmerkelijk, niet alledaags en buitengewoon. Zoals een moord ook nieuws is, want niet alledaags. Ik vind de toon van het bericht heel neutraal, en geloof niet dat het is geschreven om de persoon in kwestie belachelijk te maken. Ik zou me er niet al te druk over maken.
Bovendien hebben de dienstdoende politiemensen blijkens het bericht de 'dame' in kwestie alleen van de snelweg gehaald. Logisch, want daar mag je als voetganger niet op, vooral voor je eigen veiligheid. Maar de agenten hebben niet geeist dat ze andere kleding zou aantrekken, haar opgesloten of een bekeuring of berisping gegeven voor het feit dat ze in travestie was of haar anderszins het leven zuur gemaakt vanwege haar kleding. Er zijn heel veel minder verlichte landen met minder vriendelijke politiekorpsen waar er heel anders gereageerd zou zijn. Ik zou zeggen als ik dit lees: dikke pluim voor onze politie én het ANP, dat in staat is het verhaal zonder sensatie op te schrijven. (Nou nog in bang gemoed afwachten wat De Telegraaf ervan bakt)
groetjes,
Monica Dreamgirl (journalist én pretty in pink, maar zelden tegelijk)
Het is nieuws omdat het apart is. Anders dan anders, opmerkelijk, niet alledaags en buitengewoon. Zoals een moord ook nieuws is, want niet alledaags. Ik vind de toon van het bericht heel neutraal, en geloof niet dat het is geschreven om de persoon in kwestie belachelijk te maken. Ik zou me er niet al te druk over maken.
Bovendien hebben de dienstdoende politiemensen blijkens het bericht de 'dame' in kwestie alleen van de snelweg gehaald. Logisch, want daar mag je als voetganger niet op, vooral voor je eigen veiligheid. Maar de agenten hebben niet geeist dat ze andere kleding zou aantrekken, haar opgesloten of een bekeuring of berisping gegeven voor het feit dat ze in travestie was of haar anderszins het leven zuur gemaakt vanwege haar kleding. Er zijn heel veel minder verlichte landen met minder vriendelijke politiekorpsen waar er heel anders gereageerd zou zijn. Ik zou zeggen als ik dit lees: dikke pluim voor onze politie én het ANP, dat in staat is het verhaal zonder sensatie op te schrijven. (Nou nog in bang gemoed afwachten wat De Telegraaf ervan bakt)
groetjes,
Monica Dreamgirl (journalist én pretty in pink, maar zelden tegelijk)
Re: Nieuws??
Vind dat die man een goede smaak heeft hoor ! Alleen dat zuurstok-loper is een wat vreemde bewoordig, alsof het in het rijtje van potloodventer hoort ofzo . Klasse verder dat de politie er zo mee omgaat . elsa~*anouk*~ schreef:Zuurstokroze pantyloper wandelt langs rijksweg
anouk
x
- Lisa met een S
- Moderator
- Contacteer:
Re: Nieuws??
Lieverd, als je in de journalistiek zit, je zou het beter moeten weten -- zo een schoonheid als jij kan alleen maar een journaliste zijnMonica Dreamgirl schreef:Monica Dreamgirl (journalist én pretty in pink, maar zelden tegelijk)
Kusjes,
Lisa
If all else fails, buy new shoes
Hoi hoi,
Ik wil me daar volledig bij aansluiten. Ik heb jullie verhaal met veel plezier zitten lezen. Heerlijk om te zien hoe jullie je daar vermaakt hebben.
Weekendje Ibiza lijkt me fantastisch en kijk weer uit naar jullie belevenissen.
Groet,
Ik wil me daar volledig bij aansluiten. Ik heb jullie verhaal met veel plezier zitten lezen. Heerlijk om te zien hoe jullie je daar vermaakt hebben.
Weekendje Ibiza lijkt me fantastisch en kijk weer uit naar jullie belevenissen.
Groet,
<i><b>Change the things you can, accept the things you can't change.</i></b>
- Kim Femme
- dagelijks aanwezig
Tja, zo zijn er ook mensen die zich afvragen of je in dameskleding moet rondlopen als je man bent......Lisa met een S schreef:tja, vraag mij af of je in een korte rokje en zuurstokroze panty's moet rondlopen als je 77 jaar bent. 17 jaar misschien wel....
Lisa
Kennelijk heeft een ieder zo z'n voorkeuren. Fantastisch toch?!
Vrijheid - blijheid. Er zijn al grijze muizen genoeg op deze wereld
groetjes,
Kim Femme
"Verdroom je leven niet, leef je dromen"
http://www.flickr.com/photos/kim_femme
http://www.flickr.com/photos/kim_femme
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Ach... Op dit moment zit in Buitenhof een mevrouw te praten over Cyprus (in een roze jasje, wat haar voor mijn gevoel net zo min staat als het beeld wat ik van die 77-jarige man heb). In hoeverre zou iemand nu tegen haar zeggen dat haar dat niet staat?Lisa met een S schreef:tja, vraag mij af of je in een korte rokje en zuurstokroze panty's moet rondlopen als je 77 jaar bent. 17 jaar misschien wel....
In reactie op je quote is mijn vraag dus: waarom heb je een negatief oordeel over een man die 77 jaar is en die in een kort rokje met zuurstokroze panty's rondloopt en waarom is dat oordeel anders bij een 17 jarige?
Als hij (en zij) zich prima voelt in de kleren die hij (en zij) draagt, dan vind ik het allemaal prima.
Groetjes,
Annegreet
- Lisa met een S
- Moderator
- Contacteer:
Annegreet,Annegreet schreef:In reactie op je quote is mijn vraag dus: waarom heb je een negatief oordeel over een man die 77 jaar is en die in een kort rokje met zuurstokroze panty's rondloopt en waarom is dat oordeel anders bij een 17 jarige?
Als hij (en zij) zich prima voelt in de kleren die hij (en zij) draagt, dan vind ik het allemaal prima.
Wat heet negatief oordeel. Natuurlijk is iedereen vrij om zich te kleden, zoals hij of zij het goeddenkt. Maar of het altijd smaakvol en mooi eruitziet, is wat anders. De Engelsen zeggen "mutton dressed up as lamb", en daarmee bedoelen ze, dat je toch een beetje rekening moet houden met je leeftijd, bij wat je aantrekt. De meeste 77-jarige vrouwen zouden het niet in hun hoofd halen, om een korte rokje en met opvallende roze panties over straat te lopen, want dat is iets meer voor de jeugd, waar alles nog strak in het lijf zit, zonder rimpels en levenstekens.
Ik vond de korte schotse rokjes die pas in de mode waren, ook erg mooi, maar helaas, was er bewust van, dat ze mij niet zouden staan -- voor mijn gevoel, kon ik het niet maken, op mijn leeftijd, om te proberen eruit te zien als een meisje van de middelbare school.
Regelmatig zie ik vrouwen op straat, waarvan ik mij afvraag, hebben ze in de spiegel gekeken, voordat ze de deur uitging (trouwens, dat geldt ook voor veel mannen -- als man ben ik ook een beetje van die type). Ik zie er niet in, waarom ik wel een oordeel mag hebben over hoe een vrouw zich aankleedt, en geen oordeel mag vellen over hoe een travestiet dat doet. Dat het man of vrouw was, maakt het voor mij niet uit. Hoewel, een man in vrouwenkleding ----- eeeeehhjeccccccccccccccchhhhhhhh!
Lisa
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Laat me vaststellen dat ik hier anders inzit: ik vind dat er maar 1 persoon een oordeel zou moeten geven over zijn/haar uiterlijk, namelijk hij/zijzelf.Lisa met een S schreef:Regelmatig zie ik vrouwen op straat, waarvan ik mij afvraag, hebben ze in de spiegel gekeken, voordat ze de deur uitging (trouwens, dat geldt ook voor veel mannen -- als man ben ik ook een beetje van die type). Ik zie er niet in, waarom ik wel een oordeel mag hebben over hoe een vrouw zich aankleedt, en geen oordeel mag vellen over hoe een travestiet dat doet. Dat het man of vrouw was, maakt het voor mij niet uit. Hoewel, een man in vrouwenkleding ----- eeeeehhjeccccccccccccccchhhhhhhh!![]()
![]()
Waarschijnlijk ben ik dan ook een van de mensen waar jij een (negatief) oordeel over hebt: als man vergeet ik me regelmatig te scheren en ook de kapper wordt regelmatig (veel) te laat ingeschakeld
Groetjes,
Annegreet
- Lisa met een S
- Moderator
- Contacteer:
Mijn vrouw vraagt zich ook regelmatig af, waarom ik als Lisa zo precies ben over wat ik aan moet trekken, en hoe ik eruitzie, terwijl als man ik soms zo onverschillig kan zijn (dat scheren, dat herken ik ook, hoor). Misschien interesseert het man-zijn ons minder -- wij zouden niet de eerste travo's zijn, die vaststelden, dat vrouwen veel meer mogelijkheden en keuzen hadden, bij hun kleding, dan mannen.
Maar over dat oordeel -- je moet dat niet verwaren met veroordelen of vooroordelen. Oordelen, of je iets mooi vindt, of niet mooi vindt, zeker voor jezelf, hoort gewoon bij. Maar dat kan je ook niet doen, zonder ook te kijken, naar hoe anderen ook eruitzien. Ik doe m'n beste, met wat ik van natuur heb meegekregen, om als vrouw goed uit te zien, hoewel ik weet dat ik nooit de schoonheid van een Claudia Schiffer of Michelle Pfeiffer zou benaderen. Als ik met mijn vrouw gaan winkelen, vertellen wij elkaar eerlijk, of wij ivinden dat iets mooi staat bij de andere. Als ik met de desbetreffende 77-jarige samen was gaan winkelen, en hij mijn mening had gevraagd, had ik (waarschijnlijk -- misschien staat het hem heel goed), gezegd, op een aardig manier, dat ik dat niks voor hem vond. Kwam ik hem tegen op een T&T avond, en kende ik hem niet, dan zou ik wel een vriendelijke compliment geven, zoals "wat een mooie kleur" of zo -- ik zou hem altijd in zijn waarde laten.
Voor de ene travo -- zoals ook geld voor vrouwen -- is het belangrijk hoe je eruitziet, en om dat te kunnen beoordelen, moet je ook kunnen en willen beoordelen, hoe anderen eruitzien. Bovendien, wil de een eruitzien als een "doorsnee" vrouw, terwijl de andere wat hoeriger wilt zijn, en nog een andere een extravagante showgirl of een fetisj-maid, enz. Voor weer anderen, is hun beleving van travestie dusdanig, dat het hun niet zo zeer van belang is, hoe ze eruitzien, alleen de kleding dragen is van belang. Ook voor die manier van travestie, heb ik respect, en zal ik nooit deze mensen opzettelijk beledigen door een oordeel over hun kledingkeus aan hun te vertellen.
Maar dat houdt niet in, dat ik geen mening daarover mag hebben, en ook niet dat ik in zo een forum als deze mijn mening niet mag ventileren. En als jij toevallig de 77-jarige man bent (of als hij dit nu zit te lezen), bedoel ik niks beledigends met mijn opmerkingen. Gewoon een kwestie van smaak.
Groetjes,
Lisa
Maar over dat oordeel -- je moet dat niet verwaren met veroordelen of vooroordelen. Oordelen, of je iets mooi vindt, of niet mooi vindt, zeker voor jezelf, hoort gewoon bij. Maar dat kan je ook niet doen, zonder ook te kijken, naar hoe anderen ook eruitzien. Ik doe m'n beste, met wat ik van natuur heb meegekregen, om als vrouw goed uit te zien, hoewel ik weet dat ik nooit de schoonheid van een Claudia Schiffer of Michelle Pfeiffer zou benaderen. Als ik met mijn vrouw gaan winkelen, vertellen wij elkaar eerlijk, of wij ivinden dat iets mooi staat bij de andere. Als ik met de desbetreffende 77-jarige samen was gaan winkelen, en hij mijn mening had gevraagd, had ik (waarschijnlijk -- misschien staat het hem heel goed), gezegd, op een aardig manier, dat ik dat niks voor hem vond. Kwam ik hem tegen op een T&T avond, en kende ik hem niet, dan zou ik wel een vriendelijke compliment geven, zoals "wat een mooie kleur" of zo -- ik zou hem altijd in zijn waarde laten.
Voor de ene travo -- zoals ook geld voor vrouwen -- is het belangrijk hoe je eruitziet, en om dat te kunnen beoordelen, moet je ook kunnen en willen beoordelen, hoe anderen eruitzien. Bovendien, wil de een eruitzien als een "doorsnee" vrouw, terwijl de andere wat hoeriger wilt zijn, en nog een andere een extravagante showgirl of een fetisj-maid, enz. Voor weer anderen, is hun beleving van travestie dusdanig, dat het hun niet zo zeer van belang is, hoe ze eruitzien, alleen de kleding dragen is van belang. Ook voor die manier van travestie, heb ik respect, en zal ik nooit deze mensen opzettelijk beledigen door een oordeel over hun kledingkeus aan hun te vertellen.
Maar dat houdt niet in, dat ik geen mening daarover mag hebben, en ook niet dat ik in zo een forum als deze mijn mening niet mag ventileren. En als jij toevallig de 77-jarige man bent (of als hij dit nu zit te lezen), bedoel ik niks beledigends met mijn opmerkingen. Gewoon een kwestie van smaak.
Groetjes,
Lisa
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Dat ben ik helemaal met je eens. Maar ik doe dat meer vanuit het idee "deze manier van kleden zou ik zelf ook/nog niet/nooit niet doen", dan vanuit de gedachte "iets staat hem wel/niet". Dat laatste vind ik namelijk niet aan mij om te beoordelen.Lisa met een S schreef:Oordelen, of je iets mooi vindt, of niet mooi vindt, zeker voor jezelf, hoort gewoon bij. Maar dat kan je ook niet doen, zonder ook te kijken, naar hoe anderen ook eruitzien.
Zo heb ik mijn opmerkingen zeker ook niet bedoeld. We zijn het meer met elkaar eens dan ik eerst dachtLisa met een S schreef: Maar dat houdt niet in, dat ik geen mening daarover mag hebben, en ook niet dat ik in zo een forum als deze mijn mening niet mag ventileren.
Groetjes,
Annegreet